معرفی و بررسی خودروی فیات ۵۰۰ مدل ۳+۱

  چهارشنبه، 26 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی فیات ۵۰۰ مدل ۳+۱
چیزی که فیات ۵۰۰ جدید را بسیار جالب می‌سازد، نوع قوای محرکه در زیر کف اتاق خودرو است. باتری ۴۲ کیلووات ساعت با ظرفیت بیشتر از نمونه‌ موجود در نیسان لیف معمولی که سبب شده حدود ۳۱۸ کیلومتر مسافت با یک بار شارژ توسط این خودرو پیمایش شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، فیات برای اولین بار در ماه مارس سال جاری از مدل کاملا جدید 500 الکتریکی (یا 500e) رونمایی کرد. چند روز قبل از اینکه دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعطیلی گسترده رو به رو شود، خودروساز ایتالیایی پیش نمایش آینده خودروی معروف خود را به نمایش گذاشت که اولین عضو اصلاح شده از خانواده 500 به شمار می رود. با گذشت بیش از هفت ماه، فیات از نسخه جدید این مجموعه با نام 500 الکتریکی ۳ + ۱ رونمایی کرد. فیات 500 الکتریکی ۳+۱، دارای دو در اصلی برای طرفین و یک در کوچک سمت راست است تا ورود و خروج سرنشنیان ردیف عقب را بهبود بخشد.مسئولان فیات می گویند این نسخه جدید و کاربردی خودروی الکتریکی شهری برای افرادی طراحی شده است که خانواده دارند و باید به صورت روزانه، کارهای مختلفی انجام دهند. این محصول جدید با عنوان «کاملا جدید، کاملا برقی و با در اضافه» توصیف شده است؛ اما هنوز نام مشهور «فیات 500» را با خود یدک می کشد. این اساساً همان خودرویی است که در مارس امسال به نمایش گذاشته شد؛ اما اکنون در كوچكی در سمت سرنشین اضافه شده است و همان طور که در تصاویر می بینید، در سمت راننده وجود ندارد.

فیات ۵۰۰ در قالب نسخه کانورتیبل (کروک) و همچنین با استایل رول-بک رونمایی شده است. به علاوه چند روز بعد از رونمایی رسمی از فیات ۵۰۰ جدید، شرکت ایتالیایی از یک نسخه چهار در تحت عنوان ۳+۱ هم رونمایی کرد. این نسخه از فیات ۵۰۰ دارای یک درب کوچک اضافه در سمت شاگرد است تا خانواده ها و افرادی که به طور روزمره از این خودرو استفاده می کنند، راحتتر بتوانند خود یا وسایلشان را در ردیف عقب جای دهند. وزن فیات ۵۰۰ در نسخه ۳+۱ حدود ۳۰ کیلوگرم نسبت به مدل استاندارد بیشتر است اما با این حال کمپانی سازنده ادعا می کند که در بحث فنی و عملکردی این خودرو، به ویژه مصرف انرژی آن نسبت به مدل استاندارد تفاوت چشمگیری وجود نخواهد داشت.

تصویر
طراحی ظاهری فیات ۵۰۰ مدل ۳+۱

درون کابین شیک این خودرو همچنان نور و هوای کافی وجود دارد؛ در نسخه لاپریما صندلی ها با چرم طبیعی مزین به لوگوی فیات پوشش داده شدند. داشبورد نیز از متریال مرغوب ساخته شده و نمایشگر ۱۰.۳ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی یوکانکت ۵ را روی خود جای داده است. یو کانکت ۵ بر مبنای سیستم عامل اندروید طراحی شده و فیات ۵۰۰ جدید یکی از اولین خودروهایی است که در سری تولیدات فیات کرایسلر از این سامانه استفاده می کنند. در حال حاضر اپل کارپلی وایرلس توسط یوکانکت ۵ ساپورت می شود. در آینده نیز انتظار داریم که اندروید اتو بی سیم نیز به این سامانه افزوده شود. در مجموع پیشرفته این سیستم بسیار عالی به نظر می رسد.

تصویر
طراحی ظاهری فیات ۵۰۰ مدل ۳+۱

مشخصات فنی فیات ۵۰۰ برقی

چیزی که فیات ۵۰۰ جدید را بسیار جالب می سازد، نوع قوای محرکه در زیر کف اتاق خودرو است. باتری ۴۲ کیلووات ساعت با ظرفیت بیشتر از نمونه موجود در نیسان لیف معمولی که سبب شده حدود ۳۱۸ کیلومتر مسافت با یک بار شارژ توسط این خودرو پیمایش شود. این در حالی است که فیات ۵۰۰ برقی نسل گذشته تنها از باتری ۲۴ کیلووات ساعت استفاده کرده و برد حرکتی آن به ۱۴۳ کیلومتر محدود می شد.

فیات پانصد جدید از موتورهای الکتریکی ۸۷ کیلووات نیرویی برابر با ۱۱۸ بخار دریافت می کند و قادر است ظرف مدت زمان حدود ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سبک و سیاق انتقال قدرت نیز در سه حالت رانندگی نرمال، رنج و شِرپا امکانپذیر است. شرپا در واقع نوعی مبانی راهنمایی کوهنوردی به شمار می آید و در این حالت خودرو فیات ۵۰۰ طوری تنظیم می شود که بتواند تا حد امکان شما را به مقصدتان برساند. حداکثر سرعت فیات ۵۰۰ برقی در رقم ۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در حالت نرمال تجربه رانندگی مشابه یک خودرو بنزینی به نظر می رسد؛ در حالت Range نیز قابلیت رانندگی با یک پدال فعال خواهد شد.

در اینجا حالات شارژ مختلفی وجود دارد؛ در وضعیت شارژ سریع، ظرف مدت زمان ۵ دقیقه باتری برای پیمایش مسافتی در حدود ۵۰ کیلومتر تغذیه می شود. همچنین ۳۵ دقیقه زمان نیاز است تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری شارژ شود. در ضمن انرژی برق خانگی با شارژر دیواری سه کیلووات می تواند باتری را ظرف مدت زمان ۶ ساعت فول شارژ کند.

نوعی سرویس جالب توجه از سوی کمپانی فیات کرایسلر با نام «گاراژ رویایی من» در نظر گرفته شده که در قالب آن مالک خودرو فیات ۵۰۰ جدید می تواند جهت انجام برخی مسافرت های طولانی که از توان این خودرو خارج است و یا به دلایل دیگر، از سایر محصولات متنوع فیات- کرایسلر جهت انجام آن سفر استفاده کنند.

همچنین شرکت فیات به علت ارائه سیستم های کمک راننده سطح ۲ در فیات ۵۰۰ جدید به خود می بالد؛ این سامانه شامل تجهیزاتی همچون کروز کنترل تطبیق پذیر، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، سیستم کمکی شناسایی علائم محدودیت سرعت، هشدار نقاط کور و سامانه کمکی پایش هوشیاری راننده می شود. از سوی دیگر توسط یک اپلیکیشن تلفن همراه مالک خودرو می تواند با اتومبیل خود در ارتباط بوده و وضعیت آن را از راه دور چک کند. همچنین اعلام شده که فیات ۵۰۰ جدید به سیستم اینترفیس شناسایی گفتاری مجهز خواهد شد که در واقع توسط دستیار صوتی الکسا ساپورت می شود.

شرکت فیات قصد دارد تنها پانصد دستگاه نسخه لاپریما را در هر کشور عرضه کند. قیمت این خودرو ۴۲ هزار و ۲۰۰ دلار بوده و مشتریان می توانند با پیش پرداخت ۵۰۰ دلار نسبت به ثبت نام و رزرو این خودرو اقدام کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سفر مخفیانه طارمی؛ مچ ستاره ایرانی را اینجا گرفتند! +عکس اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای! تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران صف اول پشت سر آیت الله خامنه ای در اقامه نماز شهدای خدمت این افراد بودند اقدام تحسین برانگیز این زوج در تغییر تاریخ عروسی به‌خاطر شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه+عکس استوری حسین کنعانی زادگان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای فرزندان شهیدان خدمت+ویدیو نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع) قاب دونفره و قدیمی از دو شهید در کنار هم؛ حاج قاسم و امیرعبداللهیان+عکس/ شهادتت مبارک دیپلمات انقلابی (عکس) تابوت همه شهدا در یک قاب/ سلام ای غم لحظه های جدایی/ خداحافظ ای همنشین همیشه آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی لحظه باشکوه اقامه نماز رهبری بر پیکر رئیس جمهور و همراهان شهید+ویدیو عمامه سیدابراهیم رئیسی و آیت الله آل هاشم بر روی تابوتشان هنگام اقامه نماز رهبری بر پیکر شهیدان خدمت+عکس اولین ویدئو دلخراش از لحظه یافتن لاشه بالگرد رئیس جمهور و صحنه هایی که دل هر انسانی را به درد می آورد حضور متفاوت رضا رویگری در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان با ویلچر+ویدیو گریه های زینب سلیمانی بر سر تابوت ابراهیم رئیسی و همراهانش+عکس/ داغ حاج قاسم تازه شد تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم جمله ماندگار و خاص رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی با دستخط ایشان+عکس این حرکت حسین امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/ کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+فیلم گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403 حضور خاخام های یهودی در مراسم تشییع آیت الله رئیسی و همراهان+فیلم پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد! 2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی! تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد محل تدفین شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان کجاست؟ ماجرای از زیر سرُم آمدن ابراهیم رئیسی به یک جلسه و کنسل نکردنشان بخاطر جوانان+ویدیو شهید رئیسی به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای محل تدفین شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع) مشخص شد اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت تا ساعاتی دیگر مردی که رگ خواب تبریزی‌ها را بلد بود مهمترین حوادث هوایی برای مقامات کشوری و لشگری+عکس آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
تیتر امروز   
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!
2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی!
تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد
محل تدفین شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان کجاست؟
شهید رئیسی به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
محل تدفین شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع) مشخص شد
اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت تا ساعاتی دیگر