دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان و طریقه مصرف قرص اسپیرونولاکتون 

سه شنبه، 13 آذر 1397
اسپیرونولاکتون یک داروی پر مصرف است که کاربردهای مختلفی از جمله درمان آکنه دارد. اثرات اسپیرونولاکتون و درمان جوش‌های بزرگسالی از جمله مصارف این قرص است.

دوز مصرفی اسپیرونولاکتون و درمان جوش

تجویز و تعیین دوز مصرفی این دارو به عهده پزشک است. معمولا قرص‌های اسپیرونولاکتون در دوزهای ۵۰ میلی‌گرم و ۱۰۰ میلی‌گرم وجود دارند که بنا به تشخیص پزشک، یک یا دو قرص در روز تجویز می‌شود. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند در صورتی که همراه با مصرف اسپیرونولاکتون، از قرص‌های ضد بارداری نیز استفاده شود، احتمال تاثیر دارو بیشتر شده و عوارض جانبی آن نیز کاهش می‌یابد. 
معمولا پزشک این دارو را ابتدا در یک بازه یک ماهه برای بیمار تجویز می‌کند و در نوبت مراجعه بعدی با بررسی شدت کاهش جوش‌ها تصمیم به ادامه یا افزایش دوز می‌کند. اغلب در نوبت اول دوز مصرفی ۵۰ میلی‌گرم در نظر گرفته می‌شود و در دوره‌های بعدی دوز مصرفی دو تا چهار برابر افزایش داده می‌شود.

 
اگر دارو در دوز صحیح و مورد نیاز مصرف شود، بیمار پس از گذشت یک ماه متوجه خواهد شد که شدت جوش‌ها کاهش یافته و حدود ده درصد بهبودی را می‌تواند تخمین بزند، برای بهبودی کامل به حدود ده الی دوازده هفته زمان نیاز است تا دوره مصرف دارو کامل شود. این دارو در اکثر موارد جواب مثبت می‌دهد و واکنش‌های آلرژی زا یا موارد حساسیت به دارو بسیار نادر است.
 

نحوه مصرف قرص اسپیرونولاکتون

 اسپیرولولاکتون را دقیقا مطابق با تجویز پزشک مصرف کنید. تمام دستورالعملهای نوشته شده بر روی برچسب را دنبال کنید. این دارو را در مقادیر بیشتر یا کمتر یا مدت زمان طولانی تر از زمان توصیه شده مصرف نکنید.

- در حین استفاده از اسپرینولاکتون، ممکن است نیاز به آزمایشهای خون مکرر داشته باشید.

- این دارو می تواند نتایج غیر معمولی را با آزمایش های پزشکی خاص ایجاد کند. به هر دکتري که مراجعه می کنید بگویید از قرص اسپيرونولاکتون استفاده می کنيد.

- اگر به جراحی نیاز دارید، قبل از جراحی به جراح بگویید که قرص اسپرینولاکتون استفاده می کنید. ممکن است لازم باشد به مدت کوتاهی مصرف دارو را متوقف کنید.

- اگر فشار خون بالا دارید، از این دارو استفاده کنید حتی اگر احساس خوبی دارید. فشار خون بالا اغلب بدون علامت است. ممکن است لازم باشد از داروهای فشار خون برای بقیه زندگی خود استفاده کنید.

- قرص را در دمای اتاق دور از گرما، نور و رطوبت نگه دارید.

چه اتفاقی می افتد اگر یک وعده ازقرص اسپیرونولاکتون را فراموش کردم؟

بلافاصله قرص فراموش شده را بخورید. اگر زمان وعده بعدی قرص است قرص قبلی را نخورید. داروی اضافی برای جبران قرص فراموش شده مصرف نکنید.

اگر بیش از حد قرص اسپیرونولاکتون مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟

به اورژانس مراجعه کنید.

در هنگام مصرف قرص اسپیرونولاکتون چه چیزهایی نباید مصرف کنم؟

نوشیدن الکل می تواند برخی از عوارض جانبی اسپیرونولاکتون را افزایش دهد. از جایگزین های نمکی یا محصولات لبنی کم سدیم حاوی پتاسیم استفاده نکنید. این محصولات می توانند باعث افزایش سطح پتاسیم شما در هنگام مصرف اسپرینولاکتون شوند.

اجتناب از رژیم غذایی با نمک زیاد. نمک زیاد بدن باعث حفظ آب در بدن می شود، که ممکن است اثر بخشی این دارو را کاهش دهد. اسپیرنولاکتون ممکن است تفکر یا واکنش شما را مختل کند. اگر رانندگی می کنید مراقب باشید.
در هنگام تمرین و در هوای گرم، مراقب باشید گرمازده نشوید. دستورالعمل های پزشک را در مورد نوع و مقدار مایعات دنبال کنید. در بعضی موارد، نوشیدن بیش از حد مایعات می تواند به اندازه مصرف نکردن مایعات نامناسب باشد.

منبع: سایت ستاره

30 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
aymi
4 سال پیش

باید قطع کنی
پاسخ
نسترن
4 سال پیش

در دوران پریود مصرف قرص اسپیداکتون چگونه است باید باستفاده بشه یا قطع کنیم؟
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟