معرفی و بررسی خودروی آئودی A4 مدل ۲۰۲۰

  شنبه، 22 آذر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی آئودی A4 مدل ۲۰۲۰
براساس گفته‌های آئودی نسخه ۴۵ TFSI در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوختی برابر با ۷.۴ لیتر دارد. این در حالی است که مصرف سوخت نسخه دیزلی در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۵.۲ لیتر است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، آئودی برای نسخه ی اروپایی A4، نسبت به مدل سال گذشته فیس لیفت جزئی ارائه داده است. هنگامی که با آئودی A4 مدل ۲۰۲۰ روبه رو می شویم، به روزرسانی های برجسته ای در آن مشاهده می کنیم. پیش از این تصاویر جاسوسی از سقف طویل مدل های آوانت همراه با جلو و عقب استتارشده دیده بودیم و حالا با دیدن تصاویر واقعی، دلیل تغییرات را مشاهده می کنیم. آئودی تصمیم گرفته است که تمام مدل های A4 برای سال ۲۰۲۰ را رونمایی کند که شامل مدل دیزلی S4 TDI نیز می شود.

تصویر
طراحی ظاهری آئودی A4 مدل ۲۰۲۰
آئودی A4 مدل ۲۰۲۰ با چهره ای تغییریافته وارد شده است. تفاوت آشکاری در چراغ های جلوی بازطراحی شده مشاهده می شود که دیگر بریدگی عجیب وغریب مدل قبلی را ندارد. تغییر آشکار دیگر جلوپنجره تک قاب اصلاح شده است که ظاهر افقی جلوی خودرو کشیده تر به نظر برسد. برعکس، دریچه های کناری در پایین سپر جلو هم اکنون جهت گیری عمودی دارند. چراغ های عقب که آن ها نیز بازطراحی شده اند، هنوز هم ظاهری شبیه مدل کنونی آئودی A4 دارند؛ درحالی که سپر عقب با تغییرات جزئی در رفلکتورهای پایین و خروجی های اگزوز همراه می شود.

مدل های فیس لیفت آئودی A4 و S4 به آئودی A4 آوانت و ال رود (Allroad) می پیوندند؛ مدل آئودی A4 ال رود با تغییرات کمی در ظاهر بیرونی همراه شده و فاصله کف خودرو با زمین نیز حدود ۳/۵ سانتی متر افزایش یافته است. مدل های آئودی A4 در تیپ های مختلف طراحی بیرونی از جمله پایه، پیشرفته و اس لاین عرضه می شوند و رنگ جدید خاکستری Terra هم به مجموعه رنگ های پیشنهادی اضافه خواهد شد. در داخل عملاً تغییری صورت نگرفته، هرچند این خودرو با فناوری پیشرفته MMI در صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۰/۱ اینچی قابل دسترسی است.

خریداران آئودی Allroad برای بهره مندی از پکیج خاصی که شامل کروز کنترل، سیستم کمکی با نوربالا، حسگر برخورد سریع و یک سری امکانات دیگر می شود باید حدودا سه هزار دلار بیشتر پرداخت کند. همین پکیج که امکانات دقیقا مشابه ای را به Q5 اضافه می کند برچسب قیمتی بالاتری دارد.

هر دو مدل بنزین و دیزلی Allroad از سطح یکسانی از تجهیزات برخوردار هستند. به همین دلیل نیز انتخاب موتور آئودی A4 Allroad کاملا به انتخاب خریدار بستگی دارد.

در داخل خودرو محسوس ترین تغییری که به نسبت نسل قبل شاهد آن هستیم حذف تاچ پد و دیگر ابزارهای کنترلی کنسول مرکزی است. این تغییرات در راستای تعبیه یک سیستم اطلاعات سرگرمی و یک مانیتور یک پارچه لمسی صورت پذیرفته است.

نتیجه نهایی حذف تاچ پد و دیگر ابزارهای کنترلی آن شده که استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی راحت تر بوده و در هنگام استفاده از آن راننده با دقت بیشتری می تواند بر روی جاده تمرکز کند.

افزون بر تمامی موارد گفته شده یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی که باز هم از سبک طراحی مشابه با تبلت برخوردار است بر روی این خودرو قرار گرفته است. این نمایشگر گرافیک بالایی دارد و آئودی مدعی است وضوح آن به نسبت نمونه قبلی ۱۰ برابر بیشتر است.

همچنین اپلیکیشن آئودی کانکت پلاس نیز برای خریداران این خودرو در دسترس است. به کمک این برنامه دسترسی به انواع اطلاعات آنلاین ممکن بوده و همچنین خریداران خودرو نیز به کمک آن می توانند عملکردهای مختلف خودرو را با تلفن هوشمند خود مدیریت کنند. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو از هر دو برنامه Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی کرده و امکان اتصال همزمان دو تلفن همراه به خودرو وجود دارد.

فضای داخل کابین به خصوص در نسخه های پریمیوم تغییر خاصی را تجربه نکرده است و همچنان با سوار شدن به کابین آئودی A4 Allroadاحساس مدرنیته و لوکس بودن به سرنشین منتقل می شود. مواد اولیه مدرن و برجسته بکار گرفته شده درون کابین و همچنین طراحی خاص کنسول مرکزی، درب ها و داشبورد در انتقال این حس بی تاثیر نیست.

جالب است بدانید آئودی با تمرکز فراوان بر روی مسافرت های طولانی یکی از بهترین صندلی های موجود در بازار را بر روی این خودرو نصب کرده است. این صندلی ها راحتی فراوانی را در اختیار سرنشینان قرار داده و همراه با آن ها آپشن ها و تنظیمات متنوعی نیز در اختیار سرنشینان خودرو قرار می گیرد.

این راحتی کابین نه تنها برای سرنشینان جلو که برای سرنشینان عقب نیز فراهم است. صندلی های عقب به پشت سری های خوش فرم و زاویه داری مجهز هستند که به خصوص در مسافرت های طولانی مدت راحتی فوق العاده ای را در اختیار سرنشینان خودرو قرار می دهد.

یک فضای ذخیره سازی نیز برای سرنشینان جلو و عقب خودرو در نظر گرفته شده که نبود پورت USB را جبران می کند.

در خصوص صندوق عقب نیز فضای بار ۴۹۵ لیتر است که می تواند اسباب و وسایل مورد نیاز برای یک مسافرت خانوادگی یک هفته ای را در خود جای دهد.

اگر صندلی های عقب نیز خوابیده شوند این فضا افزایش یافته و به رقم ۶۱۰ لیتر می رسد.

آئودی A4 Allroad در دو نسخه بنزین سوز و دیزلی عرضه می شود!

آئودی A4 Allroadدر دو نسخه اقتصادی (۴۰ TDI) و سریع (۴۵ TFSI) عرضه می شود که اختلاف قیمت آن ها چیزی حدود ۳ هزار دلار است.

پیشرانه دیزلی که روی نسخه اقتصادی قرار می گیرد سر و صدای کمتری تولید می کند.

آئودی مدعی است که نسخه بنزین سوز شتاب صفر تا صدی برابر با ۶.۱ ثانیه دارد و شتاب آن در حدود ۲ ثانیه بهتر از نسخه گازوئیلی است اما براساس تجربه خریداران نسخه ۴۰ TDI رضایت بیشتری را به راننده منتقل می کند.

بر روی کاغذ موتور دیزلی گشتاوری برابر با ۳۷۰ نیوتن متر دارد در حالی که گشتاور موتور بنزین سوز ۳۰ نیوتن متر بیشتر و برابر با ۴۰۰ نیوتن متر است. براساس این مشخصات و با توجه به ادعای آئودی انتظار می رود که موتور بنزین سوز شتاب بیشتری را به سرنشینان منتقل کند که اتفاقا این اتفاق نیز رخ می دهد اما به هر حال رضایت خریداران نسخه دیزلی نسبت به خودرو خود بیشتر است.

هر دو مدل به یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه مجهز هستند. این گیربکس در کنار موتور دیزلی ترکیب رضایت بخش تری است چراکه در موتور بنزین سوز و به خصوص در سرعت های پایین گاها چالش هایی برای راننده رخ می دهد.

موتور ۴۵ TFSI (بنزین سوز) به فناوری مجهز است که مصرف سوخت خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به کمک آن در بین سرعت های ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت مصرف سوخت بهیه می شود.

البته لازم به یادآوری که مصرف کلی موتور دیزلی کمتر از موتور بنزین سوز است و این موتور از بعد اقتصادی نیز به صرفه تر است.

براساس گفته های آئودی نسخه ۴۵ TFSI در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوختی برابر با ۷.۴ لیتر دارد. این در حالی است که مصرف سوخت نسخه دیزلی در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۵.۲ لیتر است.

نسخه دیزلی قرار است در اوایل سال ۲۰۲۱ با یک به روز رسانی همراه باشد. در این حالت مصرف ترکیبی سوخت کاهش یافته و به رقم ۴.۹ لیتر خواهد رسید. همچنین شتاب خودرو نیز بهبود یافته و از ۷.۹ ثانیه به ۷.۳ ثانیه خواهد رسید.

با مشخصات خاص آئودی A4 Allroadآشنا شوید

یکی دیگر از فناوری های اضافه شده به نسخه ۲۰۲۰ آئودی A4 Allroad سیستم Active Lane Assist است. این فناوری به راننده کمک می کند که در هنگام حرکت در یک لاین باقی مانده و در واقع یک سیستم کمک راننده محسوب می شود.

بادی رول هر دو نسخه کاملا قابل قبول است و در مقایسه با شاسی بلند Q5 کمتر است. چسبندگی تایرهای نیز کاملا رضایت بخش است.

سیستم تعلیق بادی قرار گرفته بر روی این خودرو یکی از مزیت های آن محسوب می شود. این مزیت برتری صد در صدی آئودی A4 Allroad را نسبت به محصولاتی همچون سوبارو اوت بک یا فولکس واگن پاسات آلتراک به دنبال دارد. قرار گیری سیستم تعلیق مذکور بر روی این محصول آئودی کیفیت سواری آن را چند برابر کرده است.

از جمله دیگر آپشن های این خودرو در نسخه ۴۵ TFSI Allroad می توان به سیستم کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد که به خصوص در ترافیک های شهری طولانی بسیار کمک کننده است.

برای افرادی که به دنبال خرید یک واگن بزرگ سایز و آفرود هستند A4 Allroad یک انتخاب کامل است. این محصول کمپانی آئودی به راحتی می تواند خودروهایی همچون سوبارو اوت بوک، فولکس واگن پاسات ال ترک و اسکودا سابرب را از میدان خارج کند. افرادی که به دنبال خرید محصولات بی ام و، مرسدس بنز، جگوار و ولوو با برچسب قیمتی پایین تر هستند این محصول مناسب آن ها است.

آئودی A4 Allroadبرای جذب افرادی که به دنبال رانندگی اسپرت تر و هیجان انگیز تری هستند نیز امکانات خاص دیگری را ارائه می دهد. البته سواری و هندلینگ این خودرو رضایت کامل تمامی رانندگان را جذب می کند.

با اشاره به آنچه مطرح شد، هر دو نسخه ۴۵ TFSI و ۴۰ TDI انتخاب مناسبی برای خریداران خواهد بود. البته به طور قطع نسخه دیزلی انتخاب مناسب تری برای کسانی است که به دنبال صرفه جویی بوده و نسخه ۴۵ TFSI مناسب اسپرت سواران است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان