دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص نوافن 

دوشنبه، 24 تیر 1398
نوافن ترکیبی از استامینوفن، ایبوپروفن و کافئین می‌باشد. این دارو در درمان دردهای خفیف تا متوسط ناشی از سر درد، دندان درد و ... کاربرد دارد.

حتما برای شما هم پیش آمده است که به خاطر وجود درد شدید مثل دندان درد حاضر باشید هر دارویی را مصرف کنید تا از شر درد آن خلاص شوید. همانطور که دردها در بدن ما متفاوت است مسکن هایی هم که برای این منظور استفاده می شود متنوع است و هر روز هم بر تعدادشان افزوده می شود و با نام های جدید وارد بازار می شوند. یکی از این مسکن ها نوافن است که شاید برای خیلی ها ناآشنا باشد. در این مقاله به بررسی این دارو از لحاظ موارد مصرف و عوارض احتمالی آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

نوافن چیست و چه ترکیباتی دارد؟

کپسول نوافن به عنوان یک مسکن خوب برای سردرد و بدن درد به شمار می آید. این دارو ترکیبی از استامینوفن، ایبوپروفن و کافئین می باشد. به این صورت که هر عدد کپسول نوافن دارای ۳۲۵ میلی گرم استامینوفن، ۴۰ میلی گرم کافیین و ۲۰۰ میلی گرم ایپوبروفن می باشد. کافئین محرک خفیف دستگاه عصبی مرکزی است و عروق خونی مغز را منقبض می کند و این اثر ممکن است به رفع سردرد کمک نماید. اثرات ضد درد و ضد تب این دارو نیز مربوط به استامینوفن و ایبوپروفن می باشد.

کافئین به خوبی از دستگاه گوارش جذب می شود و نیمه عمر آن ۴-۳ ساعت است. اتصال آن به پروتئین های پلاسما کم است و متابولیسم آن عمدتا کبدی است. استامینوفن و ایبوپروفن نیز به خوبی از دستگاه گوارش جذب می شوند و متابولیسم هر دو کبدی است. استامینوفن به مقدار ناچیز و ایبوپروفن ۹۹ درصد به پروتئین پلاسما پیوند می یابد.

موارد مصرف

این دارو در درمان دردهای خفیف تا متوسط ناشی از سردرد (عصبی و میگرنی)، دندان درد، دردهای عصبی- ماهیچه ای و دردهای مفصلی کاربرد دارد.

مقدار مصرف

برای نتیجه بهتر این دارو تنها می توانید در هر بار یک کپسول، آن هم هر 8 ساعت یک بار استفاده کنید. در صورت نیاز تحت نظر پزشک این میزان قابل افزایش است و چون محتوی ۳ دارو می باشد باید میزان دارو بر اساس هر ۳ دارو سنجیده شود.

مکانیسم اثر

همان طور که گفتیم نوافن برای برطرف کردن درد خفیف تا متوسط مصرف و به عنوان یک مسکن قوی برای درد دندان، سردردهای عصبی مثل درمان میگرن، دردهای مفصلی و ماهیچه ای کاربرد دارد. مکانیسم اثر این دارو نیز بدین شکل است که از طریق دستگاه گوارش جذب شده و به پروتئین های پلاسما متصل می شود. متابولیم آن نیز کبدی می باشد. و تا 4 ساعت اثر آن در بدن باقی می ماند.

عملکرد کپسول نوافن

هر عدد کپسول نوافن دارای 325 میلی گرم استامینوفن,40 میلی گرم کافیین و 200 میلی گرم ایپوبروفن می باشد.کپسول نوافن به عنوان یک مسکن خوب برای سردرد و بدن درد به شمار می آید.

این دارو ترکیبی از استامینوفن، ایبوپروفن و کافئین می باشد. به این صورت که هر عدد کپسول نوافن دارای ۳۲۵ میلی گرم استامینوفن، ۴۰ میلی گرم کافیین و ۲۰۰ میلی گرم ایپوبروفن می باشد.

کافئین محرک خفیف دستگاه عصبی مرکزی است و عروق خونی مغز را منقبض می کند و این اثر ممکن است به رفع سردرد کمک نماید.

اثرات ضد درد و ضد تب این دارو نیز مربوط به استامینوفن و ایبوپروفن می باشد.کافئین به خوبی از دستگاه گوارش جذب می شود و نیمه عمر آن ۴-۳ ساعت است.

اتصال آن به پروتئین های پلاسما کم است و متابولیسم آن عمدتا کبدی است. استامینوفن و ایبوپروفن نیز به خوبی از دستگاه گوارش جذب می شوند و متابولیسم هر دو کبدی است. استامینوفن به مقدار ناچیز و ایبوپروفن ۹۹ درصد به پروتئین پلاسما پیوند می یابد.


5 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب