معرفی جدیدترین پیکاپ های آفرود در بازار خودرو

  پنجشنبه، 14 مرداد 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی جدیدترین پیکاپ های آفرود در بازار خودرو
اگر قصد خرید خودرو آفرود را دارید یا علاقه‌مند هستید تا اطلاعات بیشتری در مورد جدیدترین خودروهای آفرود موجود در بازار کشور به دست آورید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

این روز ها آفرود به عنوان یک ورزش شناخته می شود. ورزشی که هیجان انگیز است و هزینه بالایی نیز دارد. برخلاف تصور خیلی از مردم آفرود سواری ترسناک نیست و می تواند یک تجربه شیرین و فراموش نشدنی باشد. آفرود سواری حالا بخش بزرگی از جامعه ماشین سواران را درگیر خود کرده است و برای برخی ها جدایی از آن ممکن نیست. ماشین های آفرود ویژگی های خاص خودش را دارد و آفرود سواری بدون ماشین های مجهز و متناسب آسیب زننده است و بهتر است اصلا انجام نشود!

خودرو های آفرود باید به سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک (4WD) مجهز باشند. در این نوع از دیفرانسیل قدرت پیشرانه به هر چهار چرخ منتفل می شود برای همین به آن تمام چرخ دنده نیز می گویند. توجه کنید که داشتن این ویژگی به تنهایی سبب نمی شود که خودرو آفرود باشد. بیشتر شرکت های خودرو سازی خودرو های خود را به این سیستم تجهیز کرده اند تا خودرو فرمان پذیری بهتری داشته باشد. از دیگر ویژگی های خودرو آفرود شاسی مستقل است به این معنا که بدنه خورو به صورت جداگانه ساخته شده و بعد روی شاسی سوار شده است. شاسی مستقل وظیفه دارد تا از اتاق خودرو در برابر موانع محافظت کند. همچنین شاسی مستقل این امکان را به خودرو می دهد که هر کدام از چرخ ها بتوانند مستقل کار کنند. از دیگر ویژگی های شاسی مستقل این است که می توان تجهیزات اضافه را روی خودرو اضافه کرد. سیستم تعلیق خودرو هایی که این دو ویژگی را دارند متناسب با آفرود طراحی شده است.

خودروهای آفرودی، ابعاد و انواع مختلفی دارند و هر فردی معیار و نظر خاص خود را برای انتخاب ماشین آفرودی دارد؛ البته در میان آن ­ها خودروهایی هم دیده می شوند که تمامی ویژگی های یک آفرودر تمام عیار را در خود دارند، اما باید در نظر داشت که قیمت آن ها نیز نسبت به سایر خودروهای آفرود که از حداقل امکانات و تجهیزات یا حتی پیشرانه نسبتا ضعیف تر برخوردار هستند، در سطح پایین تری قرار دارد.بعضی از افراد عاشق خودروهایی هستند که بتواند از هر مانعی در طبیعت عبور کند و بعضی دیگر می خواهند علاوه بر گشت و گذار در دل طبیعت، برای تردد در شهر و خیابان­ های شلوغ نیز از خودرو شاسی بلند خود استفاده کنند. در ادامه با ما همراه شوید تا با معرفی بهترین خودروهای آفرود بازار ایران بتوانیم، شما را برای انتخاب یک ماشین آفرود مناسب یاری دهیم.

در کشور ما هم چند سالی می شود که پیکاپ های آفرود مورد توجه خودروسازان قرار گرفته و در حال حاضر چند نمونه از آن ها روی خط تولید کارخانه های داخلی قرار دارند که شناختشان خالی از لطف نیست. با این حساب اگر مشتاق هستید از جدیدترین پیکاپ های آفرود کشور بیشتر بدانید، شما را به خواندن ادامه مقاله دعوت می کنیم.

جک T8 کرمان موتور

وانت پیکاپ جک T8 که با نام کی ام سی T8 در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفته، یکی از جدیدترین پیکاپ های آفرود کشورمان است که تولید آن از سال 2018 در کمپانی جی ای سی چین کلید خورده و از سال 1399 نیز در خط تولید مجموعه صنعتی کرمان موتور حضور دارد.جک t8 به موتور بنزینی توربوشارژ دو لیتری مجهز شده و قدرت آن برابر 174 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه اندازه گیری شده است. حداکثر گشتاور این پیشرانه هم معادل 290 نیوتن متر است که از دور 1800 تا 4000 rpm در اختیار راننده گذاشته می شود. یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به همراه دو دیفرانسیل نیز وظیفه انتقال قدرت به سمت تمامی چرخ ها را عهده دار هستند.

کی ام سی تی 8 حدود 1965 کیلوگرم وزن دارد و قادر است تا 150 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و تا 840 کیلوگرم بار جابه جا کند. باک سوخت 76 لیتری، رینگ های آلومینیومی 18 اینچی و تجهیزات ایمنی رفاهی مثل سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه های کنترل کشش-پایداری و دینامیک خودرو، حسگر فشار باد تایر، دو عدد کیسه هوا، سنسور و دوربین دنده عقب، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، اتولایت، آینه های جانبی برقی با گرمکن، روکش صندلی چرمی، تنظیم دستی صندلی های جلو، گرمکن شیشه عقب، تهویه مطبوع دستی، دیلایت، پورت usb ، بلوتوث، سیستم صوتی با شش بلندگو، جک بادی نگهدارنده درب موتور و کروز کنترل، اطلاعات مهم دیگری درباره این پیکاپ آفرود جدید بازار کشور محسوب می شوند.

جک T8 کرمان موتور

پیکاپ یواز پاتریوت

همین اواخر بود که شرکت سروش دیزل مبنا بالاخره مدل روسی پاتریوت را در قالب بدنه شاسی بلند و پیکاپ به بازار ایران عرضه کرد. این خودرو روسی از سال 2005 وارد بازار شده و در مدل پیکاپ دارای ابعاد بزرگتری نسبت به نمونه شاسی بلند است.

یواز پیکاپ حدود 2135 کیلوگرم وزن دارد و از این جهت جزو سنگین وزن های سگمنت خود حساب می شود. پاتریوت برای آنکه بتواند حدود 2 هزار و 860 کیلوگرم مجموعه وزن خود به علاوه بار مجاز را جابه جا کند، از موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی 2.5 لیتری به قدرت 149 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر به علاوه گیربکس پنج سرعته دستی ساخت شرکت هیوندای استفاده می کند. سیستم انتقال قدرت پیکاپ یواز از نوع دو دیفرانسیل سه حالته است که برحسب تصمیم راننده به صورت دوچرخ محرک سبک عقب، چهارچرخ محرک سبک و چهارچرخ محرک سنگین قابل انتخاب خواهد بود.

حداکثر سرعت این پیکاپ آفرودی به 140 کیلومتر بر ساعت می رسد و میانگین مصرف سوخت آن هم برابر 11.5 لیتر اعلام شده است. باک سوخت 68 لیتری، قابلیت عبور از گودال آب به عمق نیم متر، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب، دو عدد کیسه هوا، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، سیستم الکتریکی تعیین وضعیت انتقال نیرو، قفل الکترونیکی دیفرانسیل، گرمکن صندلی ها، گرمکن فرمان، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، دیلایت و… مهم ترین امکانات این پیکاپ آفرود روسی را تشکیل می دهند.

پیکاپ یواز پاتریوت

دایون v5 مکث موتور

دایون v5 یا فودای اف 22 یکی از جدیدترین پیکاپ های آفرود بازار کشور است که البته در زمان نوشتن این مقاله هنوز وارد بازار نشده و تنها گفته شده است که گروه خودروسازی مکث موتور از زیرمجموعه های ماموت خودرو قصد دارد آن را به بازار کشور عرضه کند. این وانت پیکاپ آفرودر خانوادگی از طراحی نسبتا لطیف و به روزتری بهره می برد و به احتمال قوی با موتور 2 لیتری توربوشارژ ساخت شرکت میتسوبیشی راهی ایران خواهد شد. این پیشرانه می تواند 204 اسب بخار قدرت به علاوه 280 نیوتن متر گشتاور تولید و این میزان نیرو را توسط گیربکس شش دنده دستی به همراه سیستم دو دیفرانسیل سه حالته، به سمت چرخ ها ارسال کند.

گفته شده که میزان مصرف سوخت این خودرو احتمالا بیش از 10 لیتر در هر 100 کیلومتر است و شتاب و سرعت نهایی آن هم به حدود 170 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

از جمله تجهیزات رفاهی ایمنی احتمالی موجود در پیکاپ مکث موتور می توان به روکش صندلی های چرمی، رینگ های آلومینیومی، تهویه مطبوع دستی دیجیتال، کلید انتخاب برقی نوع وضعیت سیستم انتقال قدرت، آینه های جانبی تاشونده با گرمکن، کروز کنترل، ورود بدون کلید، دوربین عقب، استارت دکمه ای، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، ترمز کمکی، حسگرهای پارک جلو و عقب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل کشش و پایداری اشاره کرد. طبق اطلاعات به دست آمده به احتمال قوی ما می توانیم طی سال 1400 نمونه های اولیه پیکاپ مکث موتور را در بازار کشورمان ببینیم.

دایون v5 مکث موتور

فوتون تونلند جدید ایران خودرو

در پایان مطلب به سراغ یکی از جدیدترین و احتمالا جذاب ترین پیکاپ های آفرود بازار کشور می رویم که به احتمال قوی طی ماه های آینده به سبد خرید محصولات ایران خودرو دیزل اضافه و به بازار عرضه خواهد شد. این محصول فوتون تونلند جدید نام دارد که به عنوان یک پیکاپ آفرودر خانوادگی توانمند با تکنولوژی نسبتا مدرن تر به بازار کشورمان ارائه خواهد شد.

پیشرانه این خودرو از سری تولیدات شرکت میتسوبیشی بوده و به خانواده چهار سیلندرهای دو لیتری توربوشارژ تعلق دارد. این موتور می تواند 204 اسب بخار قدرت و 338 نیوتن متر گشتاور تولید کند و البته گفته شده که نمونه اصلاح شده آن با توان 238 اسب بخار و گشتاور 368 نیوتن متر هم مورد توجه ایران خودرو قرار گرفته است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF و سیستم توربوشارژ با نشان بورگوارنر، جزو دیگر قطعات فنی معتبر فوتون تونلند جدید محسوب می شوند.

همچنین انتظار داریم امکاناتی مثل دو کیسه هوا، ترمز پارک برقی، سیستم های کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل توقف در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال نیرو، نمایشگر لمسی تهویه مطبوع دیجیتال، دیلایت، استارت دکمه ای، کروز کنترل، پورت usb ،سنسور و دوربین عقب و… در لیست تجهیزات این خودرو حضور داشته باشند.طبق شنیده ها این پیکاپ دو دیفرانسیل اتوماتیک از نیمه دوم سال 1400 وارد بازار شده و برای رقبایی مثل جک t8 یا آمیکو آسنا خط ونشان خواهد کشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جشن تولد عاشقانه ی یاسمن فرمانی و همسرش علی قلی زاده دو لژیونر فوتبالی در کنار هم / وایب تم نارنجی با بادکنک ها هلیومی برا تولد فوق العاده ست
ویدیو/ روایت شنیدنی استاد فرشچیان از اتفاقاتی که منجر به خلق اثر بی‌نظیر تابلوی عصر عاشورا شد
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان