معرفی و بررسی خودروی رنو اسکالا

  سه شنبه، 11 آذر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی رنو اسکالا
رنو اسکالا که در ایران با چنین نامی شناخته می‌شود، در واقع نسل سوم از رنو مگان است که با نامی متفاوت وارد کشورمان شده است. این نسل از رنو مگان در سال 2008 معرفی شد و دو بار هم تحت فیس لیف قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،رنو اسکالا یک هاچبک فرانسوی است که در واقع نسل سوم رنو مگان است ولی در ایران با نام اسکالا شناخته می شود. اسکالا یکی از محصولات رنو است که هیچ ارتباطی با رنو مگان ندارد اما واردکننده، تصمیم گرفت این نسل از مگان با نام جدیدی در بازار کشورمان شناخته شود.

رنو اسکالا از سال 2013 توسط نگین خودرو در ایران عرضه شد. البته مدل های اولیه آن که در تعداد کمی به فروش رسید، تفاوت های ظاهری اندکی با نسخه جدید یا فیسل لیفت آن داشت که در اینجا درباره فیس لیفت آن صحبت می کنیم. این نسخه در سال 2015 در دسترس مشتریان قرار گرفت که در نمای جلو، تغییراتی را تجربه کرده بود.

تصویر
طراحی ظاهری رنو اسکالا

طراحی و ویژگی های رنو مگان جدید

جهان خودروهای کروک تنها به خودروهای لوکس محدود نمی شود. خودروسازان اقتصادی دیگری نیز مانند اپل، رنو و فیات نیز در این میان محصولاتی را ارائه داده اند که هر کدام می توانند در چنین کلاس خودرویی با نمونه های لوکس دیگر به رقابت بپردازند. در این مقاله به بررسی خودروی کروک جمع و جور شهری می پردازیم که نام رسمی اش اسکالا کبریولت می باشد و پیش از ورود به ایران نیز در لیست فروش اقساطی رنو جایگاه والایی داشته است.

اگر نیم نگاهی به شکل و شمایل خارجی این خودرو بیندازید متوجه خواهید شد که تنها ارثیه پدری او نشانه لوزی مانندی است که روی دماغه خودرو چسبیده است و یک طراحی فرانسوی را به رخ بیننده می کشد. حس آرامشی که در زیبایی این خودرو نهفته است باعث شده تا خریدارانی که به دنبال خودروهای ساده و همیشه زیبا هستند به سمت این خودرو جذب شوند. تغییرات اساسی اعمال شده در کابین رنو باعث شده تا این محصول جدید بیش از پیش دلربایی نماید و به گزینه ای جذاب برای جوانان تبدیل شود. در طراحی جدید این خودرو پشت چشم هایش نازک شده و دو پروژکتور دایره ای شکل زیر آنها قرار دارد. خطوط طراحی در اسکالا طوری استفاده شده اند که ظاهر آیرودینامیکی مناسبی برای او رقم بخورد و همین امر باعث شده تا میزان مصرف سوخت خودرو کمتر شود و شتاب و تعادل بهتری برای این خودرو رقم بخورد.

رنو اسکالا نمونه ی کانورتیبل بوده که با جمع شدن سقفش بدنه ی 4299 میلیمتری اش کمی بلندتر زا این عدد به نظر می آید. درب صندوق عقب این خودرو نیز چون قرار است میزبان سقف جمع شونده باشد کمی بزرگتر از حد معمول به نظر می رسد و T شکل طراحی شده است. این درب توسط کلیدی که بالای پلاک قرار گرفته است باز می شود و و در هنگامی که سقف بسته باشد 417 لیتر فضا در اختیار راننده و سرنشینان می گذارد که با توجه به ابعاد خودرو فضای مناسبی به نظر می آید. ذکر این نکته نیز الزامی است که طراحان به دلیل سنگین بودن صندوق عقب یک سیستم مکشی برای بسته شدن درب آن تعبیه کرده اند که به صورت خودکار درب را می بندد. به همین دللی توجه کنید درب صندوق اسکالا را نبایدد از بالا رها کنید و باید تا آخرین لحظه نزدیک به قسمت پایینی درب نگه دارید تا درب به آرامی و به صورت خودکار توسط سیستم مکش بسته شود.

تصویر
طراحی ظاهری رنو اسکالا

طراحی داخلی خودرو
با توجه به باز بودن سقف خودرو نمی توان از نمای داخلی زیاد ایراد گرفت زیرا این مسئله به خودی خود می تواند نمای داخلی را بسیار زیبا و جذاب نماید.
صندلی های زیبا و نیمه اسپرت اسکالا بسیار راحت اما ابتدایی هستند. برای تنظیم حالت صندلی به دنبال دکمه ی خاصی نباشید و از همین الان بدانید که صندلی ها به صورت سنتی و با اهرم تنظیم می شوند. داشبورد ساده ی اسکالا نیز معرف حضور اکثر افراد است و به تبع خانواده اش تنها با دو خط پنلی ساده تزئین شده است. به طور کلی اسکالا خودرویی ساده با کیفیت و با دوام است که در عین داشتن ویژگی های مثبت نسل های قبلش با داشتن سقف متحرک توانسته جذابیت جوان بودنش را به رخ دیگر اعضای خانواده ی رنو بکشاند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (301 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (146 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (69 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (39 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (32 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (16 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (15 نظر)
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403
خداداد افشاریان همه را لو داد/ دستگیری شهاب زندی مدیر عامل باشگاه شمس آذر قزوین!
چک کردن موبایل همسر کار درستی است؟
سردار سلیمانی مخالف رئیس جمهور شدن سعید جلیلی بود؟
ایران، بهشت متقاضیان عمل زیبایی در دنیا / هم ارزان، هم باکیفیت