دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

مکان های تفریحی تهران برای خانواده 

دوشنبه، 21 خرداد 1403
تفریحات تهران برای خانواده، مکان های تفریحی تهران برای خانواده، جاذبه های گردشگری تهران با خانواده

مکان های تفریحی تهران برای خانواده ها تنوع و تعدد بالایی دارد که در آن‌ها می‌توان ساعاتی از دغدغه‌های زندگی شهری رها شد و در فضایی شاد و مفرح به تفریح و سرگرمی پرداخت.

اگرچه بیشتر مردم، تهران را به شلوغی و ترافیک آن می‌شناسند، اما در این شهر بزرگ و مهم جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که می‌توانید کنار خانواده در آن‌ها اوقات خوشی را سپری کنید. مکان های تفریحی تهران برای خانواده شامل پارک‌ها و شهربازی‌های متعدد در نقاط مختلف شهر، بناهای تاریخی و معاصر، مناطق خوش آب و هوا و مراکز تجاری و تفریحی می‌شود.

چه بخواهید با کودکان و نوجوانان خود به تهران سفر کنید و چه این شهر را برای گردشی چند روزه پس از ازدواج انتخاب کرده باشید، پایتخت با پیشنهادهای هیجان‌انگیز از شما استقبال می‌کند. در این مطلب برخی از جاهای دیدنی تهران که به همراه خانواده می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاهای تفریحی تهران برای خانواده؛ پارک‌ها و شهربازی‌ها

در جای جای تهران، پارک‌ها، بوستان‌ها و شهربازی‌های کوچک و بزرگی دیده می‌شوند که امکانات گوناگونی دارند. اگر بخواهید پس از سفری طولانی در یکی از این پارک‌ها استراحت کنید یا با کودکان خود از امکانات شهربازی‌ها استفاده کنید، این مکان‌های تفریحی انتخاب مناسبی برایتان هستند.

1- پارک ارم تهران

شهربازی ارم مکانی شناخته‌شده و معروف در تهران است که در آن انواع بازی‌های مهیج برای رده‌های سنی مختلف فراهم شده است. اگر عاشق هیجان باشید یا دلتان بخواهد خود را از چنگال روزمرگی نجات دهید و آدرنالین خونتان را به اوج برسانید، پارک ارم تهران را از یاد نبرید.

این پارک قدیمی در کیلومتر 4 اتوبان تهران به کرج قرار گرفته است و آغاز فعالیتش به سال 1350 برمی‌گردد. از امکانات پارک ارم تهران می‌توان به دریاچه‌ای وسیع با تجهیزات قایق‌رانی و ماهی‌گیری، باغ‌وحش با بالغ بر 110 گونه جانوری، 3 شهربازی با تجهیزات حیرت‌انگیز، شهربازی سرپوشیده قلعه شادی، تالارهای پذیرایی کشتی و 20 هکتار فضای سبز اشاره کرد.

برای رسیدن به پارک ارم روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آسان‌ترین و اقتصادی‌ترین راه‌ها استفاده از مترو است. برای رسیدن به این شهربازی پرماجرا با مترو باید ابتدا سوار خط 4 شوید و سپس در ایستگاه ارم سبز از مترو پیاده شوید. برای درک بیشتر و درست‌تر از مسیر مترو، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به نقشه مترو تهران بیندازید.

2- پارک ملت

پارک ملت از محبوب‌ترین مکان های تفریحی تهران برای خانواده به شمار می‌رود که در سال 1345 افتتاح شده و از آن موقع تا به امروز امکانات متعددی به آن اضافه شده است. در این پارک شما می‌توانید با خانواده خود از باغ‌وحش و گونه‌های مختلف جانوری دیدن کنید یا در پردیس سینمایی ملت به تماشای فیلم بنشینید یا در دریاچه مصنوعی تفریح کنید.

البته در کنار تمام این تفریحات، فضای سبزی وسیع نیز در پارک ملت وجود دارد که امکاناتی مانند میز پینگ‌پنگ، فوتبال دستی، زمین والیبال، پیست اسکیت، میز شطرنج و... در آن دیده می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید در یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران برای خانواده گرد هم جمع شوید و تفریحات گروهی را تجربه کنید، سری به پارک ملت تهران بزنید. این پارک در شمال تهران و منطقه 3 قرار گرفته است.

3- پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان از دیگر مکان های تفریحی تهران برای خانواده ها است که نقش مهمی در گردش و پیک‌نیک پایتخت‌نشینان و مسافران به‌ویژه در روزهای تعطیل ایفا می‌کند. این پارک جنگلی در سال 1342 به‌منظور حفظ مناطق جنگلی و جلوگیری از گسترش بافت شهری احداث شد.

پارک جنگلی لویزان در شمال شرقی تهران و بخش شمیرانات قرار گرفته و فاصله‌اش تا مرکز شهر تنها 13 کیلومتر است. در نیمه شرقی این پارک سرسبز باغ پرندگان تهران را می‌بینید که 23 هکتار وسعت دارد و در آن حدود 55 گونه متفاوت از پرندگان نگهداری می‌شود.

4- پارک جنگلی توسکا

چنانچه بخواهید ساعاتی را از دود و دَم و شلوغی شهر دور شوید و در محدوده جنوبی تهران به یکی از پارک‌های دنج پایتخت بروید، پارک جنگلی توسکا را انتخاب کنید. این پارک در اراضی منطقه 15 پایتخت واقع شده و از لحاظ وسعت جزو 10 پارک بزرگ جنگلی تهران قرار دارد.

پارک جنگلی توسکا در سال 1360 احداث شده و دارای پوشش گیاهی متنوع، فضایی وسیع و دلنشین با آب‌وهوای مطبوع و آلاچیق‌های متعدد است. اگر بخواهید با خانواده خود بساط پیک‌نیک را بچینید و در یکی از پارک‌های جنگلی در دسترس اوقات خوشی داشته باشید، سری به پارک جنگلی توسکا بزنید.

5- پارک جوانمردان

پارک جوانمردان از دیگر مکان های تفریحی تهران برای خانواده است که امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی دارد. این پارک در غرب پایتخت واقع شده و ضمن داشتن تجهیزات مناسب، آب‌وهوای خوبی نیز دارد. پارک جوانمردان تهران حدود 150 هکتار وسعت دارد و مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت با خانواده است.

در پارک جوانمردان چندین و چند تندیس از مشاهیر و جوانمردان ایرانی قرار گرفته است که نام بوستان نیز به دلیل وجود همین تندیس‌هاست. جالب است بدانید که بخش غربی پارک جوانمردان در منطقه 22 و بخش شرقی آن در منطقه 5 قرار دارد که از طریق پلی به یکدیگر متصل شده‌اند. دوچرخه‌سواری، اسکیت، پیک‌نیک در فضای سبز و آلاچیق و عکاسی با تندیس مشاهیر تعدادی از بهترین تفریحات تهران برای خانواده در این پارک زیباست.

سایر پارک‌ها و شهربازی‌های تهران برای خانواده

از آنجا که تهران پایتخت ایران است، بنابراین همان‌طور که انتظار می‌رود در آن امکانات مناسبی برای شهروندان ایجاد شده است. پارک‌ها، بوستان‌ها و شهربازی‌های مختلف بخشی از این امکانات و مراکز مهم شهری در پایتخت هستند که تنها به چند مورد بالا محدود نمی‌شوند. از دیگر پارک ها و مکان های تفریحی تهران برای خانواده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پارک پلیس در بلوار استقلال تهرانپارس

  • پارک نوروز تهران در جردن، بلوار نوروز

  • پارک هنرمندان در خیابان ایران‌شهر و حوالی میدان هفت تیر

  • پارک دانشجو در تقاطع خیابان ولیعصر و انقلاب

  • شهربازی بسیج در اتوبان افسریه، شهید محلاتی

  • شهربازی دریاچه چیتگر در انتهای اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر

  • پارک پرواز واقع در سعادت‌آباد، میدان بهرود

  • پارک آبشار در بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی

  • پارک آزادگان در منطقه 15 تهران، کمربندی آزادگان

  • پارک شطرنج در خیابان آجودانیه، نبش کوچه 13 شرقی

  • بوستان ولایت در انتهای اتوبان نواب، تقاطع تندگویان

  • پارک رضوان در انتهای خیابان قصرالدشت، خیابان کمیل

  • پارک آب و آتش در ابتدای بزرگراه حقانی، پس از چهارراه جهان کودک

  • پارک ساعی در خیابان ولیعصر، خیابان ساعی 1

  • پارک نهج‌البلاغه در اتوبان همت غرب، حدفاصل بزرگراه‌های یادگار امام و اشرفی اصفهانی

  • پارک نیاوران در امتداد شمال خیابان پاسداران تا میدان باهنر (نیاوران)

  • پارک گفت‌وگو در منطقه 2، کوی نصر، انتهای خیابان پیروزی شرقی

  • پارک ملی سرخه حصار در شرق تهران، منطقه حفاظت‌شده جاجرود

  • پارک باغ ایرانی در محله ده ونک، کوچه صابری (منطقه 3)

  • پارک جمشیدیه در انتهای خیابان شهید باهنر، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

  • پارک شهر در خیابان وحدت اسلامی تهران

  • شهربازی چمران در خیابان شریعتی، پس از پل صدر

  • پارک بازیافت در بزرگراه آزادگان غرب، خیابان باستانی‌پور

  • شهربازی برج میلاد در بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، ابتدای بزرگراه شهید همت

  • شهربازی بیلینو در میدان پونک، بلوار همیلا، فاز یک بوستان نهج‌البلاغه

  • شهربازی شاهین در خیابان سازمان آب

  • بوستان و شهربازی بعثت در میدان شوش، خیابان احمد سمیعی

  • شهربازی رازی در انتهای خیابان قزوین، قبل از میدان رازی

  • شهربازی پامچال در سه‌راه افسریه، خیابان بوعلی، ضلع غربی پارک آزادگان

پارک ژوراسیک در سعادت‌آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق

مکان های تفریحی سرپوشیده تهران

در کنار تمام پارک‌ها و بوستان‌هایی که در آن‌ها می‌توانید در فضای باز با کودکان خود تفریح کنید، مراکز تفریحی سرپوشیده نیز در پایتخت قرار دارد که در آن‌ها با فرزاندانتان خوش بگذرانید. در ادامه به برخی از مکان های تفریحی تهران که در فضایی بسته واقع شده‌اند، اشاره خواهیم کرد.

1- شهربازی سرزمین عجایب

سرزمین عجایب یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مکان های تفریحی تهران برای کودکان است که بیش از 8 هزار متر مربع وسعت دارد و در آن 140 دستگاه بازی برای کودکان فراهم شده است. این شهربازی سرپوشیده فعالیت خود را از سال 1382 در مرکز خرید تیراژه آغاز کرده است و دارای انواع امکانات تفریحی مانند رالی، ایرهاکی، مینی بولینگ، بالون سفر هوایی، سفینه گردان، ماشین کوبنده و... است.

2- شهربازی امیر

در مرکز تجاری امیر یک شهربازی سرپوشیده دو طبقه دیده می‌شود که در آن انواع دستگاه‌های بازی برای کودکان و بزرگسالان فراهم شده است. شهربازی امیر بیش 3000 متر مربع وسعت دارد و 150 دستگاه بازی مختلف در آن دیده می‌شود.

3- شهربازی تهران مال

تهران مال یکی از مکان های تفریحی سرپوشیده تهران برای کودکان در غرب پایتخت است. این شهربازی 7000 متر مربع وسعت دارد و در طبقه سوم مرکز خرید تهران مال واقع شده است. شهربازی تهران مال دارای دستگاه‌های مدرن با رنگ‌های شاد و پرانرژی برای کودکان است که پس از خرید با خانواده می‌توانید در آن به تفریح بپردازید.

4- شهربازی ایران مال

شهربازی ایران مال از دیگر مکان های تفریحی تهران برای خانواده ها است که کوچک و بزرگ را سرگرم می‌کند و اوقات خوشی را برای اعضای خانواده رقم می‌زند. این شهربازی در اتوبان شهید خرازی و در مرکز خرید بزرگ ایران مال واقع شده و در آن می‌توانید با خیال راحت در محیطی امن و استاندارد با کودکانتان وقت بگذرانید.

5- شهربازی ژوپیتر کوروش

از دیگر مکان های تفریحی تهران برای خانواده در فضایی سرپوشیده، شهربازی ژوپیتر در طبقه دوم مجتمع تجاری کوروش است. این شهربازی بالغ بر 2500 متر مربع وسعت دارد و دارای 120 دستگاه بازی برای کودکان و بزرگسالان است.

بناهای دیدنی تهران برای خانواده

از پارک‌ها و شهربازی‌ها که بگذریم در تهران بناهای تاریخی و همچنین معاصر زیادی وجود دارد که می‌توانید همراه خانواده خود به آن‌ها سر بزنید و روزی مفرح را در آن‌ها سپری کنید. برخی از این بناهای معروف تهران را برایتان آورده‌ایم.

1- کاخ گلستان

کاخ گلستان عمارتی باشکوه در خیابان 15 خرداد است که از دوران قاجار به یادگار مانده است. این کاخ مجموعه‌ای از اشیای گران‌بها است و شامل بخش‌هایی مانند تالار آینه، بخش اصلی کاخ، شمس‌العماره، کاخ ابیض و... می‌شود. بد نیست بدانید که کاخ گلستان در فهرست جاهای دیدنی تهران با مترو قرار دارد که با پیاده شدن در ایستگاه متروی 15 خرداد می‌توانید به راحتی و با هزینه کم به آن برسید.

2- کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد را می‌توان یکی از مکان های تفریحی تهران برای زوج‌ های جوان دانست که در آن می‌توانند ساعت‌ها در بخش‌های مختلف عمارت قدم بزنند و عکس‌های یادگاری از یکدیگر بیندازند. این کاخ در یکی از مناطق خوش آب‌وهوای تهران قرار گرفته و روزگاری محل زندگی شاهان قاجار و پهلوی بوده است.

3- برج میلاد

برج میلاد بنایی معاصر و بلندترین ساختمان تهران است که تصویر زیبایش از گوشه و کنار تهران پیداست. این برج یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان و خانواده‌هاست که در آن امکانات تفریحی و رفاهی خوبی برای خوش‌گذرانی وجود دارد. رستوران گردان، سکوی دید باز، موزه مشاهیر، موزه سکه و... تعدادی از بخش‌های تفریحی برج میلاد است.

همچنین شهربازی برج میلاد با انواع بازی‌های هیجان‌انگیز در نزدیکی برج قرار دارد که پس از بازدید از برج می‌توانید به آنجا بروید. راستی اگر اهل هیجان هستید تفریحات متنوعی مانند زیپ‌لاین، پل معلق، بانجی‌جامپینگ، پیاده‌روی در آسمان و اتاق شیشه‌ای را می‌توانید در این برج تجربه کنید.

4- پل طبیعت

پل طبیعت از دیگر جاهای دیدنی تهران است که بازدید از آن به ویژه در شب احساس غرور و افتخار را در شما زنده می‌کند. این پل زیبا روی اتوبان مدرس واقع شده و پارک طالقانی را به بوستان آب و آتش متصل می‌کند. پل طبیعت از جمله مکان های تفریحی تهران برای زوج های جوان و خانواده‌هاست که در آن می‌توانند در فضایی دلنشین و دل‌انگیز اوقات خوبی داشته باشند.

5- برج آزادی

برج آزادی سازه‌ای باشکوه و دیدنی در تهران است که در سال 1349 توسط معمار ایرانی، حسین امانت بنا شده است. این برج شاهدی بر اتفاقات تاریخی ایران است و در ساخت آن از معماری اسلامی، ساسانی و هخامنشی الهام گرفته شده است. امروزه در برج آزادی موزه‌های متعددی برپا شده که می‌توانید با خانواده از آن دیدن کنید.

جاهای تفریحی خوش آب و هوای تهران برای خانواده

از دیگر مکان های تفریحی تهران برای خانواده، برخی از مناطق خوش آب‌وهوای پایتخت است که تفریح در آن‌ها حال و هوایتان را عوض می‌کند. برخی از این مناطق که در آن‌ها امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای مسافران فراهم شده شامل دربند، درکه، اوشون فشم و لواسان تهران می‌شود. اگر می‌خواهید روی دیگر پایتخت را ببینید و در طبیعتی سرسبز و سرزنده تفریح کنید، حتما سری به این مناطق تفریحی بزنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویراستاری تخصصی مقاله
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه