منحصر بفردترین برنامه های مدیریت مصرف اینترنت در موبایل!

  پنجشنبه، 25 خرداد 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
منحصر بفردترین برنامه های مدیریت مصرف اینترنت در موبایل!
برنامه‌های زیادی برای نظارت بر چگونگی مصرف اینترنت همراه برای سیستم عامل اندروید و سیستم عامل iOS وجود دارد. اگر چه اندروید خود ابزارهایی برای رصد داده‌ها دارد، اما در نهایت هیچ کدام از ابزارهای iOS و اندروید برای نظارت و البته مدیریت جامع، کافی نیستند. بنابراین در این محتوا نرم‌افزارهای مفید کنترل بر روی مصرف داده‌ها عامل ارائه خواهیم داد.

با استفاده از برنامه نشان دهنده مصرف اینترنت، می‌توانید مصرف خود را زیر نظر گرفته و نگذارید از حد معینی تجاوز کند. در ادامه 10 برنامه مدیریت مصرف اینترنت گوشی را معرفی می‌کنیم. همان‌طور که ما زندگی می‌کنیم و نفس می‌کشیم، از اینترنت هم استفاده می‌کنیم. با پیشرفت تکنولوژی، تقریبا همه از اینترنت در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. ما از گوشی‌ها و اینترنت برای چت کردن و تماس‌های صوتی و ویدیویی با دوستان و خانواده خود استفاده می‌کنیم و همه این‌ها باعث مصرف اینترنت می‌شوند؛ بنابراین همواره باید حواسمان به میزان مصرف دیتا یا وای فای باشد. با استفاده از برنامه مشاهده مصرف اینترنت می‌توانیم این مشکل را حل کنیم. اپلیکیشن های میزان مصرف اینترنت به ما کمک می‌کنند تا دیتای گوشی خود را پایش کنیم و از حدی مشخص، بیشتر مصرف نکنیم. برنامه‌های مختلفی برای این کار وجود دارند که می‌خواهیم در ادامه، چند نمونه از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

My Data Manager

My Data Manager برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. این برنامه رایگان با هیچ تبلیغی همراه نیست و استفاده از داده‌های موبایل ، وای‌فای و رومینگ را پیگیری می‌کند. شما باید محدودیت داده‌ها، دوره تجدید و تاریخ تمدید را وارد کنید تا بتوانید عملکرد مصرفی اینترنت را کاملا تحت اختیار بگیرید.

My Data Manager

حالا به برگه summary رفته و استفاده از داده‌های تلفن همراه ، وای‌فای و یا رومینگ را در صورت وجود دریافت کنید. در برگه tracker برنامه، شما فهرستی از برنامه‌هایی که از داده‌های تلفن همراه و یا وای‌فای شما استفاده می‌کنند دریافت خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید رفتار خود را بر حسب داده‌های تلفن‌تان تنظیم کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های مناسب در این برنامه توانایی تنظیم انواع زنگ هشدار برای استفاده اینترنت برنامه‌های مختلف یا رسیدن به حجمی معین است.

My Data Manager

با استفاده از ویژگی Set Custom Alarm این امکان را دارید تا برای رسیدن به حد استفاده خاصی از داده‌ها، زنگ هشدار دریافت کنید.

RadioOpt Traffic Monitor & 3G/4G Speed

این برنامه هم برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده و اساسا ترکیبی از ردیاب استفاده از داده‌ها و یک برنامه تست سرعت و پوشش است. این برنامه به شما کمک می‌کند اتصال شبکه وایرلس خود را پایدار نگه داشته و همچنین میزان استفاده از داده‌ها را پیگیری کنید. شما می‌توانید محدودیت داده‌ها و مدت زمان خود را مشخص کنید تا در صورت تجاوز از حد تعیین شده به شما اعلان هشدار دهد. شاید غافلگیر نشوید اما برای مصرف داده‌های رومینگ یک بخش جداگانه از اطلاعات را نگه داری می‌کند.

RadioOpt Traffic Monitor

ابزاری برای تست سرعت اینترنت نیز در برنامه گنجانده شده که به شما کمک می‌کند تا سرعت اتصال Wi-Fi و یا داد‌های تلفن همراه خود، از جمله آپلود، دانلود و سرعت پینگ را آزمایش کنید. همچنین می‌توانید یک نقشه پوشش‌دهی اینترنت تعیین کنید تا نموداری از بهترین کیفیت سرویس دهی در مناطق مختلف ایجاد نمایید. همچنین می‌توانید این موارد را با افراد دیگری که هم از این برنامه استفاده می‌کنند و هم در منطقه اینترنتی‌تان حضور دارند، مقایسه کنید تا ببینید آیا سرعت همه یکسان است یا خیر.

Glasswire Data Usage Monitor

Glasswire، از محبوب‌ترین برنامه‌های نظارت بر ترافیک داده‌ها برای دسکتاپ است که یک نسخه هم برای اندروید دارد. مانند نسخه دسکتاپ، این برنامه بر مصرف شبکه و رفتار برنامه‌ها نظارت دارد. این نرم‌افزار قادر است برنامه‌هایی که روی گوشی هوشمند استفاده می‌کنید را ردیابی کرده و در صورت استفاده بیش از محدودیت معین شده به شما هشدار دهد. شما قادرید از مصرف داده‌ها در زمان واقعی مطلع شده و به مصرف برنامه‌ها در روز خاصی نگاه بیاندازید.

Glasswire Data Usage Monitor

هر زمان که یک برنامه جدید از اینترنت استفاده می‌کند Glasswire به شما اطلاع‌رسانی خواهد کرد. بنابراین هرگز با یک نرم‌افزار مخرب غافلگیر نخواهید شد. بعضی از برنامه‌های خاص مانند فیسبوک از اطلاعات زیادی استفاده می‌کنند بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را از لیست پیگیری برنامه خارج کنید.

Data Usage

data usage به شما کمک می‌کند تا میزان مصرفی داده‌های خود را محاسبه کرده و در حد مجاز تعیین شده در زمان مقرر استفاده کنید. به غیر از قابلیت ردیابی و هشدار منظم، Data Usage یک ویژگی فوق‌العاده برای پیش‌بینی دارد که به شما نحوه رسیدن به محدودیت مجاز داده‌ها را نشان می‌دهد. و اگر روزی از داده‌های بیشتری استفاده کنید بلافاصله به شما اخطار داده می‌شود.

Data Usage

این برنامه که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده و دارای یک ویجت اختصاصی است که به شما میزان استفاده داده در زمان واقعی و در روز را می‌دهد. اگر کمی بیشتر از محدودیت خود استفاده کنید برنامه اتصال داده‌های شما را در صورت فعال‌سازی قطع خواهد کرد.

DataMan Next

DataMan یک برنامه زیبا با طراحی مینیمالیستی ویژگی‌هایی که نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهد. این برنامه به شما امکان پیگیری مصرف داده‌ها و جلوگیری از استفاده اضافه بر محدودیت را می‌دهد. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا مصرف داده‌های خود را تمام وقت مشاهده کنید و ویژگی پیش‌بینی که به شما می‌گوید با توجه به استفاده فعلی از محدودیت خود تجاوز می‌کنید یا نه.

DataMan Next

Samsung Max

Samsung Max اپلیکیشنی مخصوص گوشی‌های سامسونگ است که می‌توانید با استفاده از آن، در مصرف اینترنت صرفه‌جویی کرده و اپلیکیشن‌های خود را مدیریت کنید. شما می‌توانید به راحتی با این برنامه مصرف اینترنت اپلیکیشن‌های خود را زیر نظر گرفته و مصرف آن‌ها در پس‌زمینه را متوقف کنید. این برنامه وقتی اپلیکیشنی بیش از حد از اینترنت شما استفاده کرد، به شما هشدار داده و اجازه می‌دهد تا آن را متوقف کنید. سامسونگ مکس یک سرویس فشرده‌سازی داده دارد که به شما اجازه می‌دهد در مصرف اینترنت صرفه‌جویی کنید. علاوه بر این موارد، این برنامه قابلیت‌های امنیتی و حریم خصوصی هم دارد؛ مثلا حالت Incognito باعث می‌شود که از ردیابی شما توسط اپلیکیشن‌ها جلوگیری شود.

Samsung Max

اپلیکیشن DataEye

DataEye یک برنامه میزان مصرف اینترنت است که به شما در تشخیص برنامه‌هایی که بیشترین استفاده را از اینترنت دارند، کمک می‌کند. علاوه‌ بر این، یک حالت صرفه‌جویی در مصرف اینترنت هم در این اپلیکیشن وجود دارد که تصاویر را در اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام فشرده می‌کند تا حداکثر استفاده را از اینترنت دیتای گوشی خود ببرید. DataEye رایگان بوده ولی یک بخش پیشنهادی برای اپلیکیشن‌های مختلف دارد که پول خود را از این قسمت درمی‌آورد. شما به راحتی می‌توانید از این قسمت چشم‌پوشی کرده و به استفاده از برنامه ادامه دهید. اگر به دنبال یک برنامه ساده برای صرفه‌جویی و نمایش مصرف اینترنت هستید، استفاده از DataEye به شما پیشنهاد می‌شود.

اپلیکیشن DataEye

برنامه محاسبه مصرف اینترنت GlassWire

نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت اندروید GlassWire، از دیگر گزینه‌هایی است می‌توانید مدنظر داشته باشید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا میزان مصرف اینترنت را بر اساس هر اپلیکیشن مشاهده کنید و تاریخچه جامعی را هم ارائه می‌دهد تا بدانید چه چیزی در چه زمانی اینترنت مصرف کرده است. علاوه بر این، می‌توانید محدودیت میزان دیتای خود را مشخص کنید و زمانی که به آن حد رسیدید، یک اعلان دریافت کنید. پایش در زمان واقعی این برنامه حتی در نسخه رایگان آن هم یکی از بهترین‌ها در این زمینه است. یک نسخه از این برنامه میزان مصرف اینترنت برای کامپیوتر هم وجود دارد تا در آنجا هم میزان مصرف خود را زیر نظر بگیرید. نسخه پولی این برنامه کمی گران‌تر از بقیه است، اما استفاده از آن هم بسیار راحت‌تر است.

برنامه محاسبه مصرف اینترنت GlassWire

برنامه مصرف اینترنت گوشی Internet Speed Meter Lite

Internet Speed Meter Lite یک برنامه مصرف اینترنت وای فای برای گوشی است که سرعت اینترنت شما را در نوار وضعیت گوشی نشان می‌دهد و میزان مصرف اینترنت را هم در بخش اعلان‌ها اعلام می‌کند. این برنامه به شما کمک می‌کند تا وضعیت شبکه خود را در هر لحظه بررسی کنید. Internet Speed Meter Lite آمار مربوط به وای فای و دیتای گوشی را به صورت مجزا نشان می‌دهد و از نظر مصرف باتری هم بهینه است. این اپلیکیشن میزان مصرف اینترنت شما را به مدت 30 روز زیر نظر می‌گیرد. اگر نسخه پولی این برنامه را بخرید، ویژگی‌های اضافی بیشتری را هم در اختیار خواهید داشت.

برنامه مصرف اینترنت گوشی Internet Speed Meter Lite

سخن پایانی

بنابراین اگر نگران میزان مصرف اینترنت در گوشی خود هستید، می‌توانید با استفاده از یکی از 10 برنامه نشان دهنده مصرف اینترنت که در این مطلب معرفی کردیم، به پایش مصرف خود پرداخته و هشدارهایی را تنظیم کنید تا مصرف بیش از حد را به شما اعلام کنند. شما کدام‌یک از این اپلیکیشن‌ها را پسندیدید؟ نظرات خود را می‌توانید در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (605 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (59 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان