دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی و بررسی خودروی مرسدس بنز سیتان ۲۰۲۲ 

یکشنبه، 21 شهریور 1400
مرسدس بنز از نسل جدید سیتان رونمایی کرد. این ون که در رده‌ای پایین‌تر از ویتو و اسپرینتر قرار دارد، بر مبنای پلتفرمی مشترک با رنو کانگو توسعه یافته و در دو نسخه پنل ون و تورر وارد بازار خواهد شد. در این مطلب با مشخصات این خودرو آشنا میشویم. با ما همراه باشید.

در سال ۲۰۱۲ بود که نسل اول مرسدس سیتان معرفی شد. این خودرو نتیجه همکاری مشترک دایملر و رنو بود و در واقع، همان رنو کانگو بود که نشان مرسدس بنز را روی بدنه داشت. سیتان را می توان یک مینی ون دانست که هم قابلیت جابه جایی سرنشین را دارد و هم به عنوان خودروی کار و تجاری سبک مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از کلاس های مهم در بازار اروپا محسوب می شود. در نسل جدید مرسدس بنز سیتان ۲۰۲۲ هم همان طرح و نقشه به کار رفته و شباهت های این خودرو با نسل جدید رنو کانگو کاملاً محسوس است.

همان طور که اشاره کردیم اصالت طراحی و مهندسی در این خودرو برگرفته از رنو کانگوست و همانند آن خودرو، مرسدس بنز سیتان ۲۰۲۲ هم در دو نسخه باری و مسافری عرضه می شود. طبق اعلام کمپانی مرسدس بنز، قرار است سیتان تمام برقی هم در همین قالب بدنه سال آینه معرفی شود تا سیاست های برقی سازی نشان مرسدس بنز حتا در این مدل هم به کار رود. نسخه خانوادگی سیتان با نام مرسدس بنز T کلاس به بازار می آید و احتمالاً برای نسخه برقی آن، براساس نام گذاری های جدید کمپانی، نام EQT را خواهیم داشت که البته ممکن است در طراحی با سیتان متفاوت باشد، چراکه اساس طراحی این مینی ون در واقع کانسپت EQT خواهد بود که پیش تر توسط کمپانی معرفی شده است.

مرسدس بنز سیتان ۲۰۲۲ به دلیل پلتفرم مشترک از لحاظ فرم کلی اتاق و درها به رنو کانگو شباهت زیادی دارد و فقط طراحی بخش جلو و عقب آن نسبت به رقیب فرانسوی متفاوت به نظر می رسد. تیپ های بالارده این خودرو از چراغ های جلو LED بهره می برند که شبیه چراغ های B کلاس هستند. البته طراحان بنز سپر، کاپوت و جلوپنجره این ون را بر اساس جدیدترین زبان طراحی مرسدس بنز طراحی کردند. طول نسل جدید ون سیتان حدود ۴۴۹۸ میلی متر و فاصله محوری آن نیز ۲۷۱۶ میلی متر اعلام شده است، اما مرسدس قصد دارد در آینده نزدیک نسخه کشیده تر این ون را نیز عرضه کند که برای مشتریان فضای داخلی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

مشخصات فنی مرسدس بنز سیتان ۲۰۲۲

مرسدس بنز سیتان ۲۰۲۲ با ۳ مدل پیشرانه دیزلی ۱.۵ لیتری عرضه می شود که ساخت رنو است و ۷۴، ۹۴ و ۱۱۴ اسب بخار قدرت دارند و ۲۳۰، ۲۶۰ و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. سیتان مسافری فقط یک موتور دیزلی ۹۴ اسب بخاری دارد.دو مدل پیشرانه بنزینی ۱.۳ لیتری هم برای این ون کوچک در نظر گرفته شده که ۱۰۱ و ۱۲۹ اسب بخار قدرت دارند و ۲۰۰ و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. مرسدس بنز سیتان با توجه به نوع و قدرت موتور به یکی از جعبه دنده های ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته DCT مجهز است.

مشخصات کلی مرسدس بنز سیتان ۲۰۲۲

نوع موتور

خطی بنزینی

خطی دیزلی

حجم موتور

۱.۳ لیتر

۱.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور

توربوشارژ

طبیعی

حداکثر قدرت

۱۲۹ اسب بخار

۱۱۴ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۲۴۰ نیوتن متر

۲۷۰ نیوتن متر

جعبه دنده

۶ سرعته دستی

۷ سرعته اتوماتیک (DCT)

محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
سیستم فرمان برقی
نوع بدنه ون کوچک
نوع رینگ آلومینیومی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی

ابعاد و ظرفیت های مرسدس بنز سیتان ۲۰۲۲

طول ۴۴۹۸ میلیمتر
عرض ۱۸۵۹ میلیمتر
ارتفاع ۱۸۵۲ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۷۱۶ میلیمتر
وزن خالص ۱۷۱۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
وزن بار قابل حمل ۵۴۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب ۵۲۰ لیتر
حجم مخزن سوخت ۶۰ لیتر
قطر رینگ ۱۶ اینچ
چرخ جلو و عقب R16 205/60

سیتان برقی در سال ۲۰۲۲ وارد بازار می شود و می تواند با یک بار شارژ ۲۸۵ کیلومتر حرکت کند. همچنین در عرض ۴۰ دقیقه، ۸۰ درصد باتری این ون کوچک شارژ می شود.

طراحی ظاهری سیتان برقی ۲۰۲۲

طراحی ظاهری مرسدس بنز سیتان و رنو کانگو شبیه به هم است و با یک نگاه می توان این موضوع را تشخیص داد.طراحان مرسدس دماغه نسل جدید سیتان را کشیده تر کرده اند و چراغ های جلو و جلوپنجره نیز بر اساس المان های جدید بنز کار شده است. این خودرو در دو طرف دارای دو در کشویی است که در پارکینگ های شلوغ کاملا به کار می آید. در مدل های مسافری درهای جانبی شیشه ای هستند اما در مدل های باری در به صورت یکسره طراحی شده است.عقب خودرو هم مثل دیگر بخش ها طراحی ساده ای دارد و دارای دو در است. در عقب هم در مدل های مسافری و باری فرق می کند و سیتان مسافری دارای پنجره شیشه ای در بخش عقب و مجهز به برف پاک کن است.

طراحی داخلی سیتان برقی ۲۰۲۲

طراحی داخلی مرسدس بنز سیتان ۲۰۲۲ مثل ظاهرش، ساده و کاربردی است. البته نباید انتظار داشته باشید که خودروساز آلمانی برای ون کوچکش تجهیزات گران قیمتی استفاده کرده باشد، با این حال قطعات کیفیت مناسبی دارند. به دلیل اینکه کسب و کارها مشتریان اصلی خودرو سیتان هستند و راننده باید ساعات طولانی را در خودرو صرف کند، مرسدس به راحتی صندلی ها و همین طور نفوذ صدا به کابین توجه کرده است.

آپشن ها و امکانات مرسدس بنز سیتان ۲۰۲۲

کروز کنترل ×
کروز کنترل هوشمند ×
کنترل کشش ü
کنترل پایداری ü
اتو پارک ×
سنسور جلو ×
سنسور عقب ü
سنسور فشار باد تایر ü
رادار نقطه کور ×
رادار تغییر لاین ü
رادار تصادف جلو ü
رادار تصادف عقب ×
ترمز ضدقفل ü
ترمز کمکی ü
ترمز اضطراری ×
ترمز پارک برقی ü
اتولایت ×
چراغ روز ü
دکمه های کنترلی فرمان ü
گرم کن فرمان ×
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ü
بلوتوث ×
وای فای ×
ناوبری ×
نمایشگر هدآپ ×
دوربین عقب ü
دوربین جانبی ×
دوربین ۳۶۰ درجه ×
کیسه هوا ü
ورود بدون کلید ü
استارت بدون کلید ü
تهویه مطبوع اتوماتیک ü
صندلی برقی راننده ü
صندلی برقی سرنشین جلو ü
گرم کن صندلی جلو ×
سردکن صندلی جلو ×
ماساژور صندلی ×
مموری صندلی ×
در برقی صندوق ×
آینه بغل برقی ü
گرم کن آینه بغل ü
پانوراما ×
سانروف ×

مرسدس بنز سیتان ۲۰۲۲؛ ون کوچک مسافری و باری

مرسدس بنز سیتان خودرویی است که آلمانی ها با همکاری فرانسوی ها برای بازار اروپا طراحی و تولید کرده اند. این ون کوچک، در مدل مسافری گنجایش ۵ سرنشین را دارد و مدل باری سیتان می تواند ۵۴۰ کیلوگرم بار را حمل کند. با این ابعاد و ظرفیت ها مرسدس بنز سیتان خودرو مناسبی برای خانواده ها و همین طور کسب و کارها است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب