منابع آزمون آیلتس (IELTS)

  سه شنبه، 25 اردیبهشت 1397 ID  کد خبر 6688
منابع آزمون آیلتس (IELTS)
ساعد نیوز: در این بخش ساعد نیوز، سعی شده است تا بهترین منابع موجود برای آمادگی آزمون آیلتس (IELTS)، در اختیار کسانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، قرار داده شود.

منابع آزمون آیلتس (IELTS)

در این نوشته کوشش میکنیم فهرست بهترین منابع آیلتس  را به داوطلبان گرامی معرفی کنیم. فهرستی از منابع کارآمد، بهترین کتاب ها، برای یادگیری تکنیک های آیلتس و بطور کلی زبان انگلیسی مورد نیاز برای کسب نمره عالی  آزمون آیلتس (IELTS) را به شما معرفی می کنیم.

همچنین منابعی که بر اساس تجربیات موسسات خارجی معتبر برگزار کننده آزمون IELTS معرفی شده اند، منابعی چون IHABERDEENMAGOOSH و خود وب سایت سازمان برگزار کننده آیلتس یعنی Britishcouncil. این وب سایت در واقع وب سایت رسمی آزمون آیلتس است و منبعی عالی برای آشنا کردن خودتان با نحوه برگزاری امتحان می باشد. آزمون های آزمایشی متعدد و مفیدی نیز در این وب سایت وجود دارد.

کتاب‌هایی را که در ادامه به شما معرفی میکنیم، جزء بهترین و کارآمدترین منابع هستند.

  • کتاب The Cambridge Official Guide to IELTS: مرجع اصلی منتشر شده توسط Cambridge که مططالعه دقیق اون به تمامی شرکت کنندگان در آزمون IELTS توصیه میشه. این کتاب مهارت‌ها و تکنیک‌های کلیدی رو با زبان ساده و با تمرین‌های زیاد به شما آموزش میده. ساختار کتاب self-study هست؛ بنابراین خود شما میتونید تقریباً تمام تمرین‌های کتاب رو بدون نیاز به معلم انجام بدید و جواب‌های خودتون رو با پاسخنامه ارائه شده در انتهای کتاب مقایشه کنید. همچنین این کتاب ویدئوهای زیادی برای بخش Speaking آزمون آیلتس  داره که دیدن این ویدئوها شما رو با شرایط قسمت Speaking آزمون آیلتس آشنا میکنه. همچنین این کتاب ۸ آزمون کامل آیلتس را در اختیار شما میگذاره که میتونید برای تمرین کردن از این آزمون‌ها استفاده کنید. استراتژی‌های بسیار مفیدی با عنوان “Test Tip” در این کتاب وجود داره که مطالعه اون‌ها برای شما میتونه بسیار مفید باشه.
  • مجموعه ۱۱ جلدی کتاب‌های Cambridge IELTS (1-11): در این مجموعه کتاب‌ها، آزمون‌های قبلی آیلتس وجود دارند که شما میتونید این آزمون‌ها را انجام بدید و با استفاده از سوالات این آزمون‌ها حسابی تمرین کنید. با انجام آزمون‌های آیلتس قبلی که در این کتاب‌ها وجود دارند، شما با انواع نمونه سوالات هر بخش از آزمون آشنا میشید. همچنین میتونید نقاط قوت و ضعف خودتون رو در هر نوع سوال مربطو به هر چهار Skill تشخیص بدید؛ بر روی نقاط قوت خودتون تمرکز کنید و سعی کنید نقاط ضعفتون رو برطرف کنید. فراموش نکنید که در ۱۰ جلد اول این مجموعه کتاب‌ها، در هر جلد ۴ آزمون آیلتس آکادمیک و ۲ آزمون آیلتس جنرال وجود داره. اما جلد یازدهم دو ویرایش داره: یکی شامل ۴ آزمون آیلتس آکادمیک و دیگری شامل ۴ آزمون آیلتس جنرال.
  • کتاب Action Plan for IELTS: سریع‌ترین راه برای آشنا شدن با انوع نمونه سوالات هر چهار Skill آزمون آیلتس و همچنین یادگیری بهترین استراتژی پاسخ دادن به هر نوع سوال. با مطالعه این کتاب در کمتر از چند هفته میتونید با تمام نمونه سوالات آزمون آیلتس در هر ۴ مهارت Listening، Reading، Writing و Speaking آشنا بشید و بهترین روش پاسخ دادن به این سوالات را یاد بگیرید.
  • کتاب Focus on Vocabulary 2بهترین مرجع برای یادگیری مجموعه لغات آکادمیک مورد نیاز برای شرکت کردن در آزمون IELTS و همچنین تمرین کردن مهارت‌های Reading و Critical Thinking. روشی که در این کتاب برای آموزش لغات جدید انتخاب شده فوق العاده است. شما لغات جدید را در متن میبینید و بعد سعی میکنید معنی لغات را در متن حدس بزنید که این یکی از مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای گرفتن نمره ایده آل در بخش Reading آزمون آیلتس هست. همچنین با Collocationهای مهم لغات آکادمیک و Word Family این مجموعه لغات آشنا میشید. توجه کنید که این کتاب یک مجموعه ۲ جلدی است و ما مطالعه جلد دوم را به شما پیشنهاد میکنیم.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (10 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان