معرفی و بررسی خودروی رنو سیمبل

  سه شنبه، 11 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی رنو سیمبل
رنو سیمبل خودرویی راحت و راضی کننده برای کسانی است که از یک خودرو تنها کاربری آسان و دوام بالا می خواهند. سیمبل در داخل ایران نیز رقبای بسیاری دارد اما تا زمانی که مونتاژ خارج از ایران باشد می تواند همچنان از آنها پیشی بگیرد و جزو برترین موارد در فروش اقساطی رنو جا خوش کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پس از موفقیت پروژه داچیا لوگان در بازار جهانی، رنو تصمیم گرفت تا نسل جدید این خودرو را در سال 2012 راهی بازار کند. در شرایطی که هنوز مونتاژ نسل نخست لوگان (تندر 90) در کشورمان ادامه داشت، نسل دوم این خودرو اقتصادی تحت عنوان سیمبل و به شکل وارداتی در سال 2015 به ایران آمد. سیمبل با اینکه عمدتا در دو تیپ PE و LE در بازار موجود است ولی سطح تجهیزاتی آنها با سایر تیپ های مشابه اش در بازار خاورمیانه متفاوت است. LE فول ترین تیپ سیمبل است که امکانات بیشتری مانند کامپیوتر سفری، دکمه های کنترلی فرمان، تهویه اتومات و تنظیم برقی آینه های جانبی را در اختیار مشتریانش قرار می دهد. کیفیت بالا، امکانات و بهبود ایمنی از جمله برتری های سیمبل نسبت به تندر90 است.

تصویر
طراحی ظاهری رنو سیمبل

تاریخچه رنو سیمبل

نسل اول داچیا لوگان یا همان رنو سیمبل تحت عنوان کلیو سیمبل به بازارهای هدف در کشورهای جهان سوم عرضه شد و پیشرانه های مختلفی اعم از یک لیتر بنزینی تا 1.9 لیتری دیزلی داشت. نکته ی جالب اینجاست که نسل اول این خودرو نیز در هر بازار نام متفاوتی داشت و با نام های کلیو سیمبل، کلیو سدان (Clio Sedan)، کلیو کلاسیک (Clio Classic) و کلیو ۴ پوئرتاس (Clio 4 Puertas) معرفی می شد. سیمبل در نسل اولش تا سال 2008 بر روی خط تولید باقی ماند و پس از آن جای خود را به نسل دوم از این خودرو داد.

نسل های جدید رنو سیمبل

نسل دوم رنو سیمبل در سال 2008 در نمایشگاه خودروی مسکو به نمایش در آمد و مورد بازدید عموم قرار گرفت. این خودرو نیز مانند نسل اول علاوه بر نام خودش با عنوان تالیا نیز شناخته می شد، سیمبل دارای چند پیشرانه بود که پیشرانه ی 1.2، 1.4 و 1.6 لیتری آن هر سه بنزینی بودند. علاوه بر نمونه های بنزینی دو پیشرانه ی دیزلی 1.6 لیتری و 1.5 لیتری نیز برای طرفداران موتورهای دیزلی در نظر گرفته شده بود که همه ی آنها قابل سفارش و نصب بودند. با ورود نسل سوم سیمبل در سال 2013 میلادی از خط خارج شد و جای خود را به جدیدترین نمونه ی طراحی شده از این خودروی خوش نام داد.

آخرین نسل از رنو سیمبل همین نسل سوم می باشد که بر پایه ی محصول پیشین تولید شده است. رنو سیمبل در نسل سوم از سال 2012 به بازار وارد شده است و اولین دیدارش با خریداران در نمایشگاه خودروی استانبول اتفاق افتاده است. سیمبل نسل 3، سال پیش به بازار خودروی ایران وارد شد و مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار گرفت. فروش اقساطی رنو سیمبل گام دیگری در جهت خرید بیشتر و رضایت بالاتر خریداران بود.

تصویر
طراحی ظاهری رنو سیمبل

طراحی داخلی و خارجی رنو سیمبل

رنو سیمبل خودرویی بسیار کوچک است که طولی برابر با 4348 میلیمتر ( حدودا 4 متر) و عرضی 1733 ( حدودا 1.5 متر) دارد. فاصله ی میان دو محور در رنو سیمبل زیاد نیست و قسمت جلوی خودرو فاصله ی مناسبی با زمین دارد. سیمبل 2017 نسبت به نسل اول خود تغییرات زیادی را تجربه کرده است اما مانند بیشتر خودروهای شرکت داچیا همچنان ظاهری ساده و به دور از هیجان دارد.

کارشناسان طراحی نسبت به چجراغ های جلویی زیاد خوش بین نیستند و اعتقاد دارند که این چراغ ها نسبت به جثه ی خودرو بسیار بزرگ هستند اما در مقابل از هماهنگی میان نمای جلو، عقب و نمای جانبی خرسندند و سایز چراغ های عقبی را بسیار مناسب توصیف کرده اند.

در نقد کردن رنو سیمبل باید به این نکته نیز توجه کرد که هر خودرو در یک سری مشخصات پیشتاز می باشد و با توجه به پیشتار بودن این خودرو در کیفیت قطعات و استهلاک پایین نمی توان در مورد طراحی از آن ایرادی گرفت زیرا کسانی که سیمبل را انتخاب می کنند نیز به دنبال خودرویی زیبا و اسپرت نیستند و بیشتر موارد دیگری مانند دوام یک خودرو و راحتی استفاده از آن برایشان مهم می باشد.
رنو سیمبل خودرویی راحت و راضی کننده برای کسانی است که از یک خودرو تنها کاربری آسان و دوام بالا می خواهند. سیمبل در داخل ایران نیز رقبای بسیاری دارد اما تا زمانی که مونتاژ خارج از ایران باشد می تواند همچنان از آنها پیشی بگیرد و جزو برترین موارد در فروش اقساطی رنو جا خوش کند.
از جمله رقبای سیمبل در ایران می توان به تویوتا یاریس، هیوندای اکسنت، میتسوبیشی میراژ و در قیمت های پایین تر دنا، پژو 206 صندوقدار و ال 90 جدید اشاره کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان