معرفی و بررسی خودروی  لکسوس LS مدل ۲۰۲۱

  یکشنبه، 30 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی  لکسوس LS مدل ۲۰۲۱
بزرگ‌ترین دستاورد IS جدید از لحاظ تکنولوژی، صفحه نمایش ۱۰٫۳ اینچی به روزرسانی شده آن است که حالا قابلیت استفاده از Apple CarPlay ، Android Autor و Amazon Alexa را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، نسخه فیس لیفت سدان پرچم دار لکسوس LS مدل ۲۰۲۱ مجهز به سیستم محرکه هیبریدی برای بازار اروپا رونمایی شد که به روزرسانی های آن شامل تغییراتی در پیشرانه، جعبه دنده و سیستم تعلیق می شود.

لکسوس برای نخستین بار از نسخه فیس لیفت سدان پرچم دار LS برای بازار اروپا رونمایی کرد؛ این خودرو مدتی قبل در اوایل جولای برای بازار جهانی رونمایی شده بود.

همانند مدل مخصوص بازار ایالات متحده، نسخه اروپایی لکسوس LS مدل ۲۰۲۱ از طراحی به روزرسانی شده، فناوری های جدید و تجهیزات تازه بهره می برد. در بخش طراحی هیچ چیز جدیدی نسبت به مدل پیش تر معرفی شده وجود ندارد، زیرا لکسوس LS در بازار اروپا کاملا شبیه به مدل آمریکای شمالی است.

با این تفاوت هایی نیز بین دو مدل وجود دارد؛ برخلاف لکسوس LS مدل ۲۰۲۱ فروخته شده در ایالات متحده، مدل اروپایی تنها یک انتخاب برای سیستم محرکه دارد که سیستم هیبریدی LS 500h است. مشتریان اروپای غربی و مرکزی از نوع LS 500 که از پیشرانه بنزینی ۳/۵ لیتری توئین توربو خورجینی ۶ سیلندر استفاده می کند، محروم هستند؛ البته باتوجه به قوانین سختگیرانه انتشار دی اکسیدکربن در اتحادیه اروپا، این موضوع کاملا دور از انتظار نبود.

توجه داشته باشید که در بازارهای اروپای شرقی (شامل روسیه، اوکراین و سایر جمهوری های اتحاد شوروی سابق) همچنان پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر ارائه می شود که با زمان بندی تعویض دنده اصلاح شده برای جعبه دنده ۱۰ سرعته خودکار، بهبود یافته است. پیشرانه همچنین از سیستم کنترل تزریق سوخت بهره می برد، درحالی که طراحی لبه جدید در سطح بالایی پیستون ها، امکان دستیابی به مخلوط غنی هوا و سوخت را در اطراف شمع ها تضمین می کند و به خصوص در هنگام کار کردن سرد پیشرانه، باعث کاهش سروصدا می شود.

تصویر
طراحی ظاهری لکسوس IS 2021

مسئولان لکسوس می گویند که سیستم محرکه هیبریدی LS 500h به لطف به روزرسانی باتری لیتیوم یون، عملکرد رانندگی پاسخ گو و حتی نرم تری را ارائه می دهد. باتری هم اکنون کمک بیشتری به موتور الکتریکی و افزایش دامنه عملکرد آن می کند. طبق گفته ی مسئولان این خودروساز ژاپنی، شتاب گیری خودرو نرم تر و خطی تر است، درحالی که پیشرانه قادر خواهد بود برای عملکرد آرام تر، در دور پایین تری کار کند.

IS جدید ماشین بدی نیست! ما فقط می گوییم که نسبت به دیگر محصولات قدیمی تر فرق چندانی نداشته است. اگر این نقاط ضعف را نادیده بگیریم، نقاط مثبت آن کم نیستند.

نقاط قوت لکسوس IS 2021

کنترل آسان

کنترل IS 2021 در پیچ ها و جاده های ناهموار مثل همیشه فوق العاده راحت و نرم است. در واقع اگر خوره ماشین نباشید، این مدل بسیار برایتان مناسب خواهد بود چرا که در عین لوکس بودن، رانندگی با آن بسیار آسان و لذت بخش است. حتی در سرعت بالا هم صدای موتور اذیتتان نخواهد کرد. سیستم تعلیق آن به قدری با کیفیت است که پستی و بلندی های جاده ره به هیچ عنوان حس نخواهید کرد. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آن، سرعت پاسخگویی و عکس العمل قابل ملاحظه ای دارد. هم در حالت نرمال و هم در حالت اکو، از نشستن پشت فرمان این ماشین پیشمان نخواهید شد. این محصول زیبا برای طی کردن مسافت های طولانی کاملا مناسب است.

تصویر
طراحی ظاهری لکسوس IS 2021

طراحی فوق العاده و چشم گیر LEXUS IS 2021

طراحی ظاهری این مدل جدید خوب نیست، بلکه فوق العاده است. چراغ های LED، جلو پنجره بزرگ، دریچه هوای کوچک تر و مِش الماس شکل، همگی ظاهری با وقار و در عین حال جذاب و مدرن به این مدل بخشیده اند. از کنار، یک چین نسبتا عمیق دیده می شود که از زیر درهای جلو شروع شده و با زاویه به گلگیر عقب می رسد. به لطف این چین، درها شکل بهتری به خود گرفته اند. چراغ های عقب نیز طراحی جدیدی دارند و نسبت به چراغ مدل های قدیمی باریک تر هستند. رنگ قرمز روشن بدنه در کنار چرخ های ۱۹ اینچی مات و سیاه، بیشتر به چشم می آید.

صندلی های باکیفیت

خوبی های این مدل ۲۰۲۱ تنها به طراحی بدنه ختم نمی شود. صفحه نمایش لمسی ۱۰٫۳ اینچی داخل کابین در بخش بالایی داشبورد تعبیه شده است. این انتخاب درست جایگاه، ظاهر مدرنی به فضای کابین می بخشد. دیگر موارد طراحی داخلی هم مانند مدل های قبلی است. اشتباه نکنید، این اصلا چیز بدی نیست چرا که همیشه طراحی کابین محصولات شرکت لکسوس زبانزد است. متریال استفاده شده کیفیت بسیار خوبی دارند. روکش ها و محل قرارگیری صندلی ها و دیگر اجزای مختلف، کاملا بی نقص است. یکی از نکات مثبت طراحی داخلی، صندلی های اسپرت F هستند که به روزرسانی شده اند. پیدا کردن چنین صندلی های با کیفیتی در بین دیگر محصولات بازار کار دشواری است. نکته جالب روکش های صندلی است که در کمال تعجب، از جنس چرم نیست. متریال روکش صندلی ها «نولوکس» (Nuluxe) نام دارد.

بزرگ ترین دستاورد IS جدید از لحاظ تکنولوژی، صفحه نمایش ۱۰٫۳ اینچی به روزرسانی شده آن است که حالا قابلیت استفاده از Apple CarPlay ، Android Autor و Amazon Alexa را در اختیار شما قرار می دهد.

لکسوس IS 2021 ایمن تر از همیشه

همانطور که می دانید، مهم ترین نکته درباره هر خودرویی ایمنی آن است. مدل ۲۰۲۱ به جدیدترین ورژن سیستم ایمنی پلاس (Safety System Plus 2.5) مجهز است که شامل تمرز اضطراری اتوماتیک به محض تشخیص عابر پیاده، دستیار تشخصی علامت های جاده و سیستم کروز کنترل انطباقی پیشرفته می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (14 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان