ساعدنیوز
ساعدنیوز

مناطق دیدنی و جاذبه های توریستی کشور مالی

  دوشنبه، 15 دی 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
مناطق دیدنی و جاذبه های توریستی کشور مالی
یکی از تفریحات پرطرفدار در میان تمامی مردم جهان سفر کردن است که یکی از موارد مهم سفر کردن انتخاب مقصد است. سفر به مالی با وجود مناطق گردشگری بسیار زیبا، می تواند سفری جالب و خاطره انگیز باشد اما در ابتدا باید اطلاعات کافی از این کشور داشته باشید که ساعد نیوز در اختیار شما قرار می دهد. پس با ما همراه باشید.

مالی با نام رسمی جمهوری مالی کشوری است در غرب آفریقا. این کشور محصور در خشکی، در جنوب صحرای بزرگ آفریقا قرار گرفته و بخش هایی از آن در این صحرا واقع شده است. پایتخت آن باماکو است که در جنوب باختری کشور قرار گرفته است. مالی یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و بیش از ۱۹ میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۱۰ درصد از آن ها در پایتخت ساکنند. حدود نیمی از مردم مالی زیر خط فقر زندگی می کنند. طلا، اورانیوم، دامداری و نمک از منابع طبیعی مالی هستند. مالی در قدیم بخشی از یک پادشاهی بزرگ تر به نام پادشاهی مالی بود.

مالی در قرن نوزدهم میلادی تحت سلطه فرانسه درآمد و بخشی از سودان فرانسه شد. در سال 1959 این کشور به همراه سنگال استقلال خود از فرانسه را به دست آورد و در سال 1960 به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته شد.

کشور مالی با موریتانی، الجزایر، نیجر، بورکینافاسو، ساحل عاج، گینه و سنگال همسایه است. کشور مالی با مساحت ۱٬۲۴۰٬۱۹۲ کیلومتر مربع بیست و چهارمین کشور جهان از نظر مساحت است. مالی متشکل است از جلگه های کم ارتفاع، ولی در رشته کوه های آدرار و دو زیفوزا در شمال شرق ارتفاع می یابد. جنوب کشور پوشیده از علفزار استوایی است در شمال صحرای بزرگ که عمدتاً تپه های شنی و ماسه ای است قرار دارد. آب و هوای مالی داغ و عمدتاً خشک است. هر چند جنوب کشور از ژوئن تا اکتبر دارای فصلی مرطوب است. مالی به طور کل دارای آب و هوایی گرم و خشک بین فوریه تا ژوئن، بارانی، مرطوب و معتدل از ژوئن تا نوامبر و سرد و خشک از نوامبر تا فوریه می باشد. رودهای مهم آن نیجر، سنگال، فالمه و بلندترین نقطه آن قله هومبوری توندو با ۱۱۵۵ متر است. تنها منطقهٔ حاصلخیز و بارور مالی جنوب این کشور است که به خاطر وجود دو رود، نیجر و سنگال می باشد.

جمعیت این کشور 12 میلیون و 324 هزار و 29 نفر با میانگین سنی 8/15 سال است. امید به زندگی برای زنان 94/51 و برای مردان 48 سال است. 90 درصد از مردم آن مسلمان، یک درصد مسیحی و بقیه پیرو ادیان محلی هستند. زبان رسمی این کشور فرانسوی است.

فرهنگ مردم مالی نسبت به سایر کشورهای غرب آفریقا، پویاتر بوده و از انعطاف بیشتری برخوردار است. به طور کلی اعتقادات، موسیقی، تاریخ و آداب و رسوم مالی سبب شده تا این کشور به عنوان مهد دموکراسی فرهنگی آفریقا شناخته شود. همچنین نمود تفکرات مذهبی مردم در موسیقی و فرهنگ جامعه، باعث جذابیت زیادی شده است.

جاذبه های دیدنی مالی

مسجد جامع کبیر جنه

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری که در این کشور واقع شده است، مسجد جامع کبیر جنه نام دارد که به عنوان یکی از مهم ترین مساجد اسلام در آفریقا به شمار می رود. تمام نمای این مسجد با استفاده از خشت خام ساخته شده و به همین دلیل بسیاری از مسجد جامع کبیر جنه به عنوان زیباترین بنای سودانی ساحلی یاد می کنند. شما می توانید با این مسجد زیبا در شهر جنه چاد آشنا شوید. مسجد اولیه در قرن 13 ساخته شده اما تغییرات گسترده ای در بافت آن در سال 1907 بوجود آمد.

موزه ملی مالی

تصویر

از دیگر جاذبه های مهم این کشور که بازدید از آن را حتما باید در لیست خود قرار دهید، موزه ملی مالی نام دارد. شما می توانید با این موزه بی نظیر در پایتخت این کشور یعنی باماکو آشنا شوید. در این موزه بیش از 1150 اثر تاریخی و هنری وجود دارد که بیشتر آنها در مورد واقع اتفاق افتاده در کشور هستند. علاوه بر این یکی از قسمت های موزه به معرفی لباس ها، فرهنگ ها و آداب محلی این کشور می پردازد که اتفاقا نزد توریست ها از محبوبیت بالایی نیز برخوردار می باشد.

مقبره آسکیا

تصویر

مقبره آسکیا یکی از جاذبه های برتر کشور مالی است که در شهر گائو قرار دارد. اعتقاد بر این است که محمد آسیکای اول، یکی از مهم ترین پادشاهان سلسله سونگهای در این مقبره دفن شده است. این مقبره که در قرن 15 میلادی ساخته شده است، یکی از آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت می رسد. یونسکو از این مقبره به عنوان یک نمونه عالی از بناهای یادبود گلی صحرایی در غرب آفریقا یاد می کند. ارتفاع این مقبره که تا 17 متر می رسد، یکی از مهم ترین ویژگی های بارز آن محسوب می شود.

بیابان تنزروفت

تصویر

مالی کشور صحرایی است و به همین دلیل در بیشتر قسمت های آن بیابان های مختلفی وجود دارد. بیابان تنزروفت که شرق این کشور قرار دارد، یکی از دور افتاده ترین بخش های صحرایی می باشد و به همین دلیل است که توریست های زیادی از سراسر دنیا برای گذراندن یک شب در بیابان خود را به آن می رسانند. آمار ها نشان می دهد که در طول سال بیش از 500 هزار نفر از این بیابان زیبا دیدن می کنند و شب را در آن می خوابند.

مسجد دجینه

تصویر

شما با سفر به مکان های دیدنی کشور مالی و بازدید از این مسجد به دیدن بزرگترین مسجد خشتی جهان می روید که شما را حیرت زده خواهد کرد. این مسجد یکی از عجایب هفت گانه به ثبت رسیده و در جهان اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر به بازدید از آن نروید قطعا یکی از اصلی ترین جاذبه های کشور را از دست داده اید . مسجد دجینه در قرن سیزدهم معماری و ساخته شده است و حدود ۳۵ سال پیش در سازمان جهانی یونسکو به عنوان یکی از حیرت آورترین و شگفت انگیزترین معماری های خشتی جهان به ثبت رسیده است. سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این مسجد فوق العاده بازدید می کنند و به ثبت عکس و خاطرات در آن می پردازند.

وسایل ضروری برای سفر به مالی

موارد بهداشتی و ایمنی خود را بسته بندی کنید.

ممکن است شما نتوانید همه این موارد را خریداری و بسته بندی کنید و برخی ممکن است به شما و برنامه سفرتان ربطی نداشته باشند. با پزشک خود صحبت کنید که کدام موارد برای شما مهمتر است.

این لیست کلی است و ممکن است شامل تمام موارد مورد نیاز شما نباشد. اگر یک مسافر با نیازهای خاص سلامتی هستید ، از جمله مسافرانی که باردار ، به خطر افتاده در سیستم ایمنی هستند یا برای اهداف خاص مانند کارهای کمک های بشردوستانه سفر کرده اید.

به یاد داشته باشید در صورت تاخیر در سفر ، وسایل مورد نیاز برای سلامتی مهم را بسته بندی کنید.

آنتی بیوتیک اسهال

کیت بخیه / سرنگ
برای استفاده توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی محلی است و نیاز به نامه ای از پزشک شما .

داروی بیماری ارتفاعی

دارو برای جلوگیری از مالاریا

لوازم پزشکی

عینک
در نظر بگیرید بسته بندی شیشه یدکی در کیف شما مورد آسیب قرار میگیرد

در صورت خراب شدن لنزهای تماسی ،
بسته بندی تماس های اضافی را در نظر بگیرید

سوزن یا سرنگ (به عنوان مثال برای دیابت)
به لوازم مخصوص سربرگ نیاز به نامه پزشک دارد

کیت بخیه
برای استفاده توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی محلی است و به پزشک شما نامه ای در مورد لوازم مخصوص سربرگ احتیاج دارد

تجهیزات آزمایش دیابت

انسولین

استنشاقی

انژکتور خودکار Epinephrine (EpiPens)

دستبند هشدار پزشکی یا گردنبند

داروهای بدون نسخه

ضد انعقاد

داروی اسهال
نمونه ها: لوپرامید [ایمودیوم] یا بیسموت سوبلیسیلات [پپتو-بیسمول]

آنتی هیستامین

داروی بیماری حرکتی

قطره سرفه

سرکوب سرفه / مضراب

سرکوب کننده

دارو برای درد و تب
مثال هایی: استامینوفن ، آسپرین یا ایبوپروفن

ملین ملایم است

آرام بخش آرام و یا دیگر کمک های خواب

اسپری بینی شور

فصول مناسب سفر به مالی

اکتبر تا مارس بهترین زمان برای بازدید از مالی است - گرما و باران ها به پایان رسیده و دلپذیر و خنک است ، گرچه کمی گرد و خاکی است که در اثر حرارتی که از صحرا می وزد وجود دارد.

برای تعریف الگوهای اقلیمی ، بهتر است کشور را به سه منطقه جغرافیایی تقسیم کنیم. منطقه شمالی دارای آب و هوای معمولی بیابانی با بارندگی بسیار کمی ، روزهای بسیار گرم و شبهای سرد است ، اوج گرما در تابستان با درجه حرارت اغلب بالاتر از 40ºC. وسط مالی منطقه نیمه بیابانی به نام Sahel است که میزان بارندگی می تواند متفاوت باشد و تابستان به اندازه شمال گرم و زمستان های آن خنک است. در جنوب کشور بیشترین میزان بارندگی بین ژوئن و سپتامبر رخ می دهد. وزش باد هرماتان بین دسامبر و فوریه (زمستان) بیابان را تشکیل می دهد ، رطوبت را کم می کند و همه مالی را با یک لایه عجیب از غبار پوشانده است.
اکنون دو سوم مالی بیابانی یا نیمه بیابانی است و نسبت های رو به رشد آن نگرانی شهروندان است که می ترسند مزارعشان در جنوب ممکن باشد در آینده نزدیک در زیر لایه هایی از ماسه دفن شود.

زمان خوب دیگر برای بازدید در طول جشنواره دوسالانه Bamako of Photography of Africa که به یک رویداد بین المللی تبدیل شده است. در ماه نوامبر ، بازدید کنندگان این فرصت را دارند تا طیف گسترده ای از هنرهای آفریقایی و تأثیر فرانسه در منطقه را ببینند.

فستیوال ها و رویدادها و جشن ها در مالی

رود نیجر به معنای چیزهای زیادی برای مردم مالی است. عبور گاو این جشنواره هر ساله در Diafarabé اتفاق می افتد ، زمانی که مردم Fulani جشن می گیرند. بازگشت مردان جوان و گاوهایی که روی آنها گله می برد. زمین های چرا در کنار رودخانه پسران مورد قضاوت قرار می گیرند ، و جوایزی نیز به کودکان داده می شود. دختران در Diafarabé به دلایلی دیگر منتظر جشنواره هستند.. شانس آن ها برای دیدن دوباره دوست پسرهایشان فراهم است. ، گذرگاه می تواند در برخی از زمان ها خطرناک باشد.وقتی حیوانات دوباره به خانه بر می گردند ، به یک فضای باز بزرگ در آنجا رانده می شوند به عبارت دیگر ، حیوانات آن ها به بهترین وجه مورد مراقبت قرار گرفته اند.. اگر حیوانات شما به عنوان بهترین گله مورد قضاوت قرار گیرند ، شما برنده می شوید ، و مسئول جوایزی را به شما می دهد: یک پتو مخصوص ، لباس و بسیاری دیگر هدایا . حرف نهایی و مهم در داوری همیشه با دامپزشک است. کسی که بدترین شرایط نگهداری گله را کسب کرده به او یک بادام زمینی داده می شود ، که کاملاً شرم آور است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (234 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (178 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (85 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (80 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (76 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (55 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (46 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (45 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (43 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی به سوال امتحانی درس علوم+عکس/با این جواب داغ بر دل معلم زدی فقط ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای حل مشکل تیر چراغ برق شهرداری حماسه آفرید/ مهندس تویی بقیه اداتو درمیارن😂 (ویدئو) سفری شیرین به گذشته ها، این مدل پیام بازرگانی رو کیا یادشونه؟/حتما با صدا تماشا کنید تا خاطراتتون زنده بشه😍 سکانس خنده دار لیسانسه ها: سشوار کشیدن حبیب در توالت و ژست های لاکچری او آخر خندست+ویدئو سنگ تمام فلور نظری در میزبانی از بازیگران با چیدن میز غذا و دسر لاکچری و باکلاس+عکس/ ماشالله چه خونه زندگی لوکسی هم دارن👌 بازی کردن های بامزه نبات دختر بانمک شاهرخ استخری با دایی جونش/ شاهرخ استخری چه برادر خانوم خوشتیپی داره👌 تصویری جالب از اولین روز تولد پنجمین نوه احمدی نژاد در آغوش پدربزرگش/ چقدر کوچولو و زیباست خلاقیت خنده دار نصاب باهوش در وصل کردن دوربین مداربسته به دیوار حماسه آفرید+عکس/ دست و پنجه ات درد نکنه اوستا😂
تیتر امروز   
ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده