دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان و نحوه مصرف قرص دیکلوکیم 

جمعه، 28 دی 1397
قرص دیکلوکیم (Diclokim) از داروهای مسکن است که به منظور کاهش درد در بیماری‌هایی نظیر آرتروز، آرتریت، نقرس، سردرد، درد عضلانی و.. تجویز می‌شود. تهوع، اسهال، سردرد و سرگیجه از عوارض مصرف این داروست.

قرص دیکلوکیم چیست؟

دیکلوکیم با نام دیگر دیکلوفناک از داروهای تسکین دهنده است که به منظور کاهش درد، تحریک، تورم و خشکی مفصل در بیماری‌هایی مثل آرتریت و نقرس و نیز برای درمان سردرد، درد عضلانی، درد قاعدگی، درد پس از جراحی و زایمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که مصرف دارو وقتی شدت درد زیاد شده است، تاثیر زیادی نخواهد داشت. بنابراین بهتر است قبل از اینکه درد افزایش یابد، آن را مصرف کنید.

دیکلوکیم برای درمان درد ملایم تا متوسط، یا رفع علائم و نشانه‌های استئوآرتریت یا آرتریت روماتوئید نیز، استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این دارو از سردرد یا کاهش تعداد حملات در بیماران مبتلا به میگرن، پیشگیری نمی‌کند و تنها به هنگام بروز سردرد از میزان درد و ناراحتی می‌کاهد.

قبل از مصرف دیکلوکیم

بعضی افراد با بعضی بیماری ها نمی توانند داروهای خاصی را مصرف کنند و یا در صورت نیاز به مصرف آن داروها باید نکات خاصی را رعایت کنند. به همین خاطر قبل از مصرف دیکلوکیم اگر مشکلات زیر را دارید به پزشک خود اطلاع دهید.

آسم یا هر آلرژی دیگر سابقه حساسیت به داروهای ضد التهاب زخم معده یا دوازدهه بیماری التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو یا بیماری کرون سه ماهه اول و سوم بارداری بارداری یا شیردهی سن بالای 65 سال بیماری های کلیه و کبد مشکلات قلب و عروقی یا فشار خون مشکلات انعقاد خون وجود پورفیری که نوعی بیماری خونی نادر است بیماری لوپوس سیستمیک مصرف داروهای دیگر حتی داروهای گیاهی

 
 

روش و مقدار مصرف دیکلوکیم

مقدار و روش مصرف دیکلوکیم در بالغین : با توجه به شدت درد و التهاب دوز های 50 میلی گرم تا 200 میلی گرم از دارو از راه خوراکی (قرص یا کپسول دیکلوکیم )، رکتالی (شیاف دیکلوکیم) یا تزریق عضلانی (آمپول دیکلوکیم) در دوز های منقسم مصرف می شود. حداکثر دوزی که می توان به صورت خوراکی از دیکلوکیم مصرف کرد، 200 میلی گرم است.

منبع: سایت دلگرم 


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟