سفری مجازی به فلورانس ایتالیا و گشت و گذار در مناطق دیدنی آن

  سه شنبه، 29 مهر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
سفری مجازی به فلورانس ایتالیا و گشت و گذار در مناطق دیدنی آن
فلورانس بی شک یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. در ادامه جاذبه های این شهر زیبا را به شما معرفی می کنیم که در تور ایتالیا و فلورانس بسیار مفید است.

معرفی مکان های دیدنی فلورانس برای تمامی کسانی که قصد سفر به این مرزوبوم را دارند مفید و ضروری می باشد. فلورانس شهری بسیار خوش آب و هوا در شمال کشور ایتالیا می باشد. این شهر را از جمله جذاب ترین شهرهای ایتالیا به حساب می آورند. شهری که هنر و تاریخ آن در خیابان ها و موزه های آن کاملا مشهود می باشد. آثار هنرمندان گرانقدری چون پیکاسو، داوینچی، میکل آنژ و رافائل در اقصی نقاط این شهر به نمایش درآمده است. اگر چنانچه قصد دیدن تمام جاذبه های گردشگری این شهر را داشته باشید، باید هفته ها را در شهر فلورانس سپری کنید. اما اینجا لیستی از تاپ ترین بناهای گردشگری این شهر را برای شما آورده ایم. جاهایی که از شهرت های جهانی برخوردارند و شما به عنوان یک توریست باید حتما از آنها دیدن کنید.

تاریخچه فلورانس

این شهر توسط رومیان در سال 80 میلادی بنیان گذاری شد. فلورانس پس از فروپاشی در دوران کارولینگ دوباره متولد شد و به بالاترین قله های تمدن بین قرن 11 و 15 رسید. در قرن 15، این شهر تحت سلطه خاندان مِدیسی قرار گرفت که بعدها به بزرگ سلطنتی توسکانی تبدیل شد. این در واقع زمانی بود که شهر در اوج زیبایی آن در هنر و فرهنگ، سیاست و قدرت اقتصادی بود. در این قرن، شهر بار دیگر نقش خود را به عنوان یک مرکز مهم فرهنگ و هنر مورد توجه قرار داده است.

اقتصاد فلورانس

اقتصاد فلورانس عمدتا براساس بخش خدمات است، زیرا این شهر یک مرکز تجاری مهم است. بانک داری و سنت های قدیمی آن هنوز هم در حال رشد و شکوفایی هستند. گردشگری و صنایع دستی (جواهرات، گلدوزی، کفش، چرم کاری، سرامیک، کارد و چنگال، کارد و چنگال، توری و مبلمان تولید مثل) منابع قابل توجهی از درآمد را فراهم می کنند. این شهر یک مرکز فعال فرهنگی است و نمایشگاه های دوره ای و جشنواره های هنری را سازماندهی می کند. صنایع، هرچند به طور کلی از شرکت های کوچک و متوسط تشکیل شده است، که شامل مهندسی دقیق، نوری، دارویی، شیمیایی، متالورژی، چاپ و نشر و بخش های نساجی است.

کلیسای جامع سانتا ماریا

تصویر

کلیسای جامع در شهر فلورانس در میدان دوامو قرار دارد و به عنوان یکی از نمادهای زیبایی در این شهر محسوب می شود، نام این کلیسا سنتا ماریا دل فیوره است و گنبد آجری رنگ و بزرگ کلیسا اولین چیزی است که در این کلیسا به چشم می آید و نظر هر بیننده ای را جلب می کند، برای اینکه بتوانید به بالای گنبد این کلیسا دسترسی داشته باشید باید ۴۶۴ پله را طی کنید. هنگامی که شما به داخل این کلیسا می روید نمونه هایی از بهترین شاهکارهای هنر و معماری را مشاهده خواهید کرد که ساخته دست هنرمندانی چون گیبرتی، برونلسکی، دوتاتلی، جوتو و میکل آنژ می باشد. پیشنهاد می کنیم که برای بازدید از این کلیسا ابتدا از در قدم زدن دورتادور میدان شروع کنید تا منبت کاری های پیچیده و پر از جزییات سنگ مرمر که می تواند شما را محسور خود بنماید، سپس یک به یک وارد هرکدام از ساختمان ها بشوید تا به هرجا که نگاه می کنید آینه کاری های داخل آن شما را به هیجان وا می دارد.

پونته وکیو

تصویر

پلی که مقصد عکاسان دنیا شده، پل پونته وکیو یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین پل­ های فلورانس و مقصدی است رویایی برای توریست­ها و عکاسان. شهرت این پل به دلیل معماری بسیار جالب آن است ، چراکه به ندرت پیش می آید که روی پلی که محل گذر است، مغازه و فروشگاه های مختلف ساخته شود. این پل قدیمی در ابتدا سازه اش از سنگ و بنایش از چوب بود اما در سال ۹۹۶ میلادی، ساخت پل سنگی پونته وچیو تکمیل شد اما چندین بار با سیل عظیمی از بین رفت ،نهایتا در سال ۱۳۳۵ میلادی، توسط طراح و معماری به نام تادئو گادی مجددا بازسازی شد. این پل زیبا با وجود سرنوشت عجیب و بلایایی که از سر گذرانده همچنان برای عاشقان معماری شگفت انگیز است .

گالری اوفیتزی

تصویر

«گالری اوفیتزی» (Uffizi Gallery)، یکی از بهترین موزه های هنر در جهان است که در «پیازا دلا سیگنوریا» قرار دارد. گالری اوفیتزی در کاخ اوفیتزی واقع شده است که در سال ۱۵۶۰ میلادی بنا شد تا محل دفاتر دادگستری شهر باشد. پس از اینکه خانواده مدیچی قدرتش را از دست داد، این کاخ به گالری هنری تبدیل شد تا مجموعه آثار هنری رنسانس در آن به نمایش گذاشته شود. مجموعه های گالری اوفیتزی به طرز شگفت آوری، متنوع و باکیفیت هستند و دیدن نقاشی های این گالری، حتی به کسانی که به هنر علاقه ای ندارند، پیشنهاد می شود. این موزه در سال ۱۷۶۵ به روی عموم گشوده شد و هزاران اثر هنری از استادانی چون میکل آنژ، بوتیچلی، لئوناردو داوینچی و تیسین را در معرض نمایش گذاشت. بازدیدکنندگان با تماشای مراحل تغییر آثار هنری از تصاویر باشکوه بیزانسی تا چهره های زنده و مناظر هنرمندان رنسانس، می توانند به راحتی دریابند که چطور نقاشان قرن ۱۴ تا ۱۶ میلادی در فلورانس، چهره نقاشی غربی را تغییر دادند.

سن لورنزو

تصویر

مدیچی بهترین اساتید را برای ساخت کلیسای خانوادگی و آرامگاه انتخاب کرد: «برونلسکی» را برای کلیسا برگزید و به منظور جاودانه کردن ممتازترین شاهزادگان خاندان مدیچی نیز وظیفه ساخت مقبره خانوادگی را به «میکل آنژ» سپرد. متأسفانه هر دو هنرمند قبل از تمام کردن کارشان از دنیا رفتند اما کلیسای برونلسکی با استفاده از نقشه های خودش کامل شد. آرامگاه میکل آنژ اما چنین بختی نداشت و درواقع هیچ گاه هم کامل نشد؛ اما آنچه که انجام شده به عنوان یکی از والاترین جلوه های هنر پیکره تراشی مرمر به شمار می رود.

برج پیزا

تصویر

حال که به فلورانس آمدید، یک تور برج پیزا هم بگیرید چون شهر پیزا نزدیک فلورانس است. برج پیزا معروف ترین برج کج دنیاست. نظریه های زیادی در رابطه با کج بودن این برج وجود دارد اما هنوز هم کسی از علت اصلی کج بودن آن خبر ندارد. برخی نشست نامتقارن زمین را به عنوان علت بیان می کنند و برخی دیگر معماران را مقصر می دانند. حتی گفته می شود موسولینی برای عمودکردن برج تلاش کرده است اما کاری از پیش نبرده است.

هر سال که به این برج بروید این برج کمی کج تر از سال قبل است. این برج به عنوان ناقوس کلیسا در شهر پیزا ساخته شده بود اما کج بودنش آن را به یکی از جاذبه های توریستی تبدیل کرده است.

برج ناقوس جوتو

تصویر

برج جوتو ۸۴ متر ارتفاع دارد و بخشی از مجموعه دومو به حساب می آید. این برج مرتفع و مجلل، نماد اصلی معماری گوتیک قرن ۱۳ است. برج ناقوس با سنگ مرمر به رنگ های قرمز، سفید و سبز تزئین شده است.

ساخت این برج افسانه ای با جوتو (Giotto) آغاز شده است و بعد از او پیزانو (Pisano) روی آن کارکرده است. نهایتا، در اواسط قرن ۱۴ توسط تلنتی (Talenti) ، ساخت این برج عظیم پایان یافته است. هر سه، از هنرمندان مشهور جهانی هستند و شما این شانس را خواهید داشت که ترکیب کار این سه هنرمند بزرگ را تماشا کنید.

جزئیات طراحی این برج به قدری زیاد است که شما را حیرت زده خواهد کرد. این برج دارای ۵۶ نقش برجسته و ۱۶ مجسمه به همراه حکاکی های بی شمار است که یکی از درخشان ترین آثار قرون وسطی است. شما می توانید به بالای این برج ناقوس بروید و ساعتی را به تماشای عظمت شهر تاریخی فلورانس بگذرانید.

میدان سیگنوریا

تصویر

در مقابل قصر وکیو، یکی از جاذبه های گردشگری فلورانس میدانی L شکل به نام میدان سیگنوریا ساخته شد. پس از گذشت سال ها این میدان هنوز به عنوان مرکز سیاسی استان توسکانی شناخته می شود و کانون حوادث تاریخی و اتفاقات فلورانس است. این میدان مرکز معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر مثل قصر وکیو، موزه اوفیزی و پونته وکیو هست. در این میدان همچنین مجموعه ای از مجسمه های معروف وجود دارند. این مجسمه ها شامل مجسمه داوود، زنان سابین، پرسئوس، هرکول و ونوس و آب نمای نپتون می باشند.

قصر وکیو

تصویر

یکی از معروف ترین و باشکوه ترین عمارت های رنسانس و جاذبه های گردشگری فلورانس قصر وکیو است که در قرن دوازدهم محل زندگی خانواده مدیچی و پایگاه حاکمیت عالی برای شش قرن بوده است. نقاشی های دیواری، مجسمه، سقف نقاشی شده، کنده کاری تنیده در هم و پرده های نقش دار در این قصر وجود دارند که نشان دهنده وقایع تاریخی و غنی دوره رنسانس می باشند.

تعمیدگاه سنت جان

تصویر

از هر جهت، در داخل یا بیرون، تعمیدگاه هشت ضلعی قرن دوازدهم یک اثر هنری بی نظیر است. با وجود نمای مرمر، معرق کاری های داخلی و آثار هنری ، شایستگی بازدید را دارد. اما تابلوهای برنزی با شکوه که گیبرتی برای درهای روبروی کلیسای جامع ایجاد کرده بود، به تنهایی برتر از همه است.

هیچ کجا چنین کارهای نفیس برنزی که در این دروازه ها​​وجود دارد را ندارد. برای بازدید بهتر و دیدن برخی از گنجینه های ساخته شده برای تعمیدگاه،از موزه اپرا در دومو، موزه کلیسای جامع بازدید کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (472 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان