معرفی و بررسی خودروی رنو Le 5

  چهارشنبه، 26 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی  رنو Le 5
رنو ۵ یکی از دوست داشتنی‌ترین ماشین‌های کمپانی رنو است که از سال ۱۹۷۲ تا سال ۱۹۹۶ با نسل‌های مختلف خود، در خط تولید این شرکت حضور داشت. این محصول، یک سوپرمینی بسیار معروف (خودرویی که از ماشین‌های عادی بزرگ‌تر ولی از خودروهای خانوادگی کوچک‌تر باشد. این اصطلاح بیشتر در بریتانیا استفاده می‌شود.) است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، کمپانی فرانسوی رنو (Renault)، یکی از محبوب ترین و موفق ترین غول های خودروسازی صنعت امروز است. این شرکت مشهور در طول حیات نسبتا طولانی خودش، مدل ها و محصولات زیادی ارائه کرده که بعدها تبدیل ماشین های به یادماندنی و خاطره انگیز برای طرفداران و صاحبانشان در سراسر دنیا شده اند. حالا پس از مدت ها خیالبافی، با طراحی مدل مفهومی نسخه جدید یکی از مهم ترین و به یادماندنی ترین محصولات این کمپانی، یعنی رنو ۵ (Renault 5)، طرفداران بیش از همیشه هیجان زده هستند. آیا این به معنای یک بازگشت باشکوه است؟ احتمالا خیر!

رنو ۵ یکی از مشهورترین و نمادین ترین هاچبک های اروپایی بوده و هنوز هم خاطرات زیادی با دیدن آن زنده می شود.

یکی از طراحان ایتالیایی با نام مارکو مالتیس رندری مجازی از نسخه مدرن شده این خودرو را طراحی کرده و حاصل کار واقعاً چشم نواز شده است.

درحالی که رنو ۵ قدیمی کاملاً سرراست و ساده طراحی شده بود مالتیس خطوط کلاسیک آن خودرو را در محصولی مدرن جا داده و خودروی جدید با نام رنو Le 5 کانسپت معرفی شده است. این خودرو در عین اینکه مدرن است اما همان ظاهر آشنای رنو ۵ قدیم را به همراه دارد.

تصویر
طراحی ظاهری رنو Le 5

در بخش جلو شاهد چراغ های LED با طراحی متمایزی هستیم. دیلایت های عمودی نیز با نواری نورانی همراه شده اند و نشان رنو نیز در این میان خودنمایی می کند. درست زیر آن ها یک جلوپنجره بسته قرار دارد که به قوای محرکه الکتریکی این کانسپت اشاره می کند. ورودی های هوا نیز دارای عناصر طلایی رنگ هستند.

در بخش کناره ها می توانیم جذاب ترین نمای خودرو را ببینیم زیرا LE 5 کانسپت از کاپوتی کوتاه، گلگیرهای شیک و رکاب های آئرودینامیک سود می برد. از دیگر موارد قابل ذکر می توان به ستون A مشکی اشاره کرد که ظاهر اسپرت تری را به ارمغان آورده اند.

سقف با رنگ متفاوت، دوربین های جدید بجای آینه های سنتی و رینگ های آئرودینامیک با طراحی سه پره نیز جزو دیگر ویژگی های این کانسپت زیبا هستند. ستون C زاویه دار نیز فوق العاده از کار درآمده و دارای عناصر سه رنگ پرچم فرانسه است.

همین طراحی آوانگارد در بخش عقب نیز دیده می شود جایی که شیشه ی بزرگ پشتی با چراغ هایی منحصربه فرد احاطه شده است. همچنین می توانیم سپر مینیمالیستی با عناصر طلایی مشابه بخش جلو را تشخیص دهیم.

تاریخچه کوتاهی از رنو ۵ معروف

رنو ۵ یکی از دوست داشتنی ترین ماشین های کمپانی رنو است که از سال ۱۹۷۲ تا سال ۱۹۹۶ با نسل های مختلف خود، در خط تولید این شرکت حضور داشت. این محصول، یک سوپرمینی بسیار معروف (خودرویی که از ماشین های عادی بزرگ تر ولی از خودروهای خانوادگی کوچک تر باشد. این اصطلاح بیشتر در بریتانیا استفاده می شود.) است. این ماشین رنو در زمان حیاتش، چهار سرنشین را در خود جای داده معمولا در مدل های سه در یا پنج در ارائه می شد. این هاچ بک دوست داشتنی در دو نسل تولید شد و به مدت ۲۴ سال دیگر محصولات بازار را در رقابت تنگاتنگ محبوبیت و کیفیت همراهی می کرد. رنو ۵ به قدری محبوب بود که از سال ۱۹۷۲ تا سال ۱۹۸۶، تبدیل به پرفروش ترین خودروی بازار فرانسه و یکی از محبوب ترین محصولات تاریخ صنعت خودروسازی این کشور شد. نسل اول از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۵ و نسل دوم از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶ تولید می شد.

ایده رنو Le 5 از کجا ظهور کرد و توسط چه کسی مطرح شد؟

اگر شما هم یک طراح گرافیک ایتالیایی خوش ذوق و دیوانه دنیای ماشین ها بودید، آن هم از دوران کودکی، حاضر می شدید که با طراحی دوباره یکی از مهم ترین ماشین ها جوش و خروشی به پا کنید؟ این درست همان کاری است که مارکو مالتیس ایتالیایی انجام داده است. این گرافیست می گوید که از بچگی عاشق انواع و اقسام ماشین ها بوده است. همین ذوق و علاقه باعث شده است تصمیم بگیرد که این مدل فراموش شده را به شکل بسیار زیبا و جذابی مجددا طراحی کند. همانطور که همه می دانند، مدل اورجینال این طرح، یک ماشین ساده و صاف است، بدون هیچ برآمدگی یا فرورفتگی در طراحی بدنه. شاید همین سادگی در عین کارآمد بودن، در دوران اوج به موفقیت و محبوبیت آن کمک کرد. اما بیایید کمی صادق باشیم. چه اشکالی دارد که این خطوط صاف و بی زاویه به منحنی های زیبا تبدیل شود؟ در طراحی جدید که Le 5 نام دارد، دقیقا همین اتفاق افتاده است. در نتیجه این مدل مفهومی هم زیبا و جذاب است و هم کلاسیک و آشنا و البته کمی فیوچرستیک!


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان