مناسب ترین گیاهان آپارتمان مخصوص آشپزخانه منزلتان

  سه شنبه، 10 خرداد 1401   زمان مطالعه 18 دقیقه
مناسب ترین گیاهان آپارتمان مخصوص آشپزخانه منزلتان
استفاده از گیاهان مناسب در آشپزخانه باعث می شود محیط آشپزخانه زیبا و پر نشاط شود و کار کردن در آشپزخانه را لذت بخش می کند. همراه ساعد نیوز باشید.

گیاهان مناسب آشپزخانه بیشتر برای خانم ها مطرح است چرا که خانم های خانه دار اکثر وقت خود را آشپزخانه می گذارنند بیشتر نیاز به داشتن گیاهان در فضای منزل و حس طراوت و شادابی طبیعت احساس می شود. فضای آشپزخانه نیز از طرفی بخاطر پخت و پز و داشتن کتری یا سماور و غیره گرم و مرطوب است. و به همین دلیل باید نسبت به چنین هوایی گیاهان مقاوم باشند. و بسته به اینکه میزان نورگیری فضای آشپزخانه چقدر باشد و تهویه هوا به خوبی صورت می گیرد یا خیر، باید هنگام خرید گیاهان مناسب آشپزخانه این عوامل را نیز در نظر داشت. در هر صورت داشتن گیاه در فضای منزل و آپارتمان در هر مکانی مخصوصا آشپزخانه امری ضروری است. که می تواند سرشار از حس و انرژی مثبت باشد. مخصوصا وقتی با دقت و مراقبت خود گیاه یا گل پرورش می دهید. مخصوصا گیاهان خوراکی که قابل استفاده نیز هستند و لذت داشتن چنین گیاهانی را چندین برابر می کند. با توجه به موارد گفته شده در این مطلب لیستی از گیاهان مناسب آشپزخانه به همراه گیاهان خوراکی مناسب را گردآورده ایم.

معرفی گل و گیاه مناسب برای آشپزخانه و مزایای آن

اضافه نمودن گیاهان آپارتمانی به یک محیط، راهی سریع و آسان برای درست کردن یک تغییر بزرگ است! ولی هنگامی نوبت به آشپزخانه می رسد، ماجرا حساس تر میباشد. انتخاب گیاه درست برای قلب خانه، می تواند مزایای بیشماری را به همراه داشته باشد. مثلا یک گیاه متناسب می تواند هوا را تصفیه کرده، رنگ و لعاب آشپزخانه را عوض بکند و حتی در پایان طول سال برای شما گیاهان خوراکی تازه فراهم کند! ولی هیچ گیاهی نیست که برای تمامی آشپزخانه ها متناسب باشد. در واقع، هر جا دارای میزان مشخص نور، رطوبت و دما میباشد. پس میبایست با توجه به همین ویژگی ها، گیاه ایده آل خود را پیدا نمایید.

بسیاری از خانم ها علاقه دارند که آشپزخانه خود را پر از گل و گیاه کنند. این کار باعث می شود که از کار کردن در آشپزخانه بیشتر لذت ببرید و هوای آنجا را تمیز نگه دارید و شکل منحصر به فردی به منزل خود ببخشید اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه گیاهانی مناسب آشپزخانه هستند؟ در این قسمت از سبک زندگی ساعد نیوز گیاهانی را به شما معرفی می کنیم که جایشان در آشپزخانه تان خالی است.

گل سانسوریا (Snake Plant)

از گیاهان مناسب آشپزخانه که آن را با داشتن برگ های صاف و مستقیم که ترکیبی از رنگ های سبز تیره، سبز روشن و زرد است می شناسند. این گیاه چون قد بلند و پهنای کمی دارد فضای بسیار کمی اشغال می کند. و نیاز به نور زیاد هم ندارد. اصلا نباید به آن زیاد آب بدهید و لذا بهترین گلدان برای زهکشی عالی خاک، گلدان های سفالی است. خشک شدن خاک و نور کم و مراقبت نه چندان زیاد تأثیری روی گیاه ندارد.

پوستر گیاه سانسوریا

زنبق صلح (Peace Lily)

این گیاه دارای برگ های سبز براق و گل های سفید رنگ است. این گیاه بخاطر خاصیت تصفیه کنندگی هوا و گل های سفید رنگ بی نهایت زیبای خود در لیست ما قرار گرفته است. توجه داشته باشید که حیوانات خانگی در صورت خوردن برگ یا گل آن دچار مسمومیت خواهند شد. نیاز به نور زیاد ندارند پس اگر آشپزخانه شما نورگیر خوبی ندارد این گیاه فوق العاده است. کمبود آب را هم بهتر از آب دادن زیاد تحمل می کند.گیاه اسپاتی فیلوم که به آن لی لی یا لی لی صلح یا دوستی هم می گویند، 40 گونه مختلف دارد. این گیاه سمی است اما به انسان آسیب نمی رساند. این گیاه از گیاهانی است که برگ های گسترده داشته و گل هم دارد.

یاس سفید (White Jasmine)

از گیاهان مناسب آشپزخانه که رشد بسیار راحتی دارد. و با شکوفه های معطر سفید براق و برگ های سبز رنگ مشخص می شود که کاملا بو و حال و هوای آشپزخانه شما را عوض خواهد کرد. در طی بهار و تابستان باید نور بسیار خوبی بگیرد اما در طی پاییز و زمستان نور کم مشکلی ایجاد نمی کند. در ماه های بهار و تابستان باید دائما آبدهی داشته باشید تا خاک آن همیشه مرطوب باشد و در پاییز و زمستان باید خاک آن خشک باشد.این گیاه به عنوان گیاهی رونده شناخته می شود. یعنی می تواند خود را از چیزهایی که در اطراف آن است بالا بکشد و روی آن رشد کند.

گیاه آلومینیومی یا پیله آ (Pilea Cadierei)

برگ هایی به شکل نقره متالیک و سبز رنگ که ظاهر فوق العاده زیبایی به آشپزخانه شما می دهد. پرورش این گیاه بسیار ساده است و می توانید آن را در گلدان های آویز هم قرار دهید. و با ظاهر عالی آن آشپزخانه خود را به شکل طبیعی و با هزینه بسیار کم تزئین کنید. در فصل تابستان نیز گل های زیبایی می دهد که البته بوی معطر و یا کلا بوی خاصی ندارد. نور فیلتر شده و نه مستقیم آفتاب باید به آب برسد چون از بین می رود و خاک آن را هم همیشه مرطوب نگه دارید این گیاهان در هوای مرطوب و گرم رشد خوبی دارند

گلدان لیراتا یا چنگ ربابی

یکی از دلایلی که فیکوس را از دیگر گیاهان آپارتمانی مجزا می کند، شباهت برگ های آن به ساز کمانچه یا ساز رباب است. از سوی دیگر به دلیل داشتن برگ های سبز و پهن به آن نوعی برگ انجیری هم می گویند. لیراتا، از جمله گیاهان پهن برگ و بزرگی است که به سرعت با محیط اطرافش سازگار می شود. این گیاه آپارتمانی را می توانید در گوشه ای از فضای آشپزخانه، سالن ناهارخوری و… بگذارید و از زیبایی و طراوت آن لذت ببرید. لیراتا به نور پشت پنجره علاقه دارد اما اگر در سایه هم قرار بگیرد رشد خواهد کرد. اگر لیراتا را به عنوان گیاه مناسب آشپزخانه انتخاب کرده اید، آبیاری آن را جدی بگیرید و مراقب گلدان تان باشید.

گیاه عنکبوت

این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد و خاک آن باید زهکشی مناسبی داشته باشد . معمولاً محیط قلیایی آن باید بین 6 تا 7 باشد. این گیاه تقریباً طرفداران زیادی دارد زیرا مراقبت از آن راحت است. ظاهر جذاب و برگ های سبز و سفیدی دارد که آشپزخانه شما را زیبا نشان می دهد. به همین دلیل به راحتی می توانید آن ها را روی کابینت قرار دهید.

نور خورشید برای این گیاه مانند گیاه برگ انجیری باید به شکل غیر مستقیم و فیلتر شده باشد. این گیاه به نور متوسط برای رشد نیاز دارد. پنجره های جنوبی آپارتمان ها، مکان مناسبی برای نگهداری از گیاه گندمی است. اگر برگ های گندمی بسیار طویل و شکننده شده، یعنی از نظر نور تامین نمی شود.

گیاه پیچ انگلیسی

پاپیتال یا پیچک انگلیسی یا هدرا (Hedera helix یا English Ivy) یک تاک چوبی همیشه سبز و نیرومند است.پاپیتال همچنین یک گیاه خانگی رایج است که شگفت انگیز است که در داخل بیشتر از خارج از خانه زیبا است. گیاه پیچ انگلیسی نیاز به نور جانبی و محیط نسبتاً روشن دارد و درجه قلیایی آن باید بین 5.5 تا 6.5 باشد. این گیاه رنگ زیبایی به اشپزخانه می دهد و به راحتی می توانید آن را در سبدهای آویز استفاده کنید. معمولاً خودش را با نور های مختلف سازگار می کند. فقط باید مراقب باشید که خاک آن مرطوب باقی بماند. محیط آشپزخانه را نیز از هرگونه سموم و آلودگی پاکسازی می کند.

گیاه قاشقی

گیاه قاشقی برگ های قلبی شکل، گوشتی و اغلب رنگ های سفید کرمی و سبز دارد و چون محل زندگی و زادگاهش در جنگل های نسبتاً تاریک است، می تواند شرایط آپارتمان را به خوبی تحمل کند گیاه قاشقی نیاز به نور غیر مستقیم و محیط نسبتاً روشن دارد . خاک آن باید زهکشی مناسبی داشته باشد. درجه قلیایی آن باید بین 6 تا 7 باشد . این گیاه گزینه مناسبی برای آشپزخانه های نسبتاً گرم با نور زیاد است . فقط باید مراقب برگ های آن باشید . اگر احساس کردید که برگ ها کمی پیچ خوردند، یعنی این گیاه به اندازه کافی نور دریافت نمی کند و باید جای آن را عوض کنید.

کاکتوس

کاکتوس جزو گیاهانی به شمار می رود که دارای خانواده گسترده ای است. این گیاه دارای رنگ روشن است و به نور غیر مستقیم یا نور کامل نیاز دارد . درجه قلیایی آن باید بین 5.5 تا 6.5 باشد. به همین دلیل برای آشپزخانه گیاه مناسبی است . اگر آشپزخانه شما محیط گرم و یا خشکی دارد ، می توانید از این گیاه استفاده کنید . گیاه کاکتوس می تواند تا هفته ها بدون آب هم دوام بیاورد. کاکتوس به دلیل جمع آوری آب در بافت گیاهی اش، یک تامین کننده قوی رطوبت در منزل به شمار می آید، رطوبت تولید شده از گیاهان بخصوص کاکتوس در رفع بیماری هایی مثل سرماخوردگی و گلودرد و خشکی پوست بسیار موثر بوده و این مورد را می توان یک عامل اصلی در داشتن پوست سالم دانست.

زامیفولیا

این گیاه در محیط کم نور و یا نور متعادل به صورت جانبی وضعیت نسبتا خوبی دارد . درجه قلیایی آن باید بین 6 تا 7 باشد . این گیاه به راحتی خودش را با محیط اطراف سازگار می کند و نسبت به خشکی تحمل بالایی دارد . معمولا می توانید آن را در گوشه آشپزخانه قرار دهید و خیلی هم نیاز به توجه زیادی ندارد.زامیفولیا، در حال حاضر، یکی از محبوب ترین گیاهانِ فضای بسته، در جهان است. علاوه بر جذابیت ظاهری ، استقامت این گیاه در شرایط سخت و عدم نیاز آن به نگهداری های ویژه ، از دلایل محبوبیت این گیاه در نظر عموم شده است . از آنجایی که این گیاه قادر به ذخیره آب در برگ های خود است ، توانایی زنده ماندن تا 4 ماه بدون هیچ گونه آبیاری را دارد و نیازمند نور زیادی هم نیست . با این حال اگر این گیاه از آبیاری و نور مناسبی برخوردار شود ، می تواند رشد بهتری داشته باشد .

زامیفولیا

پوتوس

پتوس یا پوتوس یک گیاه رونده آپارتمانی محبوب است که با برگ ها ی زیبا، براق و سبز رنگ خود همیشه در صدر لیست های خرید گیاهان آپارتمانی و ویترین گلفروشی هاست. این گیاه به نور نسبتاً کم تا متوسط و جانبی نیاز دارد . درجه قلیایی آن باید بین 6.1 تا 6.5 باشد . این گیاه می تواند در محیط های مرطوب مثل حمام هم دوام بیاورد بنابراین بسیاری از افراد از آن برای تزئین محیط های مختلف خانه استفاده می کنند . در نتیجه گزینه مناسبی برای آشپزخانه هم هست و سموم را از داخل اشپزخانه پاکسازی می کند.

گیاه غوره ای

ساکولنت غوره ای که با نام های دانه تسبیحی یا رشته مرواریدی نیز شناخته می شود این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد . درجه قلیایی آن باید بین 6.6 تا 7.5 باشد. این گیاه سموم آشپزخانه را به راحتی پاک سازی می کند و یک ظاهر جذاب و منحصر به فرد دارد و تقریباً در هر فضایی، خودش را سازگار می کند و گزینه مناسبی برای قرار دادن روی قفسه ها و کابینت های بلند است.در کنار برگ های کروی این گیاه حفره ای وجود دارد که این حفره نقش یک پنجره را بازی می کند تا نور را به داخل برگ ها هدایت کند و گیاه بتواند فتوسنتز مورد نیازش را انجام دهد. همچنین از هسته برگ در برابر گرما مواظبت می کند.

گیاه هوا

این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد. درجه قلیایی آن بین 4 تا 8 است. فقط کافی است که یک محیط پر نور را برای آن فراهم کنید. می توانید آن را در گوشه های گرم آشپزخانه نگهداری کنید ؛ بدون اینکه آسیبی به گیاه وارد شود. اگر احساس می کنید که محیط آشپزخانه خیلی خشک است، هر دو هفته یکبار رطوبت محیط را افزایش دهید.این گیاه هفته ای ۳ مرحله در گرما و ۲ مرحله در ایام سرد نیاز به آب دارد. حداقل رطوبت مورد نیاز ۵۰ ٪ است. دمای مناسب در روز ۲۵ تا ۳۵ درجه و در شب ۱۸ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است. ازدیاد از طریق کشت بذر و جدا نمودن تنه جوش انجام می گیرد. نیاز نوری این گیاه بالا است.

برگ بیدی

این گیاه نیاز به نور معمولی تا روشن و غیر مستقیم دارد. درجه قلیایی آن باید به 6.1 تا 7.8 باشد. مراقبت از آن راحت است و می تواند خودش را با محیط های مختلف وفق بدهد. به همین دلیل برای محیط آشپزخانه مناسب است. این گیاه دارای برگ های قلبی شکل بنفش می باشد که محیط آشپزخانه را به شدت زیبا می کند.برگ بیدی یک گیاه آپارتمانی زیباست که به سرعت رشد می کند، همین باعث شده که به گیاه یک اینچی هم معروف باشد. چون اگر در شرایط مساعدی قرار بگیرد، هرهفته حدود یک اینچ رشد می کند!

گیاه یشم

یکی از زیباترین گیاهان برگی است که در فضای خانه و آپارتمان به خوبی رشد می کند. گیاه یشم یک درختچه مینیاتوری همیشه سبز با برگ هایی به رنگ سبز یشمی، گوشتی و آبدار است. این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد. درجه قلیایی آن باید به 6.1 تا 6.5 باشد . این گیاه بسیار شیک است و به راحتی زیر پنجره های پر نور و آفتابی دوام می آورد. هر روز حداقل باید 4 ساعت نور کامل به آن برسد بنابراین اگر آشپزخانه شما پنجره دارد، این گیاه را به راحتی می توانید داخل آن قرار دهید . بهترین دما برای آن بین 50 تا 70 درجه است.

فیلودندرون با برگ قلبی

فیلودندرون گیاهی است که میتواند به ارتفاعی باورنکردنی برسد اما شهرت آن برای برگهای قلبی شکل است. این برگها می توانند رنگ های مختلفی داشته باشند اما در نهایت به رنگ سبز تیره و براق تبدیل می شوند ولی در بعضی مواقع شفاف هستند. این گیاه نیاز به نور کم تا متوسط و به صورت جانبی دارد. درجه قلیایی آن باید بین 6 تا 7 باشد . معمولاً برگ های قلبی شکل آن بسیار زیبا است. مراقبت از آن خیلی سخت نیست . البته عمر خیلی بالایی ندارد. اگر می خواهید از آن به نحو احسنت مراقبت کنید، مراقب نور و آب مورد نیاز این گیاه باشید.

بنفشه آفریقایی

جذابیت گیاه بنفشه آفریقایی نه تنها به دلیل گل های رنگین و زیبایش، بلکه به دلیل برگ های مخملی و کرکدار به رنگ سبز تیره و فرم آن می باشد. در برخی مدل های بنفشه آفریقایی ، لبه های برگ، سفید یا روشن تر هستند. این گیاه حساس بوده و به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد بنفشه آفریقایی نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد. خاک آن باید متخلخل با زهکشی بالا باشد. درجه قلیایی آن باید بین 5.8 تا 6.2 باشد . اگر رنگ آن را می پسندید، می توانید به راحتی آن را داخل آشپزخانه قرار دهید. فقط باید نکات مراقبتی آن را رعایت کنید زیرا اگر نور کافی دریافت نکند، به راحتی شکوفه نمی دهد . علاوه بر این ؛ به کم آبی و پرآبی هم حساس است.

آلوئه ورا

یکی از گیاهان رایجی که در آپارتمان و منزل نگهداری می شود آلوئه ورا می باشد که علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه ، خواص درمانی فراوانی نیز دارد. آلوورا نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد . درجه قلیایی آن باید بین 7 تا 8.5 باشد. از آنجایی که می تواند در محیط خشک ، گرم و آفتابی دوام بیاورد، در نتیجه گزینه مناسبی برای آشپزخانه است. همچنین می توانید آن را برای پوست و موی خود هم استفاده کنید.

پوستر گیاه آلورا

گیاهان خوراکی مناسب برای آشپزخانه منزل شما

در بخش قبلی بهترین گل ها و گیاهان مناسب آشپزخانه را نام بردیم. و دیدیم که نیاز به شرایط نگهداری سخت و پیچیده ای هم نیستند. و به طور کلی گیاهانی که بتوانند در شرایط محیط داخلی رشد کنند، پرورش سختی ندارند. بذر انواع گیاهان خوراکی مانند تره، شاهی، شنبلیله، ریحان و … را در هر زمان و هر فصلی، می توان در آپارتمان و در بسترهای خاکی و غیرخاکی کاشت. تمام آنچه که برای پرورش یک گیاه خوراکی آپارتمانی لازم دارید فضایی با نور مناسب است. رشد این سبزی های خوراکی ممکن است در ابتدا کند بوده و به صبر و حوصله نیاز داشته باشد ولی پس از گذشت مدتی تنها لذت دیدن و چشیدن سبزی های زیبا در آشپزخانتان است که باقی میماند.

کاهو (Lettuce)

برای رشد کاهو کافیست ریشه سفید آن را در یک شیشه پر از آب قرار داده. به حدی که به بالای ساقه آن نرسد و سپس آن را جلوی نور خورشید قرار دهید. و هر از گاهی نیز آب به آن اضافه کید تا خشک نشود. بعد از چند روز جوانه زدن شروع می شود. که می توانید آن را به مقداری خاک منتقل کنید که با آبیاری زیاد در عرض چند هفته آماده برداشت و خوردن است. کاهو از گیاهان مناسب آشپزخانه با رشد سریع می باشد.

سبزیجات

تربچه (Radish)

تربچه در دسته سبزیجات ریشه ای و گیاهان خوراکی مناسب کشت در آشپزخانه است. که نیاز به فضا و مراقبت زیادی ندارد. از جمله گیاهان مناسب آشپزخانه که می توانید دانه های آن را تا 2 روز داخل آب گرم فرو ببرید. سپس دانه ها را به داخل جعبه ای که خاک داخل آن ریخته اید و تقریبا عمق آن به 2.5 سانتی متر می رسد منتقل کنید. و سپس دور آن را با پلاستیک بپوشانید. پس از چند روز ساقه ها رشد می کنند و سریعا میوه ها تولید می شوند.

زنجبیل (Ginger)

از گیاهان مناسب آشپزخانه و خوراکی که برای رشد دادن آن کافیست قسمتی از ریزوم را داخل خاک فرو برده و جوانه ها به سمت بیرون باشند. با کمی نور و آبدهی زیاد خیلی سریع ریشه و ساقه های جدید رشد می کنند. که می توانید آن را از خاک بیرون آورده و مصرف کنید و دوباره این چرخه را تکرار کنید. ضمنا قرار دادن آن ها در طاقچه آشپزخانه جلوه بسیار زیبایی درست خواهد کرد.

نعناع (Mint)

کافیست دانه های این گیاه در عمق 5 میلیمتری خاک بگذارید و تنها با اسپری کردن آب، می توانید به رشد آن کمک کنید. بعد از گذشت 2 هفته جوانه زنی شروع می شود و بعد از گذشت 2 هفته دیگر آماده برداشت و مصرف خواهد شد. فقط بخاطر داشته باشید که سایه بهترین محیط است و نور مستقیم خورشید اصلا برای گیاه نعناع خوب نیست.ساده ترین و رایج ترین راه برای رشد نعناع، ​​استفاده از یک گیاه استارتر با ریشه خوب در گلدان است. اگر خاک خیلی خشک است و از ظرف به سختی جدا می شود، کمی آبیاری کنید و اجازه دهید کامل زهکشی انجام شود.

تره (Leek)

یکی دیگر از گیاهان مناسب آشپزخانه که کافیست تکه ای از آن را در یک فنجان آب بگذارید. و آن را در جلوی نور آفتاب مثلا شیشه آشپزخانه قرار دهید. البته در زمستان چون احتمال خشک شدن آن کمتر است سریع تر رشد می کند. و تنها کافیست تا بخش مورد نیاز خود را برای خوردن برش دهید و مابقی را دوباره داخل آب بگذارید. فقط بخاطر داشته باشید که حتما هفته یکبار آبدهی داشته باشید.

پیاز و سیر (Onion and Garlic)

از گیاهان مناسب آشپزخانه که مصرف خوراکی زیادی هم دارند و خوشبختانه کشت دادن آن ها کار سختی نیست. کافیست قسمت ساقه های سبز رنگی که از پیاز جدا می کنید را داخل خاک ببرید یا اینکه یک دانه سیر را داخل خاک بگذارید. که خاک آن کاملا زهکشی شده باشد. حتما در حوالی فصل بهار یا پاییز باید داخل خاک باشند تا خیلی خوب رشد کنند. پیاز و سیر از گیاهان مناسب آشپزخانه با نحوه کشت ساده

فلفل دلمه ای و فلفل قرمز

یکی دیگر از گیاهان مناسب آشپزخانه که در هر غذایی می توان استفاده کرد. و در گلدان های کوچک کنار پنجره آشپزخانه به راحتی رشد می کنند. انواع مختلفی از آن ها را می توانید به کمک دانه هایشان کشت بدهید. فقط توجه داشته باشید که هر گلدان برای یک فلفل باید باشد و هر از گاهی هم به آن آب بدهید.فلفل دلمه ای ها را باید در جای بکارید که به نور خورشید دسترسی داشته باشد و از باد نیز در امان باشد. پیشنهاد ما به شما پرورش فلفل دلمه ای در پشت پنجره است هر موقع هوا خوب بود پنجره را باز کنید و هر زمان هم که طوفانی بود پنجره را ببندید.

فلفل دلمه ای

امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (173 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (71 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (39 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (34 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (32 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (30 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!