معرفی و بررسی خودروی هیوندای پالیسید ۲۰۲۱

  یکشنبه، 30 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی هیوندای پالیسید ۲۰۲۱
پالیسید ۲۰۲۱ توانست در تست‌های انجام شده توسط NHTSA و IIHS بالاترین رتبه ایمنی (پنج ستاره) را به دست آورد. دستیارهای ایمنی این شاسی بلند خوش ساخت شامل سیستم تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم کروز کنترل انطباقی و… می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هیوندای در خاک کشور خود از نسخه 2020 پرچمدار محصولات خود یعنی شاسی بلند پالیسید رونمایی کرد. هم اکنون این خودرو در نسخه های کالیگرافی و VIP بسیار لوکس تر از پیش شده است.

از نظر طراحی ظاهری، تریم کالیگرافی با جلوپنجره جدید و پوشش های همرنگ بدنه شناخته می شود. این مدل همچنین به رینگ های منحصربه فرد و فلاپ های نقره ای مجهز شده است.

اما تغییرات بزرگ در کابین رخ داده اند زیرا طراحان صندلی های ناپا، پانل درب چرمی دوخته شده و نورپردازی زیبا را برای این مدل در نظر گرفته اند. همچنین پالیسید کالیگرافی از پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی، فرمان چرمی، هدآپ دیسپلی و آفتاب گیرهای عقب سود می برد.

اگر این تجهیزات به حد کافی لوکس نیستند پس بهتر است مدل VIP را ببینید که بخش عقب کابین آن شبیه محصولات مایباخ است. اگرچه این خودرو از نظر اشرافیت به GLS نمی رسد اما از دو صندلی عقب انفرادی که توسط یک کنسول مرکزی با نگهدارنده های فنجان گرم و سردکننده جدا شده اند سود برده است. در این بخش همچنین سیستم تصفیه هوا، شارژر بی سیم گوشی هوشمند و سیستم اطلاعات سرگرمی صندلی های عقب با دو صفحه نمایش جداگانه دیده می شود. پشت سری های پالیسید VIP نیز به بلندگوهای داخلی مجهز شده اند.

موضوع جالب اینکه برخی رسانه ها می گویند پالیسید کالیگرافی به عنوان مدل 2021 در آمریکا عرضه خواهد شد. البته فعلاً مشخص نیست که آیا مدل VIP نیز وارد این بازار خواهد شد یا خیر.

تصویر
طراحی ظاهری پالیسید ۲۰۲۱

ویژگی های ظاهری و جدید پالیسید ۲۰۲۱

هیوندا با تبدیل کردن مدل لاکچری قدیمی تر به یک شاسی بلند لوکس تر با سه ردیف صندلی، هیوندای پالیسید کالیگرافی (Calligraphy) 2021 را به طرفداران ارائه کرد. طراحی بدنه و بیرونی مدل کالیگرافی بسیار تک است که با چرخ های ۲۰ اینچی، قابلیت AWD به صورت استاندارد و یک گریل خاص همراه می شود. در داخل کابین، شاهد استفاده از جیر مصنوعی، تودوزی های چرم برای درها و صندلی ها و یک روکش چرمی بر روی فرمان هستیم. برای بازار کشور کره، ورژنی در نظر گرفته شده است که در آن، سرنشینان ردیف دوم می توانند از یک صفحه سرگرمی دوگانه استفاده کنند. برای مدل SEL نیز ویژگی های جالب و جذاب زیادی در نظر گرفته شده است که شامل یک صفحه نمایش-سرگرمی ۱۰٫۳ اینچی، سیستم مسیریابی، رادیوی ماهواره ای SiriusXM و حالت نیمه خودران می شود.

روکش های صندلی ورژن Limited این ماشین، از جنس چرم نپال هستند. همچنین در این مدل، برای ردیف دوم نیز دریچه های بخاری تعیبه شده است. این مدل به سیستم صوتی ۱۲ اسپیکر Harman/Karfo مجهز است.

تمامی مدل ها و ورژن های پالیسید جدید، شامل Apple CarPlay، Android Auto، چراغ های LED و رادیو HD می شوند.

تصویر
طراحی ظاهری پالیسید ۲۰۲۱

مشخصات فنی پالیسید ۲۰۲۱

سیستم قدرت پالیسید، شامل یک موتور ۳٫۸ لیتری V6 می شود. این موتور که ۲۹۱ اسب بخار نیرو تولید می کند، به همراه یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت-سرعته، مسئولیت به حرکت در آوردن این خودروی هیوندای را بر عهده دارد. با پدال های کوچکی که بر روی فرمان تعبیه شده اند، می توانید دنده را به صورت دستی تعویض کنید. از این قابلیت می توانید برای حرکت در مسیرهایی که شیب زیادی دارند (مانند تپه و…) استفاده کنید. قابلیت FWD به صورت استاندارد برای این مدل در نظر گرفته شده است، اما اگر به دنبال سیستم AWD هستید، می توانید مدل های SEL، Limited و SE را تهیه کنید. این سیستم به شکل استاندارد بر روی ورژن کالیگرافی وجود دارد. تمامی ورژن های این ماشین، باکیفیت و به اصطلاح «باحال» هستند و می توانند حدودا ۵۰۰۰ پوند بار را بکسل کنند. سرعت مدل SEL در عرض ۶٫۹ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۶۰ مایل بر ساعت) می رسد. این مدل از کیا تلوراید سریع تر اما از شوی تراورس (Chevy Traverse) کندتر است.

طراحی داخلی و ظرفیت بار

کابین مدل های SE و SEL برای هشت نفر و کابین مدل های کالیگرافی و Limited برای هفت نفر ظرفیت دارند. در فضای داخلی، برای راحتی سرنشینان از سه ردیف صندلی استفاده شده است. برای دسترسی آسان تر به ردیف سوم، در ردیف دوم یک دکمه لمسی تعبیه شده است که وظیفه جا به جایی صندلی ها را بر عهده دارد. از خارج هیچ صدایی به داخل کابین وارد نمی شود، اما جریان هوا و باد را می توان از لای درها حس کرد. صندلی های ردیف سوم و دوم در مدل Limited به صورتی برقی تا می شوند. این گزینه برای مدل SEL به عنوان یک آپشن جداگانه ارائه می شود. قسمت بسیار جذاب ماجرا، فضای باری است که در پشت صندلی های جلو قرار و ظرفیتی برابر ۶۸ فوت مکعب دارد. می توانید حدودا ۳۳ چمدان کوچک را در این فضا جای دهید. با تا شدن صندلی های ردیف سوم، فضای پشتی ۴۶ فوت مکعب افزایش پیدا می کند. اگر از صندلی های ردیف آخر نیز استفاده کنید، این فضا به ۱۸ فوت مکعب کاهش پیدا می کند. در بخش زیری کف، فضایی در نظر گرفته شده است که در آن می توانید وسایل کثیف، گِلی یا خیس خود را قرار دهید.

تکنولوژی و صفحه نمایش سرگرمی

در داخل کابین ورژن های SE و SEL، یک صفحه نمایش ۸٫۰ اینچی وجود دارد که به صورت استاندارد، به Apple CarPlay، Android Auto و بلوتوث مجهز است. صفحه نمایشی ۱۰٫۳ اینچی به عنوان یک آپشن برای مدل SEL و برای مدل های Limited و کالیگرافی به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است. این صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، رزولوشن بالایی دارد و از استفاده از آن لذت خواهید برد. این سیستم تصویری مجهز یه جهت یاب و رادیوی ماهواره ای SiriusXM است. هر دوی این موارد از طریف دکمه های غیر لمسی کنترل می شوند. به غیر از استفاده از قابلیت بلوتوث می توانید از هفت پورت USB نیز استفاده کنید. استفاده از این پورت ها و این قابلیت به صورت همزمان امکان پذیر است. در صورت استفاده از اپلیکیشن Blue Link هیوندای، می توانید از طریق دستیار گوگل خود یا آمازون الکسا، ماشین را از راه دور قفل یا باز کنید.

ایمنی و سیستم های دستیار راننده

پالیسید ۲۰۲۱ توانست در تست های انجام شده توسط NHTSA و IIHS بالاترین رتبه ایمنی (پنج ستاره) را به دست آورد. دستیارهای ایمنی این شاسی بلند خوش ساخت شامل سیستم تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم کروز کنترل انطباقی و… می شود.

تفاوت ها و شباهت های پالیسید سال ۲۰۲۱ و مدل سال ۲۰۲۰ در چیست؟

هر دو مدل کابینی جادار و راحت داشته و به یک موتور قدرتمند V6 مجهز هستند. با این حال، رقبای مدل سال ۲۰۲۰ راحت تر سرعت می گیرند. شاید بزرگ ترین تفاوت بین این دو محصول، ارائه ورژن کالیگرافی برای مدل ۲۰۲۱ باشد که چرخ های ۲۰ اینچی داشته و جنس پنل درهایش از چرم است. هر دوی آن ها تکنولوژی های زیادی دارند که به صورت استاندارد ارائه می شوند. همچنین طراحی داخلی هر دو بسیار زیبا و لوکس است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان