معرفی و بررسی خودروی فولکس واگن گلف R ۲۰۲۱

  شنبه، 22 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی فولکس واگن گلف R ۲۰۲۱
شتاب ۰ تا ۱۰۰ فولکس واگن گلف آر ۴.۷ ثانیه است که با شتاب بی ام و M135i و مرسدس AMG A35 برابری می‌کند و از گلف GTI کلاب اسپرت با زمان ۶.۲ ثانیه، سریع‌تر است. گلف آر در هنگام شروع رانندگی، دارای لغزندگی در چرخ‌های جلو است اما بعد از آن خیلی نرم حرکت می‌کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، نسل پیشرفته فولکس واگن گلف این روزها محبوبیت زیادی در بازار دارد. قوی ترین مدل این خودرو با نام گلف R یکی از توانمندترین هاچ بک هایی است که امروز در بازار حضور دارد. فولکس واگن گلف R را باید خودرویی دانست که در عین داشتن سادگی و کاربردی بودن مدل های عادی گلف، توانایی های حرکتی در حد خودرویی اسپرت را هم ارائه می دهد و این تلفیق خوب کارایی و عملکرد را باید اصلی ترین نکته ی بارز گلف R بدانیم. نسخه R در میان مدل های گلف در جایگاهی بالاتر از GTI قرار می گیرد.

گلف آر ۲۰۲۱، پنجمین نسل از گلف است که نشان R روی آن قرار گرفته است. اگرچه خودروهای سری آر بعد از سال ۲۰۰۹ از موتور شش سیلندر بهره نبرده اند اما فولکس واگن گلف آر همچنان مثل مدل های ۱۸ سال گذشته، دارای چهار چرخ متحرک است و با تغییراتی که در سیستم کلاچ چند صفحه ای هالدکس به وجود آمده، این مدل گلف خودروی پرقدرت تری نسبت به نسل های قبلی شده است.

تصویر
طراحی ظاهری فولکس واگن گلف R ۲۰۲۱

هاچبک سری آر از نسل چهارم موتورها EA888 فولکس واگن استفاده می کند. این موتور قبلا روی مدل جدید گلف GTI کلاب اسپرت سوار شده بود، اما برای گلف آر ۱۹ اسب بخار به آن اضافه شده است. حداکثر نیروی تولیدشده این موتور به ۳۱۵ اسب بخار می رسد و از این نظر قوی ترین خودروی سری گلف است.

این ۳۱۵ اسب بخار از طریق یک جعبه دنده به روزشده هفت سرعته دو کلاچه فولکس واگن (DSG) به چرخ ها منتقل می شود. طبق اعلام فولکس واگن، گلف آر جعبه دنده دستی نخواهد داشت.

مثل مدل های قبلی، در گلف آر جدید هم از سیستم اگزوز تیتانیوم آکراپوویک استفاده می شود. هر چند این سیستم اگزوز قدرت موتور ۲ لیتری گلف را افزایش نمی دهد اما وزن خودرو را ۷ کیلوگرم کم می کند و در حالت رانندگی اسپرت به کار می آید.

سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع چهار عضوی است. سری آر ۲۰ میلیمتر از مدل معمولی گلف ارتفاع کمتری دارد. رینگ های استاندارد در فولکس واگن گلف آر ۱۸ اینچی است. ترمزهای جلو نسبت به مدل GTI بزرگتر شده و با این وجود، ۶۰۰ گرم سبک تر است.

بیاید نگاه دقیق تری به سیستم چهار چرخ متحرک گلف آر داشته باشیم. این سیستم در شرکت بورگ وارنر تولیده شده و با افزودن یک دیفرانسیل مرکزی جدید، بازطراحی شده است. همچنین یک دیفرانسیل عقب الکترونیکی جدید از دیگر تغییرات بخش سیستم چهار چرخ متحرک این خودروی آلمانی است.

تصویر
طراحی ظاهری فولکس واگن گلف R ۲۰۲۱

کنترل این سیستم را مدیریت دینامیک خودرو بر عهده دارد. هدف از این کار، ایجاد تعادل بیشتر بوده و با استفاده از یک حالت رانندگی جدید که در گلف آر استفاده شده، کیفیت سواری خودرو شبیه به مرسدس AMG A45 شبیه می شود.

مدل جدید آر، دارای پنج حالت رانندگی است: اقتصادی، آسان، اسپورت، مسابقه و شخصی. اما یک حالت رانندگی مخصوص فولکس واگن گلف آر طراحی شده که «نوربرگرینگ» نام دارد. دلیل این نام گذاری به دلیل این است که شاسی گلف آر بر اساس پیست اتومبیلرانی به نام نوربرینگ طراحی شده است.

در نمای خارجی گلف آر می توان به سپر جلو با ورودی های بزرگ هوا اشاره کرد، که مدل جدید را از دیگر مدل های گلف متمایز می کند. پایین درهای گلف دچار تغییر شده و یک باله پهن تر در عقب خودرو نصب شده است.

فولکس واگن گلف آر چه امکاناتی دارد؟

هنگامی که سوار گلف R شوید، با فضای داخلی کاملا اسپرت آن روبه رو می شوید. صندلی های اسپرت، فرمان اسپرت، دنده پشت فرمان بزرگ تر، پدال هایی با روکش استیل و نمایشگرهای دیجیتال از تجهیزات داخل کابین این فولکس است.

صندلی های جدید، کاملا بدن راننده و سرنشین را در برمی گیرند. این صندلی ها قابل تنظیم هستند و تنظیمات آن روی فرمان قرار گرفته است.

با وجود اینکه پلاستیک های استفاده شده در بخشی از داشبورد ظاهری ارزان به آن می دهد، اما کیفیت خیلی خوبی دارد. دو نمایشگر دیجیتال با وضوح بالای تصویر در این خودرو نصب شده است، که یکی از آنها جلوی راننده قرار دارد و دیگری به عنوان سیستم صوتی و تصویری در وسط داشبورد جای گرفته است.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ فولکس واگن گلف آر ۴.۷ ثانیه است که با شتاب بی ام و M135i و مرسدس AMG A35 برابری می کند و از گلف GTI کلاب اسپرت با زمان ۶.۲ ثانیه، سریع تر است. گلف آر در هنگام شروع رانندگی، دارای لغزندگی در چرخ های جلو است اما بعد از آن خیلی نرم حرکت می کند.

گلف آر حس خوبی در هنگام رانندگی به راننده منتقل می کند و نسبت به گلف GTI چسبندگی بیشتری به جاده دارد. اصلاحات و تغییرات انجام شده در شاسی باعث شده تا گلف آر فرمان پذیری خیلی خوبی داشته باشد.

در مورد کیفیت سواری هم باید گفت که گلف آر در ناهموارترین مسیرها هم به راحتی حرکت می کند، بر خلاف مدل قبلی که در جاده های کمی ناهموار دچار مشکل می شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (702 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان