معرفی و بررسی خودروی هیوندای i30

  شنبه، 22 آذر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی هیوندای i30
مواردی همچون فرمان‌پذیری مناسب، فضای جادار کابین، عملکرد فنی مناسب، آینه‌های بزرگ جانبی، امکانات رفاهی بهتر از رقبا و ایمنی بالا به عنوان نقاط قوت این محصول در نظر گرفته می‌شوند. از طرف دیگر سواری نسبتا خشک و ضرایب طولانی دنده را می‌توان به عنوان نقطه ضعف این محصول در نظر گرفت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هیوندای آی 30 - Hyundai i30، هاچ بک 5 در این شرکت که در سال 2007 برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد تا آغاز گر امید های تازه ای برای کشف بازار های جدید برای هیوندای و بالا بردن سهم هیوندای در بازار های قبلی این شرکت باشد ، نسلی جدید برای هیوندای الانترا ( هیوندای آوانته ) و به دور از طراحی های شرق آسیایی . I30 نسلی آریایی از شرکت طراحی هیوندای در آلمان می باشد . در مدل هاچ بک از موفقیت نسبتا خوبی برخوردار بوده و مدل استیشن و طراحی شده توسط کره آن نیز در نمایشگاه 2007 خودرو سئول معرفی شد تا در 2008 عرضه آن آغاز شود . این محصول پر سر و صدای هیوندای حاشیه و افتخارات زیادی را در 2 سال نخست تولیدش برای هیوندای به همرا آورده : انتخاب شده به عنوان خودروی سال 2007 ، خودروی سبز سال 2007 توسط اتوگاید و برترین خودروی کوچک سال توسط اکوکار .

به هر صورت در شرایط فعلی نسل اول هیوندا i30 به صورت مدل های دست دوم و کارکرده در بازار کشورمان حضور داشته و از همین جهت قصد داریم تا این هاچبک کره ای را از لحاظ طراحی، مشخصات فنی، امکانات، وضعیت فروش و … مورد بررسی قرار دهیم.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندای i30

طراحی ظاهری هیوندای i30

شمایل بدنه i30 در مقایسه با هاچبک های امروزی از شاخصه های مهیج و تحسین برانگیز کمتری بهره می برد اما با این وجود، در زمان عرضه چهره نسبتا متفاوت و قابل قبولی را از خود به مشتریان ایرانی ارائه داد و توانست رضایت عمومی ایشان نسبت به ظاهر خود را جلب نماید. در نمای روبرو از چراغ های نسبتا بزرگ با طراحی خوشایند بهره گرفته شده که دو طرف یک جلوپنجره باریک مزین به لوگو هیوندای را به تصرف خود درآورده و چهره نسبتا مهربانی برای این هاچ بک خانوادگی رقم زده است. هواکش سپر نیز طراحی ساده ای داشته و به طرز مناسبی فضای میان جایگاه های مه شکن روی سپر را پر کرده است. درب کاپوت در امتداد ستون هایA حالتی برجسته داشته و از سادگی این ناحیه تا حدی کاسته است.

در نمای جانبی نیز یک خط شانه ای به همراه برخی حجم پردازی های دیگر در بخش پایین پروفایل مشاهده می شود که ضمن کاستن از سادگی نمای کناری این خودرو سعی در خوش فرم تر جلوه دادن هیوندا آی ۳۰ از نمای بغل دارند. حضور یک لچکی در گوشه انتهایی فریم پنجره ها روی ستون C نیز موجب ورود نور بیشتر به کابین و دلبازتر شدن آن خواهد بود. مهمترین شاخصه نمای عقب چراغ های بزرگ آن هستند که در امتداد ستون سی و درب صندوق، طول زیادی از این قسمت را به خود اختصاص داده و نمایی منحصربه فرد برای وجهه ظاهری قسمت پشت هیوندای آی ۳۰ نسل اول پدید آورده اند. سایر بخش ها نظیر درب صندوق و سپر به صورت معمول طراحی شده و جلوه هماهنگی با سایر نواحی بدنه ایجاد کرده اند.

در مجموع باید گفت که نمای ظاهری هیوندا آی ۳۰ گرچه در برخی قسمت ها تا حدودی ناهماهنگ و البته در مقایسه با مدل های امروزی کمی قدیمی به نظر می رسد اما در زمان خودش توانست نظر مثبت عموم مشتریان را جلب سازد و در حال حاضر نیز مشتریان بازار کم تنوع ایران می توانند تا حد زیادی با ظاهر تقریبا قدیمی این خودروی کره ای به خوبی کنار بیایند.

طراحی داخلی هیوندای i30

پس از ورود به کابین هیوندا آی ۳۰ متوجه طراحی ساده اما منظم آن خواهید شد که در زمان عرضه اولیه این محصول به بازار می توانست نیازهای بصری مشتریان را به حد قابل قبولی پاسخ دهد اما در شرایط فعلی و در مقایسه با محصولات مدرن تر حرف چندانی برای گفتن نداشته و نسبتا قدیمی به نظر می رسد. به ویژه طرح کنسول میانی و دریچه های تهویه مستطیل شکل آن که به صورت عمودی در دو طرف پنل مالتی مدیا و تهویه قرار گرفته اند، شمایل نسبتا کلاسیک اما منظم و متین رو از خود به نمایش گذاشته اند. دکمه های مختلف هم به طرزی بسیار منظم در سر جای خود قرار گرفته و استفاده از آنها چندان گیج کننده به نظر نمی رسد.

طراحی غربیلک فرمان نسبتا خوشایندتر بوده و پنل کیلومترشمار پشت آن نیز گرچه هیجان چندانی به راننده انتقال نمی دهد اما می تواند به خوبی از پس تامین نیازهای متعارف راننده برآید. کیفیت متریال به خدمت گرفته شده در ساخت داشبورد و رودری ها نیز تقریبا قابل قبول بوده و انتقاد چندانی نمی توان در این رنج قیمت بر آنها وارد دانست. همچنین فضای کابینه هیوندا آی ۳۰ محیطی مناسب جهت حضور ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال با ابعاد بدنی متعارف را فراهم آورده و محدودیت چندانی در صندلی های ردیف جلو و عقب بر ایشان وارد نخواهد آورد. فضای بار هیوندا آی ۳۰ معادل ۳۴۰ لیتر گنجایش را در اختیار وسایل کاربران قرار داده و به عنوان یک اتومبیل هاچبک از صندوق عقب نسبتا جادار سود می برد. با خواباندن صندلی های عقب این حجم تا ۱۲۵۰ لیتر قابل گسترش است.

در مجموع باید عنوان داشت که فضای داخلی هیوندا آی ۳۰ نسل اول چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ فاکتورهای کاربردی قادر است به نحوی مناسب پاسخگوی نیازهای خانوادگی در رنج قیمت خود به عنوان یک اتومبیل دست دوم باشد اما در قیاس با خودروهای جدید و صفر کیلومتر تا حد زیادی قدیمی و از مد افتاده جلوه خواهد کرد.

آپشن ها و امکانات hyundai i30

هیوندا آی ۳۰ نسل اول به امکانات و مشخصات فنی زیر مجهز شده است: کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، سامانه هشدار دهنده اتمام لنت، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز پارک برقی چراغ های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک چهار حالته با روکش چرم و دکمه های کنترل، سیستم صوتی با شش اسپیکر، چنجر شش تایی، دوربین عقب، مانیتور بزرگ سفارشی، USB، نمایشگر ۴.۲ اینچی صفحه کیلومتر، شش عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و ایربگ پرده ای و جانبی، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه عقب، کول باکس، صندلی راننده شش حالته دستی، صندلی سرنشین جلو چهار حالته دستی، صندلی عقب تاشونده دو تکه، روکش چرمی صندلی، ایزوفیکس صندلی، خروجی برق ۱۲ ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف، شیشه بالابر آنتی ترپ.

مشخصات فنی هیوندای i30

این هاچبک خانوادگی کره ای زیر درب کاپوت خود یک پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی پنهان نموده که قادر است ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این میزان نیرو توسط یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک به سوی محور جلو ارسال می شود. هیوندا i30 قادر است ظرف مدت زمان ۱۱.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین بیشینه سرعت این خودرو ۱۳۵۰ کیلوگرمی برابر با ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت بوده و حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد.

مزایا و معایب هیوندای i30

مواردی همچون فرمان پذیری مناسب، فضای جادار کابین، عملکرد فنی مناسب، آینه های بزرگ جانبی، امکانات رفاهی بهتر از رقبا و ایمنی بالا به عنوان نقاط قوت این محصول در نظر گرفته می شوند. از طرف دیگر سواری نسبتا خشک و ضرایب طولانی دنده را می توان به عنوان نقطه ضعف این محصول در نظر گرفت.

وضعیت فروش هیوندا i30 در ایران

هیوندا آی ۳۰ به عنوان یک هاچبک کره ای که توسط برند بسیار محبوب هیوندای وارد بازار ایران شده در هنگام عرضه توانست نظر مثبت مشتریان نسبتا قابل توجهی را به سوی خود جلب سازد. با این حال در شرایط فعلی Hyundai i30 به دلیل عدم عرضه گسترده و همچنین عدم ورود نسل های جدیدتر این خودرو به ایران نتوانست در رقابت با محصولات باکیفیت تری همچون مزدا ۳ هاچبک گوی سبقت را از ایشان برباید و توجه مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب سازد. درنتیجه باید اعلام کرد که گرچه هیوندای آی۳۰ در بازار مورد معامله و خریدوفروش قرار می گیرد اما رونق آن به حد محصولاتی همچون مزدا ۳ هاچبک و یا سایر مدل های بازار نبوده و در مجموع می توان عنوان کرد که وضعیت خرید و فروش هیوندا i30 در سطح نسبتا متوسط قرار دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب (تصاویر) تغییر چهره بازیگر نقش کودکی «سهراب» سریال از سرنوشت بعد 5 سال ترفند های طلایی برای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات روش خشک کردن گل محمدی با حفظ عطر و رنگ ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش همه چیز درباره مزوژل جالپرو: مزایا، معایب و کاربردها حرکات جالب استاندار کنگ فو کار آذربایجان غربی/ ماشالا چقدر حرفه ای 3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت!
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم