معرفی اعجاب‌انگیزترین ستون‌های سنگی (Man-Pupu-Ner)!

  دوشنبه، 07 آذر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی اعجاب‌انگیزترین ستون‌های سنگی (Man-Pupu-Ner)!
یکی از مرموزترین و اعجاب‌انگیزترین جاهای دیدنی روسیه ستون‌های سنگی است که در محله کومی قرار دارد. جالب است بدانید که این ستون‌ها طبیعی هستند و هیچ بشری در ساخت آنها دخیل نبوده است. شاید باورش برایتان سخت باشد ولی این ستون‌های ۴۲ متری حدودا ۲۰۰ میلیون ساله هستند. اما با این حال این یک سن تخمینی است چون اطلاعات دقیقی از ساخت این سنگ‌ها در دسترس نیست.

غرب کوه های اورال روسیه مجموعه ای از سخره های سنگی وجود دارد به نام : منپاپانر (Manpupuner) و یا Man-Pupu-Nyor که البته این صخره ها به نامهای مختلی در منطقه نامیده می شوند که عبارتند از : "مجموعه هفت مرد سنگی قوی" و یا "قطب های جمهوری کومی" ویا "کوه کوچک خدایان" ویا "هفت غول ایستاده" اینها اسامی است که بر روی هفت سنگ صخره ای غول پیکر بیرون آمده از زمین ،در منطقه Troitsko-Pechorsky از جمهوری کومی قرار داده اند. جمهوری Komi یک مکان دور و کم جمعیت در شمال غرب روسیه بوده و کوه های اوران در سمت شرق آن قرار گرفته است.

ستون‌های سنگی (Man-Pupu-Ner)

در سال ۲۰۰۸ این چشم انداز عجیب، به همراه کلیسای جامع سنت باسیل (Saint Basil)، دریاچه بایکال (Baikal)، کوه ابروس (Ebrus)، دره چشمه های آب گرم، کاخ پیترهوف (Peterhof) و منطقه تاریخی (Mamayev Kurgan) مجسمه عظیم شوروی به عنوان عجایب هفت گانه ی کشور روسیه اعلام شدند.

این ستون های سنگی غول پیکر، در شمال کوهستان اورال قرار گرفته اند. این صخره های ناهموار ۳۰ تا ۴۲ متری، با عنوان ۷ مرد قوی شناخته می شوند و تا زمانی که شخصا به آنجا نروید یا عکسی از آنها در مقایسه با انسان نبینید، قادر به درک عظمت و بلندی آنها نخواهید بود.

براساس اطلاعات sevenwonders.org ، افسانه های محلی می گویند که این ستون ها در اصل گروهی از سامویدهای قوی هیکل (Samoyed)- گروهی از عشایر شمال سیبری که در دوران دیرینه سنگی اروپا می زیستند- بودند که برای غلبه بر مردم مانسی (Mansi) به آنجا رفتند. هنگامی که چشم آنها به کوه های مقدس مانسی افتاد، همه آنها به سنگ تبدیل شدند. در حالی که این افسانه داستانی گیرا و جالب دارد، دلیل علمی تر برای شکل گرفتن ستون ها این است که با توجه به قرارگیری این صخره ها روی تپه ای بادخیز، برای مدتی طولانی در معرض وزش بادهای سرد و خشن قطب شمال قرار گرفته اند و به این شکل درآمده اند.

ستون‌های سنگی (Man-Pupu-Ner)

سنگهای عرفانی

سنگهای عرفانی وقتی همه اینها را با چشم خود می بینید ، حتی تصور این که بدنه سنگی یک بنای زمین شناسی یا نتیجه زحمت کشیدن طبیعت است ، دشوار است. علاوه بر اراده ، شما به افسانه ها اعتقاد دارید. اولاً ، درک این نکته دشوار است که باد ، باران و برف می توانند چنین خالقانی درخشان باشند ، و ثانیاً ، من فقط می خواهم مانند یک کودک به یک معجزه اعتقاد داشته باشم. فلات به گونه ای واقع شده است که همه چیز در ابتدای تابستان در سمت جنوبی شکوفا می شود ، در حالی که در شمال هنوز برف وجود دارد و فقط در آگوست ذوب می شود. بسیاری از کسانی که آنجا بوده اند توجه می کنند که احساس ترس غیرقابل توضیح در نزدیکی ستون های سنگی حاکم می شود. ساکنان محلی مطمئن هستند که در زمان های قدیم مراسم مختلف شمنی در آنجا انجام می شده است. هرچه به آنها نزدیک می شوید ، منظره غیرمعمول تر می شود. همه سازندها شکل متفاوتی دارند و در اطراف آنها تخته سنگ ها و برجستگی هایی وجود دارد که دیوار محکمی را تشکیل می دهند ، گویی از کرکورها محافظت می کند. آنها در زمستان ، وقتی ستون ها کاملاً سفید هستند ، بسیار زیبا به نظر می رسند ، گویی کریستال هستند. در پاییز اغلب مه وجود دارد ، و به نظر می رسد غول ها در مه فرو رفته اند.

ستون‌های سنگی (Man-Pupu-Ner)

معمای مبدأ

قبلاً ، آنها در این قلمرو واقع شده بودند ، اما تحت تأثیر باد و برف ، طی چند هزار سال به آرامی فرو ریختند. ابتدا سنگهای نرم و سپس سنگهای سخت شسته شدند. قسمتی از سنگ های سخت کوههای سابقتا امروز زنده ماند اکنون می توانید 7 ستون بزرگ را در اینجا مشاهده کنید که با عظمت شدید خود حیرت انگیز می شوند.

افسانه در مورد بتها

با وجود توضیحات علمی موجود در مورد منشا مجسمه های سنگی ، افسانه های مختلفی در مورد این مکان وجود دارد. یکی از افسانه ها می گوید که ستون های هوازدگی هفت برادر غول پیکر هستند که به سنگ تبدیل شده اند. آنها به این قسمتها آمدند تا بیشترین را ببرند دخترزیبااز قبیله منسی زیبایی از همسر شدن برادر بزرگتر خود امتناع کرد و بنابراین تصمیم گرفتند او را بدزدند. یک کشتار خونین بین مردان قبیله و برادران رخ داد که تمام روز ادامه داشت. ابتدا ، برادر بزرگتر دیوار مانسی را شکست ، سپس تصمیم گرفت قلعه بلوری را که قطعات آن در سراسر اورال پراکنده شده بود ، تخریب کند. دختر از دست کسانی که دوست نداشتند به کوه ها فرار کرد. برای جلوگیری از غولها ، برادر زیبایی به مکانی مقدس رفت تا از ارواح مانسی بخواهد تا از شر آقا بسیار مزاحم خواهرش خلاص شوند. روز بعد ، غول ها دختر را پیدا کردند و قصد داشتند او را با خود ببرند ، اما در همان لحظه برادرش ظاهر شد و با کمک طلسم های دریافتی از ارواح ، توانست غول ها را به مجسمه های سنگی تبدیل کند. بر اساس افسانه ای دیگر ، ستون های آب و هوا (Man-Pupu-Ner) تا حدودی متفاوت ظاهر شده است. شش غول قدرتمند وجود داشت. آنها شروع به آزار و اذیت یکی از قبایل مانسی کردند که در غولها زندگی می کردند ، تقریباً به قبیله نزدیک منبع Pechera نزدیک شدند ، اما در اینجا آنها توسط یک شمن سبقت گرفتند. چهره ترسناک و سفید ، مانند آهک جادوگر ، غولها را بسیار ترساند و آنها خود به مجسمه های سنگی بزرگ تبدیل شدند. از آن زمان ، بسیاری از شمنان از قبیله منسی به بتها آمده اند تا قدرت جادویی خود را در اینجا بکشند. افسانه سوم می گوید که ستون های هوازدگی غولهای سنگ شده ای هستند که به دلیل انرژی قوی کوه اصلی این فلات - یالپینگ نر ، که بسیار نزدیک به این مکان خارق العاده است ، در وحشت ابدی منجمد شده اند.

ستون‌های سنگی (Man-Pupu-Ner)


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان