مناطق دیدنی شهر سانتیاگوی شیلی کجاست؟

  دوشنبه، 12 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مناطق دیدنی شهر سانتیاگوی شیلی کجاست؟
شهر سانتیاگو در شیلی توسط اسپانیایی‌ها در سال 1541 بنیانگذاری شد و به عنوان پایتخت کشور شیلی مورد استفاده قرار ‌گرفت.

سانتیاگو

‏‏‏‏ بعنوان پایتخت کشور شیلی، شهر سانتیاگو توسط کوههای آندس و سواحل شیلی احاطه شده است. سانتیاگو شهر سرزنده ایست که ‏در آن علاوه بر رستوران های معروف می توان موزه های متنوعی را نیز یافت. بازدیدکنندگان در قلب این شهر بناهای ‏نئوکلاسیک زیبایی خواهند دید. این شهر هم ریزورت های ساحلی دارد هم ریزورت هایی برای اسکی. ‏ ‏

موزه حافظه و حقوق بشر

تصویر

خاطرات شیلی در مورد حقوق بشر همیشه زیبا نبوده است. این موزه نیز یادبودی از نقض حقوق بشر در شیلی است که در طول دوران حکومت پینوشه رخ داده است(سال های 1973 تا 1990). میشل باچلت که قربانی شکنجه رژیم پینوشه بوده است ساخت این بنا را در سال 2008 از سر گرفت. این موزه میزبان دستگاه های شکنجه ای است که توسط نیروهای پینوشه مورد استفاده قرار می گرفت. همچنین می توان نامه افراد به خانواده هایشان را در این بنا پیدا کرد. در ورودی این موزه می توانید آخرین شعر ویکتور خارا را مشاهده کنید. این شاعر اولین قربانی رژیم پینوشه بوده است.

برج گران تره Gran Torre سانتیاگو

تصویر

برج گران تره سانتیاگو در شهر سانتیاگو واقع شده و به اندازه ای بلند است که از هر جای شهر می توان ان را مشاهده کرد. این ساختمان ۶۴ طبقه ای، بزرگترین آسمان خراش در آمریکای لاتین است. ارتفاع این بنا به ۳۰۰ متر می رسد و شش زیر زمین دارد. این بنا که رسما با عنوان Costanera Center Torre 2 شناخته شده است بخشی از مجتمع مرکزی و بزرگی است که در برگیرنده مرکز خرید در آمریکای جنوبی است. حدود یک چهارم میلیون نفر روزانه از ان بازدید می کنند.

موزه Museo Chileno de Arte Precolombino

تصویر

این موزه ایتم هایی دارید که قدمت آن به ۱۰۰۰۰ سال قبل بر می گردد. این بنا نه تنها اثار هنری پیش کلمبیایی را در خود دارد بلکه از خود شیلی و سایر قسمت های امریکای جنوبی و امریکای مرکزی نیز اثار هنری در آن نگهداری می شود. این بنا با مجموعه خصوصی کار خود را آغاز کرد و در نهایت توانست بیش از ۵۰۰۰ اثر هنری و صنایع دستی را در خود جمع کند. این ایتم ها از مواد متنوعی همچون فلز، منسوجات، سرامیک، استخوان و چرم ساخته شده اند. این موزه که در سانتیاگوی مرکزی واقع شده است، نشان دهنده افتخارات مردم شیلی قبل از ورود اروپایی ها است.

تپه Cerro Santa Lucia

تصویر

Cerro Santa Lucia تپه ای است که در سانتیاگوی مرکزی واقع شده است و نشان دهنده باقی مانده آتشفشان ۱۵ میلیون سالی می باشد. این تپه در اصل با نام Huelen شناخته شده بود اما در سال ۱۵۴۳ به احترام سانتا لوسیا تغییر نام داد. در طول قرن های متمادی، این تپه میزبان قلعه های مختلف و مخالفانی بوده است که در آن ناحیه حضور داشتند. این تپه در قرن نوزدهم بازسازی شد. امروزه می توان در این تپه پارک، مجسمه، چشمه و قلعه ای را مشاهده کرد.

منطقه Mercado Central

تصویر

اگرچه Mercado Central غذاهای دیگری را نیز به فروش می رساند اما غذاهای دریایی که در این ناحیه به فروش می رسد بسیار خوشمزه و جذاب است. در این ناحیه می توانید غذاهای دریایی را پیدا کنید که از مواد غذایی سالم و تازه تهیه شده است. اگر به جای خرید مواد به خوردن غذاهای دریایی علاقه مند هستید، رستوران های دیگری در آن یافت می شود. Mercado Central نشانه تاریخی سانتیاگو محسوب می شود که کار خود را از سال 1872 اغاز کرده است. Mercado Central را می توان در نزدیکی پلازا د ارمز (Plaza de Armas) پیدا کرد.

کاخ La Moneda

تصویر

کاخ “لا موندا” که به آن کاخ سکه هم می گویند، جایی است که در آن؛ دفتر رئیس جمهور شیلی واقع شده است. معماری نئوکلاسیک این سازه، یکی از بهترین نمونه های معماری در شیلی است. این سازه در سال 1828 به عنوان ضرابخانه مورد استفاده قرار می گرفت اما در سال 1845، یک مکان رسمی دولتی شد. در سال 1973 نیز، دچار تخریب بمباران گشت اما در کمترین زمان، تمام کاخ بازسازی شد تا دوباره به یک مرکز دولتی مهم تبدیل شود.

خانه پابلو نرودا

تصویر

پابلونرودا شاعر به نام و مشهور شیلی که برنده جایزه نوبل ادبیات شد، چندین خانه داشت که یکی از آن ها La Chascona است. این خانه که نامش از موهای قرمز رنگ و فرفری پابلو نرودا گرفته شده است، شبیه به کشتی است که در میان یک باغ قرار گرفته است. تماشای این خانه، شما را به سفری در باغی رویایی و افسانه ای خواهد برد.

جشنواره ها و رویدادها

تصویر

  1. روز استقلال (Independent Day) : هر ساله در روز 18 سپتامبر سراسر شیلی و به خصوص سانتیاگو محل برگزاری یکی از بزرگترین جشن های این کشور است. در این روز از کارنوال های خیابانی گرفته تا موسیقی و آتش بازی سراسر شهر را فرا می گیرد. گردشگرانی که در این روز در سانتیاگو به سر می برند شانس دیدن این شهر به گونه ای کاملا متفاوت را دارند.
  2. جشنواره سانتیاگو با هزاران نفر (Santiago a Mil) : این جشنواره که به مدت سه هفته طول می کشد بزرگترین جشنواره شیلی محسوب می شود. در این جشنواره از نمایش آثار فرهنگی و هنری شیلی گرفته تا برگزاری کنسرت های موسیقی بین المللی و اجراهای خیابانی حال و هوای پایتخت شیلی را دگرگون می کنند. این جشنواره که در ماه ژانویه برگزار می شود هرساله هزاران هنرمند و گردشگر بین المللی را به سانتیاگو می کشاند.

بهترین زمان سفر به سانتیاگو

سانتیاگو دارای زمستان هایی نسبتا سرد و تابستان هایی گرم و خشک است. دمای هوا در سردترین روزهای سال در این شهر معمولا به زیر صفر نمی رسد اما دمای روزهای گرم آن تا 35 درجه سانتی گراد نیز می رسد. این باعث شده که ماه های سپتامبر تا نوامبر بهترین فصل برای سفر به این شهر باشند که نه از هوای گرم تابستان در آن خبری است و نه از روزهای سرد زمستان. هرچند که فصل شلوغ این شهر مانند بسیاری از مناطق گردشگری دنیا تابستان است که البته در آن هزینه سفر به این شهر نسبتا بالاست.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (629 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (78 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان