دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

معرفی 5 نوع مرطوب کننده ی لب با زنبور عسل 

یکشنبه، 22 تیر 1399
روغن نارگیل برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی و بدن استفاده می شود غنی از اسیدهای چرب است، که از لب در مقابل اشعه UV محافظت می کند. موم زنبور عسل، همانطور که قبلا ذکر شد، یک مرطوب کننده شگفت انگیز برای لب های خشک شده است ، کره شی از پوست لب محافظت می کند و کمک می کند تا نرم شود.

کرم های مرطوب کننده Moisturizing creams یکی از اصلی ترین مواد مغذی برای حفظ شادابی و جوانی پوست می باشد هر فردی می تواند یکی از انواع پوست خشک، چرب و معمولی را داشته باشد.بهترین نوع پوست، پوست معمولی است که نه خشک است و نه چرب. اما پوست خشک و پوست چرب هر کدام آسیب های متفاوتی را متحمل میشوند. پوست خشک dry skin و عدم رسیدگی به آن صورت را خیلی رودتر شکننده و چروک می کند و پوست چرب و عدم نگهداری باعث جوش، آکنه و جوش های سرسیاه می شود.ه همین منظور بسیاری از افراد با توجه به کرمهای شیمیایی موجود در فروشگاه ها به پوست دلخواه خود دست پیدا نکرده اند! و همچنان مشکل مراقبت از Skin پوست دارند. به همین دلیل به گیاهان دارویی و تهیه کرم و ماسک های خانگی روی می آورند که تا 90درصد به نتیجه می رسید.

مرطوب کننده لب خانگی موم زنبور عسل :

موم زنبور عسل، یک ماده مرطوب کننده است ،که برای لب های خشکی زده پیشنهاد می شود همچنین در بسیاری از مرطوب کننده های تجاری، براق کننده ها و غیره نیز ،استفاده می شوند تا بافت های آسیب دیده را بهبود دهد. روغن شاهدانه نیز ،برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شود و در بسیاری از محصولات، برای اهداف مشابه مثل مرطوب کننده های لب استفاده می شوند می توانید مرطوب کننده لب خود را با این محصولات در خانه آماده کنید.

مواد لازم و دستور :

  • 15 گرم موم زنبور عسل، 10گرم کره کاکائو، 10گرم عسل مانوکا، 5گرم کره شی، 1 گرم روغن بادام
  • نیاز به 15g موم زنبور عسل، ، 20 میل روغن کارنالا، 5میل روغن شاهدانه، 10gm کره و 8قطره روغن مرکبات.

روغن نارگیل و کره شیا:

روغن نارگیل برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی و بدن استفاده می شود غنی از اسیدهای چرب است، که از لب در مقابل اشعه UV محافظت می کند. موم زنبور عسل، همانطور که قبلا ذکر شد، یک مرطوب کننده شگفت انگیز برای لب های خشک شده است ، کره شی از پوست لب محافظت می کند و کمک می کند تا نرم شود.

مواد لازم و دستور :

  • 1/8 فنجان روغن نارگیل
  • 1/8 فنجان کره شیا
  • 1 قاشق چایخوری روغن بادام شیرین و عصاره نارگیل (یا عصاره وانیلی)
  • 1/4 فنجان گلبرگ گل رز و 1 / فنجان موم زنبور عسل.

موم زنبور عسل و نعناع :

روغن نعناع ،به طور گسترده ای در بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست استفاده می شود بیشتر برای عطر و طعم و تحریک پوست اضافه می شوند. روغن حامل، مورد نیاز است زیرا روغن نعناع باید قبل از استفاده به پوست رقیق شود.

مواد لازم و دستور :

  • 8 قطره روغن نعناع
  • 1 قاشق چایخوری موم زنبور عسل
  • 2 قاشق چایخوری روغن حامل و رژ لب خرد شده(اختیاری برای رنگ دهی).
  • هنگامی که آماده شد، مرطوب کننده لب شگفت انگیز شما، آماده است.
  • شما همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری کره شی را به موم زنبور عسل خود اضافه کنید.

موم زنبور عسل با توت فرنگی :

توت فرنگی، حاوی مواد مغذی مانند:ویتامین A، E، K، آهن، منیزیم و غیره است همچنین ثابت شده است که، به علت داشتن مواد گوناگون، از شما در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت می کند برای تهیه این مرطوب کننده که در مقابل اشعه های مضر خورشید نیز محافظت می کند.

مواد لازم و دستور :

  • 2 قاشق غذاخوری موم زنبور عسل
  • 4 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان
  • رنده مواد غذایی صورتی
  • کمی از تکه های رژ لب
  • کمی براق کننده خوراکی و روغن طعم توت فرنگی نیاز دارید.

مرطوب کننده گلبرگ گل رز:

مهم است که لب ها را از خشکی محافظت کنیم، در غیر این صورت وضعیت لب ها می تواند بدتر شود و حتی لب ها خونریزی کنند.روغن گل رز به طور گسترده ای، در محصولات مراقبت روزانه مانند :پماد برای لب های ترک خورده استفاده می شوند شما می توانید از این روغن برای تهیه مرطوب کننده دست ساز خودتان، استفاده کنید.

مواد لازم و دستور :

  • 4 قطره روغن گل رز
  • 4 قاشق چایخوری روغن آفتابگردان
  • کمی خرده های رژلب
  • و 2 قاشق غذاخوری موم زنبور عسل.
  • آنها را مخلوط کنید و هر زمان که مورد نیاز بود، استفاده کنید.

این عادت ها را کنار بگذارید

مهم ترین اصل در از بین بردن خشکی پوست لب ها در ابتدا شناسایی علت ایجاد خشکی است. اگر علت خشکی لب ها، تنفس دهانی به یکی از دلایلی باشد که در بالا ذکر شده است، باید با جراحی یا دارودرمانی در رفع انسداد بینی کوشید. مصرف سیگار و سایر دخانیات باید به حداقل رسیده و ترجیحا قطع شود. هر نوع دارویی باید با نظر و اجازه پزشک صورت پذیرد به خصوص داروی ایزوترتینوئین و مشتقات ویتامین a که شدیدا پوست را خشک می کنند. به کودکان یا افرادی که عادت به زبان زدن لب ها و مرطوب کردن آنها دارند، باید توصیه کرد این عادت را کنار بگذارند. لازم به یادآوری است ذرات بزاق خاصیت جذب و انعکاس اشعه ماورای بنفش را داشته و می توانند شدت آسیب به پوست لب را افزایش دهند. خودداری از تماس با مواد غذایی محرک و شست وشوی مرتب لب ها و خشک کردن آنها با دستمال کاغذی لطیف می تواند اثرات تحریکی خوراکی ها را کاهش دهد.

آیا لب ها به لایه برداری احتیاج دارند؟

لب های شما نیز همچون پوست تان نیاز دارند به صورت روزانه از شر سلول های مرده خلاص شوند. راه های زیادی برای این کار وجود دارد، شاید بتوان گفت یکی از ارزان ترین و تاثیرگذارترین راه ها استفاده از شکر است، البته نمک نیز همان کار را می کند به شرط اینكه جراحت خاصی روی لب های تان نباشد. ابتدا لب های تان را با وازلین یا روغن زیتون چرب کنید، سپس با انگشت حلقه خود مقداری شکر را آرام روی لب های تان بمالید تا ذرات ریز شکر روی لب ها حرکت کنند، سلول های پوستی شکلی شبیه الماس دارند بنابراین اگر فقط مقداری شکر روی لب ها بگذارید و لب ها را به هم بمالید هیچ فایده ای ندارد. یک راه دیگر هم این است که کمی وازلین را با شکر مخلوط کنید و با مسواک روی لب های تان بمالید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
سابمیت مقاله چیست؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه