معرفی و بررسی خصویات سگ نژاد آمریکن اسکیمو (American Eskimo Dog)

  سه شنبه، 28 دی 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی و بررسی خصویات سگ نژاد آمریکن اسکیمو (American Eskimo Dog)
سگ آمریکن اسکیمو از نژاد اشپیتز که معروف است به سگ عروسکی و در شمال اروپا با چهره foxli معروف است. با ما همراه شوید تا با ویژگی ها و نحوه نگهداری سگ American Eskimo Dog بیشتر آشنا شوید.

سگ اسکیمو تقریبا از نژاد سگ های کوچک خانگی است، اسم اسکیموEskimo درواقع از یک منطقه بومی آلمان گرفته شده است. این سگ ها توسط اروپاییان قبل از جنگ جهانی اول با نام اسپیتز آلمانی German Spitz وارد آمریکا شد ، ولی بعد از جنگ جهانی اول بخاطر جریحه­دار نشدن روحیه مردم آمریکا اسم آن تغییر یافت و هیچکس از دلیل این تغییر نام اطلاع ندارد. کلوپ سگ اسکیمو آمریکایی، در سال 1985 تاسیس شد و در سال 1995 این کلوپ نژاد آمریکایی را در گروه غیر ورزشی باشگاه شناخت.

سگ اسکیمو آمریکایی علاوه بر ظاهر زیبا و دل انگیز، شخصیت بسیار جذابی هم دارد. او بسیار باهوش است و عاشق بازی کردن و ورزش کردن است. از این لحاظ که این سگ نسبت به غریبه ها همیشه مشکوک است، می توان گفت به عنوان سگ نگهبان مناسب است. باید فرصت های مشخصی را برای این نوع سگ به وجو د آورد تا بتوان از زیبایی و توانایی آن استفاده کرد. در صورتی که از انرژی و فعالیت آنها استفاده نشود، بی حوصله می شوند و معمولا پارس کردن و جویدن را برای آنها به ارمغان می آورد. یک سگ از نژاد اسکیمو آمریکایی با استفاده از انرژی و فعالیت هایش می تواند خانه و حیاط شما را ویرانه کند. با توجه به انرژی بیش از حد و اراده این نژاد سگ، نیاز به یک صاحب با تجربه و با اعتماد به نفس بالا است تا مسوولیت تدریس وی را به عهده بگیرد.

این نژاد سگ عاشق بودن در یک خانواده است و اگر برای مدت زمان طولانی تنها بماند اضطراب جدایی را متحمل خواهد شد. زمانی که قصد دارید از خانه خارج شوید بهتر است که سگ اسکیموی خود را داخل جعبه یا یک مکان کوچک با تعدادی اسباب بازی جویدنی مخصوص رها کنید تا زمانی که به خانه باز می گردید، نگرانی بابت به وجود آمدن دردسر و مشکلی نداشته باشید.

مشخصات سگ نژاد آمریکن اسکیمو

نام آمریکن اسکیمو (American Eskimo Dog)
دسته بندی نژاد اشپیتز، سگ عروسکی، سگ همنشین
قد قد نرها: (48 – 37) سانتی متر
ماده ها: (48 – 37) سانتی متر
وزن وزن 11 تا 20
وزن 10 – 18
عمر ۱۲ تا ۱۵ سال

خصوصیات ظاهری سگ اسکیمو آمریکایی

پوشش ضخیم و متراکم دولایه نژاد سگ اسکیمو ممکن است سفید یا سفید با کرم باشد. وزن متناسب با قد است و معمولاً بین 10 تا 35 کیلو پرورش داده می شود. این نمونه از نظر ظاهر باید قوی و هوشیار به نظر برسد. اساساً قد این سگ جمع وجور خوش قیافه از استخوان های کتف سنجیده می شود. این نژاد دارای چشمانی تیره و باهوش و سیمایی هوشیار هست.

پوشش ظاهری سگ اسکیمو ضخیم و دارای گردنی کلفت، پاها با پوشش متراکم با رنگ دیگری از کتف و سینه جداشده است. پوشش تماماً سفید یا سفید با کرم است و در حالت طبیعی و بدون اصلاح است. دم پرپشت بالا قرارگرفته و از پشت حمل می شود، اما ممکن است درحالی که سگ در حالت استراحت است، آن را رها کند. این نژاد راه رفتن جسورانه ای دارد و سر خود را با افتخار حمل می کند. او مشتاق سرگرم کردن است و هرگز نباید خجالتی و پرخاشگر باشد.

سگ نژاد آمریکن اسکیمو

خصوصیات رفتاری سگ اسکیمو آمریکایی

سگ نژاد اسکیمو استاد سرگرم کنندگی است. این موجود دوست داشتنی می داند چگونه برای به دست آوردن چند خنده و در هر فرصتی نمایش اجرا کند. آن ها باهوش و مصمم هستند و سعی می کنند که مردم را برای به دست آوردن خواسته هایشان که معمولاً خوراکی های بیشتر یا شام دوم است رضایت بقیه را جلب کنند. گرچه ممکن است کمی طول بکشد تا با غریبه ها گرم بگیرند، اما آن ها با همه دوستانه رفتار می کنند. افراد جدید به سادگی به سمت آن ها جذب می شوند و فرصتی برای خودنمایی پیدا می کنند.

آن ها خیلی خوب می پرند و عاشق ایستادن بر روی پاهای عقبی شان هستند. این نژاد مشتاق جلب توجه کردن و خوشنود نمودن صاحبش هست. ازآنجاکه ممکن است هنگام شنیدن زنگ درب و یا ورود افراد ناشناس چندین بار پارس کند بهتر است به خوبی از سنین تولگی آموزش دیده تا این عادت به همراه نداشته باشد. بسیار هوشیار، شجاع و سرگرم کننده اند. اگر آموزش نبینند تا انسان را به عنوان رئیس خود بپذیرند، گوش به فرمان وی نخواهد بود. این نژاد اگر از سوی صاحبش اجازه بیابد می تواند به سگی سلطه جو مبدل شود.

تغذیه سگ اسکیمو آمریکایی

سگ نژاد اسکیمو آمریکایی مستعد پرخوری هستند و انگیزه غذایی بالایی دارند؛ اما این نژاد در جلسات آموزشی به خوبی به درمان پاسخ می دهد. رژیم غذایی توصیه شده برای اکثر سگ های اسکیمو آمریکایی روزانه حدود 2 فنجان غذای خشک باکیفیت بالا، بر اساس میانگین وزن و میزان فعالیت سگ است. این مقدار باید بین دو وعده غذایی تقسیم شود. این نژاد نسبت به نژادهای دیگر گرایش ندارند. این سگ ها از غذای خود محافظت می کنند؛ درحالی که یک اسباب بازی جورچین توزیع کننده غذا می تواند به ورزش مغز او کمک کند و با این وسیله آموزشی می تواند برای محافظت از غذای خود نیز تمرین کند. نکته قابل توجه این که به کودکان نباید اجازه داد موقع غذا خوردن سگ ها به غذای آن ها دست بزنند یا غذایشان را بردارند.

سلامتی و نظافت سگ اسکیمو آمریکایی

امید به زندگی و طول عمر سگ های اسکیمو حدود 12 تا 15 سال است.یک سگ اسکیمو پوشش ضخیم و کلفتی دارد که ریزش مو زیادی دارد. این خصوصیت برای این است که هوای سرد مناطق سردسیری باعث پرپشت و بلند شدن موهای این نژاد شده، موهای این سگ های دوست داشتنی به مراقبت روزانه و برس کشیده شدن احتیاج دارد. شما می توانید موهای بلندشان را شانه بکشید ولی برای اینکه لایه های کوتاه و ضخیم زیرین موهایشان نمدی نشود حتماً از برس های مخصوص استفاده کنید. چون به آراستگی کمی احتیاج دارند.

برس زدن هفتگی از نمدی شدن موهای نژاد سگ اسکیمو جلوگیری می کند و باعث کاهش خز در اطراف خانه می شود. برس زدن روزانه ممکن است در دوره های ریزش فصلی لازم باشد. استحمام باید فقط در صورت لزوم برای جلوگیری از تحریک پوست انجام شود. مرتب کردن ناخن به طور منظم به شما کمک می کند تا از شکاف دردناک، ترک خوردگی یا شکستگی جلوگیری کنید. اگر این نژاد به اندازه کافی ورزش نکند و یا بیش ازحد تغذیه نشود، می تواند به راحتی وزن خود را افزایش دهد.

بیماری های تهدید کننده سگ های اسکیمو

آمریکن اسکیمو سگ سرسختی است و به همین دلیل نباید یک صاحب سست عنصر داسته باشد و باید او را به گونه ای آموزش دهد تا مطیعش شود. باید در روز به میزان کافی فعالیت کند در غیر این صورت به سگی بی حوصله و خرابکار تبدیل می شود. در ادامه بیماری های این سگ را بررسی میکنیم.

دیسپلازی مفصل ران

این یک بیماری ارثی است. شما ممکن است هیچ نشانه ای از ناراحتی در یک سگ با دیسپلازی مفصل ران را متوجه نشوید.غربالگری اشعه ایکس برای دیسپلازی مفصل ران است که توسط بنیاد ارتوپدی برای حیوانات یا دانشگاه پنسیلوانیا برنامه بهبود هیپ (PennHIP) انجام می شود.اگر شما در حال خرید یک توله سگ هستید، باید مطمئن شوید که پدر و مادر برای دیسپلازی مفصل ران چک شده وعاری از مشکلات هستند.دیسپلازی مفصل ران ارثی است، اما همچنین می تواند توسط عوامل محیطی، مانند رشد سریع از یک رژیم غذایی با کالری بالا و یا صدمات وارده از پریدن یا سقوط ایجاد شود .

پرتس بیماری (لگ زاییدن)

این بیماری در توله سگ ها درد ندارد و باعمل جراحی درمان می شود .

پیشرو شبکیه آتروفی

این بیماری از خانواده بیماری های چشم است که باعث تخریب تدریجی شبکیه چشم می شود.دراوایل بیماری، سگ دچار شب کوری می شود. با پیشرفت بیماری در طول روز هم کور می شوند.

آب مروارید

با توجه به شدت آب مروارید ، گاهی باعث از دست دادن بینایی در سگ می شود. بعضی اوقات با عمل جراحی نیز برداشته می شود.

آموزش سگ های اسکیمو آمریکایی

سگ های اسکیمو آمریکایی باهوش، مشتاق رضایت خاطر و سرگرمی اطرافیان هستند. اطاعت اولیه را با سهولت فرا می گیرند. آن ها به خوبی به رفتارها پاسخ می دهند و به جای تکرار خسته کننده، از طریق فعالیت های سرگرم کننده بهترین نتیجه را در امر آموزش می گیرند. اگر این نژاد خسته شده باشد، به راحتی اطاعت نخواهد کرد. اگرچه شما هرگز سگ اسکیمو را آموزش نمی دهید که پارس کند؛ این یک رفتار طبیعی برای این نوع اشپیتز است.

آن ها تمایل زیادی به پارس کردن و ابراز وجود دارند که در نژادهای بزرگ تر این پارس کردن تبدیل به غرش هم می شود. پس خوب است در تولگی به آن ها دستور پارس کردن و ساکت بودن را آموزش بدهید که در بزرگ سالی دچار مشکل نشوید. می توانید به سگ اسکیمو بیاموزید که وقتی زنگ خانه به صدا درمی آید به خانه خود برود تا رفتارهای هیجان زده مهمانان را کاهش دهد. سگ اسکیمو باید به خوبی آموزش ببیند در غیر این صورت به طور غریزی پرندگان، همستر و جوندگان و حیوانات خانگی کوچک را تعقیب می کند.

مراقبت و تغذیه سگ نژاد آمریکن اسکیمو

اگرچه در هر آب و هوایی می تواند خوب عمل کند ولی باید به این نکته توجه کنید کهن سگ اسکیمو آفریقایی عاشق آب و هوای سرد است. یکی از لذت های داشتن این نوع سگ، تماشا کردن بازی آن در هوای برفی است که بیشتر سگ های اسکیمو عاشق آن هستند. به غیر از برف این نوع سگ ها بازی کردن در آب را هم دوست دارند. می توانید بدون نگرانی این نژاد را در انواع خانه ها نگهداری کنید و تا زمانی که داخل مکان سر بسته قرار داشته باشد به خوبی عمل خواهد کرد. می توان گفت که زمانی که کنار خانواده اش قرار دارد در خوش حال ترین حالت خودش است.مقدار روزانه توصیه شده: 1.2 یا 1.5 فنجان غذای خشک با کیفیت بالا در روز که به دو وعده غذایی به طور کلی تقسیم بندی می شود.

میزان سازگاری نژاد American Eskimo Dog با کودکان و حیوانات دیگر

آمریکن اسکیمو سگ خانواده بسیار عالی است که با همه مهربان است، از جمله کودکان در تمام سنین، سایر سگها و گربه البته، بزرگسالان باید همیشه تعامل بین بچه ها و سگ را نظارت داشته باشند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (466 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (326 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (312 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (247 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (214 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (189 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (152 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (119 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (113 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (89 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (87 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (83 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی
کشف یک گونه جانور نادر و جدید در دریا؛ کوسه‌های شبح در آبهای تاریک نیوزلند دیده شد!+تصاویر
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
(ویدیو) جنجال جدید و باورنکردنی سریال گردن زنی/ شاید باورتون نشه ولی تو سریال گوش های مهران غفوریان رو با چسب چسبوندن به سرش😲😲
(عکس) سنگ تمام بیرانوند برای تولد لاکچری پسرش با تم شیک و خاص/ فقط قیافه اون سگ با ابهت کنار پسرش
(تصاویر) 5 خانه‌ی حیرت‌انگیز جهان در سال 2024 از نگاه معماران/ جالبه که نه لوکسن نه لاکچری ولی میخکوب‌کنندن
اگه اولین نفر برای قبر خریدن باشی جایزه میگیری! 🤣جایزه اولین کسی که تو بهشت زهرا دفن شد چی بود؟ + عکس
همزاد جنی باور خرافی یا واقعی؟/آیا شما به وجود همزاد باور دارید؟+تصاویر
(ویدئو) روایت افتخارآمیز رضا ناجی از لحظه برنده شدن بهترین بازیگر جشنواره برلین بین چند ابر بازیگر دنیا برای فیلم آواز گنجشک ها
ماجرای جمله ای که امام خمینی(ره) به سید حسن نصرالله گفت/ پیام مهم آیت‌ الله بهجت به سید مقاومت چه بود؟
جلسه غیرعلنی مجلس در مورد مسائل منطقه و حوادث لبنان آغاز شد
سردار عباس نیلفروشان در حملهٔ تروریستیِ رژیم صهیونیستی به هم‌رزمان شهیدش پیوست
(تصاویر) بازیگران معروف سینمای ایران که بازیگری را از پدر و مادر بازیگرشان به ارث برده‌اند/ از دختر گوهر خیراندیش تا پسر پرویز پرستویی
فقط افراد تیزبین که مو رو از ماست بیرون میکشن میتونن خرگوش رو در این عکس پیدا کنن
(ویدیو) تیتراژ پایانی جذاب و متفاوت جوکر بانوان/ اینجا جوکر خانم‌هاست😌 طبقه 21 یو یو
منتخب روز   
زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس