معرفی و بررسی خودروی مرسدس بنز SL63 AMG ۲۰۲۲

  سه شنبه، 02 آذر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی مرسدس بنز SL63 AMG ۲۰۲۲
مرسدس بنز SL به مدت 70 سال یک نماد بوده است، نماد فناوری، قدرت و زیبایی در یکجا گرد هم آمده است. این خودروی در نسخه 2022 در یک پلتفرم جدید طراحی و ساخته‌شده است که قرار است سایر مدل‌ها هم بر روی این پلتفرم طراحی شوند. در ادامه با این خودرو بیشتر آشنا خواهید شد.

در دنیای خودروها، افسانه ها واقعی هستند و شامل مواردی می شوند که در دنیا و درگذشته وجود داشته اند و هرچند وقت یک بار مجدد از تاریخ بیرون می آید و خودنمایی می کنند. در میان افسانه های خودرویی مرسدس بنزSL جایگاه ویژه و خاصی دارد که بنز برای سال 2022 از نسخه جدیدی از آن رونمایی کرده است. تقریباً یک دهه از نسل قبلی مرسدس اس ال می گذرد و عاشقان این کلاس از بنز مدت های زیادی است که منتظر معجزه ای از سوی بنز بودند.کمپانی مرسدس بالاخره از نسل هفتم SL رونمایی کرد. این نسل از رودستر پرطرفدار آلمانی هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ فنی متحمل تغییرات گسترده ای شده و می توان آن را یک پکیج تقریبا کامل از زیبایی، قدرت و کیفیت و دانست. SL جدید در حقیقت محصولی از مرسدس AMG بوده و ابتدا در دو نسخه SL 55 و SL63 وارد بازار خواهد شد. هر دو این نسخه ها به همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی معروف مرسدس AMG مجهز هستند.

مشخصات فنی مرسدس بنز SL63 AMG ۲۰۲۲

برای اولین بار در تاریخ خانواده SL، این مدل تحت حمایت مرسدس بنز تولید نمی شود. در حقیقت نسل هفتم SL (R232) به عنوان مدل انحصاری برند اشتراکی مرسدس-AMG و به عنوان جانشین مستقیم AMG GT رودستر به تولید می رسد.این تغییر در سرنوشت خانواده SL به معنای بروز تغییرات بسیار فاحش در فرایند طراحی و تولید این خودرو است. در نتیجه R232 برای اولین بار سیستم کانورتیبل سقف تا شو فلزی با عملکرد هیدرولیکی سنگین وزن همیشگی را کنار گذاشته و با تمرکز بیشتر AMG بر عمکرد فنی و پایداری خودرو، از سقف پارچه ای سبک بهره می گیرد که حدود ۲۱ کیلوگرم سبک تر از سیستم پیشین است و نقطه ثقل خودرو را به شکل محسوسی کاهش می دهد.اما AMG به همین تغییر جزئی راضی نشده است. R232 اولین نسل SL است که به سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل عملکرد محور AMG با نام 4MATIC+ و سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب (معرفی شده بر جدیدترین نسل کلاس S) مجهز است.از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۹، یعنی دوران تولید R107، این خودرو یک برادر با طراحی فنی و ظاهری بسیار مشابه داشت که به C107 (۱۰۷ کوپه) مشهور بود. این مدل جز با داشتن فاصله محورهای بلندتر و ظرفیت حمل چهار سرنشین در ساختار ۲+۲ و البته نام تجاری SLC (SL کوپه)، هیچ تفاوتی با R107 نداشت. از زمان ورود نسل چهارم تا کنون، SL تنها در فرمت دو نفره تولید می شود، اما نسل هفتم آمده است تا این سنت را بار دیگر بشکند. بنابراین R232 در فرمت ۲+۲، با قابلیت حمل چهار سرنشین به مرحله تولید می رسد.

پیشرانه به کار رفته در SL نسل هفتم، نسخه V8 دو توربوشارژ با کد شناسایی M177 است که با معرفی در سال ۲۰۱۵، بر طیف مختلفی از محصولات مرسدس بنز (و برخی مدل های آستن مارتین) به کار رفته است. این پیشرانه ۴.۰ لیتری در دو تریم SL55 و SL63 نسل هفتم کاملا مشترک است، اما بدون تردید در نسخه SL63 قدرت و گشتاور بالاتری تولید می کند. گیربکس مورد استفاده در هر دو مدل نیز نمونه اتوماتیک ۹ سرعت معروف به MCT 9G است که به جای توربین (تورک کانورتر یا مبدل گشتاور)، از مجموعه ای از صفحات کلاچ تر به منظور انتقال نیرو استفاده می کند. مرسدس بنز اعلام کرده که نسخه پایه شش سیلندر و نمونه های قدرتمندتر V8 را در آینده نزدیک برای این SL جدید معرفی خواهد کرد.

نسل جدید مرسدس بنز SL با ساختاری جدید

مرسدس، چارچوب بدنه سبک وزن این رودستر را به نمایش گذاشته است. نتیجه نهایی، ترکیبی از کامپوزیت های آلومینیوم، استیل، منیزیم و فیبرکربن است تا با وجود حداکثر سختی و استحکام، وزن را کنترل کند.سختی پیچشی ساختار بدنه SL در مقایسه با مدل قبلی 18 درصد افزایش یافته است استحکام عرضی نیز نسبت به مدل AMG GT رودستر، 50 درصد افزایش یافته و استحکام طولی نیز 40 درصد رشد کرده است.

مشخصات کلی مرسدس بنز SL63 AMG ۲۰۲۲

نوع موتور

۸ سیلندر خورجینی بنزینی تزریق مستقیم

حجم موتور

۴.۰ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۸/۳۲

تنفس موتور

دو توربوشارژر

حداکثر قدرت

۵۷۷ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۸۰۰ نیوتن متر

جعبه دنده

۹ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

۳.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

مصرف سوخت

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

سیستم فرمان

برقی

نوع بدنه

اسپرت کانورتیبل ۲+۲

نوع رینگ

آلیاژی

نوع شاسی

بدنه یکپارچه/مونوکوک

ترمز جلو

دیسکی دو جداره

ترمز عقب

دیسکی دو جداره

ابعاد و ظرفیت های مرسدس بنز SL63 AMG ۲۰۲۲

طول

۴۷۰۵ میلی متر

عرض

۱۹۱۵ میلی متر

ارتفاع

۱۳۵۹ میلی متر

فاصله بین محور جلو و عقب

۲۷۰۰ میلی متر

وزن خالص

۱۹۷۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۴ نفر

حجم فضای صندوق

۲۱۲ لیتر

قطر رینگ

۲۰ اینچ

چرخ جلو و عقب

۴۰/۲۶۵-۳۵/۲۹۵

طراحی ظاهری مرسدس بنز SL63 AMG ۲۰۲۲

با استفاده از زبان طراحی جدیدمرسدس بنز، R232 نیز از همان المان های مشترک با نسل آخر کلاس S (و برخی دیگر مدل ها) بهره می گیرد. در نتیجه مهم ترین المان طراحی در این خودرو، چراغ های سه گوش تیز و کشیده جلو و عقب است که انتقاد های بسیاری به همراه داشته است. بسیاری از منتقدان معتقدند که این سبک طراحی برازنده محصولات مرسدس بنز نیست. با این حال باید اعتراف کرد که از زمان عرضه این زبان طراحی تا کنون، این سبک به خوبی جا افتاده و مورد قبول واقع شده است. ورودی بزرگ هوا جلوپنجره و شاف های بزرگ دو گوشه سپر نیز نقشی اساسی در جلوه عضلانی این SL بازی می کند که در نسخه های AMG نسل های پیشین SL نیز به اجرا درآمده بود.R232 در نمای عقب با سرعت پایان می گیرد و جلوه ای شبیه به محصولات پورشه را به بیننده انتقال می دهد. البته نباید از یاد برد که این پایان سریع در بخش انتهایی خودرو، پیش تر در مدل AMG GT و SLS AMG نیز تکرار شده بود که مزیت آن، کشیده تر جلوه کردن کاپوت است.

مرسدس بنز SL63 AMG ۲۰۲۲ 

طراحی داخلی مرسدس بنز SL63 AMG ۲۰۲۲

نمای داخلی R232 همچون مدل های پیشین، نهایت لوکس گرایی و کیفیت متریال را برای یکی از پرچمداران محصولات مرسدس بنز به نمایش می گذارد. خوشبختانه هنوز هم در این فضا المان های سنتی نظیر دریچه های دایره ای سیستم تهویه مطبوع دیده می شود که حدودا از دهه ۱۹۷۰ به بعد، یکی از مهم ترین المان های انحصاری محصولات مرسدس بنز به حساب می آید.استفاده از چرم مرغوب، تریم فیبر کربن، سیستم نورپردازی انتزاعی با قابلیت تنظیم رنگ نور تزئینی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان، نمایشگر ۱۱.۹ اینچی کنسول میانی با قابلیت تنظیم الکترونیکی زاویه بین ۱۲ تا ۳۲ درجه به منظور کاهش بازتاب نور خورشید به چشمان راننده و سیستم صوتی قدرتمند بورمستر (Burmester) جلوه نمای داخلی کابین را به شکل بسیار دلچسبی با فضای مدرنیته امروزی ترکیب کرده است.استفاده R232 از سیستم نشیمن ۲+۲، میزان استفاده و کاربری روزمره آن را تا حد بسیار زیادی افزایش داده است، اما باید پذیرفت که در خودرویی از این کلاس، صندلی های عقب احتمالا تنها برای افراد با قد کمتر از یک متر و ۵۰ سانتی متر و نوجوانان کاربر دارد تا بزرگسالان.

داخل کابین مرسدس بنز SL63 AMG ۲۰۲۲ 

آپشن ها و امکانات مرسدس بنز SL63 AMG ۲۰۲۲

کاهش وزن مکانیزم سقف خودرو و تغییر آن به نمونه پارچه ای که باز و بسته شدن آن تنها در حدود ۱۵ ثانیه زمان می برد، یکی از مهم ترین ویژگی های فنی محسوب می شود که به نسل هفتم SL افزوده شده است. دو سیستم کنترلی چهارچرخ فرمان پذیر و سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل، ضمن بهبود کیفیت و لذت سواری، تاثیر شگرفی بر توان مانوردهی خودرو خواهد داشت. به همین دلیل R232 شتاب اولیه ۳.۵ ثانیه ای خود در نسخه SL63 (۳.۸ ثانیه در SL55) را مدیون این سیستم انتقال نیرو چهارچرخ متحرک است.

به کارگیری ویژگی هایی چون تریم داخلی دو رنگ، روکش چرم طبیعی با رنگ های مختلف و دوخت بخیه رنگ متضاد، سیستم نمایش اطلاعات بر شیشه جلو (HUD) و طیف بسیار گسترده سیستم های ایمنی و رفاهی در نسل هفتم SL، به عنوان یکی از اصلی ترین پرچمداران مرسدس بنز به هیچ عنوان تعجب برانگیز نیست.

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

کنترل دینامیکی

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

سنسور فشار باد تایر

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

هشدار توجه راننده

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

نور بالا خودکار

دارد

چراغ بدرقه

دارد

روشنایی کابین

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

دارد

نمایشگر

دارد

بلوتوث

دارد

وای فای

دارد

شارژ USB موبایل دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

ماساژور صندلی

دارد

مموری صندلی

دارد

صندلی برقی عقب

ندارد

در برقی صندوق

دارد

خروجی ۱۲ ولت

دارد

ایزوفیکس

دارد

کامپیوتر سفری

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

نتیجه گیری مرسدس بنز SL63 AMG ۲۰۲۲

کلاس SL مرسدس بنز را باید در بالاترین رده از محصولات مرسدس بنز در سگمنت لوکس/اسپرت دانست. در نتیجه همانند مدل های تولیدی نسل های پیشین، نسل هفتم نیز قیمت قابل توجهی خواهد داشت. انتظار می رود نسخه فول آپشن این خودرو حدود ۱۶۰ هزار دلار قیمت به همراه داشته باشد که هرچند از محصولات هم کلاس و هم وطن برند پورشه (۹۱۱ کابریو) ارزان تر است، اما در مقایسه با رقبای آمریکایی بسیار گران قیمت و هزینه بردار است. کسانی که در سگمنت خودروهای لوکس/اسپرت به سراغ خودرویی چون نسل هفتم مرسدس بنز می آیند، حالا می توانند ۲+۲ بودن R232 را به عنوان یک توجیه خوب برای پرداخت این رقم گزاف در نظر بگیرند. البته همانند بیشتر محصولات تولیدی مرسدس بنز، کیفیت مونتاژ و استفاده از متریال بسیار مرغوب در تولید این خودرو را نیز نباید از یاد ببریم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان