معرفی و بررسی خودروی لکسوس IS300

  یکشنبه، 15 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی  لکسوس IS300
 این سدان ژاپنی در میان هم نوعان خود، از عملکرد دینامیکی تقریبا قابل‌قبولی برخوردار است و شتاب صفرتاصد حدود ۷.۷ ثانیه‌ای را ارائه می دهد.

در سال ۲۰۰۵، دومین نسل IS با یک دنیا تغییر جایگزین نسل اول شد. این مدل که با کد اتاق EX20 شناخته می شود، به سرعت به یکی از محبوب ترین مدل های لکسوس تبدیل شد. طیف گسترده ای از پیشرانه ها برای نسل دوم IS در نظر گرفته شد. اما از این میان تنها نمونه ۶ سیلندر 300IS وارد کشور شد. در سال های ابتدايي تولید، 300IS كه تنها برای بازار آسیا در نظر گرفته شده بود، در بازار اروپا و آمریکای شمالی عرضه نشد. در سال ۲۰۰۷ لکسوس برای نخستین بار نمونه تقویت شده و قدرتمند .FIS را روانه بازار کرد تا بتواند در مقابل رقبایی هم چون ب ام و 3M و بنز 63C AMG نیز قد علم کند.

هم چنین در سال ۲۰۰۹ IS.C کروک با سقف فلزی جمع شونده تیر خلاص را به قلب هوادارانش زد و باعث شد دایره مخاطبان IS وسیع تر شود. در ۸ سالی که لکسوس مشغول تولید دومین نسل IS بود، همیشه سعی داشت تازگی و جذابیت این سدان محبوب را حفظ کند. به همین دلیل چند بار ظاهر IS را دستخوش تغییراتی جزیی کرد تا گذر زمان نتواند تاثیری روی جذابیت IS داشته باشد. نخستین بار در سال ۲۰۰۸ بود که لکسوس مدل ۲۰۰۹ IS را با تغییراتی نظیر انتقال راهنمای روی گلگیرها به پشت آینه های جانبی، اصلاح طرح جلوپنجره و تغییر گرافیک چراغ های عقب، معرفی کرد. دومین عمل جراحی نیز در سال ۲۰۱۰ روی ظاهر IS اعمال شد. این بار اما وسعت تغییرات کم تر از قبل بود و تنها به تغییر گرافیک چراغ های جلو (انتقال نواری از لامپ های LED دی لایت به پایین چراغ) و چراغ های عقب و طرح سپر جلو بسنده شده بود.

تصویر
طراحی ظاهری لکسوس IS300

مشخصات فنی لکسوس IS300

کلاس: سدان متوسط
پیشرانه (سیلندر): 6 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور: ۲۹۹۵ سی سی
قدرت: ۲۲۸ اسب بخار در 6200 دور
گشتاور: ۳۰۰ نیوتن متر در 4400 دور
گیرباکس: 6 سرعته تیپ ترونیک
وزن: 1645 کیلوگرم
مصرف ترکیبی: 9.7 لیتر
حجم باک: 65 لیتر

امکانات لکسوس IS300

نویگیشن با صفحه نمایش 7 اینچی – دوربین عقب-10 کیسه هوا-سیستم صوتی مارک لوینسون با 14 اسپیکر-سنسور پارک جلو و عقب – ایزوفیکس- کروز کنترل – شیشه های برقی ضد اشعه UV – سنسور باران -اهرم های تعویض دنده پشت فرمان- کمک شروع حرکت در سربالایی – آینه های جانبی برقی الکتروکرومیک با گرمکن و حافظه و قابلیت تاشوندگی خودکار – سیستم پیشگیری از تصادف – بلوتوت – صندلی های برقی جلو با تنظیم در 10 جهت و تنظیم برقی گودی کمر- تهویه صندلی راننده و سرنشین جلو – حافظه صندلی راننده و سرنشین

تصویر
طراحی ظاهری لکسوس IS300

مزایای لکسوس IS300

ابتدا به بررسی مزایای این خودرو می پردازیم:

کیفیت ساخت بالا

لکسوسIS300 به نوبه خود، سعی داشته است تا از لحاظ کیفیت کابین، دوام فنی قطعات و به طور کلی کیفیت ساخت تمامی بخش ها، استانداردهای بالایی را رعایت کند و به عنوان خودرویی خوش کیفیت از تمامی جهات در اختیار مشتریان قرار گیرد.

ظاهر نسبتا خاص و مجلل

امروزه اکثر خیابان ها و شهرهای کشورمان، مملو از انواع سدان های کره ای نظیر سوناتا و اپتیما شده است و البته در این میان، نمونه هایی از تلیسمان نیز به چشم می خورد. اما لکسوس IS300 یک سدان لوکس با طراحی ظاهری خانوادگی و در عین حال اسپرت است که به دلیل واردات محدودتر، می تواند نیازهای درونی خاص پسندان را به نحوی مناسب برآورده سازد.

عملکرد فنی تقریبا مهیج

این سدان ژاپنی در میان هم نوعان خود، از عملکرد دینامیکی تقریبا قابل قبولی برخوردار است و شتاب صفرتاصد حدود ۷.۷ ثانیه ای را ارائه می دهد. بنابراین، در مقایسه با بسیاری از تولیدات هم رده، محصولی تقریبا چابک است و به راحتی می تواند آدرنالین را در بدن کاربران به ترشح وا دارد. هماهنگی مطلوب میان پیشرانه و گیربکس به علاوه عملکرد دقیق فرمان نیز در این بین، موجب سرخوشی راننده می شود و او را به انجام مانورهای پرشتاب دعوت می کند.

امکانات و آپشن های متنوع

لکسوس IS300 به عنوان یک خودروی نسبتا لوکس ژاپنی که تاریخ طراحی و تولید آن به حدود یک دهه پیش بازمی گردد، امکاناتی متنوع و مطلوب را ارائه می دهد و از بسیاری رقبا در این بین، بهتر عمل کرده است.

انواع امکانات مختلف نظیر کروزکنترل، سیستم پایداری و کنترل کشش، مدیریت دینامیکی خودرو، حس گرهای پارک، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ شوی، شیفتر پشت فرمان، سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۳ اسپیکر، نمایش گر ۷اینچی، ۸ کیسه هوا، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی های برقی ۱۰ حالته، گرم کن و سردکن صندلی های جلو، سانروف، آینه های تاشونده برقی و… ازجمله مهم ترین تجهیزات موجود در این خودروی ژاپنی به شمار می روند.

تصویر
طراحی داخلی لکسوس IS300

معایب لکسوس IS300

واردات محدود

ازآن جایی که لکسوسIS300 به صورت نسبتا محدود روانه بازار کشور ما شده است، بنابراین در بحث خدمات پس ازفروش، به اندازه حریفان کره ای و آلمانی کم دردسر ظاهر نخواهد شد و مالکان مجبورند تا جهت انجام انواع خدمات تعمیر و نگه داری، عمدتا به نمایندگی های منتخب تویوتا و لکسوس در شهرهای بزرگ مراجعه کنند.

صندلی های محدود ردیف عقب

معمولا همه ما از یک سدان سایز متوسط، انتظار بالایی در بحث گنجایش و ظرفیت ردیف عقب داریم؛ به ویژه اگر پای یک خودروی لوکس در میان باشد، این انتظار بیشتر هم خواهد بود. با این وجود، بهتر است بدانید که لکسوس IS300 از این حیث گرچه حداقل ها را رعایت کرده، اما چندان در سطح انتظار ظاهر نشده است و محدودیت هایی از ناحیه پا یا سر، به خصوص برای افراد بلندقد به وجود خواهد آورد و موجب آسایش کمتر آن ها خواهد شد.

سواری خشک تر از برخی رقبا

اگر کیفیت سواری LEXUS IS300 را با برخی حریفان آلمانی یا حتی مدل IS250 مقایسه کنید، متوجه می شوید که تعلیق این خودرو رویکردی نسبتا اسپرت دارد و از لحاظ آسایش سواری و راحتی، در رده پایین تری قرار می گیرد. این مورد، به ویژه برای خانواده ها، احتمالاً تا حدی ناخوشایند جلوه خواهد کرد و می توان آن را جزو نقاط ضعف محصول لوکس تویوتا قلمداد کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (37 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (24 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
سفیر اسبق ایران در لیبی: شاید زمینه بهتری برای بهبود روابط ایران و مصر فراهم شود
پشت پرده بحران کمبود دارو / پزشکیان برای عبور از بحران کمبود دارو چه راهی دارد؟
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!