دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص سفیکسیم 

شنبه، 01 تیر 1398
سفیکسیم (Cefixime) یک آنتی‌بیوتیک است که به منظور درمان عفونت‌هایی مثل عفونت ادراری و تنفسی تجویز می‌شود. اسهال و خونریزی از عوارض این دارو است.

آنتی‌بیوتیک‌ها از داروهای پرمصرفی هستند که در درمان عفونت‌ها توسط پزشک تجویز می‌شوند. یکی از این آنتی‌بیوتیک‌ها قرص سفیکسیم است .

قرص سفیکسیم چیست؟

سفیکسیم (Cefixime) یک آنتی‌بیوتیک است که در درمان طیف وسیعی از بیماری‌های عفونی باکتریایی مثل عفونت‌های تنفسی، عفونت‌های پوست و بافت نرم و عفونت‌های استخوان یا مفاصل، و عفونت‌های ادراری مؤثر می‌باشند. از این دارو برای پیشگیری از ایجاد عفونت در افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند یا در افرادی که به هر علتی مستعد عفونت هستند، استفاده می‌شود.

سفیکسیم به صورت قرص‌های ۲۰۰ میلی‌گرمی و ۴۰۰ میلی‌گرمی در دسترس می‌باشد. علاوه بر این سوسپانسیون این دارو هم موجود است. علاوه بر داروهای شیمیایی برای درمان عفونت می‌توانید از آنتی بیوتیک‌های طبیعی که در لینک زیر معرفی شده‌اند استفاده کنید.

شکال دارویی این قرص:

سفکسیم به شکل قرص های 200 و 400 میلی گرمی و سوسپانسیون در دسترس عموم برای مصرف قرار دارد.

موارد مصرف این قرص:

از قرص سفکسیم در درمان مشکلات نام برده شده در زیر استفاده می شود:

  • تشدید حاد برونشیت مزمن
  • پنومونی
  • عفونت مجراهای ادراری
  • عفونت گوش میانی
  • درمان سینوزیت
  • درمان فارنژیت
  • تانسیلیت
  • عفونت های نشات گرفته از سالمونلا و شیگلا
  • سوزاک
  • پیشگیری از عفونت

مقدار و نحوه مصرف

اینکه شما چگونه قرص سفیکسیم خود را مورد استفاده قرار می‌دهید کاملا به صلاح‌دید پزشکتان بستگی دارد، ولی معمولا برای بزرگسالان سفیکسیم ۲۰۰ به صورت هر ۱۲ ساعت یکبار و سفیکسیم ۴۰۰ برای هر ۲۴ ساعت یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌شود برای کودکان بین سنین ۶ ماه تا ۱۱ سال سفیکسیم به صورت سوسپانسیون خوراکی تجویز شود، زیرا ۲۰۰ میلی‌گرم سفیکسیم برای این گروه سنی مناسب نمی‌باشد. دوز پیشنهادی برای کودکان در این گروه سنی ۸ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن روزانه، به صورت تک دوز یا دو دوز جداگانه می‌باشد.

توجه: طول مدت درمان و دوز تجویز شده قرص سفیکسیم برای هر فرد و همچنین بر اساس بیماری، سن و وزن افراد متفاوت است. بنابراین بایستی این دارو را کاملا مطابق با دستور پزشک خود و به طور کاملا دقیق طبق دوره درمان توصیه شده به خود مصرف نمایید تا حداکثر سود آن را ببرید.

چگونگی مصرف قرص سفکسیم 

قرص سفیکسیم باید به طور کامل بلعیده شود. این دارو همراه با غذا یا بدون غذا – طبق دستور پزشک عمل کنید – و معمولا یک بار در روز مصرف می شود. در کودکان ممکن است قرص سفکسیم دو بار در روز مصرف شود. اگر قرص جویدنی سفکسیم را مصرف می کنید، آن را به طور کامل جویده و سپس ببلعید. 
میزان مصرف دارو به شرایط بیماری و پاسخ بدن به دارو بستگی دارد. در کودکان میزان مصرف سفکسیم بر اساس وزن کودک تعیین می شود. 
برای اینکه دارو به بهترین شکل اثر بخشی خود را داشته باشد، دارو را به طور منظم و سر وقت مصرف کنید. تا اتمام میزان تجویز شده از دارو مصرف آن را ادامه دهید، حتی اگر علائم شما بهبود پیدا کرده باشند. متوقف کردن زودهنگام مصرف سفکسیم منجر به رشد رشد باکتری ها و عود بیماری می شود. اگر با وجود مصرف دارو شرایط شما ادامه پیدا کرده یا بدتر شده است، به پزشک اطلاع دهید. 


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک