دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

ممنوعیت‌ و محدودیت‌های اعزام زائران اربعین حسینی(ع) اعلام شد 

شنبه، 11 تیر 1401
کد خبر: 211554
ساعد نیوز: ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در اطلاعیه شماره یک، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اعزام زائران اربعین را برای امسال اعلام کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، دربخشی از متن اطلاعیه شماره یک ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) آمده است با توجه به تاثیر شیوع بیماری کرونا طی سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در مراسم راهپیمایی اربعین و با امعان نظر به اقدامات متعدد و گسترده ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در تمهید، ایجاد و تکمیل زیرساخت های رفاهی، بهداشتی و خدماتی مناسب تر در قیاس با سنوات گذشته و قرار گرفتن اربعین امسال در فصل تابستان و شرایط خاص گرمای هوا ، وجود ریزگردها ، شیوع برخی بیماری ها و خطرات ابتلا به سویه های جدید کرونا و حساسیت حفظ سلامتی زوار به عنوان یکی از ملاحظات اصلی و اساسی برای شرکت در این مراسم معنوی بیش از پیش مطرح شده است.

بر همین اساس و به منظور رعایت مسائل بهداشتی ، ملاحظات و الزامات و توصیه های پزشکی کمیته بهداشت و درمان اربعین در تمهید سفر ایمن و کم خطر برای تمامی زائران اربعین حسینی(ع)؛ موارد ممنوعیت و محدودیت اعزام زوار جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۱ به شرح ذیل اعلام می شود :

با توجه به هماهنگی سیاسی و دیپلماتیک با دولت عراق، کسانی می توانند عازم سفر اربعین سال جاری شوند که طی ماه های پیش رو تا ایام اربعین ، حداقل یک دز واکسن یادآور کرونا را تزریق کرده باشند .

در این اطلاعیه آمده است: شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین امسال منوط به ثبت نام در سامانه سماح و رعایت سایر شرایط ثبت نامی اعم از الزام به بیمه و مندرج در آدرس Samah.haj.ir امکان پذیر خواهد بود و نحوه و چگونگی پیش ثبت نام از طریق کمیته اعزام اربعین(سازمان حج و زیارت) اطلاع رسانی خواهد شد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه به توصیه های بهداشتی و پزشکی مدنظر کمیته بهداشت و درمان اربعین و همچنین ملاحظات امنیتی و قضایی نیز در این پیش ثبت نام اشاره شده است که از طریق سامانه سماح اطلاع رسانی و بارگذاری خواهد شد .

با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه های « وزارت بهداشت و ایران من و ... » موضوع احراز واکسیناسیون و سایر شرایط و ملاحظات بهداشتی و ... مورد بررسی و راستی آزمایی قرار خواهد گرفت و افراد غیر واجد شرایط از فهرست نهایی زائران حذف خواهند شد .

پیش ثبت نام موصوف به هیچ وجه ثبت نام قطعی زوار اربعین تلقی نخواهد نشد .


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب