معرفی چند نوع سنگ کاربردی در طلا و جواهرات 

  چهارشنبه، 18 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی چند نوع سنگ کاربردی در طلا و جواهرات 
تجارت سنگهای قیمتی، یکی از تجارتهای پر سود جهانی به شمار می رود که دستمایه آن محصولاتی طبیعی است که به لطف هنر بشر تبدیل به کالاهایی بی بدیل برای سرمایه گذاری و بهره برداری می شوند. . .برق خیره کننده و سحرآمیز جواهرات در زیر نورهای هدایت شده فروشگاههای شیک جواهر فروشی مترصد است تا نگاه مشتاق عاشقان زیبایی را شکار کند.

تجارت سنگهای قیمتی، یکی از تجارتهای پر سود جهانی به شمار می رود که دستمایه آن محصولاتی طبیعی است که به لطف هنر بشر تبدیل به کالاهایی بی بدیل برای سرمایه گذاری و بهره برداری می شوند. . .برق خیره کننده و سحرآمیز جواهرات در زیر نورهای هدایت شده فروشگاههای شیک جواهر فروشی مترصد است تا نگاه مشتاق عاشقان زیبایی را شکار کند. شکاری که صید و صیاد هر دو از موهبت آن برخوردارند.

جواهرات و زیورآلات به خصوص اگر اصل و گران قیمت باشند، مطلوب تقریبا تمامی خانم ها است. راستی هیچ می دانید چرا اینقدر این سنگ ها زیبا و پرجاذبه اند؟ می دانید چرا ما برای خریدن آنها اینقدر پول می پردازیم. و چطور باید آنها را بشناسیم و از آنها نگه داری کنیم؟ می دانید چقدر باید برای آنها پول بپردازید که مغبون نشوید؟

تجارت سنگهای قیمتی، یکی از تجارتهای پر سود جهانی به شمار می رود که دستمایه آن محصولاتی طبیعی است که به لطف هنر بشر تبدیل به کالاهایی بی بدیل برای سرمایه گذاری و بهره برداری می شوند. انواع سنگهای قیمتی که از معادن عمیق استخراج می شود، پس از برش خوردن و نشستن روی پایه های طراحی شده و یا به صورت خام به سرمایه ای تبدیل می شوند که هزاران سال عمر دارند.

زیور آلات در واقع دو قسمت می باشند قسمتی که در ساخت آن هیچ نوع سنگی استفاده نشده و تنها از طلا درست می شوند که به آنها زیورآلات طلایی گفته می شود و قسمتی دیگر که از سنگ های زیبا و گران قیمت و یا سنگ های مصنوعی در ساخت آن بکار رفته که با عنوان جواهر آنها را می شناسیم که طلا و جواهر به این صورت از هم تفکیک می شوند.از فلزات بسیار با ارزش و گرانی که همیشه در بازارهای داد و ستد بین المللی دنیا مورد تجارت قرار می گیرد فلز طلا است که با نشان اختصاری (AU) مشهور است.

طلا به عنوان فلزی که از قدیم الایام به عنوان یک فلز نادر و البته زیبا دارای طرفداران بیشماری بوده و هست و گاه گاهی با توجه به مسائل اقتصادی در بازارهای جهانی با افزایش و البته کمی کاهش قیمت روبه رو می گردد اما با وجود گرانی های زیاد باز هم توانسته تا به امروز جایگاه خود را به عنوان یک فلز با ارزش و گران حفظ کند.

اما وقتی که بر روی طلا های ساخته شده سنگ های اصلی و مصنوعی (Syntactc) را قرار می دهند عنوان جواهر به خود می گیرد و بی شک قیمت آن نیز تغییر کرده و بالا می رود و این بالا رفتن قیمت باعث افزایش دست مزد می شود البته این گرانی به علت استفاده از سنگ های اصلی است که در این جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد .سنگ هایی که از دل معدن ها یافت می شوند مانند زمرد ، آکومارین ، فیروزه ، توپاس آماتیس و...به سبب طبیعی بودنشان زیاد با هم قرینه و همسو نیستند.

از جمله سنگ های گران قیمت دیگر سنگهای راف (Rough) می باشد که دارای مزیت هایی از جمله درخشندگی در رنگ و صافی و جلا ، پاکی داخل سنگ ،و بزرگی سنگ می باشد .ولی وقتی که برای استفاده و کاربرد به کارخانه های برش می روند و در اندازه های گوناگون برش داده می شوند آن موقع خصوصیات نوع تراش ، قطر سنگ از سطح رو(Table) تا سندانچه (Pavilion) و شعاع میدان سنگ و عوامل زیاد دیگر که سبب می گردد تا در افزایش قیمت آن دخالت کنند. این تفاوت ها به اندازه ای به هم نزدیک هستند که اغلب یک درجه رنگ روشن یا تیره در سنگ سبب چندین برابر شدن قیمت سنگ یا جواهر با سنگ شبیه اش می گردد.افراد ماهر در اینکار برای بررسی دقیق تر سنگ ، آن را با سنگی که به آن شبیه است را در زیر ذره بین در زمان های متفاوت مورد مشاهده و مقایسه قرار می دهند تا بتوانند پاکی و رنگ واقعی سنگ را با دقت مشاهد ه کنند.

هر زمان خواستید طلا و جواهر بخرید حتما از مغازه ای خریداری کنید که مورد اطمینان و اعتماد است و برای خریدهایتان همیشه فاکتور بگیرید اما دیگر فاکتور را برای ارزیابی به یک مغازه ی دیگر نبرید و از انجام اینکار اجتناب نمایید چرا که همانطور که در بالا اشاره کردیم سنگ ها از هر لحاظ دارای پیچیدگی خاصی هستند و برای شناخت نیاز به زمان و دقت ومهارت کافی دارند و با یک نگاه اجمالی نمی توان به نوع سنگ و جنس و قیمت آن اشاره کرد بنابراین طبیعی است که در شناسایی قیمت واقعی آن یک تضاد به وجود آید و لذا آرامش ذهنی شما بر هم زده شود و حتی اعتماد و اطمینان قبلی شما نیز نسبت به آن مغازه دار خدشه دار شده و از بین برود و نظر شما را نسبت به آن مغازدار بد بین سازد

سنگ زمرد (Emerlad):

سنگ زمرد یک سنگ معدنی گرانبهاست که سمبل بهار، عشق و تولد دوباره است. رنگ سبز آن به خاطر وجود مقداری کروم و وانادیوم در آن است، البته زمرد به رنگ های آبی و زرد هم دیده می شود. سنگ زمرد تا حدودی شکننده است و سختی کمی دارد و با توجه به چهار ویژگی رنگ، وضوح، برش و قیراط شناخته می شود که مهمترین آن رنگ و وضوح است یعنی زمرد خوب علاوه بر دارا بودن رنگ سبز خالص باید از شفافیت قابل توجهی هم برخوردار باشد. این سنگ در برزیل، پاکستان، روسیه و شرق آفریقا، هند، کلمبیا و ماداگاسکار یافت می شود.

زمرد به چهارمین چاکرای بدن ( چاکرای قلب) اشاره دارد و به عنوان سنگ عشق موفق شناخته شده که وفاداری و سعادت را به ارمغان می آورد و باعث افزایش وحدت و دوستی می شود. سنگ زمرد تمرکز را افزایش داده و باعث تقویت توانایی های روحی می شود.این سنگ همچنین در درمان بیماری های مربوط به قلب ، ریه، ستون فقرات و بیماری های عضلانی مؤثر است.

سنگ گارنت (Garnet):

گارنت از کلمه انگلیسی granatum گرفته شده که اشاره به انار دارد. به همین دلیل اغلب افراد فکر می کنند که گارنت باید فقط به رنگ قرمز بسیار شفاف مانند یاقوت سرخ یافت شود در حالی که این سنگ، رنگین کمانی از رنگ هاست. عناصر مختلفی مانند کلسیم، آهن، منگنز و … درون گارنت وجود دارد که کم و زیاد شدن آنها باعث ایجاد رنگ های مختلف مانند نارنجی، قهوه ای، سبز و … یافت می شوند. گارنت بر خلاف سنگ های دیگر اشاره به یک سنگ مشخص با ویژگی های خاص ندارد بلکه گارنت نامی است که به گروه بزرگی از سنگ های معدنی با فرمول های شیمیایی متفاوت اشاره می کند و نه تنها به عنوان یک جواهر گران قیمت تزئینی از آن استفاده می شود بلکه خواص درمانی و قدرت محافظتی آن نیز ارزشمند است . این سنگ سرشار از احساسات عمیق است و نماد آتش اولیه، خلق جهان بدون هرج و مرج، پاکی و عشق است.

گارنت به اولین چاکرای بدن ( چاکرای ریشه) اشاره دارد و برای کاهش سموم بدن، پاک کردن اندام ها ی حیاتی و خون مفید است و همچنین به جذب ویتامین ها کمک می کند. گارنت انرژی را متعادل می کند و آرامش و شور را به صورت مناسب به ارمغان می آورد.

در حدود ۵۰۰۰ سال قبل این سنگ در کشورهای چکسلواکی و مصر یافت می شده است. امروزه گارنت نه تنها به عنوان جواهر زیبا شناخته می شود، بلکه به طور گسترده ای در بازارهای صنعتی، برای چرخ دنده های ساعت، کاغذ سنباده و مواد ساینده استفاده می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (618 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (193 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (28 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان