دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

موارد منع مصرف و تداخل دارویی ففورکس پلاس 

شنبه، 18 اسفند 1397
ففورکس پلاس نام تجاری مکمل آهن/ فولیک اسید/ روی است که ضد کم خونی و کمبود آهن، زینک و اسید فولیک ناشی از رژیم غذایی ناکافی، سوء جذب، آبستنی و یا خونریزی است.

مصرف ففورکس پلاس در بارداری و شیردهی

در سه ماهه اول بارداری، آهن مورد نیاز معمولا از راه مواد غذایی مناسب تامین می شود. با این وجود در سه ماهه دوم و سوم بارداری زمانی که کمبود آهن بسیار شایع است و همچنین به علت افزایش نیاز به آهن، مصرف فرآورده های حاوی آهن اغلب ضروری است. مصرف بیش از حد روی و فولیک اسید در دوران بارداری مضر می باشد.

مصرف فرآورده های حاوی ویتامین و مواد معدنی برای رشد کودک بسیار مهم است ولی مصرف بیش از حد مکمل های غذایی در دوران شیردهی توصیه نمی شود. لذا قبل از استفاده این دارو پزشک را مطلع سازید.

راهنمایی های عمومی ففورکس پلاس

1- در صورت حساسیت به این دارو، مواد دیگر، غذاها، مواد محافظ و رنگ ها پزشک را مطلع سازید.
2- گزارشی مبنی بر بروز عوارض ناخواسته در کودکانی که دوز معمول روزانه از این دارو را مصرف می کنند مشاهده نشده است. لذا وقتی که توسط پزشک تجویز می شود عوارض جانبی در کودکان نسبت به بزرگسالان انتظار نمی رود. همچنین باید طبق دستور پزشک مصرف شود.
3- گزارشی مبنی بر بروز عوارض ناخواسته در سالمندانی که دوز معمول روزانه از این دارو را مصرف می کنند مشاهده نشده است. در بعضی مواقع سالمندان نسبت به کودکان به راحتی نمی توانند آهن را جذب کنند و احتیاج به مصرف بیشتری دارند. همچنین باید طبق دستور پزشک مصرف شود.
4- در صورت مصرف هم زمان این دارو با داروهایی مثل استوهیدروکسامیک، آنتی اسیدها، دیمرکاپرول، اتیدرونات، فلوروکوئینولونز و تتراسایکلین ها پزشک را مطلع سازید.
5- در صورت ابتلا به بیماریهای دیگر مانند بیماریهای اعتیاد به الکل یا (سابقه آن)، تزریق خون، عفونتهای کلیوی و کبدی، Porphyria cutaneous tarda، ورم مفاصل، آسم یا آلژی، مشکلات قلبی، مشکلات گوارشی یا روده ای، Iron overload conditions، زخم معده و کم خونی پزشک را مطلع سازید.
6- دارو را با معده خالی یک ساعت قبل یا دو ساعت پس از غذا و یا به منظور کاهش احتمال بروز دل درد، همراه با غذا و با یک لیوان آب یا آب میوه مصرف کنید.
7- این کپسول باعث تیره رنگ شدن مدفوع می شود لذا در صورت بروز سایر علائمی چون رگه قرمز در مدفوع، کرامپ یا دردهای شدید معده، شکم و سیاه شدن مدفوع با قوام چسبناک) پزشک را مطلع سازید.
8- در صورتی که یک نوبت مصرف این فرآورده را فراموش کردید به محض یادآوری مصرف کنید سپس طبق برنامه معمول مصرف نمایید و مقدار مصرف را دو برابر نکنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!