مقررات مربوط به نحوه تردد مشمولان ایرانی خارج از کشور

مقررات مربوط به نحوه تردد مشمولان ایرانی خارج از کشور
ساعدنیوز: نحوه تردد به داخل کشورمشمولان خدمت نظام وظیفه عمومی که خارج از کشور زندگی می کنند تشریح شده است.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز و به نقل از  سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا شرایط و مقررات مربوط به نحوه تردد مشمولان خدمت سربازی که در خارج از کشور زندگی می کنند بشرح زیر می باشد.

ب-نحوه تردد به داخل كشور مشمولانی که خارج از کشور زندگی می کنند

  1. كليه مشمولان ايراني مقيم خارج از كشور كه حداقل سه سال درخارج از كشور اقامت داشته باشند مي توانند در هرسال حداكثر دوبار و مجموعا به مدت سه ماه به داخل كشور تردد نمايند.(شرايط اقامت خارج ار كشور در بند(ب) بيان شده است.)
  2. مشمولان مقيم خارج جهت دريافت مجوز تردد مي بايست به نمايندگي دولت جمهوري اسلامي ايران در كشور محل اقامت مراجعه و گذرنامه آنان پس از احراز شرايط ، ممهور به مهر تردد با عنوان «اجازه تردد مشمولان ايراني مقيم خارج از كشور» گردد. همچنين لازم است در متن اجازه تردد،به شماره و تاريخ ابلاغيه ستاد كل نيروهاي مسلح نيز استناد شود.
  3. مشمولاني كه در اجراي مقررات مربوط ، جهت ادامه تحصيل از كشور خارج شده و داراي معافيت تحصيلي خارج از كشور ميباشند ،در شمول اين مصوبه نبوده و حسب مورد از تسهيلات تردد دانش آموزي يا دانشجويي استفاده خواهند كرد.
  4. فرزندان مشمول ماموران ثابت دولت در خارج از كشوركه به جهت همراهي با والدين ،داراي مجوز خروج از سازمان وظيفه عمومي مي باشند نيز در شمول اين مصوبه نبوده بلكه مي توانند در طول مدت ماموريت والدين مطابق مجوز صادره ، اقدام به تردد نمايند.
  5. با افراد موضوع بند (3)و(4)چنانچه ، از شمول مقررات مربوط خارج شوند ،به شرط داشتن حداقل سه سال اقامت در خارج ،برابر اين مصوبه رفتار خواهد شد.
  6. مهلت اجراي اين مصوبه تا پايان سال 1400 ميباشد.

ب-شرایط اقامت مشمولین خدمت سربازی در خارج از كشور

افراد موضوع بند(الف)كه داراي اقامت خارج از كشور با شرايط زيرباشند درشمول مقررات تردد قرار مي گيرند:

  1. داشتن حداقل سه سال افامت پيوسته در خارج متصل به زمان درخواست مجوز تردد.
  2. اقامت خارج در هرسال كمتر از 9 ماه پيوسته يا ناپيوسته نباشد.(نه ماه اقامت در خارج و سه ماه تردد به داخل كشور به عنوان يك سال اقامت محاسبه مي شود.)
  3. اگرسه سال اقامت مشمول در خارج در يك دوره چند ساله بوده ، مي بايست پيوستگي بين سنوات اقامت با حداقل سه ماه اقامت در سال حفظ شده باشد.(اين سه ماه فقط براي حفظ پيوستگي سنوات اقامت بوده و جزء اقامت سه ساله محاسبه نمي شود.)مثال : چنانچه مشمولي در سال 87 يازده ماه اقامت در خارج داشته ،در سال 88 سه ماه ، در سال 89 نه ماه ، در سال 90 چهار ماه و در سال 91 نه ماه اقامت داشته باشد به دليل اين كه اقامت هاي وي در سالهاي 87و89و91 هركدام حداقل نه ماه بوده و پيوستگي سنوات اقامت وي نيز در اين دوره يعني از سال 87 تا91 با حداقل سه ماه اقامت حفظ شده است . لذا در شمول ضوابط تردد قرار خواهد گرفت.
  4. چنانچه مشمولي در چند سال گذشته ،سه سال و يا بيشتر اقامت در خارج داشته ليكن پيوستگي آن تا زمان درخواست مجوز تردد حفظ نشده باشد يعني بين اقامت هاي قبلي تا زمان درخواست مجوز تردد، بيش از 9 ماه فاصله ايجاد شده باشد اقامت هاي قبلي وي قابل محاسبه نخواهد بود.
  5. اقامت درسن مشموليت يا قبل از سن مشموليت شرط نمي باشد.
  6. مشمولاني كه تردد آنان در داخل كشور بيش از دوبار در سال يا بيش از سه ماه باشد از شمول مصوبه خارج خواهند شد.تبصره: افرادي كه داراي شرايط خاص مي باشند وضعيت آنان در كميسيوني متشكل از نمايندگان وزارت امور خارجه ،گذرنامه رياست جمهوري و سازمان وظيفه عمومي ناجا مورد بررسي و رسيدگي قرار گرفته و در صورت تاييد كميسيون تردد آنان حسب مورد حداكثر تا يك بار ديگر و يا حداكثر تا سه ماه ديگر قابل افزايش خواهد بود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (705 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان