دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان و نحوه مصرف کپسول ژریاتریک فارماتون 

یکشنبه، 28 دی 1399
کپسول ژریاک فارماتون ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی و ترکیب انحصاری فارماتون است، جهت بازسازی قوای جسمی و روحی و جلوگیری از مشکلاتی که با بالا رفتن سن به وجود می آید.

قرص ژریاتریک فارماتون چیست ؟

قرص ژریاتریک فارماتون (Geriatric pharmaton) یک مولتی ویتامین و مینرال فوق العاده است، در قرص های مولتی ویتامین مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی و گاها ترکیبات گیاهی و سایر مواد مغذی در یک قرص، کپسول و یا سافت ژل گرد هم آورده می شوند.

قرص فارماتون که در کشور ما با توجه به وجود مارک فارماتون بر روی کپسول ها و در شیشه ها به نام “فارماتون” شناخته می شود که یکی از محصولات مشهور شرکت فارماتون می باشد.

این دارو به دلیل فرم خاص دارویی، سوسپانسیون درون کپسول نرم، دارای فراهمی زیستی بسیار خوبی است و جزء مقبول ترین مولتی ویتامین ها در کشور است.

20 نوع از مهمترین ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب در مقادیری که نیازهای روزانه بدن انسان را تامین کند، در ترکیب ژریاتریک فارماتون وجود دارد که می تواند کمبود ویتامین ها و مواد معدنی ناشی از سو تغذیه یا سو جذب را خصوصا در افراد پیر برطرف نماید.

ژریاتریک فارماتون دارای چهار گروه ماده فعال است :

  1. عصاره جینسنگ با غلظت بالا .
  2. دی متیل آمینو اتانول بی تارتارات .
  3. مواد دخیل در متابولیسم (ویتامین ها، مواد معدنی، عناصر کمیاب)
  4. مواد موثر در متابولیسم چربی ها که سبب برداشت یا کاهش ذخابر چربی کبد می شوند. (کولین، اینوزیتول، لینولئیک اسید )

موارد مصرف:

- افزایش کارایی بدن در تمرینات ورزشی و جلوگیری از خستگی سریع

- کمک به بهبود شرایط روحی ، روانی و افزایش تمرکز ذهنی

- کمک به بهبود علایم عمومی ناشی از افزایش سن

- تامین نیازهای افراد به ویتامین ها، مواد معدنی، و عناصر کمیاب

- کمک به کاهش چربی خون و کمک به حذف چربی از کبد

- کمک به حفظ توان بدن در طول رژیم های مختلف (مانند رژیم های لاغری، رژیم های پزشکی و...)

- کمک به بازیابی توان بدن در دوره نقاهت (پس از بیماری ها، عفونت ها، اعمال جراحی و ...)

روش مصرف :

درصورتی که پزشک داروی دیگری تجویز نکرده باشد، 2 کپسول روزانه به مدت 2 تا 3 هفته می توان مصرف نمود. 1 کپسول به همراه صبحانه و دیگری به همراه نهار.
پس از این مدت 1 کپسول روزانه هنگام صبحانه مصرف می شود.

مزایای مولتی ویتامین فارماتون چیست و برای چه افرادی مناسب می باشد:

حاوی عصاره ریشه جینسنگ و مقدار قابل توجهی عناصر آهن، مس، منگنز و ویتامین A و مقدار استانداردی ویتامین های D, C, E, B1,B2, B3, B5, B6, B12 است.

برای افرادی که دچار کم خونی فقر آهن بوده، خانم هایی که دچار قاعدگی های طولانی و سنگین می باشند و افرادی که بعد از عمل جراحی مقدار زیادی خون از دست داده و به طور کلی هر فردی که پزشک تشخیص دهد نیاز به دریافت میزان بیشتری آهن و برخی از ویتامین ها دارد مناسب است.

قرص فارماتون چاق کننده است؟

شاید برای خیلی از افراد مصرف کننده، سوال باشد که آیا فارماتون چاقی خوبه؟ یا چاق می کند و یا اصلا ضرری دارد؟ همان طور که گفتیم، دارو ها بدون عوارض نیستند البته اگر شما به صورت خودسرانه از آن ها استفاده کنید. کپسول فارماتون به عنوان یک مولتی ویتامین و مکمل می تواند اشتهای شما را در خوردن افزایش دهد، به همین دلیل شما برای بیشتر خوردن اقدام خواهید کرد و همین شاید منجر به چاق شدن شما شود. ولی به صورت مستقیم روی چاقی تاثیر نخواهد داشت. خاصیت هایی که این قرص دارد می تواند از بسیاری از ضررهای آن جلوگیری کند.

قرص های فارماتون برای بدنسازی

مصرف این قرص در بدنسازی و برا افرادی که به تازگی ورزش را آغاز کرده اند، تا حدودی پیشنهاد می شود. برای اطلاعا دقیق از نحوه و زمان مصرف کپسول فارماتون برای بدنسازی، بهترین گزینه مراجعه به پزشک و مربی مربوطه می باشد. توجه داشته باشید که این قرص تنها به عنوان یک قرص و مولتی ویتامین برای ورزشکاران و بدنسازان استفاده می شود علاوه بر آن در تامین انرژی آنها نیز نقش مفیدی دارد.

مواد تشکیل دهنده این قرص، کمک می کند تا تاثیر آن را به عنوان یک مولتی ویتامین و انرژی زا دریافت کنید. علاوه بر اینها، نحوه مصرف آن روی فوایدی که دارد می تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد. شاید برای شما سوال باشد که این قرص دارای چه مولتی ویتامین هایی است که برای بدن مفید است و می تواند در چاقی صورت و سایر اندام همچنین در بدنسازی تاثیر داشته باشد.

قرص فارماتون، دارای تمام مواد مورد نیاز، ویتامین ها، پروتئین ها، مواد مغذی و… می باشد که مصرف آن به صورت روزانه برای بدن شما لازم است. شما می توانید با مصرف این محصول و مکمل دارویی به تامین انرژی روزانه خود و به دست آوردن انواع مختلف ویتامین ها کمک کنید. مصرف این قرص نه تنها در ورزش، بلکه در بارداری، زمان شیردهی، دوران قاعدگی، برای خانم ها و آقایان همچنین کودکان تاثیرگذاری متفاوتی دارد.

شرایط نگهداری ژریاتریک فارماتون

  • درب بطری را به خوبی ببندید و درجای خشک و خنک نگهدارید.
  • دور از دسترس کودکان و اطفال نگهداری نمایید.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی