دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص کلد استاپ 

یکشنبه، 05 خرداد 1398
قرص کلد استاپ (Cold stop) که با نام‌های دیگری مثل کلداکس (Coldax) نیز عرضه می‌شود، از داروهای موثر در درمان سرماخوردگی است. این قرص در کنار اثرات درمانی چشمگیر، عوارضی از جمله خشکی دهان، خواب‌آلودگی و یبوست را نیز به همراه دارد.

 سرماخوردگی از بیماری‌های شایعی است که اکثر افراد چندین بار در سال به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری باعث ضعف و بی‌حالی شده و در برخی افراد با سرفه، تب و گلو درد همراه می‌شود. سرماخوردگی بیماری خطرناکی نیست و بیمار معمولا بعد از چند روز بهبود می‌یابد. گاهی افراد مبتلا به این بیماری مایل هستند سریع‌تر بهبودی خود را به دست بیاورند، در چنین شرایطی ممکن است پزشک به منظور تسریع در فرآیند بهبودی برای آن‌ها قرص کلد استاپ را تجویز کند.

قرص کلد استاپ

کلد استاپ (Cold stop) نسل جدید داروهای سرماخوردگی است که حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم استامینوفن، ۳۰ میلی‌گرم پسودوافدرین و ۲۵ میلی‌گرم دیفن‌هیدرامین است. هر کدام از این مواد تاثیر مشخصی دارد، استامینوفن مسکن، پسودوافدرین ضد آبریزش بینی و دیفن هیدرامین نیز ضد حساسیت است. داروی کلد استاپ به شکل قرص تولید می‌شود و معمولا برای بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این دارو برای درمان علائم سرماخوردگی نظیر آبریزش از چشم و بینی، عطسه، سرفه، تب، احتقان بینی، درد و احساس کوفتگی در بدن استفاده می‌شود.

مقدار و نحوه مصرف

مقدار و نحوه مصرف این دارو برای بزرگسالان و کودکان به شرح زیر است:

برای بزرگسالان و افراد بالای ۱۲ سال در صورت نیاز هر ۴ تا ۶ ساعت یک قرص

در کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال در صورت نیاز هر ۴ تا ۶ ساعت نصف قرص

تفاوت قرص کلداکس و کلد استاپ

این دو قرص تفاوتی با یکدیگر ندارند و از مواد تشکیل دهنده یکسانی همچون استامینوفن و آنتی‌هیستامین ساخته شده‌اند. تنها تفاوتی که می‌تواند وجود داشته باشد، استفاده از درصدهای مختلف مواد اولیه در این داروهاست. در واقع ترکیبات برای هر دارویی مجزا بوده و توسط شرکت‌های دارویی مختلف با نام‌هایی مانندکلداستاپ، کلداکس، اگزاکلد، سوپر کلد٬ تاکی‌فلودک و بیولنول کلد به بازار دارویی عرضه می‌شود، برای مثال در بیولنول کلد فورت شبانه به جای ۳۲۵ میلی‌گرم استامینوفن از ۵۰۰ میلی‌گرم استامینوفن استفاده شده است.

همچنین گاهی در ترکیبات برخی از این داروها به جای یک ماده، از ماده دیگری استفاده شده است اما باز هم ماهیت کلی دارو با دیگر اسامی، یکسان است، به طور مثال در بیولنول کلد روزانه به جای کلرفنیرامین از دکسترومتورفان که ضد سرفه است استفاده می‌شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی