ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی و بررسی خودروی لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

  دوشنبه، 31 خرداد 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی لکسوس NX مدل ۲۰۲۲
لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ معرفی شد. نسل جدید لکسوس ان ایکس تغییرات گسترده‌ای را از لحاظ ظاهری و فنی تجربه کرده است. در ادامه با مشخصات این کراس اوور آشنا می‌شویم.

نسل جدید کراس ­اور لوکس ساخت لکسوس یعنی NX، با مدل 2022 و برخی تغییرات اساسی به میدان آمده تا موفقیت مدل قبلی را ادامه دهد. تولید لکسوس NX جدید از سه ماهه سوم 2021 آغاز خواهد شد. انتظار می­رود شرکت سازنده در زمان نزدیک به عرضه، قیمت این محصول را اعلام نماید.علاقه مندان و مشتاقان این کراس اوور ژاپنی لوکس در یک خوشبختی تمام غرق خواهند شد. چون نسل جدید لکسوس NX برای سال ۲۰۲۲ دقیقا نقاط ضعف مدل های پیشین را از بین برده و با تغییرات متعدد، ظاهری جدید و امکانات تازه وارد بازار می شود.

سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ خورشیدی) بود که اولین نسل کراس اوور لوکس لکسوس NX به بازار آمد. این خودرو از سه پیشرانه مختلف بنزینی و بنزینی هیبریدی در تیپ های ۲۰۰t/۳۰۰، ۳۰۰h و ۳۰۰ به دست مشتریان رسید و در این مدت فقط تغییرات جزئی روی بدنه و کابین این خودرو اعمال شده و به عبارتی فیس لیفت این کراس اوور لوکس به فروش رسیده.

لکسوس NX در این هفت سالی که عرضه شده، شاهد شاسی بلندها و کراس اوورهای لوکسی بوده که به بازار آمده اند و وارد رقابت شده اند. حالا لکسوس از نسل دوم این شاسی بلند کوچک ژاپنی رونمایی کرده است.

لکسوس NX مدل ۲۰۲۲، خودرو کاملا جدیدی است و طراحی ساده تری نسبت به نسل اول خود دارد و مجهز به چراغ های جلو LED شده و چهره ای تهاجمی تر و خشن تر پیدا کرده است. اگرچه شاسی و پیشرانه کراس اوور جدید با تویوتا راو۴ مشترک است اما بیشتر به کراس اوور لکسوس UX شبیه شده، البته بلندتر و عریض تر است. چهار پیشرانه مختلف برای لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده، دو پیشرانه بنزینی و دو پیشرانه هیبریدی که یکی از آنها پلاگین هیبریدی است.

لکسوس NX جدید رقیب جدی تر نسبت به نسل قبلی خود برای کراس اوورهای کوچکی مثل آئودی Q3، بی ام و X1 و مرسدس بنز کلاس GLA است.

مشخصات فنی لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

لکسوس NX مدل ۲۰۲۰ با چندین پیشرانه عرضه می شود باعث تنوع در انتخاب مشتریان خواهد شد. مدل اصلی با نام لکسوس NX 250 از پیشرانه چهار سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری با ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر سود می برد. گیربکس آن ۸ سرعته اتوماتیک است و البته مشتری می توان آن را در دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل سفارش دهد. این مدل در ۸.۵ ثانیه از سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد.

لکسوس NX 350 با ترکیب موتور ۲٫۵ لیتری و محرک الکتریکی، NX هیبریدی را با قدرت ۲۴۰ اسب بخار و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور ارائه خواهد کرد. برای علاقه مندان پیشرانه های هیبریدی، این مدل با موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و موتور برقی در دسترس خواهد بود که ۲۳۹ اسب بخار قدرت ارائه می دهد.

 لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

لکسوس +NX 450h بالاترین مدل این خودرو دارای پیشرانه ۲٫۵ لیتر و موتور برقی است تا مجموع قدرت ۳۰۰ اسب بخار و سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۶ ثانیه فراهم کند. لکسوس NX پلاگین هیبرید می تواند مسافت ۵۸ کیلومتر را به حالت تمام الکتریکی طی کند.

باتری های لکسوس NX مدل ۲۰۲۰ با برق شهری در ۴.۵ ساعت و با شارژ ویژه ۲.۵ ساعت زمان برای شارژ نیاز دارند.

مشخصات و عملکرد فنی

محور محرک دیفرانسیل جلو / تمام چرخ متحرک
حجم موتور ۲۴۰۰ سی سی توربوشارژ / ۲۵۰۰ سی سی
نوع موتور A25A-FKS / T24A-FTS
حداکثر قدرت

۲۰۳ اسب بخار (NX 250)

۲۷۵ اسب بخار (NX 350)

۲۳۹ اسب بخار (NX 350h)

۳۰۲ اسب بخار (NX 450h+)

حداکثر گشتاور

۲۴۹ نیوتن متر (NX 250)

۴۳۰ نیوتن متر (NX 350)

شتاب

۸.۲ ثانیه (NX 250)

۶.۸ ثانیه (NX 350)

۷.۲ ثانیه (NX 350h)

۶ ثانیه (NX 450h+)

تعداد سیلندر ۴
انتقال قدرت ۸ سرعته اتوماتیک eCVT
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب دو جناغی
نوع بدنه کراس اوور
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و اندازه ها

طول ۴۶۶۰ میلیمتر
عرض ۱۸۶۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۶۵۰ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۶۹۰ میلیمتر
قطر رینگ ۲۰ اینچ
تعداد سرنشین ۵ نفر

مدل پایه NX 250 دارای پیشرانه چهار سلیندر با حجم ۲.۵ لیتر، جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک eCVT، قدرت ۲۰۳ اسب بخار و گشتاور ۲۴۹ نیوتن متر است، در صورتی که NX 350 از موتور چهار سیلندر با حجم ۲.۴ لیتر توربوشارژ، جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک eCVT، قدرت ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر استفاده می کند. مدل NX 250 را می توان با دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ متحرک سفارش داد اما NX 350 دارای تمام چرخ متحرک است.

دو مدل بعدی لکسوس NX دارای پیشرانه های هیبریدی هستند. پیشرانه NX 350h ترکیبی از دو موتور برقی و یک موتور چهار سیلندر با حجم ۲.۵ لیتر، جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک eCVT و قدرت ۲۳۹ اسب بخار است. NX 450h+ پیشرانه هیبریدی پلاگین تویوتا راو۴ را قرض گرفته که شامل دو موتور برقی و یک موتور چهار سیلندر با حجم ۲.۵ لیتر، جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک eCVT و قدرت ۳۰۲ اسب بخار است. هر دو مدل هیبریدی مجهز به سیستم تمام چرخ متحرک هستند.

طبق اعلام لکسوس، مدل NX 450h+ با هر بار شارژ می تواند ۵۸ کیلومتر مسیر را طی کند و همراه با موتور بنزینی، میزان پیمایش این کراس اوور لوکس بیشتر از دیگر مدل ها است.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ مدل های مختلف لکسوس NX به ترتیب ۸.۲ ثانیه (NX 250)، ۶.۸ ثانیه (NX 350)، ۷.۲ ثانیه (NX 350h) و ۶ ثانیه (NX 450h+) است.

بدنه و طراحی خارجی لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ تفاوت خیلی زیادی با نسل قبلی ندارد، با این حال چهره ای خشن تر و تهاجمی تر پیدا کرده است.

جلوپنجره مخصوص لکسوس کل نمای جلوی خودرو را از بالا تا پایین سپر را پوشانده و چراغ های LED جلو هر چند طرحی شبیه به نسل اول دارد اما گرافیک متفاوتی پیدا کرده و چراغ های روز که در مدل قبلی به صورت مجزا در پایین چراغ های جلو قرار داشتند به درون قاب چراغ ها منتقل شده و در حکم ابروی لکسوس NX دیده می شوند.

 لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

برآمدگی های جلو و عقب بدنه حالتی جعبه کبریتی به پایین این کراس اوور ژاپنی داده و می توان از رینگ های ۲۰ اینچی برای چرخ های لکسوس NX استفاده کرد.

نمای جانبی بدنه ساده و با استفاده از دو سه خط صاف طراحی شده و اشکال و حجم پیچیده ای دیده نمی شود و سقف خودرو هم شیب ملایمی به سمت عقب دارد.

چراغ های عقب از سطح بدنه بیرون زده و باعث می شوند خودرو عریض تر دیده شود و بین آنها، چراغ نواری روی در صندوق عقب کشیده شده است. کیت سیاه رنگی که دور تا دور پایین بدنه را پوشانده، قسمت بیشتری از سپر عقب را شکل می دهد.

لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ به صورت استاندارد دارای سانروف است اما مشتریان می توانند این کراس اوور را با سقف پانوراما نیز سفارش دهند.

کابین و امکانات نسل جدید لکسوس NX

یکی از مهمترین تغییرات فضای کابین، تعویض سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر و رابط کاربری جدید بوده که از سوی سازنده با نام Lexus Interface معرفی شده است. ابعاد نمایشگر استاندارد 9.8 اینچ است که با پرداخت مبلغ بیشتر به 14 اینچ افزایش پیدا می­ کند. با وجود افزایش ابعاد نمایشگر، دکمه­ های فیزیکی مربوط به کنترل سیستم تهویه یا سیستم صوتی همچنان وجود دارد. نمایشگر 7 اینچی پشت آمپر و گرمکن صندلی­ های ردیف جلو به صورت استاندارد نصب شده درحالی که نمایشگر 10 اینچی هداپ دیسپلی و گرمکن صندلی­ های عقب به صورت آپشن قابل دریافت است.

ترکیب رنگ فضای داخلی را می­ توان از میان مشکی، مشکی و کرم تیره، پالومینو (ترکیبی از کرم، طلایی و قهوه ­ای روشن) و قرمز Rioja NuLuxe انتخاب کرد، ضمن­ این که برای تریم داخلی هم روکش چوب مشکی Black Open Pore یا قطعات منشوری 3 بعدی به رنگ مشکی قابل سفارش است. سقف پانوراما شیشه ­ای با قابلیت باز شدن هم یکی دیگر از ویژگی­ های جدید کابین لکسوس NX است.

 لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

نسل جدید لکسوس NX به سامانه ایمنی Safety System+ 3.0 انحصاری برای محصولات لکسوس مجهز شده است که تمام تجهیزات موجود در نسل قبل را با چند سامانه جدید همراه کرده است. دستیار فرمان در مواقع اضطراری با قابلیت ترمز و تغییر جهت فرمان برای کاهش ریسک تصادف، تشخیص خودرو و عابرین پیاده در کنار خودرو و ترمز برای جلوگیری از برخورد، سامانه پیشگیری از برخورد با قابلیت شناسایی حرکت خودرو از طرف مقابل و فعال نمودن ترمز، از مهمترین موارد این سامانه است. علاوه براین رادار کروزکنترل لکسوس NX جدید هم بروزرسانی شده و می­تواند سرعت مناسب و هماهنگ با ترافیک اطراف را برای خودرو انتخاب نماید.

زمان عرضه و قیمت لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ در اواخر سال جاری میلادی (پاییز ۱۴۰۰ خورشیدی) عرضه می شود و مدل پایه NX 250 احتمالا ۴۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. قیمت احتمالی NX 350 حدود ۴۳ هزار دلار خواهد بود و مدل های هیبریدی هم با قیمت های ۴۷ هزار و ۵۱ هزار دلار به فروش خواهند رسید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (72 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (66 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (30 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (21 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی...
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...