معرفی و بررسی مشخصات خودروری پژو ۲۰۰۸

  چهارشنبه، 04 تیر 1399   زمان مطالعه 15 دقیقه
معرفی و بررسی مشخصات خودروری پژو ۲۰۰۸
پژو ۲۰۰۸ با طراحی اسپرت و جوان پسندانه ای که دارد حس هیجان و سرزندگی را به بیننده انتقال می دهد. چراغ های جلو با طراحی تیزی که دارند کاراکتر خاصی را به این خودرو می دهد، طرح دو رنگ مشکی و کروم رنگ داخل چراغ های جلو ۲۰۰۸ و دی لایت(Daylights) ال ای دی زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هیوندای نخستین خودروساز پسابرجامی بود که با هدف مونتاژ، پا به بازار ایران گذاشت و در اواخر سال 95 با کرمان موتور، کارش را شروع کرد. بعد از هیوندای نوبت به آمدن فرانسوی ها رسید، که با پیش فروش پرحاشیه پژو 2008 در اوایل تابستان 1396، وارد فاز اجرایی شد. پژو 2008 با اینکه متولد 2013 است اما نسخه ای که در ایران مونتاژ می شود از نسخه فیس لیفت آن بوده که سال 2016 به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو را می توان کراس اوری هم سایز با کپچر و تیوولی توصیف کرد که به لطف پیشرانه قدرتمند، طراحی زیبا و بازار مستعدش، شانس بسیار خوبی برای قبضه کردن بازار کراس اورهای کوچک دارد.

درباره ی نام خودروهای پژو هم بد نیست بدانید که، نامگذاری جالبی برای محصولات کمپانی پژو صورت می گیرد به طوری که، این سبک نامگذاری بسیار ساده و معقول است، به طور مثال آخرین خودروی کوچک پژو بر رویش نام ۲۰۸ است، و سدانش ۳۰۸ و همینطور که ابعاد بزرگ تری پیدا می کنند، عددشان هم بزرگ ترش می شود. برای خودروهای شاسی بلند یا کراس اوورش هم یک “صفر” به نام گذاری هایش اضافه می شود و با عددهای ۲۰۰۸، ۳۰۰۸ یا ۵۰۰۸، ابعاد آنان را مشخص می کند.

مونتاژ این خودرو در حال حاضر در کشورهای برزیل، چین و ایران صورت میگیرد، که در ایران تولید و مونتاژ پژو ۲۰۰۸ توسط شرکت ایکاپ انجام خواهد شد. شرکت ایکاپ IKAP شرکتی است که طی یک توافق بین ایران خودرو و پژو ایجاد گردیده است، این شرکت به ساخت و مونتاژ خودروهای پژو در ایران خواهد پرداخت. بر اساس توافقات انجام شده و گفته وزارت صنعت معدن و تجارت، خودروهای اولید این شرکت می بایست که از طراحی و تولید شان در بازار روز جهان کمتر از ۳ سال گذشته باشد.

تصویر
طراحی ظاهری پژو ۲۰۰۸

خوب حالا نوبت آن می رسد که به بررسی دقیق پژو ۲۰۰۸ بپردازیم تا شما را از تمام جهات با این خودرو آشنا سازیم.

طراحی نمای ظاهری پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ با طراحی اسپرت و جوان پسندانه ای که دارد حس هیجان و سرزندگی را به بیننده انتقال می دهد. چراغ های جلو با طراحی تیزی که دارند کاراکتر خاصی را به این خودرو می دهد، طرح دو رنگ مشکی و کروم رنگ داخل چراغ های جلو ۲۰۰۸ و دی لایت(Daylights) ال ای دی زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است. طرح عمودی و منقطع جلو پنجره که هماهنگی خوبی با چراغ های جلو پژو ۲۰۰۸ دارد، از جنس کروم بوده و بر روی زمینه مشکی خودش را خوب نمایان میکند. آرم شیر پژو هم از روی کاپوت به وسط جلو پنجره انتقال پیدا کرده که خیلی بهتر شده. کشیدگی کاپوت پژو ۲۰۰۸ تا جایی بوده که حالت شیبدار جلو پنجره به حالت عمودی تبدیل شده است که این تغییر در طراحی باعث شده پژو ۲۰۰۸ ظاهری تهاجمی تر پیدا کند. همچنین دو خط عمودی به صورت موازی در کناره های کاپوت باعث شده جلوی ۲۰۰۸ تپل و جذاب به نظر بیاید.

بر روی سپر جلو ی دو تیکه پژو ۲۰۰۸، مه شکن های گرد که با قطعه ای کرومی احاطه شده است وجود دارد که در مدل قبل هم به همین شکل بوده است و بدون تغییر نسبت به نسل قبل باقی مانده است.

تصویر
طراحی ظاهری پژو ۲۰۰۸

از نمای جانبی که به پژو ۲۰۰۸ نگاه میکنیم متوجه دو تیکه بودن پنجره سرنشینان جلو میشیم که پژو این کار را با قرار دادن ستون مشکی رنگ در جلوی شیشه های پنجره های جلویی انجام داده است. (یه یادی هم بکنیم از لچکی های پنجره های پیکان) در طراحی قسمت عقب سقف ۲۰۰۸ مهندسان فرانسوی برجستگی هنرمندانه ای که پیش از این در لندروور دیسکاوری، نیسان اکسترا و… دیده ایم وجود دارد، از نکات قابل توجه دیگر در این بخش قطعه کرومی است که در نمای جانبی برروی برامدگی سقف قرار گرفته جلوه خاصی را به پژو ۲۰۰۸ داده و آن را با زه کرومی دور پنجره ها و پایین درب های خودرو کاملا هماهنگ کرده است. روف بار ها هم شکل مناسبی دارند به همراه رینگ های آلیاژی ۱۷ اینچی، شکل ۲۰۰۸ را به کراس اوور نزدیکتر کرده اند. البته با ارتفاع ۱۵۵۷ میلیمتر نمیتوان نام کراس اوور را روی پژو ۲۰۰۸ گذاشت.

حالا سراغ نمای عقب پژو ۲۰۰۸ میرویم که به نظر شخصی من طرح خیلی خاص دارد، اولین چیزی که چشم هر بیننده ای رو در این قسمت به خود جلب میکند، برآمدگی و فرورفتگی های آن است. یک فرورفتگی در زیر چراغ ها و به موازات آن فرورفتگی دیگری بالای سپر که البته کوچکتر از بالایی میباشد، وجود دارد. طراحی سپر عقب هم کاملا ساده است که هماهنگی خوبی با دیگر اجزای نمای عقب دارد. یکی دیگر از جذابیت های آن چراغ های عقب آن است که تماما ال ای دی است و طرح جدید و اسپرتی را داراست که نسبت به محور افقی کاملا نامتقارن میباشد و قسمت بیرونی چراغ به صورت دوشاخه تا قسمت جانبی خودرو کشیده شده است.

طراحی داخلی پژو ۲۰۰۸

در یک نگاه به صورت کلی می توان گفت که، کیفیت متریال بکار رفته در پژو ۲۰۰۸ مطلوب است، ولی یک مشکل کوچک در آن بسیار مشهود است، که در پژو ۲۰۰۸ هم مانند دیگر محصولات پژو، همچون پژو ۲۰۶ این ایراد مشاهده می شود و این ایراد کوچک این است که این خودروساز در قسمت بالای داشبورد از پلاستیک سفت و سخت استفاده کرده است. از این ایراد که بگذریم باید بگویم که سبک طراحی و کوچک بودن سایز غربیلک فرمان بسیار آشناست و نمایشگر به خوبی در مکانی مناسب جانمایی شده و طراحی و کیفیت تصویر منحصر به فردی دارد. برای اولین بار نیز تکنولوژی میرر لینک (MirrorLink) (که سیستم اتصال گوشی تلفن هوشمند با سیستم خودرو میباشد. گوگل مپ، تماسهای تلفنی، پخش موسیقی و …) و اپل کارپلی (Apple CarPlay) که مخصوص گوشی های آیفون می باشد، داخل سیستم اطلاعات سرگرمی قرار داده شده اند، اما یکی از آیتم های جذاب و قابل ذکر در کابین پژو ۲۰۰۸ صفحه کیلومتر خاص آن است که با طراحی به روز و اسپرتی ۲۰۰۸ به همراه نورپردازی رنگی، زیبایی را به کابین این خودرو بخشیده است، زیبایی که در هنگام شب و تاریکی با روشن کردن چراغ های خودرو، چشمگیر می شود، مطمئنا در هنگام روشن شدن نورپردازی داخلی معماری هنرمندانه ی نور داخل کابین ۲۰۰۸ نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

تصویر
طراحی داخلی پژو ۲۰۰۸
  • نحوه جانمایی موارد به کار رفته در کنسول میانی کاملا منطقی است چرا که نه خیلی خلوت و خسته کننده است و نه خیلی شلوغ که راننده و سرنشین جلو سردرگم شوند، و این تعادل مدیون هنر مهندسان فرانسوی است، ضمن اینکه، صفحه نمایش لمسی که در بخش بالایی قرار داده شده باعث می شود تا راننده برای کنترل کردن بخش های مختلف خودرو راحت تر باشد.
  • روکش صندلی ها و تودوزی از چرم با کیفیت هستند و طراحی دریچه های تهویه هوا مدرن و به روز است که حس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند، ضمن اینکه صندلی ها به صورت کاملا آرگونومیک طراحی شده که این امر باعث میشود تا سطح تماس صندلی با بدن سرنشینان افزایش پیدا کرده تا در مسیر های طولانی و رانندگی های بلند مدت، سرنشینان حس راحتی داشته باشند، البته نکته منفی که در مورد صندلی های عقب وجود دارد، فضای کم برای سرنشینان عقب است که پیشتر ما در پژو ۲۰۶ دیده ایم که مهندسان فرانسوی چه تصوری در مورد پاهای سرنشینان عقب دارند.
  • ناگفته نماند که، کاربرد بیشتر تلفن های هوشمند به یک امر ضروری در دنیای امروز تبدیل شده و شرکت پژو هم از این موضوع غافل نبوده است، برای همین از قرار دادن دکمه های فیزیکی کنترلی بر روی سیستم صوتی اجتناب کرده و به وجود دکمه های لمسی داخل صفحه نمایش اکتفا کرده است، نبودِ دکمه های فیزیکی اذیت کننده است هرچند که احتمالاً این مورد در مدل هایی همچون ۳۰۰۸ بهبود خواهند یافت، لازم به توضیح است که، پژو ۳۰۰۸ اواخر امسال با نسل دوم داشبوردهای آی کاکپیت عرضه خواهد شد.
تصویر
پژو ۲۰۰۸

مشخصات فنی پژو ۲۰۰۸

این شاسی بلند کوچک فرانسوی از دو موتور مختلف با حجم های ۱۲۰۰ سی سی و ۱۶۰۰ سی سی ساخته شده است، قابل توجه می باشد که، پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ به مانند خواهر بزرگتر خود یعنی پژو ۲۰۸ از پیشرانه کم مصرف و پربازده سری PureTech بهره مند است، لازم به ذکر است که این موتور، جایزه بهترین پیشرانه ی سال ۲۰۱۶ را در دسته ی نمونه های ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ سی سی را مال خود کرده است، در قسمت زیر توضیحاتی درباره هر کدام از این دو مدل پیشرانه قابل مشاهده است:

  • یک مدل موتور ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر با تکنولوژی جدید دارد که ۱۱۰ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور در ۱۵۰۰ دور ارائه می کند. این مدل تا ۲۵ درصد در مصرف سوخت و تولید کربن دی اکسید صرفه جویی می کند.
  • اما درباره ی مدل دوم هم باید بگیم که، این مدل دارای موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر بدون توربو با ۱۲۰ اسب بخار و موتور مجهز به توربو با ۱۶۵ اسب بخار قدرت است.

گمانی زنی ها از احتمال عرضه این خودرو با موتور ۱۲۰ اسب بخاری ۱.۶ لیتری در دو مدل دنده اتومات ۵ سرعته و دستی برای مشتریان ایرانی خبر می دهد.

درباره ی گیربکس های هر کدام هم باید گفت که، مدل ۱.۲ لیتری دارای گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی و مدل ۱.۶ لیتری دارای گیربکس ۵ سرعته دستی است.

کیفیت سواری پژو ۲۰۰۸

با توجه به کلام منتقدان و کارشناسان، کیفیت سواری پژو ۲۰۰۸ خوب و مطلوب است، این امر در کنار صدای موتور، که کمی زیاد است، (اما در حد آزار دهنده نیست) در این بازه قیمت بدک هم نیست، در پیچ های تند و گردش های ناگهانی با ۲۰۰۸ بایستی کمی مراقب باشید، بی شک سبک بودن این خودرو احتمال انحراف و از دست دادن کنترل را افزایش می دهد، اما برای سفرهای درون شهری، محصول پژو یک خودروی ایده آل با کیفیت سواری مطلوب است.

ایمنی پژو ۲۰۰۸

بی شک همگان به این امر واقف هستند که موسسه مطرح و خوشنام Euroncap در بحث کاری خود بسیار سخت گیر و جدی می باشد، لذا کم بی خود هم نیست که این کراس اوور خوش استیل فرانسوی به خوبی در این موسسه موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده، که همین امر بسیار خوب و دلگرم کننده است که در کشورمان بیشتر از قبل شاهد حضور چهارچرخ های (خودروهای) ایمن هستیم.
لازم به ذکر است که بگوییم، کمپانی فرانسوی پژو در کراس اوور خود تمام تلاش را جهت ایمنی زیاد تا جایی ادامه داده که، از یک شاسی تقویت شده هم برای استحکام بیشتر بهره برده است، که بی هیچ شکی این اقدام در پژو ۲۰۰۸ منجر به کاهش صدمات به سرنشینان در تصادفات شدید می شود،ضمن اینکه با قرار دادن امکانات ایمنی زیر (در تمامی مدل های پژو ۲۰۰۸ موجود است) کار را یکسره کرده و در این بخش بسیار خوب عمل نموده:

  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP
  • کنترل کشش ASR
  • کنترل پایداری CDS
  • کمک ترمز اضطراریEBA
  • سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBFD
  • سیستم ترمز خودکار
  • دارا بودن ۶ ایربگ استاندارد

شتاب و مصرف سوخت پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ ایران خودرو این توانایی را دارد که، در مدت زمان ۱۱.۳ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، تا جایی که راننده پژو ۲۰۰۸ اگر تصمیم گیرد که با ماکزیمم سرعت با پژو ۲۰۰۸ بتازد سرعتی برابر با ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه خواهد کرد، اما از بحث سرعت که رد بشیم باید بگیم که، در بحث مصرف سوخت این کراس اوور شهری(پژو۲۰۰۸) بدک نیست چرا که، مصرف سوخت ترکیبی ۷.۴ لیتر را داراست، این را هم بگم که پژو ۲۰۰۸ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است، در کل پژو در این بخش بسیار خوب و رضایت بخش عمل کرده است.

ابعاد

فضای بار با ساختار هوشمندانه و ظرفیتی معادل با ۳۵۰ لیتر، این قابلیت را دارد که با خم کردن صندلی های ردیف عقب، ظرفیت فضای بار بیشتر شده و قابلیت حمل ۱۱۹۴ لیتر را داشته باشد، حجمی که با کمی تحقیق و بررسی متوجه خواهید شد که تقریبا برابر با حجم خودرویی چون نیسان مدل جوک است، ضمن اینکه شما داخل کابین پژو ۲۰۰۸ هم فضاهای کاربردی جهت ذخیره اجسام را می بینید، هرچند که نسبت به رقبا این فضاها بیشتر و برتر نیست، از این مسائل که گذر کنیم به ابعاد اصلی خودرو می رسیم، به طوری که، طول این خودرو اهل فرانسه ۴۱۵۸ میلی متر بوده، عرضش هم برابر با ۱۸۲۹ میلی متر، و ارتفاعی برابر با ۱۵۵۷ میلی متر را داراست، ضمن اینکه وزن آن در مدل های مختلف با هم فرق دارد، بی شک به علت اینکه، پلت فرم این خودرو(پژو ۲۰۰۸) با مدل هاچ بک ۲۰۸ یکسان می باشد، لذا هرگز نبایستی انتظار تفاوت فاحش و زیادی را بین این دو خودرو(۲۰۸ و ۲۰۰۸) داشت.

امکانات رفاهی و آپشن های پژو ۲۰۰۸

خودرو فرانسوی مذکور، دارای امکانات رفاهی خوبی در بازه قیمتی خود است، البته یک نکته درباره امکانات رفاهی این کراس اوور فرانسوی(پژو ۲۰۰۸) مهم و قابل ذکر است که، برخی از امکانات رفاهی این خودرو در تمامی مدل ها و تعدادی هم تنها در مدل فول قابل دسترسی می باشد لذا ما اکنون به بیان امکانات رفاهی کلی و سپس به بیان آن دسته از امکانات رفاهی موجود در مدل فول آپشن خواهیم پرداخت:

  • کروز کنترل
  • تنظیم ارتفاع صندلی راننده
  • صندلی برقی راننده
  • درگاه های USB و AUX
  • خروجی برق ۱۲ ولتی
  • ۶ اسپیکر که شامل ۲ اسپیکر در قسمت جلو، ۲ اسپیکر در عقب و ۲ عدد توییتر می باشد.
  • بلوتوث
  • باربند
  • نشان دهنده وضعیت دنده
  • قفل مرکزی
  • سانروف
  • دماسنج داخلی و محیطی
  • چراغ روز (Day light)

حال نوبت به آن رسیده است تا امکانات خاص نسخه های سفارشی پژو ۲۰۰۸ را به شما عزیزان بگوییم:

  • سیستم پارک خودکار
  • سیستم تهویه ی اتوماتیک
  • دوربین دنده عقب
  • شیشه های دودی
  • آینه هی جانبی مجهز به گرمکن برقی
  • صفحه نمایشگر لمسی
  • سیستم مسیریاب ماهواره ای
  • بالابر اتوماتیک پنجره ها
  • صندلی های چرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین
  • نورپردازی LED کابین

نکات منفی در بخش امکانات رفاهی:

  • قابل ذکر است که، اگر شخصی خودروی شاسی بلند داشته باشد، ولی چهار چرخ محرک نباشد، کمی به ذوقش می زند، لذا کراس اوور پژو ۲۰۰۸ از آن دسته خودروهای شاسی بلند است که، برای کم کردن هزینه های خرید آن، از سیستم چهار چرخ محرک استفاده نمی کند،
  • دومین نکته هم این است که ریموت کنترل در خوری برای پژو ۲۰۰۸ در نظر گرفته نشده است(همان ریموت کنترل سیستم صوتی پژو ۲۰۶ است)
  • کوچک بودن محفظه داشبورد کاملا قابل لمس است چرا که فقط ۱۴ اینچ گنجایش دارد و این مقدار برای یک شاسی بلند شهری دلسرد کننده است.
  • سیستم هشدار دهنده کمبود سوخت بسیار عجیب است چرا که در همه خودرو ها با یک چراغ ریز قابل مشاهده است ولی در پژو ۲۰۰۸ کل صفحه کیلومتر قرمز می شود که این مسئله کمی قابل درک نیست.
  • بلندگوهای مارک JBL هرچند با وضوح صدا و کیفیت خوبی ارائه می شوند اما در پژو ۲۰۰۸ بلندگوهای کوچکی برایش در نظر نگرفتند که این امر کمی عجیب است.
  • سیستم سرگرمی بلوتوثی برای اندرویدی ها خوب است اما برای آیفونی ها دردسر کمی می آفریند، چرا که نخست لازم است که، یک کد به دستگاه وارد کنند و سپس داخل سیستم سرگرمی خودرو وارد شوند تا قادر به استفاده شوند.

قیمت و رقبا پژو ۲۰۰۸

رقیب اصلی خارجی این ماشین نیسان جوکه و در ایران رنو کپچر است، از آنجایی هم که ایران خودرو به دنبال رقیب برای دیگر خودروی تولیدی خودش نیست، پس سعی خواهد کرد تا به نحوی ۲۰۰۸ را قیمت گذاری کند، تا هیچ کدام از این دو دچار ضرر برایش نشود، اما شاید بتوان با کمک قیمت خارجی و سیاست گذاری ایران خودرو در گذشته حدس هایی را درباره قیمت این خودرو زد

مشخصات پژو ۲۰۰۸ کپچر توربو نیسان جوک اسکای پک چانگان CS ۳۵ هایما S۷ توربو جک S۵ توربو
حجم پیشرانه(سی سی) ۱۵۸۷ ۱۲۰۰ ۱۵۹۸ ۱۶۰۰ ۱۷۹۵ ۱۹۹۷
تعداد سیلندرها ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴
تعداد سوپاپ ۱۶ عدد ۱۶ عدد ۱۶ عدد ۱۶ عدد ۱۶ عدد ۱۶ عدد
حداکثر توان خروجی ۱۲۰ اسب بخار ۱۲۰ اسب بخار ۱۱۷ اسب بخار ۱۲۳ اسب بخار ۱۷۰ اسب بخار ۱۷۴ اسب بخار
بیشینه سرعت (کیلومتر / ساعت) ۱۶۰ ۱۹۲ ۱۷۸ نامشخص ۱۷۰ ۱۸۰
سیستم جعبه دنده اتوماتیک ۵ دنده اتوماتیک ۶ دنده CVT اتوماتیک ۴ دنده اتوماتیک ۶ دنده اتوماتیک ۶ دنده
حجم باک بنزین ۵۰ لیتر ۴۵ لیتر ۴۶ لیتر ۵۲ لیتر ۶۱ لیتر ۵۵ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی (۱۰۰ کیلومتر) ۷.۴ لیتر ۵.۹ لیتر ۶ لیتر ۷ لیتر ۹.۶ لیتر نامشخص
طول ( بر حسب میلی متر) ۴۱۵۸ ۴۱۲۲ ۴۱۳۵ ۴۱۶۰ ۴۵۳۰ ۴۴۳۰
عرض ( بر حسب میلی متر) ۱۸۲۹ ۱۷۷۸ ۱۷۶۵ ۱۸۱۰ ۱۸۳۰ ۱۸۴۰
ارتفاع ( بر حسب میلی متر) ۱۵۵۷ ۱۵۶۶ ۱۵۶۵ ۱۶۷۰ ۱۷۳۰ ۱۶۶۰
وزن (کیلوگرم) ۱۱۵۰ ۱۱۸۰ ۱۳۴۲ ۱۲۹۰ ۱۵۴۵ ۱۵۴۵
استاندارد آلایندگی یورو ۶ یورو۵ یورو ۶ نامشخص یورو۵ یورو۵

محاسن پژو ۲۰۰۸

  • نور جذاب در داخل کابین
  • ظاهر قابل قبول و همه پسند
  • ایمنی مناسب
  • پیشرانه خوب

معایب پژو ۲۰۰۸

  • نبود سیستم چهار چرخ متحرک
  • مخزن سوخت کوچک به اعتقاد بعضی کارشناسان

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (164 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (92 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (82 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (72 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (61 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (53 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (46 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...