معرفی و بررسی خودروی مزدا 2 مدل 2022

  دوشنبه، 06 دی 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی مزدا 2 مدل 2022
مزدا سری 2 جدید که در واقع کوچک‌ترین عضو این خانواده ژاپنی به حساب می‌آید، به تازگی معرفی شده است.ما در این مطلب مشخصات این خودرو را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

پس از معرفی نسل قبلی تویوتا یاریس با نام مزدا 2 در آمریکای شمالی، اکنون شاهد تکرار همین اتفاق در قاره اروپا هستیم. با گذشت یک سال از انتشار برخی شایعات در این باره و البته مشاهده تصاویر مخفیانه، تویوتا یاریس تحت عنوان چهارمین نسل مزدا 2 به مشتریان اروپایی معرفی شده است.”فاصله 2.56 متری بین محورها و فضای 286 لیتری محفظه بار کاملاً مشابه با تویوتا یاریس است و بر هویت یکسان این دو خودرو تاکید دارد.“همکاری میان دو خودروساز ژاپنی، فرصت عرضه نخستین محصول هیبریدی در قاره اروپا را برای مزدا فراهم کرده است، چراکه مدل های قبلی تنها به فناوری هیبرید-خفیف مجهز بودند.

مزدا 2 خودرویی است که بواسطه حضور یک مدل(نسل دوم) از آن در بازار ایران، برای مخاطب داخلی کاملا شناخته شده، محسوب می شود. اکنون مدل 2022 این خودرو برای بازار اروپا معرفی شده که در واقع نسل چهارم مزدا 2 محسوب می شود. یک نکته مهم در رابطه با مزدا 2 مدل 2022 که احتمالا از تصاویر نیز متوجه می شوید، شباهت کامل آن به تویوتا یاریس است! بله مزدا 2 مدل 2022 برای بازار اروپا همان تویوتا یاریس پس از تغییر لوگو است.

مشخصات فنی مزدا 2 مدل 2022

مزدا 2 یک خودروی هیبریدی هاچبک ساب کامپکت بوده که دارای یک پیشرانه الکتریکی با قابلیت شارژ خودکار است. زمانی که مزدا 2 جدید را روشن می کنید این خودرو روی مد الکتریکی روشن می شود و این به لطف پک باتری و موتور الکتریکی نصب شده برای مزدا 2 بوده که قادر به تولید 79 اسب بخار قدرت است.

این e-Motor یا همان موتور الکتریکی مزدا 2 در کنار یک پیشرانه تنفس طبیعی سه سیلندر بنزینی 1.5 لیتری فعالیت می کند که قادر به تولید 91 اسب بخار قدرت است. زمانی که مزدا 2 را در حالت هیبریدی ترکیبی استفاده کنید، این پیشرانه الکتریکی و بنزینی روی هم 114 اسب بخار تولید می کنند که به مراتب بیشتر از نیاز رانندگی با یک خودروی هاچبک ساب کامپکت شهری برای رانندگی روزانه در فضاهای شهریست. به لطف گشتاور آنی و لحظه ای پیشرانه الکتریکی، مزدا 2 مدل 2022 می تواند طی 9.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 175 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که برای چنین خودرویی کاملا راضی کننده است.

بسته به اینکه رینگ 15 یا 16 اینچی را برای مزدا 2 جدید انتخاب می کنید، مصرف سوخت این هاچبک هیبریدی شهری مقداری متفاوت است. ولی به طور میانگین مزدا 2 مدل 2022 در حالت ترکیبی یعنی فعالیت موتور بنزینی و الکتریکی در کنار هم 3.8 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی WLTP اروپا مصرف می کند و در هر کیلومتر تنها 87 گرم کربن دی اکسید تولید می کند که با توجه به این آمار و ارقام خودرویی پاک و کم آلاینده محسوب می شود.

خوشبختانه مزدا 2 جدید خودرویی پلاگین هیبریدی نیست و پیشرانه هیبریدی با استفاده از نیروی پیشرانه درونسوز به صورت اتوماتیک شارژ می شود. به همین دلیل سیستم هیبریدی مزدا 2 به خوبی می داند که نیروی تولیدی را به چه صورت توزیع کند که بالانس خوبی میان مصرف سوخت و عملکرد خودرو برقرار شود.

مزدا قصد دارد که این مزدا 2 یا همان تویوتا یاریس تغییر نام یافته خود را در سه سطح مختلف به فروش برساند که شامل هیبرید Pure، هیبرید Agile و هیبرید Select است. این هاچبک سوپر مینی شهری با وجود ابعاد کوچک دارای فضای بار 286 لیتری بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2560 میلی متر اعلام شده که البته این دو دقیقا مشابه تویوتا یاریس جدید هستند. همانند تویوتا یاریس هاچبک و تویوتا یاریس کراس اوور، مزدا 2 هم در تست ایمنی موسسه یورو NCAP موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است.

مشخصات کلی مزدا 2 مدل 2022

نوع موتور

خطی بنزینی + موتور برقی

حجم موتور بنزینی

1.5 لیتر

سیلندر / سوپاپ

3 / 12

تنفس موتور

طبیعی

حداکثر قدرت

91 اسب بخار

حداکثر قدرت موتور برقی

79 اسب بخار

گیربکس

eCVT

محور محرک

محور جلو

شتاب

9.7 ثانیه

حداکثر سرعت

175 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت

3.8 لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 6

سیستم فرمان

برقی

نوع بدنه

هاچ بک سایز کوچک شهری

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های مزدا 2 مدل 2022

طول

3940 میلیمتر

عرض

1745 میلیمتر

ارتفاع

1470 میلیمتر

فاصله بین محور جلو و عقب

2560 میلیمتر

وزن خالص

۱۹۷۱ کیلوگرم

تعداد سرنشین

5 نفر

ظرفیت صندوق عقب

286 لیتر

حجم مخزن سوخت

70 لیتر

قطر رینگ

15 و 16 اینچ

آپشن ها و امکانات مزدا 2 مدل 2022

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

ندارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

ندارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

ندارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری مزدا 2 مدل 2022

نسل فعلی تویوتا یاریس به نام مزدا 2 در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد و این اتفاقی است که در نسل پیشین آن و در آمریکای شمالی نیز رخ داده بود. این روش باعث کاهش هزینه های تولید یک خودرو می شود و شرکت های مشارکت کننده در این روش تولید، برخی قسمت های بدنه و داخل اتاق را بر اساس سبک و سنت خود، طراحی می کنند و یا فقط به تغییر در لوگو خودرو، رضایت می دهند. این در حالی است که اساس کلی و ساختار خودرو مثل وضعیت ستون های خودرو، سقف و پلت فرم، دست نخورده باقی خواهد ماند. البته در این همکاری تویوتا و مزدا، تغییرات ظاهری و بیرونی فقط به تغییر در لوگو این دو خودرو محدود شده است. در نسل جدید، دماغه خودرو با حالت تهاجمی خود و به کارگیری خطوط برجسته روی درب موتور، زیباتر و جوان پسندتر شده است. گلگیرها حالتی برجسته و اصطلاحا ماهیچه ای دارند که برای این هاچ بک کوچک، کمی اغراق آمیز به نظر می رسد.

در نمای پشتی نیز بین هر دو خودرو، هیچ تفاوتی وجود ندارد. چراغ ها به سبک این روزها، حاتی نئون شکل دارند و بر روی قطعه ای بزرگ به رنگ مشکی، قرار گرفته اند. در انتهای سقف نیز یک بالچه کوچک قرار دارد که نقش مثبتی در زیباتر شدن این خودرو بازی می کند.

طراحی داخلی مزدا 2 مدل 2022

در داخل اتاق نیز عملا یک یاریس با لوگوی مزدا خواهیم دید. برخلاف طرح خشن بیرون، داخل اتاق، ساکت و آرام دیده می شود و خبری از طرح های رادیکالی و جنجالی نیست. استفاده از عناصر گرد و بیضی شکل در قسمت هایی مثل بخش نمایشگر، دریچه های سیستم تهویه هوا، بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، نمایشگر داشبورد و بخش پشتی آن، طرحی ساده و البته هماهنگ را پدید آورده است. البته که باید بدانیم، این طرح برای بسیاری از خودرو دوستان، کاملا آشناست چرا که یک سال پیش به عنوان تویوتا یاریس در برخی از بازارها عرضه شده است و حالا به نام مزدا 2 با یکسال تاخیر به اروپا خواهد رسید. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در نسل قبلی یاریس، در واقع مزدا سری 2 با تغییر لوگو به عنوان تویوتا فروخته می شد و حالا این یاریس است که به نام مزدا عرضه خواهد شد. از این رو می توان در داخل اتاق، زبان و سبک و سیاق طراحی تویوتا را مشاهده کرد.

مزدا 2 مدل 2022، اولین هیبریدی مزدا در اروپا

مزدا 2 مدل 2022 که عملا همان تویوتا یاریس با لوگو مزدا است، اولین هیبریدی این شرکت در بازار اروپا شناخته می شود. جهان خودروسازی به سمت ساخت خودروهای هیبریدی تمام برقی و حذف سوخت فسیلی حرکت می کنند. در برخی از کشورهای اروپایی در چند سال آینده، عرضه خودروهای بنزینی، ممنوع خواهد شد و مزدا نیز مثل دیگر شرکت های خودروسازی به دنبال حرکت با این جریان است. می توان گفت از این پس باید منتظر هیبریدی شدن دیگر محصولات این شرکت برای عرضه در بازارهای مهمی مثل اروپا و آمریکای شمالی باشیم که بدون شک در این راه باز هم از این گونه محصولات مشترک بین مزدا و دیگر شرکت های خودروسازی خواهیم دید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403