دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

موارد منع مصرف و تداخل دارویی سوکسیمر 

سه شنبه، 22 مرداد 1398
سوکسیمر یک مرکاپتو دی کربوکسیلیک اسید است که به عنوان پادزهر برای مسمومیت با فلزات سنگین مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا چلات های قوی با آن ها تشکیل می دهد.

تداخلات مهم سوکسیمر

مصرف این دارو با سایر داروهای شلاته کننده توصیه نمی شود.

موارد منع مصرف سوکسیمر

سابقه حساسیت مفرط به دارو یا اجزای آن

مصرف در دوران حاملگی

C - مطالعات کافی درباره مصرف داروی این گروه در حیوانات نشان داده است که این دارو اثرات جانبی دارد ولی مطالعات کافی برای انسان در دسترس نیست. با اینحال منافع استفاده از دارو در زنان حامله ممکن است در مقابل خطرات احتمالی آن بیشتر باشد. یا اینکه هیچ گونه مطالعه ای در حیوانات و یا مطالعات کافی در انسان وجود ندارد

مصرف در دوران شیر دهی

ترشح آن در شیر ثابت نشده است، به مادری که نیاز به درمان با این دارو دارد توصیه کنید تا به طور موقت شیر ندهد. در دوران بارداری با احتیاط مصرف شود.

هشدارها

  • تجربه بالینی با محصول محدود است؛ بیماران باید در طول درمان نظارت شوند.
  • دور از دسترس بیماران کودک قرار دهید؛ محصول جایگزین برای کاهش مواجهه با سرب نیست.
  • نوتروپنی خفیف تا متوسط گزارش شده است؛ در حالی که رابطه علی با دارو به طور قطعی ثابت نشده است، نوتروپنی با داروهای دیگر در دسته شیمیایی مشابه گزارش شده است؛ شمارش گلبولهای قرمز خون، شمارش افتراقی گلبول های سفید و شمارش مستقیم پلاکت ها را قبل و به صورت هفتگی در طول درمان بررسی کنید. در صورتی که تعداد نوتروفیل مطلق (ANC) کمتر از 1200 / میکرولیتر است درمان را تعلیق یا قطع کنید و بیمار را برای بهبودی ANC به بالاتر از 1500 / میکرولیتر یا تعداد نوتروفیل های پایه بیمار پیگیری کنید.
  • تجربیات محدودی در رابطه با درمان مجدد در بیماران مبتلا شده به نوتروپنی وجود دارد. چنین بیمارانی باید تنها در صورتی که مزایای درمان به وضوح بیشتر از خطرات احتمالی اپیزود دیگری از نوتروپنی است مجددا با این دارو درمان و با دقت نظارت شوند. بیماران درمان شده با محصول باید آموزش داده شوند تا هرگونه نشانه ای از عفونت را به سرعت گزارش دهند. اگر عفونت مشکوک بود، آزمايشات مذکور بايد بلافاصله انجام شود.
  • سطوح سرب خون افزایش یافته و علائم مرتبط با آن ممکن است پس از قطع درمان به علت توزیع مجدد سرب از دخایر استخوانی به بافت های نرم و خون، به سرعت برگردد. پس از درمان، بیماران را برای سطوح سرب خون بازگشتی با اندازه گیری حداقل یک بار در هفته سطوح سرب خون تا پایدار شدن نظارت کنید،؛ با این حال، شدت سم زدایی سرب (با اندازه گیری اولیه سطح سرب خون و سرعت و درجه بازگشت سرب خون) باید به عنوان راهنمایی برای نظارت بیشتر بر سرب خون استفاده شود.
  • تمام بیماران تحت درمان باید به میزان کافی هیدراته شوند؛ در بیماران مبتلا به نقص عملکرد کلیوی احتیاط کنید؛ داده های محدودی نشان می دهد که محصول قابل دیالیز است، اما چلات های سرب نیستند.
  • افزایش خفیف گذرا ترانس آمینازهای سرمی در 6 تا 10 درصد از بیماران طی دوره درمان مشاهده شد. بر ترانس آمیناز های سرم قبل از شروع درمان و حداقل هفتگی در طول درمان نظارت کنید؛ بر بیماران با سابقه بیماری کبدی نظارت کنید؛ در مورد متابولیسم دارو در بیماران کبدی اطلاعاتی وجود ندارد.
  • تجربه بالینی با دوره های مکرر محدود است؛ ایمنی دوز بدون وقفه بیش از سه هفته تایید و توصیه نمی شود.
  • امکان واکنش های پوستی مخاطی آلرژیک به دارو در تجویز مجدد در نظر گرفته شود (همچنین در دوره اولیه) ؛ بیماران نیازمند به دوره های مکرر درمانی باید در طول هر دوره درمانی نظارت شوند.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل اکسپت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت