معرفی و بررسی خودروی هیوندای النترا N 2022

  دوشنبه، 08 شهریور 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی هیوندای النترا N 2022
نسخه N از هیوندای النترا مدل ۲۰۲2 مجهز به پیشرانه 2 لیتری ۲76 اسب‌بخار و مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و تغییرات آیرودینامیکی است. در این مطلب با مشخصات این خودرو آشنا می شویم . با ما همراه باشید.

النترا (الانترا - Elantra) یکی از باسابقه ترین محصولات هیوندای است. نسل اول این مدل سدان کامپکت، سال ۱۹۹۰ معرفی شد تا رقیبی برای تویوتا کرولا و هوندا سیویک باشد. نسل پنجم و ششم النترا در ایران نیز عرضه شد؛ اما این خودرو از سال ۲۰۲۰ با نسل هفتم در بازار جهانی حضور دارد.

هیوندای تلاش می کند برای غالب محصولات خود، نسخه ی N با امکانات اضافه و ظاهر اسپرت عرضه کند. خودروهای سری N هیوندای جوان پسندتر از مدل اصلی هستند و بالاترین قدرت را به صورت استاندارد کارخانه فراهم می کنند. ولوستر و النترا قدیمی ترین تولیدات هیوندای هستند که با مدل N نیز فروخته می شوند.

النترا N مدل ۲۰۲۲ برای بازار کره جنوبی معرفی شده است و طی هفته های آتی، مخصوص بازار جهانی و خصوصاً آمریکا رونمایی خواهد شد. این محصول پیشرانه ی دو لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۹۲ نیوتن متر فراهم می کند تا سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۵٫۳ ثانیه داشته باشد. همچنین حالتی در تنظیمات پیشرانه وجود دارد که راننده با فشردن دکمه ای روی فرمان، به صورت لحظه ای و کوتاه مدت، قدرت را تا ۲۸۶ اسب بخار بالا می برد. نهایت سرعت النترا N جدید ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مشخصات فنی النترا N

مشخصات

حجم / میزان / تعداد

محور محرک

جلو

حجم موتور

۲.۰ لیتر

نوع موتور

چهار سیلندر خطی

تنفس موتور

توربوشارژر

حداکثر قدرت

۲۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۳۹۲ نیوتون.متر در ۱۴۵۰ تا ۴۷۰۰ دور در دقیقه

شتاب

حدود ۵.۳ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

تعداد سیلندر

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

انتقال قدرت

۸ سرعت اتوماتیک دوکلاچ (8DCT)

مصرف سوخت ترکیبی

۹.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

سیستم فرمان

سیستم تعلیق جلو

مکفرسون استرات

سیستم تعلیق عقب

مولتی لینک

نوع بدنه

سدان کوچک اسپرت

نوع رینگ

آلیاژ آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو

دیسکی دوجداره هواخنک

ترمز عقب

دیسکی هواخنک

ابعاد و اندازه های النترا N

مشخصات

ابعاد و اندازه ها

طول

۴۶۸۰ میلی متر

عرض

۱۸۲۵ میلی متر

ارتفاع

۱۴۱۵ میلی متر

فاصله بین محور جلو و عقب

۲۷۲۰ میلی متر

وزن خالص

۱۴۸۰ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت

۵۳ لیتر

قطر رینگ

۱۹ اینچ

چرخ جلو و عقب

۳۵/۲۴۵

حجم صندوق عقب

۴۰۲ لیتر

تعداد سرنشین

۵ نفر

طراحی خارجی النترا N

النترا نسل هفتم بار دیگر طراحی رادیکال و سنت شکن هیوندای را به همراه دارد که این بار و در این دهه، با خطوط بسیار تیز و زوایای شکسته فراوان همراه شده است. نمای جلو این خودرو با ادغام جلوپنجره و چراغ های کشیده، چهره ای تهاجمی و احتمالا نه چندان زیبا را رقم زده است.

این سبک طراحی در نمای جانبی فرورفتگی بارز در بخش درها را به همراه دارد که به کمک خطوط شکسته بسیار تیز شکل گرفته است. در نمای عقب اما سبک طراحی النترا بسیار معقول تر و زیباتر است، چرا که جدا از چراغ های پیوسته و دشنه مانند تمام LED، لبه در صندوق عقب به صورت یک اسپویلر ترکیب شده در بدنه ایفای نقش می کند.

النترا N

ذات خالص النترا نسل هفتم، به خودی خود اسپرت است، اما نسخه N-Line یا سری برند N هیوندای که نقش نسخه های عملکرد محور اسپرت هیوندای را بازی می کند، در نمای زیر سپر جلو با ورودی های هوای بزرگ مزین به قطعات تزئیناتی مشکی رنگ و سپر عقب، کاملا با نسخه معمولی تفاوت دارد. همچنین افزوده شدن خط قرمز رنگ در سراسر دامن خودرو به داشتن جلوه ای اسپرت تر کمک بسیار زیادی می کند. البته اسپویلر مجزای بیرون زده به عنوان قطعه اضافی بدنه بر روی در صندوق عقب نیز برای این نسخه قابل سفارش است که اگرچه ظاهری بسیار اسپرت به همراه دارد، اما عدم حضور آن جذابیت طراحی النترا را بیشتر نمایان می کند.

النترا N

طراحی داخلی النترا N

نمای داخلی النترا طراحی کاملا راننده محور دارد. به این ترتیب که دو نمایشگر اصلی لمسی سیستم مولتی مدیا و نشانگرهای پشت فرمان رو به راننده قرار گرفته و در نسخه N اطلاعات حیاتی چون دمای سیستم خنک کاری و روان کاری، میزان گشتاور و بوست (فشار) تولیدی سیستم پرخوران توربو پیشرانه را در اختیار مالک قرار می دهد. همچنین نسخه N النترا دارای سیستم لانچ کنترل و نرم افزار ثبت سرعت و رکورد پیست است که می تواند داده های خروجی را با تلفن همراه هوشمند مالک، به اشتراک بگذارد.

کنسول میانی با تجهیز به دستگیر،ه در راستای طول خودرو بخش سرنشین کناری را به طور کامل از راننده جدا کرده است و صندلی های متفاوت و اسپرت در بر گیرنده آن که مزین به نشان N است، حس سواری راننده محور در این خودرو را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

تلاش هیوندای برای افزایش لذت سواری النترا به عنوان اولین سدان بخش N (پس از دو مدل کونا و ولستر) تا جایی پیش رفته است که این خودرو در محور عقب از دیفرانسیل لغزش محدود (LSD بجای دیفرانسیل باز معمولی) و سیستم تعلیق مستقل بهره گرفته است تا هندلینگ و فرمان پذیری خودرو را بهبود بخشد. همچنین سیستم اگزوز این خودرو با نسخه معمولی کاملا تفاوت دارد و به سه حالت مختلف تولید صدا مجهز است.

داخل کابین النترا N

اووربوست در النترا N

یک ویژگی بسیار خاص و نوین در محصولات هیوندای، حالت موقتی اووربوست (OverBoost) است که با فشار یک دکمه روی فرمان، به صورت موقتی و تنها برای مدت زمان کوتاه ۲۰ ثانیه ای میزان بوست تولیدی سیستم توربو را افزایش می دهد تا به اندازه ۱۰ اسب بخار به توان تولیدی پیشرانه برای سبقت گیری و انجام مانورهای سریع، افزوده شود.

نتیجه گیری

النترا محصولی از خودروساز اسپرت/اقتصادی هیوندای است که بزرگ ترین نقطه قوت آن در برابر رقبای هم رده، حتی ژاپنی ها، قیمت بسیار رقابتی آن است. این محصول که به زودی در بازار آمریکای شمالی به فروش خواهد رسید، احتمالا قیمت پایه ای برابر با ۳۰ هزار دلار خواهد داشت که با سفارش ویژگی های در دسترس آن این رقم احتمالا به مرز ۴۰ هزار دلار نزدیک خواهد شد.در نتیجه این سدان خانوادگی کوچک می تواند نقش خودرویی روزمره اسپرت خانوادگی را در کنار یک شاسی بلند یا کراس اووری بازی کند که در مقایسه با رقبای پریمیوم آلمانی، ضمن داشتن کیفیت ساخت و متریال قابل قبول در بازه قیمت رقابتی، ویژگی های اسپرت مناسبی با خود به همراه دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان