دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص شیرین بیان (D-Reglis) 

پنجشنبه، 09 خرداد 1398
قرص شیرین بیان (D-Reglis) از داروهای گیاهی است که مصرف آن برای درمان مشکلات گوارشی مثل زخم معده و اثنی عشر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف این دارو در کوتاه مدت عارضه جانبی خاصی به دنبال ندارد.

مشکلات گوارشی بر اثر تولید بیش از حد نیاز اسید معده ایجاد می‌شوند. این مشکلات که در میان افراد هم بسیار شایع است شامل زخم معده، سوزش معده، رفلاکس معده، درد معده و یا نفخ معده می‌شود. ناراحتی‌های گوارشی بسیار شیوع داشته و می‌تواند درد و ناراحتی برای فرد مبتلا، ایجاد کند. زخم معده یکی از بیماری‌های گوارشی است که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. مصرف دارو‌هایی مانند استروئیدها، ضد انعقادها، آسپرین و یا عدم رعایت بهداشت و ورود باکتری به دستگاه گوارش، تنها برخی از دلایل ابتلا به این بیماری هستند. امروزه از گیاهان دارویی در صنعت داروسازی استفاده گسترده‌ای می‌شود. برای درمان زخم معده می‌توان به گیاه شیرین بیان اعتماد کرد. در ادامه با قرص شیرین بیان آشنا می‌شویم.
قرص شیرین بیان چیست؟

قرص شیرین بیان از داروهای گیاهی است که مصرف آن برای درمان مشکلات گوارشی، مفید است. این دارو با نام دیگر د-رگلیس تولید و روانه بازار شده است. قرص شیرین بیان میزان اسید تولید شده توسط معده را کاهش داده و از این رو برای التیام زخم معده و اثنی عشر، استفاده می‌شود.
هر قرص شیرین بیان حاوی ٣٨٠ ميلی‌گرم عصاره خشک استاندارد شده ريشه گياه شيرين بيان است. عصاره ریشه گیاه شیرین بیان از قدیم برای درمان زخم و بیماری‌های معده کاربرد داشته است. این قرص حاوی کربنات کلسیم بوده و خاصیت آنتی‌اسید دارد.

مقدار و نحوه مصرف قرص شیرین بیان

مقدار دقیق مصرف این دارو، حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول در افراد مبتلا به زخم معده روزی ٣ نوبت، هر بار ٢ قرص قبل از غذا و در درمان زخم اثنی‌ عشر روزی تا ۶ نوبت، هر بار ۲ قرص مصرفمی‌شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله !
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه