معرفی و بررسی خودروی کیا K3

  جمعه، 10 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی کیا K3
سراتو، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کیا در بازار جهانی است. این محصول، با نام‌ فورته در آمریکا و K3 در شرق آسیا فروخته می‌شود. در این مطلب با نسل جدید کیا سراتو آشنا خواهیم شد.

در سال 2008 کمپانی کیا، نسل دوم کیا سراتو را به بازار جهانی عرضه نمود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. این مدل در ابتدا تنها به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه شد، اما پس از مدتی شرکت سایپا اقدام به عرضه مدل ایرانیزه این محصول در 4 تیپ مختلف نمود که ازلحاظ قدرت پیشرانه و امکانات باهم متفاوت بودند. کیا سراتو سایپا به طورکلی در 2 مدل آپشنال و معمولی و با دو پیشرانه 1600 سی سی و 2000 سی سی به بازار عرضه می شد.

نمونه های آپشنال کیا سراتو به امکاناتی همچون ورود و استارت بدون کلید، فرمان و دسته دنده چرمی، صندلی های چرمی، سانروف، اهرم تعویض دنده پشت فرمان، سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش 8 اینچی و آمپر سوپر ویژن (نورپردازی قرمزرنگ نشان دهنده ها) مجهز شده اند که هیچ کدام از این قابلیت ها در مدل معمولی آن به چشم نمی خورد.

ازآنجایی که مدل های معمولی کیا سراتو از قیمت پایین تری نسبت به نسخه آپشنال آن برخوردارند در بسیاری از موارد خریداران ترجیح می دهند از خیر امکانات مدل به اصطلاح آپشنال گذشته و سوار بر مدل معمولی آن شوند.

ناگفته نماند گه نسل دوم کیا سراتو هم اکنون فقط در ایران و چین بر روی خط تولید قرار دارند و در سایر کشورهای جهان نسل سوم کیا سراتو به بازار عرضه می شود.

پس از عرضه چهار نسل از کیا سراتو که در فاصله سال های 2003 تا 2018 رونمایی شده اند، این خودرو به بحران میانسالی دچار شد و زمان آن فرا رسیده است تا کیا عمر این خودرو را تجدید کند. کیا فرآیند تعویض اسامی خودروها همراه با تعویض نسل آن ها را از کیا کادنزا آغاز کرد و با کیا اپتیما ادامه داد. در حالی که هم اکنون محصولاتی هم چون کیا K7 و کیا K5 جایگزین کادنزا و اپتیمای سابق شده اند، کیا تصمیم گرفته است تا از این پس به جای اسم سراتو، از پسوند K3 استفاده کند.

معرفی کیا K3

چند روز پس از معرفی اجمالی فیس لیفت کیا K3 یا همان سراتو در کره جنوبی، حالا تصاویر و اطلاعات بیشتری از این خودرو منتشر شده و کیا فیس لیفت نسخهٔ هاچ بک آن را هم معرفی کرده است. این نسخه که K3 GT نام دارد، در جلو از همان تغییرات همتای سدان شامل چراغ ها و جلوپنجرهٔ جدید بهره می برد. البته تریم قرمزرنگ در جلوپنجره و سپر جلوی K3 GT کمی آن را از برادر سدان متمایز کرده اند. در عقب این هاچ بک کره ای اما تغییری صورت نگرفته و تنها لوگوی جدید کیا در این قسمت جلب توجه می کند.اما در ادامه مطلب همراه باشید تا نگاهی به نسل جدید کیا سراتو داشته باشیم؛ خودرویی که هم اکنون کیا K3 نامیده می شود.

تغییرات آرام در طراحی خودروهای کیا

خودروهای کیا همواره به بهره مندی از ذات اسپرت مشهور بوده اند؛ اما این طراحی در طی چند نسل، با تغییرات مختلفی همراه بوده است. کیا K3 به عنوان نسل جدید کیا سراتو، از همان ظاهر اسپرت و تأثیرگذار به همراه چهره ببرمانند بهره می برد؛ اما اکنون چراغ های جدیدی را در قسمت جلوی خودرو می بینیم که از ظاهر سه خطی بهره مند هستند.

کیا K3

لوگوی جدید کیا که مدتی پیش رونمایی شد، زینت بخش چهره کیا K3 است و جلوپنجره نسبت به مدل قبلی، اندکی پهن تر شده است. دو ورودی هوای مشکی رنگ نیز در دو طرف سپر قرار گرفته اند که گویا تقلبی هستند؛ اما به تقویت حس ماجراجویی کیا K3 کمک کرده اند. در کل می توان گفت که طراحی کیا K3 نسبت به نسل چهارم کیا سراتو، یک فیس لیفت محسوب می شود؛ در حالی که فعالان خودرویی انتظار داشتند یک ظاهر کاملا جدید را در این قسمت مشاهده کنند.

خوشبختانه ظاهر کیا K3 در قسمت جانبی بیش از حد ساده نیست و طراحان کیا با افزودن چند خط، موفق به خلق حجم های فانتزی در نمای جانبی خودرو شده اند. رینگ های خودرو نیز نسبت به نسل چهارم کیا سراتو از طراحی جذاب تری برخوردار هستند و موجب می شوند تا کیا K3 ، بزرگ تر از اندازه واقعی به نظر برسد.

استفاده از دریچه های هوای تقلبی که در نمای جلوی خودرو شاهد آن بودیم، در نمای عقب نیز تکرار شده است و به نظر می رسد خودروسازان کره ای نیز در پیروی از خودروسازان چینی، به استفاده از قطعات ظاهری تقلبی روی آورده اند. گرافیک چراغ های عقب، اصلاح شده است و از همان نقوشی بهره می برد که در چراغ های جلو نیز شاهد آن ها بوده ایم. درمجموع، تغییرات ظاهری کیا K3 نسبت به نسل چهارم کیا سراتو به اندازه ای بوده است که مشتریان را از خرید کراس اوورها منصرف کند؛ چراکه اکثر خریداران، یک سدان مناسب را به کراس اوورهای جمع وجور و نسبتا ضعیف ترجیح می دهند.

کیا K3

فضای داخلی کیا K3 همانند ظاهر خارجی، در مقایسه با نسل چهارم سراتو دستخوش فیس لیفت شده است. نمایش گر لمسی سیستم سرگرمی که به صورت جداگانه نسبت به باقی اجزای کابین طراحی شده، در جای خود باقی است؛ اما سایر قسمت ها متفاوت با نسخه سابق هستند. تریم کابین دورنگ شده است و اکنون، فضای داخلی کیا K3 از دو رنگ مشکی و مارون به همراه قطعات کرومی بهره می برد. لوگوی جدید کیا نیز روی فرمان نقش بسته است که به زودی در تمامی مدل های کیا مشاهده خواهد شد.

کیا K3 در حال حاضر تنها به صورت نسخه سدان رونمایی شده است؛ اما انتظار می رود نسخه هاچ بک این خودرو نیز به بازار عرضه شود. برای درک این مساله، باید توجه کنید که بزرگ ترین بازار برای کیا سراتوی سدان، ایالات متحده است؛ در حالی که کانادا یکی از بازارهای بزرگ برای کیا سراتو هاچ بک را تشکیل می دهد و بنابراین کیا برای مشتریان پرتعداد آمریکایی اهمیت بیشتری قائل است. کیا سراتو در بازار اروپا، با نام کیا سید شناخته می شود و مدل اسپرت واگن آن، از مقبولیت فوق العاده ای در این منطقه برخوردار است. هم چنین نسخه ای هاچ بک کراس از سراتو با نام کیا ایکس سید در بازار اروپا، به شهرت قابل توجهی دست یافته است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (16 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲