دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

مناسب ترین فوم گرمایش از کف کدام است؟ 

چهارشنبه، 06 دی 1402
فوم گرمایش از کف انواع مختلفی از جمله فوم شانه تخم مرغی، فوم متالایز، فوم سفید رولی، فوم xpe می باشد که با توجه به موارد مختلف نوع آن انتخاب می شود که در این مقاله به آن می پردازیم.

به نقل از پایپ مال فوم به جسمی گفته می شود که در ساختار آن هوا و یا گاز دیگری وجود دارد. فوم گرمایش از کف نیز به نوعی از فوم ها گفته می شود که از آن در تاسیسات ساختمان و برای سیستم گرمایش از کف استفاده می شود.در لوله کشی گرمایش از کف به دلیل زیر کار بودن و ایجاد گرما از زیر کف سازی به کف ساختمان به دلیل هدر رفت کمتر انرژی به جای اینکه گرما به پایین منتقل شود آن را به سمت بالا هدایت می کند که این امر در سیستم های گرمایش از کف حائز اهمیت می باشد و این تضمین را می دهد که گرمای تولید شده بیشتر به گرم شدن فضا کمک کند بنابراین کارایی این سیستم را بهبود بخشیده و هزینه های گرمایش را کاهش می دهد و همچنین باعث ایجاد یک بستر مناسب برای قرار گیری لوله ها می شود و از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری می کند.

ویژگی های فوم گرمایش کف

فوم‌ های استفاده شده در سیستم‌ های گرمایش از کف باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند تا عملکرد مطلوبی را ارائه دهند. این ویژگی‌ها شامل :

مقاومت حرارتی : فوم های گرمایش از کف مانعی در برابر هدر رفت گرما می باشد که امکان سیستم گرمایش کار آمدتر را فراهم می کند.

کاهش صدا : این فوم ها نیز تا حدودی انتقال صوت را کاهش داده باعث آسایش صوتی اتاق نیز می شوند.

مقاومت در برابر رطوبت : برخی از فوم ها برای مقاومت در برابر رطوبت طراحی شده اند که برای محافظت از یکپارچگی ساختاری کف بسیار مهم است

تحمل وزن کافی : این فوم ها باید برای وزن کف سازی و فشار ناشی از لوازم و رفت و آمد را داشته باشند.

فوم گرمایش از کف در ضخامت ها و دانسیته ( فشردگی ) های مختلف وجود دارند که انتخاب آن بستگی به آب و هوای منطقه دارد.

نکته : برای خرید فوم گرمایش از کف باید متراژ کف مورد نظر و همچنین آب و هوای منطقه توجه نمود و بهترین فوم را نسبت به آن انتخاب کرد.

متریال فوم گرمایش از کف

فوم گرمایش کف معمولاً از موادی مانند پلی استایرن یا پلی اورتان یا پلی اتیلن ساخته می شوند که خواص عایق خوبی دارند. این فوم ها اغلب به صورت پنل ها (ورقی) یا رول‌هایی طراحی می‌شوند که می‌توان آن ها را قبل از نصب عناصر گرمایشی و سطح نهایی کف، روی کف زیرین قرار داد. این فوم باعث ایجاد دمای ثابت تر شده و راحتی کلی اتاق را افزایش می دهید.این عایق کاربردهای متفاوتی دارد و معمولاً در تلفیق با سایر متریال‌‌های ساختمانی استفاده می‌شود. با این حال، همیشه قبل از انتخاب این نوع عایق باید با متخصصین مشورت کرد تا از متناسب بودن آن با نوع پروژه و سایر جزئیات سیستم گرمایشی اطمینان حاصل شود.

انواع فوم گرمایش از کف

فوم های مخصوص گرمایش کفی انواع مختلفی دارند که هرکدام را به صورت جداگانه در ادامه توضیح می دهیم.

فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف

فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف نوعی عایق هست که برای افزایش کارایی سیستم‌های گرمایش از کف در ساختمان های مسکونی و تجاری به کار می‌رود. دلیل نام گذاری این است که این فوم‌ها به دلیل شکل ظاهری خاصی که دارند یادآور شانه‌ های تخم‌ مرغ هستند. سطح برجسته و فرورفته این فوم‌ها طوری طراحی شده است که می‌تواند به عنوان یک لایه عایق عمل کرده و همزمان مسیر مشخصی برای قرار دادن و نگه داشتن لوله‌های سیستم گرمایشی در محل خود فراهم کند. ابعاد فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف 65*104 سانتی متر می باشد و برای پوشش هر متر مربع با این فوم ها یک و نیم برگ از آنها نیاز است. این فوم ها با دانسیته های 30،25،20 در بازار موجود هستند که دانسیته های 25 و 30 بهترین عملکرد را دارند.

از ویژگی‌‌های این نوع فوم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کارایی عالی به عنوان عایق: فوم شانه تخم‌ مرغی گرمایش کف به دلیل ماهیت فومی خود و استراکچری که دارد، به عنوان عایق حرارتی خوبی عمل می‌کند و از اتلاف گرمای موجود در لوله‌ها به پایین جلوگیری می کند.

  2. یکپارچه‌سازی سیستم: طراحی فوم گرمایش از کف شانه‌ تخم‌ مرغی به این صورت است که لوله‌های گرمایشی به‌راحتی می‌توانند داخل فرورفتگی‌ های فوم قرار گیرند و یک سیستم یکپارچه را تشکیل دهند.

  3. راحتی در نصب: این نوع فوم با شکل شانه‌ تخم‌مرغی نصب را برای پیمانکاران آسان‌ تر می‌کنند، زیرا لوله‌ها به‌راحتی می‌توانند در محل خود قفل شوند و نیازی به استفاده از بست خاردار و ریل گرمایش از کف و یا حتی مش و محکم‌کاری‌ های اضافی نیست.

  4. هزینه‌های نگهداری پایین: به دلیل ماهیت فوم و استحکام آن در برابر رطوبت و آلودگی‌ها، نگهداری این نوع عایق کم هزینه است.

  5. کمترین میزان تماس لوله ها با عایق : این عایق ها با طراحی منحصر به فرد خود که دارای خطوط با ارتفاع 5 میلیمتری هستند باعث می شوند که لوله از عایق حدود 5 میلی متر فاصله داشته باشد و حرارت کمتری به عایق منتقل شود و به این صورت بیشترین بازدهی را داشته باشند.

قیمت فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف با توجه به دانسیته یا چگالی آن و شرکت های مختلف سازنده آن ها و یا حتی ابعاد متفاوت آن ها ، متفاوت می باشد

فوم متالایز گرمایش از کف

فوم‌ متالایز گرمایش از کف مورد استفاده در سیستم‌های گرمایش کفی یکی از گزینه‌های عایق کاری هستند که با لایه‌ای نازک از متالایز پوشانده شده‌اند. این لایه متالایز به عنوان یک سد حرارتی عمل می‌کند که هدف اصلی آن بازتاب حرارت به سمت بالا و جلوگیری از اتلاف حرارت به زیر کف است. این فوم ها با دانسیته 25 عرضه می شوند.

ویژگی‌های بارز فوم متالایز شامل:

  1. ویژگی‌های عایق‌ بندی: فوم متالایز عملکرد عایق‌ بندی حرارتی خوبی دارد و با بازتاب حرارتبه بالا باعث بهبود کارایی گرمایش از کف می‌شود.

  2. بازتابندگی حرارتی : لایه متالایز باعث می‌شود بیشتر گرمای تولید شده توسط سیستم گرمایشی به سمت فضای اتاق بازتاب داده شود تا از گرم شدن بی‌ مورد کف‌ زیرین جلوگیری شود.

  3. مقاومت در برابر رطوبت : این نوع عایق به دلیل پوشش متالایز مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارد و می‌تواند در حفاظت از سیستم گرمایشی در برابر نفوذ رطوبت موثر باشد.

  4. نصب آسان : فوم متالایز در ورق‌ها یا رول‌هایی که به آسانی قابل برش و نصب هستند ارائه می‌شود، این امر باعث سرعت بخشیدن به فرآیند نصب می‌شود و فوم را برای استفاده در طیف وسیعی از پروژه‌های ساختمانی مناسب می‌کند. البته این نکته را باید در نظر داشت که لوله ها روی این فوم مانند فوم ها شانه تخم مرغی منظم نیستند و برای ایجا نظم باید با دقت زیادی لوله ها را اجرا کرد.

  5. سازگاری با سیستم‌های مختلف: این عایق می‌تواند با انواع مختلف کف‌پوش‌ها سازگار باشد و برای انواع مختلف سیستم‌های گرمایشی استفاده شود. استفاده از فوم متالایز در سیستم‌های گرمایش از کف می‌تواند علاوه بر بهبود عملکرد حرارتی، در کاهش هزینه‌های گرمایشی و ایجاد یک فضای گرم و راحت موثر باشد.

فوم سفید رولی پلی اتیلن

فوم سفید گرمایش از کف از پلی اتیلن در ساخت آن استفاده شده است که این فوم ها را به یکی از مقرون به صرفه ترین فوم ها برای گرمایش تبدیل کرده است. این فوم ها در ضخامت های مختلفی عرضه می شوند که معمولا در ضخامت های 10 و یا 20 آن برای گرمایش از کف استفاده می شود. این فوم ها همان فوم متالایز اما بدون روکش هستند که قیمت پایین تری از آنها دارند.

مزایای استفاده از فوم پلی اتیلن برای گرمایش از کف شامل:

  1. عایق حرارتی موثر : با کاهش اتلاف حرارت به محیط‌ های غیر مورد نیاز، این فوم به گرم ماندن هوای داخل اتاق کمک می‌کند.

  2. جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی : بعضی از انواع فوم پلی‌اتیلن مقاوم در برابر مواد شیمیایی و رطوبت هستند ، و می‌توانند به حفظ طول عمر سیستم گرمایشی کمک کنند.

  3. مقرون‌به‌صرفه : فوم پلی‌ اتیلن در مقایسه با سایر عایق‌ های حرارتی به طور کلی ارزان‌تر است و می‌تواند هزینه‌ های اولیه پروژه را کاهش دهد.

  4. سبک و انعطاف‌پذیر : این ماده عایقی بسیار سبک و در عین حال انعطاف‌پذیر است که نصب آن را آسان‌ تر می‌کند، به‌ خصوص در مواردی که فضای محدود یا شکل‌های نامتعارف وجود دارد.

  5. مقاومت در برابر رطوبت : پلی اتیلن نفوذ ناپذیر نسبت به رطوبت است که این خصوصیت آن را به عایقی مناسب برای کاربردهایی که در معرض نم و رطوبت هستند، تبدیل می‌کند.

فوم پلی‌ اتیلن عایق با مقاومت بالا در برابر فشار مکانیکی است و می‌تواند از لوله‌های گرمایشی در برابر آسیب‌های احتمالی حفاظت کند. از آن می‌توان در کلیه سیستم‌های گرمایشی از کف، استفاده کرد. انتخاب درجه دقیق فوم (چگالی و ضخامت) باید با توجه به نیازهای پروژه و توصیه‌ های فنی مشخص شود. البته این فوم ها معمولا با دانسیته 25 عرضه و ضخامت های مختلف عرضه می شوند

فوم xpe گرمایش از کف

فوم XPE برای گرمایش از کف به معنی پلی‌اتیلن اتصال متقاطع است. این نوع فوم ، یک ماده عایقی مدرن و پیشرفته است که به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت ، تنش‌های مکانیکی و مواد شیمیایی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. چگالی این فوم ها یا دانسیته آن 30 می باشد که برای عایق بودن گرمایش از کف بسیار مناسب می باشد.

ویژگی‌ های فوم XPE به این شرح است :

  1. عایق‌بندی حرارتی و صوتی : فوم XPE عملکرد عالی در عایق‌بندی حرارتی و همچنین کاهش انتقال صدا دارد.

  2. مقاومت در برابر رطوبت : این ماده عایق مقاوم در برابر آب و رطوبت است، که باعث می‌شود مناسب برای استفاده در محیط‌های مختلف ساختمانی باشد.

  3. دوام و طول عمر بالا : فوم XPE به دلیل مقاومت در برابر فشار و ضربه، دارای طول عمر بالایی است و به راحتی تحت تاثیر تغییرات فیزیکی قرار نمی‌گیرد.

  4. سبک و قابلیت انعطاف : این ماده سبک بوده و انعطاف‌پذیر است ، که نصب را آسان‌تر می‌کند و امکان استفاده در محل‌ های دارای فرم‌ های مختلف را فراهم می‌آورد.

  5. سازگاری با محیط‌زیست: مواد فوم XPE معمولاً سازگار با محیط‌ زیست است و می‌تواند بدون آسیب زدن به محیط در سیستم‌های ساختمانی به کار رود.

فوم XPE در سیستم‌های گرمایش از کف هم به عنوان لایه عایق‌کننده و هم به عنوان پایه‌ای برای نصب لوله‌های گرمایشی استفاده می‌شود. به‌ واسطه بازدهی حرارتی بالا ، فوم XPE انتخاب مناسبی برای مناطقی است که دمای پایین و سردی دارند و به همین دلیل در انواع سیستم‌های گرمایشی مدرن به کار برده می‌شود.

عایق حبابدار متالایز

نایلون حبابدار متالایز گرمایش از کف نیز یکی از گزینه های عایق کاری برای سیستم گرمایش کفی می باشد که اگر به تنهایی اجرا شوند به دلیل ضخامت پایینی که دارند نمی توانند عایق مناسبی برای جلوگیری از هدر رفت گرما باشند و صرفا یک نشیمن گاه برای لوله ها هستند تا از آسیب های وارده احتمالی به لوله جلوگیری می کنند.

یونولیت گرمایش از کف

یونولیت گرمایش از کف به ورق های یونولیتی گفته می شود که به صورت تخت و شیت های معمولا 1*2 تولید می شوند و به تنهایی برای گرمایش از کف به کار برده نمی شوند. اغلب برای استفاده از این فوم ها از یک لایه عایق های حبابدار متالایز روی آن ها استفاده می شود و اگر هم به تنهایی استفاده شوند از مش های مخصوص گرمایش از کف و همچنین بست کمربندی برای محکم کردن لوله ها روی آن ها استفاده می شود.

استفاده از یونولیت های گرمایش از کف به دلایل مش گذاری و یا حتی نیاز به عایق حبابدار متالایز برای اجرا زحمت و زمان بیشتر و حتی هزینه بالاتری نسبت به دیگر عایق ها را در بر خواهد داشت به همین دلیل میزان استفاده از این نوع عایق برای گرمایش از کف بسیار پایین تر از دیگر عایق ها می باشد.

برای دریافت مشاوره در مورد استفاده و یا خرید از انواع فوم گرمایش از کف مانند شانه تخم مرغی ، فوم متالایز ، فوم سفید رولی ، عایق حبابدار متالایز با پایپ مال www.pipemall.ir به شماره 02166629971 تماس بگیرید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 18 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تیپ شیک همسر وریا غفوری با کت خامه دوزی ترند 1403 / قیمت و تمامی جزئیات
نگاهی به استایل های خاص و فراموش نشدنی دیوید بکهام در هر شرایطی/ مهم نیست چند سالشه مهم اینه که در هر شرایطی بی رقیب ترینه
ترجمه تخصصی کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی متن