معرفی و بررسی خودروی توتم جی تی الکتریکی

  چهارشنبه، 26 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی توتم جی تی الکتریکی
موتور الکتریکی این محصول جدید، ۵۱۸ اسب بخار نیرو و ۹۸۰ نیوتون.متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس آن اتوماتیک بوده و سرعت در طول ۳٫۴ ثانیه از ۰ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت نیز برابر ۲۴۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،ریکاردو کواژیو که سابقه کاری 7 ماه به عنوان طراح در بخش تحقیق و توسعه واحد اروپای هوندا و سپس 7 ماه به عنوان طراح داخلی در شرکت فیات کرایسلر را در کارنامه اش دارد، شرکت استارت آپ توتم اتوموبیلی را در سال 2018 تاسیس کرد.

به گزارش خبرخودرو،جولیا GT، اولین خودروی ساخت این شرکت، بر اساس آلفارومئو جولیای بین دهه های 1960-1970 ساخته شده که البته پس از اعمال تغییرات و اصلاحات متعددی، تنها 10 درصد از شاسی اورجینال آلفارومئو باقی مانده است.

از دیگر تغییرات اعمال شده می توان به سیستم تعلیق جلوی برند مک فیرسن، سپر عقب مستقل که توسط رشته هایی به بدنه متصل است، افزایش استحکام کلی خودرو و همچنین ساخت بدنه از فیبر کربن (که ظاهرا تنها 95 کیلوگرم وزن دارد) اشاره کرد.

این خودروی مفهومی همچنین از موتوری الکتریکی با توانایی تولید 380 کیلووات اسب بخار قدرت و 980 نیوتن متر گشتاور و یک باتری 50.4 کیلووات بر ساعتی با پوشش مسافتی 320 کیلومتری بهره می برد.

تصویر
طراحی ظاهری توتم جی تی الکتریکی

طراحی داخلی توتمGT

اشکال و متریال تغییر کرده اند تا محصولی دست ساز با زیبایی و کارایی نامحدود ارائه دهند، مدلی که خطوط ظریف تری بر روی بدنه دارد. شاید برخی از جزئیات کوچک با مدل اصلی متفاوت باشد، اما کلیت آن برگرفته از همان جولیا GTA تاریخی است. حتی ۱۰ درصد شاسی با شاسی مدل اورجینال مشابه است. کابین آن نیز درست به سبک مدل های محبوب دهه ۶۰ میلادی طراحی خواهد شد. در عین حال شخصیت اصلی مدل جدید نیز حفظ و در نظر گرفت شده و همچنان یک مدل تک و منحصر به فرد محسوب می شود. برای سبک تر شدن هرچه بیشتر، تمامی بدنه از فیبر کربن ساخته شده است. سیستم تعلیق آلومینیومی به طور مخصوص برای این مدل طراحی و قلب بنزینی جولیا با یک موتور الکتریکی جایگزین می شود. بنابراین توتم GT، در آینده به عنوان یک ورژن پاک و تمام الکتریک از GTA قدیمی، بر جاده ها قدم خواهد گذاشت. باورش سخت است، اما این بازسازی شگفت انگیز، حاصل تلاش ۶ هزار ساعته ی یک تیم ۱۸ نفره از برترین و خوش ذوق تری طراحان ایتالیایی است.

فرآیند تولید این مدل دست ساز جدید، از آلفارومئو جولیا GT جونیور ۱۳۰۰/۱۶۰۰ (Alfa Romeo Giulia GT Junior 1300/1600) آغاز شد که از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۵ در بازار حضور داشت. برای شروع، همه پنل ها جدا شده و قاب بدنه با کمک دست سفت و محکم شد تا پذیرای قدرت موتور جدید خود باشد. سیستم تعلیق جدیدی که مک پرسون (McPerson) نام دارد، در محور جلویی و یک سیستم آلومینیومی در محور پشتی تعبیه شده است. برای محکم ایستادن قاب، از یک میله استیلی استفاده شده که در داخل آن قرار گرفته است و دیده نمی شود. برای زیبایی، اطمینان و ایمنی بیشتر، میله هایی خمیده جایگزین سپرهای جلو و عقب شده اند. بنابراین می توان گفت که شاسی، متحمل تغییراتی اساسی شده است.

به لطف تکنولوژی مک فِلای (McFly) و دیگر فناوری های روز، صداها و لرزش هایی که این موتور الکتریکی تولید می کند کاملا طبیعی و مشابه حرکات و اصوات موتور درون سوز مدل اصلی است. به طور کلی، تجربه رانندگی با GT جدید بسیار واقعی و شبیه به رانندگی با جولیا GTA خواهد بود. حتی می توانید این تجربه را به طور کامل شخصی سازی کنید. آپشن ها و گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید مطابق میل خود آن ها را انتخاب کنید.

تصویر
طراحی ظاهری توتم جی تی الکتریکی

طراحی جلو و عقب توتم جی تی الکتریکی

در بخش جلویی، چراغ ها از تکنولوژی LED بهره می برند و جلوپنجره کربنی طرحی هندسی دارد. چراغ های پشتی نیز LED هستند که در فضایی ایرودینامیک و برآمده به موازات هم قرار گرفته اند.

درباره مشخصات شاخص توتم GT الکتریکی بیشتر بدانید

همانطور که پیش تر گفته شد، موتور الکتریکی این محصول جدید، ۵۱۸ اسب بخار نیرو و ۹۸۰ نیوتون.متر گشتاور تولید می کند. گیربکس آن اتوماتیک بوده و سرعت در طول ۳٫۴ ثانیه از ۰ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. حداکثر سرعت نیز برابر ۲۴۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. این مدل مجهز به یک پک باتری ۵۰٫۴ کیلووات-ساعتی و ۳۳۰ کیلوگرمی است. ظرفیت این پک ۳۴۰۰ آمپر بوده، سیستم خنک کننده آن ۳M novec است و همچنین قابلیت شارژ سریع دارد. آن طور که به نظر می رسد، مدل مفهومی در طی ۷ ساعت شارژ می شود.

وزن مدل تولیدی ۱۲۷۰ کیلوگرم، طول آن ۴۰۸۰ میلی متر، ارتفاع آن برابر ۱۲۴۰ میلی متر و عرض آن برابر با ۱۷۶۰ میلی متر خواهد بود. همچنین فاصله بین چرخ ها از یکدیگر ۲۴۰۱ میلی متر است.

نکته جالب این است که به دلیل دست ساز بودن این مدل و عدم استفاده از ماشین آلات، تنها ۲۰ دستگاه از این ماشین خاص و استثنایی ساخته خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان