معرفی و بررسی خودروی هیوندا کنا برقی ۲۰۲۱

  چهارشنبه، 05 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی هیوندا کنا برقی ۲۰۲۱
کنا الکتریک جدید می‌تواند با اتصال به شارژ DC با قدرت ۱۰۰ کیلووات در مدت‌زمان ۴۷ تا ۵۴ دقیقه، ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ خود را تکمیل کند. این خودرو با کمک شارژر سه‌فاز AC در ایستگاه‌های ویژه بسیار سریع‌تر شارژ خواهد شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در سال 2017 شرکت هیوندای از خودروی جدید خود که در سگمنت شاسی بلند کامپکت قرار میگیرد با نام کنا در شهر میلان ایتالیا رونمایی کرد.

هیوندای کنا در بخش طراحی داخلی و پلت فرم با برادر خود یعنی استونیک مشابه می باشد.

کرمان موتور نماینده محصولات هیوندای در ایران به تازگی قصد آن کرده که این کراس آور را به محصولات خود اظافه کند.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندا کنا برقی ۲۰۲۱

با هیوندا کنا برقی ۲۰۲۱ آشنا شوید

کنا برقی ۲۰۲۱ که از قدرت ۲۰۰ اسب بخاری برخوردار است می تواند با یکبار شارژ مسافتی در حدود ۴۸۴ کیلومتر را طی کند که برای یک کراس اوور کامپکت شهری رقم قابل توجهی است. این خودرو که با ظاهری جدید به دست خریداران خود خواهد رسید به طور قطع محصولات کمپانی تسلا را به چالش خواهد کشید و انتظار می رود که در تعداد بالا به فروش برسد.

هیوندا مدعی است تغییراتی که در این محصول ایجاد کرده سبب خواهد شد که خریداران آن به معنای واقعی کلمه حس رانندگی با یک خودرو تمام الکتریک را تجربه کنند. این تغییرات که در حوزه طراحی و تجهیزات هستند رانندگی راحت تر و ایمنی بیشتری را با خود به همراه دارند.

براساس تصاویری که از کنا برقی منتشر شده نمونه ۲۰۲۱ این خودرو به چراغ های باریک تر مجهز شده و فاقد فریم کرومی است. جلوپنجره نیز شکلی ساده تر به خود گرفته و نمای خودرو از روبرو بیشتر به سمت طراحی های مینیمالیستی و مدرن حرکت کرده است.

این طراحی جدید در نمای پشتی خودرو نیز اعمال شده و در مجموع سبب خواهد شد که پخش بزرگی از گلگیر و سپر پشتی خودرو در مدل ۲۰۲۱ شکلی ساده به خود بگیرد. میزان بکارگیری پلاستیک در کونا برقی جدیدی به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. طراحی متفاوت چرخ های عقب های عقب دیگر تغییر کونا ۲۰۲۱ نسبت به مدل فعلی است.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندا کنا برقی ۲۰۲۱

قوای محرکه هیوندا کنا برقی ۲۰۲۱

در خصوص قوای محرکه نیز هیوندا اعلام کرده که نسخه پایه کونا برقی به یک موتور ۱۳۶ اسب بخاری مجهز خواهد بود. این موتور موجب می شود که کنا بتواند از سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی کند. در مدل پایه از باتری های ۳۹/۲ کیلووات ساعتی استفاده می شود که سبب خواهد شد برد حرکتی خودرو به رقم ۳۰۵ کیلومتر برسد.

نسخه دیگر کنا برقی ۲۰۲۱ به یک قوای محرکه الکتریکی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار مجهز است. این نسخه شتاب صفر تا صدی برابر با ۸ ثانیه دارد و حداکثر مساقت قابل پیمایش با یکبار شارژ آن برابر با ۴۸۴ کیلومتر است.

هر دو نسخه ارائه شده برای کونا برقی ۲۰۲۱ از گشتاوری ۳۹۵ نیوتن متری برخوردار هستند.

کنا الکتریک جدید می تواند با اتصال به شارژ DC با قدرت ۱۰۰ کیلووات در مدت زمان ۴۷ تا ۵۴ دقیقه، ۸۰ درصد ظرفیت باتری خود را تکمیل کند. این خودرو با کمک شارژر سه فاز AC در ایستگاه های ویژه بسیار سریع تر شارژ خواهد شد.

با استفاده از برق شهری نیز مدل های مختلف این خودرو در مدل زمانی بین ۶ تا ۷ ساعت به صورت کامل شارژ خواهند شد.

تجهیزات و امکانات هیوندا کنا برقی ۲۰۲۱

کمپانی هیوندا در کنا جدید در خصوص سطح تکنولوژی و امکانات رفاهی و ایمنی که بکار برده سنگ تمام گذاشته است. این امکانات در نسخه قبلی به صورت کامل در دسترس نبودند اما در نسخه جدید به صورت پیش فرض از آن ها استفاده شده است.

به عنوان نمونه این خودرو به صورت دایم به اینترنت متصل است. این موضوع علاوه بر به روزرسانی نرم افزاری و رفع ایرادات فنی خودرو سبب می شود که امکان برقراری ارتباط مجازی با مرکز سرویس و تعمیر هیوندا نیز به صورت دایم میسر باشد. این آپشن حتی بدون حضور راننده نیز در دسترس است.

در نسخه جدید برقی کنا از پکیج تکنولوژی اسمارت سنس هیوندا استفاده خواهد شد. مهم ترین ویژگی های ایمنی این پکیج به شرح زیر است:

  • هشدار نقطه کور (BCA)
  • هشدار برخورد از پشت
  • هشدار جلوگیری از برخورد هنگام خروج از پارک (LVDA)
  • هشدار خروج ایمن از خودرو (SEW)
  • هشدار فراموشی اجسام یا کودکان در صندلی عقب (RSA)
  • ترمز خودکار جلوگیری از برخورد با عابر پیاده و دوچرخه سوار (FCA-Ped)
  • کروز کنترل هوشمند با توقف و حرکت خودکار (SCC w / S&G)
  • کمک به مانور خودرو بر اساس تغییر جهت خط جاده (LFA)
  • سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط (LKA)
  • هشدار محدودیت سرعت (ISLW)
  • تشخیص هوشیاری راننده (DAW)

هیوندا هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص برچسب قیمتی این خودرو ارائه نداده است اما کارشناسان پیش بینی می کنند که کونا برقی ۲۰۲۱ تفاوت قیمتی چندانی با نسخه فعلی نداشته باشد. نسخه الکتریک فعلی با برچسب قیمتی ۳۸ هزار دلاری به فروش می رسد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان