معرفی و بررسی خودروی چانگان uni-k

  چهارشنبه، 26 آذر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی چانگان uni-k
چانگان از قدرتمندترین موتور خانواده Blue Core NE برای یونیک استفاده کرده که همان موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرت تقریبی 233 اسب بخار است. گیربکس 8 سرعته اتومات Aisin نیز برای این خودرو قطعی شده. چانگان یونیک با سیستم محرکه AWD بدست مشتریان چینی می‌رسد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، زمستان سال 98 بود که چانگان، سری جدید محصولاتش را با کد UNI و با طراحی انقلابی معرفی کرد. نخستین محصولی که از خانواده «یونی» دیدیم، کراس اور کامپکتی بنام چانگان UNI-T یا چانگان «یونیت» بود. حالا نیز چانگان، دومین عضو خانواده یونی را معرفی کرده است؛ خودرویی بنام UNI-K که چانگان، در نمایشگاه گوانگژو 2020 از آن رونمایی کرد.

”گیربکس این خودرو را Aisin ساخته است.“چانگان یونیک، نسخه تولیدنهایی همان کانسپتی است که چانگان در نمایشگاه خودرو پکن 2020 و با نام Vision V رونمایی کرده بود. در آن زمان، فکرش را هم نمی کردیم که چنین محصول آینده نگرانه ای را خیلی زود در خیابان ها ببینیم ولی ظاهرا چانگان، برای رساندن آن به خط تولید، عجله دارد!

چانگان یونیک با اینکه با همان استایل چانگان یونیت طراحی شده اما در جزییاتی مانند سپرها، چراغ های عقب، گلگیرها، رکاب ها و حتی رینگ های 21 اینچی، با آن متفاوت است. یکی از جذاب ترین ویژگی های چانگان یونیک را باید طرح خلاقانه جلوپنجره آن بدانیم؛ طرحی که بعید است آنرا ببینید و به یاد فیلم های علمی تخیلی نیفتید!

تصویر
طراحی ظاهری خودروی چانگان uni-k

در این مطلب نگاهی به جدیدترین کراس اوور کوپه این شرکت با نام uni-k بیندازیم. این خودرو همچون مرسدس E کلاس فاصله محوری کشیده شده ندارد اما طراحی آن بسیار جالب توجه به نظر رسیده و در آن نکات قابل توجهی یافت می شود. از جمله می توان به طرح جلوپنجره پیچیده، چراغ های دیلایت Y شکل و رینگ های بزرگ ۲۱ اینچی به همراه دستگیره های برقی درها اشاره کرد.

شمایل نمای جانبی امکان دارد شما را به یاد یکی از محصولات پورشه یعنی مدل کاین کوپه بیندازد. تشابهات میان چانگان یونیکی و پورشه کاین در قسمت پشت نیز تداوم می یابد؛ چرا که سبک طراحی چراغ های بهم پیوسته عقب در جدیدترین کراس اوور چانگان بسیار مشابه با نمونه موجود در پورشه به نظر می رسد.

تصویر
طراحی ظاهری خودروی چانگان uni-k
ابعاد این خودرو برابر با ۴۸۶۵ میلی متر طول، ۱۹۴۸ میلی متر، عرض و ۱۷۰۰ میلی متر ارتفاع است. برای خودرویی با چنین ابعادی سایز پنجره ها تقریبا کوچک به نظر می رسد. در این ابعاد چانگان uni-k اندکی کوتاه تر و باریک تر و مرتفع تر از پورشه کاین کوپه ساخته شده است. یکی دیگر از نکات قابل توجه طراحی چانگان یونی-کی طرح چراغ ترمز عقب آن است که دارای دو ردیف نوار ال ای دی عمودی بوده و جلوه متمایز از خود به نمایش می گذارد.

اگر با دیدن سراگزوزهای بزرگ در عقب خودرو احساس می کنید که یک پیشرانه قدرتمند در اینجا حضور دارد باید بگوییم که حدس شما چندان درست نیست؛ زیرا شرکت چانگان تنها یک پیشرانه دو لیتری را در زیر درب کاپوت این خودرو قرار داده است. هنوز اطلاعات دقیق پیرامون عملکرد این پیشرانه به بیرون درز نکرده اما باید بدانید که محصولات مشابه موجود در خط تولید چانگان با پیشرانه یکسان توانی در حدود ۲۲۹ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد می کنند که توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک قابلیت ارسال به هر دو محور را دارد. شرکت چانگان بهار سال آینده مدل uni-k را با قیمت احتمالی ۲۷۰۰۰ دلار روانه بازار چین خواهد کرد. اطلاعات و تصاویر تکمیلی نیز احتمالا در نمایشگاه خودرو گوانگجو به نمایش گذاشته خواهند شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان