دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / بعد از بارداری /

میزان ریزش مو بعد از زایمان 

سه شنبه، 08 مرداد 1398
در حالت عادی حدود 100 تا 120 تار مو در هر روز از دست می رود اما بعد از زایمان این مقدار به روزانه 500 تار مو هم می رسد. در مقابل این ریزش ها فقط باید صبور بود چون روشی برای پیشگیری وجود ندارد اما کمتر کردن تعداد دفعات شامپو کردن موها یا  کمتر سشوار کشیدن آنها ممکن است کمی سرعت ریزش را کم کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، تمام مادران پس از زایمان ریزش مو را تجربه می کنند اما شدت و ضعف آن در افراد مختلف متفاوت است.در طول بارداری تغییرات هورمونی در بدن مادر موجب می شود فاز استراحت موها طولانی تر شود و بنابراین ریزش مو از حالت عادی کمتر می شود. حتی ممکن است موها به طور محسوس ضخیم تر هم شوند. حدود دو هفته بعد از زایمان سطح هور مون ها در بدن به وضعیت ثابت بر می گردد و بنابر این موها شروع به ریزش می کنند.

در حالت عادی حدود 100 تا 120 تار مو در هر روز از دست می رود اما بعد از زایمان این مقدار به روزانه 500 تار مو هم می رسد. در مقابل این ریزش ها فقط باید صبور بود چون روشی برای پیشگیری وجود ندارد اما کمتر کردن تعداد دفعات شامپو کردن موها یا کمتر سشوار کشیدن آنها ممکن است کمی سرعت ریزش را کم کند.

در طول شش ماه دوم بعد از زایمان معمولا ضخامت موها به انداره قبل از زایمان بر می گردد اما فرم و بافت آنها ممکن است هیچوقت دقیقا مانند قبل نشود یعنی ممکن است موجی تر یا صاف تر،خشک تر یا چرب تر شوند که همگی احتمالا مربوط به تغغیرات هورمونی است که در بدن مادر رخ داده است.

چنانچه بعد از این مدت هنوز ریزش موهایتان کم نشد با متخصص پوست و مو مشورت کنید زیرا ممکن است نشانه ای از فقر آهن باشد که اتفاقا بعد از زایمان چندان نا شایع هم نیست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل سابمیت مقاله
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن