معرفی و بررسی خودروی رنو سیمبل

  سه شنبه، 11 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی رنو سیمبل
رنو سیمبل خودرویی راحت و راضی کننده برای کسانی است که از یک خودرو تنها کاربری آسان و دوام بالا می خواهند. سیمبل در داخل ایران نیز رقبای بسیاری دارد اما تا زمانی که مونتاژ خارج از ایران باشد می تواند همچنان از آنها پیشی بگیرد و جزو برترین موارد در فروش اقساطی رنو جا خوش کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پس از موفقیت پروژه داچیا لوگان در بازار جهانی، رنو تصمیم گرفت تا نسل جدید این خودرو را در سال 2012 راهی بازار کند. در شرایطی که هنوز مونتاژ نسل نخست لوگان (تندر 90) در کشورمان ادامه داشت، نسل دوم این خودرو اقتصادی تحت عنوان سیمبل و به شکل وارداتی در سال 2015 به ایران آمد. سیمبل با اینکه عمدتا در دو تیپ PE و LE در بازار موجود است ولی سطح تجهیزاتی آنها با سایر تیپ های مشابه اش در بازار خاورمیانه متفاوت است. LE فول ترین تیپ سیمبل است که امکانات بیشتری مانند کامپیوتر سفری، دکمه های کنترلی فرمان، تهویه اتومات و تنظیم برقی آینه های جانبی را در اختیار مشتریانش قرار می دهد. کیفیت بالا، امکانات و بهبود ایمنی از جمله برتری های سیمبل نسبت به تندر90 است.

تصویر
طراحی ظاهری رنو سیمبل

تاریخچه رنو سیمبل

نسل اول داچیا لوگان یا همان رنو سیمبل تحت عنوان کلیو سیمبل به بازارهای هدف در کشورهای جهان سوم عرضه شد و پیشرانه های مختلفی اعم از یک لیتر بنزینی تا 1.9 لیتری دیزلی داشت. نکته ی جالب اینجاست که نسل اول این خودرو نیز در هر بازار نام متفاوتی داشت و با نام های کلیو سیمبل، کلیو سدان (Clio Sedan)، کلیو کلاسیک (Clio Classic) و کلیو ۴ پوئرتاس (Clio 4 Puertas) معرفی می شد. سیمبل در نسل اولش تا سال 2008 بر روی خط تولید باقی ماند و پس از آن جای خود را به نسل دوم از این خودرو داد.

نسل های جدید رنو سیمبل

نسل دوم رنو سیمبل در سال 2008 در نمایشگاه خودروی مسکو به نمایش در آمد و مورد بازدید عموم قرار گرفت. این خودرو نیز مانند نسل اول علاوه بر نام خودش با عنوان تالیا نیز شناخته می شد، سیمبل دارای چند پیشرانه بود که پیشرانه ی 1.2، 1.4 و 1.6 لیتری آن هر سه بنزینی بودند. علاوه بر نمونه های بنزینی دو پیشرانه ی دیزلی 1.6 لیتری و 1.5 لیتری نیز برای طرفداران موتورهای دیزلی در نظر گرفته شده بود که همه ی آنها قابل سفارش و نصب بودند. با ورود نسل سوم سیمبل در سال 2013 میلادی از خط خارج شد و جای خود را به جدیدترین نمونه ی طراحی شده از این خودروی خوش نام داد.

آخرین نسل از رنو سیمبل همین نسل سوم می باشد که بر پایه ی محصول پیشین تولید شده است. رنو سیمبل در نسل سوم از سال 2012 به بازار وارد شده است و اولین دیدارش با خریداران در نمایشگاه خودروی استانبول اتفاق افتاده است. سیمبل نسل 3، سال پیش به بازار خودروی ایران وارد شد و مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار گرفت. فروش اقساطی رنو سیمبل گام دیگری در جهت خرید بیشتر و رضایت بالاتر خریداران بود.

تصویر
طراحی ظاهری رنو سیمبل

طراحی داخلی و خارجی رنو سیمبل

رنو سیمبل خودرویی بسیار کوچک است که طولی برابر با 4348 میلیمتر ( حدودا 4 متر) و عرضی 1733 ( حدودا 1.5 متر) دارد. فاصله ی میان دو محور در رنو سیمبل زیاد نیست و قسمت جلوی خودرو فاصله ی مناسبی با زمین دارد. سیمبل 2017 نسبت به نسل اول خود تغییرات زیادی را تجربه کرده است اما مانند بیشتر خودروهای شرکت داچیا همچنان ظاهری ساده و به دور از هیجان دارد.

کارشناسان طراحی نسبت به چجراغ های جلویی زیاد خوش بین نیستند و اعتقاد دارند که این چراغ ها نسبت به جثه ی خودرو بسیار بزرگ هستند اما در مقابل از هماهنگی میان نمای جلو، عقب و نمای جانبی خرسندند و سایز چراغ های عقبی را بسیار مناسب توصیف کرده اند.

در نقد کردن رنو سیمبل باید به این نکته نیز توجه کرد که هر خودرو در یک سری مشخصات پیشتاز می باشد و با توجه به پیشتار بودن این خودرو در کیفیت قطعات و استهلاک پایین نمی توان در مورد طراحی از آن ایرادی گرفت زیرا کسانی که سیمبل را انتخاب می کنند نیز به دنبال خودرویی زیبا و اسپرت نیستند و بیشتر موارد دیگری مانند دوام یک خودرو و راحتی استفاده از آن برایشان مهم می باشد.
رنو سیمبل خودرویی راحت و راضی کننده برای کسانی است که از یک خودرو تنها کاربری آسان و دوام بالا می خواهند. سیمبل در داخل ایران نیز رقبای بسیاری دارد اما تا زمانی که مونتاژ خارج از ایران باشد می تواند همچنان از آنها پیشی بگیرد و جزو برترین موارد در فروش اقساطی رنو جا خوش کند.
از جمله رقبای سیمبل در ایران می توان به تویوتا یاریس، هیوندای اکسنت، میتسوبیشی میراژ و در قیمت های پایین تر دنا، پژو 206 صندوقدار و ال 90 جدید اشاره کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (301 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (146 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (69 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (39 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (32 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (16 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (15 نظر)
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403
خداداد افشاریان همه را لو داد/ دستگیری شهاب زندی مدیر عامل باشگاه شمس آذر قزوین!
چک کردن موبایل همسر کار درستی است؟
سردار سلیمانی مخالف رئیس جمهور شدن سعید جلیلی بود؟
ایران، بهشت متقاضیان عمل زیبایی در دنیا / هم ارزان، هم باکیفیت