دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

موارد منع مصرف قرص آیزن پلاس + تداخل دارویی 

یکشنبه، 11 تیر 1402
قرص آیزن پلاس حاوی آهن، فولیک اسید و ویتامین‌های B6، B12 و ویتامین C است که برای پیشگیری از کم‌خونی و کمک به جذب بالای آهن به ویژه در زنان مفید است. در این مطلب موارد منع مصرف و تداخل دارویی قرص آیزن پلاس بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید..

کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از شایع ترین انواع کم خونی است که گاهی اوقات از همان بدو تولد با فرد همراه است. پس از کمبود آهن، کم خونی ناشی از کمبود فولیک اسید و ویتامین B12 بیشترین آمار را در جوامع مختلف به خود اختصاص داده است. کم خونی از هر نوع آن سبب ایجاد آسیب‌هایی از جمله خستگی زودرس، کاهش ایمنی بدن، عدم شادابی و کاهش انرژی و مشکلات گوارشی متعدد می شود. خوشبختانه این نوع کم خونی ها اگر از نوع تالاسمی نباشند، خیلی راحت قابل درمان هستند. قرص آیزن پلاس یکی از بهترین نمونه های قرص آهن است که علاوه بر آهن، فولیک اسید، ویتامین B6 و B12 را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا با کمبود این مواد معدنی، کم خونی نیز برطرف شود.

موارد منع مصرف قرص آیزن پلاس


  • در صورت سابقه حساسیت به فرآورده های حاوی آهن، فولیک اسید یا هر نوع ماده و غذای رنگی، قبل از مصرف این قرص با پزشک مشورت کنید.

  • در صورت ابتلا به بیماری هایی از جمله آلرژی، آسم، مشکلات کبدی، التهاب روده، کولیت، الکلیسم و آرتریت روماتوئید قبل از مصرف این مکمل با پزشک مشورت کنید.

  • در صورت ابتلا به کلیه سنگ ساز یا سایر بیماری های مزمن کلیوی قبل از شروع مصرف دارو با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

تداخل دارویی قرص آیزن پلاس


  • در صورت مصرف همزمان داروهای ضد اسید معده، مکمل ویتامین E و A، آنتاگونیست های فولیک اسید مثل متوترکسات، آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین، لووفلوکساسین، سیپروفلوکساسین و لووتیروکسین، داروهای ضد تشنج، پانکراتین و پنی سیلامین برای پیشگیری از تداخل با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

  • در صورتی که دچار نارسایی کلیوی هستید و به صورت طولانی مدت ترکیبات حاوی آلومینیوم مصرف می کنید، از مصرف مکمل های حاوی ویتامین سی بیشتر از میزان توصیه شده ی روزانه پرهیز کنید.

  • مصرف این محصول به علت حضور ویتامین سی ممکن است نتیجه ی آزمایش های بیلی روبین، کراتینین و اوریک اسید را تحت تأثیر قرار دهد.

  • افراد مبتلا به بیماری های روده، 3 روز قبل از انجام تست occult blood (خون مخفی در مدفوع) مصرف مکمل های ویتامین سی و آهن را قطع کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 13 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
خاطره نوستالژیک بهرام افشاری در برنامه خندوانه رامبد جوان درباره دعوتش به سریال پایتخت برای بازی در نقش بهتاش فریبا دروازه بان سوم تیم نساجی مازندران +فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب
ویدیو/ زبان زرگری "جواد رضویان" برای خواندن شعر باز باران با ترانه/ با این حرکت تقریباً زبان فارسی رو به مرزهای فروپاشی ادبی نزدیک کرد
تغییر تیپ و چهره غافلگیرکننده بازیگر نوجوانی «فرید» آوای باران بعد 11 سال در کره جنوبی! + عکس/ شباهت باورنکردنی با کره ای ها 😲
ویدیو/ ماجرای غم‌انگیز روستایی که هنگام غروب خورشید ناپدید شد/ 13 نفری که در آن شب شوم زنده ماندند
پاشا جمالی ریش و سبیلش را زد؛ آقای بازیگر بدون ریش و سبیل در کنار مهتاب کرامتی قابل شناسایی نبود!
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
(فیلم) لحظه کشف یک کوزه پر از سکه های قدیمی و مار محافظی که حاضر نبود از کوزه دور بشه/ دیدین چجوری چنبره زده بود روی طلاها؟