معرفی کیف پول‌های کاردانو

  پنجشنبه، 18 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی کیف پول‌های کاردانو
ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) که میزبانی توکن ADA را بر عهده دارد، یک شبکه مبتنی بر بلاکچین است که با انتخاب آن می‌توانید به چند هدف دست پیدا کنید. ADA را می‌توانید برای انتقال به دیگران به کار بگیرید. شما از شبکه کاردانو نیز می‌توانید برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده کنید

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، کاردانو یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که مانند اتریوم امکان ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم می کند؛ با این تفاوت که کاردانو خود را پیشگام در «نسل سوم بلاک چین» می نامد و امنیت آن با استفاده از معماری چند لایه تأمین شده است. به گفته تیم کاردانو، سرعت و کارمزد تراکنش های این شبکه بسیار بهتر از بلاک چین های قدیمی مانند اتریوم است.

به گفته تیم توسعه دهنده، کاردانو اولین پروژه مبتنی بر بلاک چین است که با فلسفه علمی و تحقیقات دانشمندان طراحی شده است. کار بر روی این پروژه از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و ارز دیجیتال کاردانو (Ada) در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) به صرافی ها عرضه شد.

همانطور که اشاره شد، مانند اتریوم، با استفاده از کاردانو و امکان ایجاد قراردادهای هوشمند، می توان روی این بلاک چین برنامه های غیرمتمرکز ساخت؛ برنامه هایی که هیچ کس نمی تواند آنها را متوقف کند.

در ادامه، بهترین کیف پول های کاردانو را که از توکن های مبتنی بر این پلتفرم پشتیبانی می کنند، معرفی می کنیم. در صورتی که قصد انتخاب کیف پول مناسبی برای توکن کاردانو خود دارید، با خواندن این مطلب تا انتها می توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

کیف پول اتمیک کاردانو (Atomic Cardano Wallet)

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) یک کیف پول چند ارزی را همراه یک رابط کاربری در حال رشد ارائه می دهد. این کیف پول از بیش از 1000 ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می کند که می توانند در رابط کاربری خلاقانه و کاربرپسند آن مدیریت شوند. فهرست ارزهای دیجیتال در دسترس کیف پول اتمیک هر هفته به روزرسانی می شود، برای همین اگر کوین مورد علاقه خود را در آن پیدا نکرده اید، می توانید مطمئن باشید که به زودی اضافه می شود. کیف پول اتمیک والت برای تمام سیستم عامل ها از جمله ویندوز، مک، و لینوکس در دسترس است. همچنین اپلیکیشن موبایل آن هم برای اندروید و هم آی او اس در دسترس است.

کیف پول اتمیک والت که یکی از بهترین کیف پول های کاردانو است، از چندین ارز دیجیتال (چیزی بیش از 1000 ارز دیجیتال) پشتیبانی می کند.

کیف پول اتمیک، شاید ساده ترین کیف پول و یکی از امن ترین کیف پول ها با وجود شفافیت و راحتی است.

کیف پول Atomic Wallet از طریق رمزنگاری قدرتمندی که دارد امنیت را تأمین می کند. اتمیک ولت همچنین با چندین رابط سازگاری دارد و از سیستم عامل های ویندوز، مک، اوبونتو، دبیان، فدورا، و رابط های کاربری دسکتاپ پشتیبانی می کند.

گذشته از رابط کاربری خلاقانه، این کیف پول ویژگی های مختلفی مانند non-custodial دارد، همچنین یک گزینه داخلی برای خرید ارز دیجیتال از طریق کارت بانکی، تبادل سریع از طریق Changelly یا Shapeshift و یک رابط کاربری برای توکن های اختصاصی ارائه می دهد. چیزی که اتمیک والت را در این حد منحصربه فرد می کند، پشتیبانی از اتمیک سواپ (Atomic Swaps) است که یک تکنولوژی نسبتاً جدید صرافی غیر متمرکز (DEX) بر پایه قراردادهای هوشمند است.

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) یکی از امن ترین کیف پول های سخت افزاری است که امکان ذخیره آفلاین کلیدهای ارز دیجیتال را به کاربران می دهد. به این ترتیب به شکل بسیار امنی از کلیدهای خصوصی نگهداری می کند و به وسیله یک پین کد نیز رمزنگاری می شود. این کیف پول از چندین ارز دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر پشتیبانی می کند. لجر نانو اس یکی از بهترین کیف پول های کاردانو و ارزهای دیجیتال به صورت کلی محسوب می شود.

کیف پول ددالوس (Daedalus Wallet)

کیف پول ددالوس (Daedalus) کیف پول رسمی پلتفرم کاردانو است. ددالوس یک کیف پول با منبع باز است که برای سیستم عامل های ویندوز و مک در دسترس است. در واقع کیف پول Daedalus یک کیف پول HD (Hierarchical deterministic) است، و قرار است یکی از بهترین کیف پول های کاردانو و ADA باشد. کاربران می توانند سریع آن را دانلود و نصب کنند. رابط کاربری آن کاملاً کاربرپسند است و کاربران می توانند تاریخچه تراکنش های خود را در آینده نیز در اختیار داشته باشند.

در کیف پول Daedalus کاربران نظارت کامل روی کلیدهای خصوصی خود دارند یعنی به صورتnon-custodial فعال است.

Daedalus همچنین مدعی است که به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه می دهد که برنامه هایی را برای افزایش عملکرد در آینده، ایجاد کنند. ددالوس همچنین از کیف پول کاغذی کاردانو نیز پشتیبانی می کند. به هر حال این پلتفرم در حال حاضر از هیچ ارز دیجیتال دیگری پشتیبانی نمی کند و در حال حاضر فقط نسخه تحت ویندوز آن ارائه شده است.

کیف پول اینفینیتو (Infinito Wallet)

کیف پول اینفینیتو (Infinito Wallet) یکی دیگر از بهترین کیف پول های کاردانو است که به دلیل پشتیبانی 24 ساعته و رابط کاربری ساده، محبوبیت جهانی پیدا کرده است. این کیف پول، هم برای کاربران آی او اس و هم اندروید در دسترس است. ویژگی منحصربه فرد ضبط تراکنش ها اجازه تراکنش های ساده بین کاربران را می دهد. کاربران همچنین می توانند تراکنش های تکراری خود را ضبط کنند تا در آینده از آن استفاده کنند. این کیف پول اطلاعات شخصی و داده های تراکنش ها را روی سرورهای خود ذخیره نمی کند که باعث می شود از جمله کیف پول های بسیار امن باشد.

کیف پول گواردا (Guarda Wallet)

کیف پول گواردا (Guarda Wallet) یک کیف پول چند پلتفرمی و چندارزی است که از ادای کاردانو (ADA) به همراه بیش از 40 بلاکچین عمده دیگر و بیش از 10 هزار توکن آنها پشتیبانی می کند. کیف پول های کاردانو روی گواردا برای وب، دسکتاپ، کروم، و موبایل در دسترس هستند. ارزهای دیجیتال می توانند داخل این کیف پول نگهداری، ارسال، دریافت یا تبدیل شوند.

تمام کیف پول های توسعه یافته توسط گواردا به کاربران نظارت کامل روی اطلاعات را می دهند و مانع دسترسی شبکه به کلیدهای خصوصی کیف پول می شود(non-custodial).

مهم ترین ویژگی کیف پول گواردا (Guarda) چند پلتفرمی بودن آن است که به کمک آن می توانید تمام وجوه ارز دیجیتال خود را مدیریت کنید.

کیف پول یوروی (Yoroi)

کیف پول یوروی (Yoroi) یک کیف پول سبک کاردانو است. این کیف پول محصول شرکت ایمورگو (Emurgo) است و توسط IOHK توسعه یافته است. این کیف پول می تواند توسط کاربران برای معاملات روزانه مورد استفاده قرار بگیرد. کلیدهای خصوصی در آن رمزنگاری شده و به شکل امنی محافظت می شود تا مانع از هر نوع افشای اطلاعات در مقابل اشخاص ثالث شود. کاربران می توانند از Yoroi که یکی از بهترین کیف پول های کاردانو محسوب می شود، به راحتی استفاده کنند و رابط کاربری آن به شکل بسیار کاربرپسندی طراحی شده است.

کیف پول یوروی (Yoroi) یک کیف پول موبایل است که روی سیستم های اندروید و آی او اس کار می کند. این کیف پول یک اپلیکیشن متن باز است و از چندین زبان برنامه نویسی نیز پشتیبانی می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (463 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (335 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (48 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (40 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (11 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
تیتر امروز   
قتل وحشتناک مادر به دلیل طعنه‌های غیراخلاقی اطرافیان
اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ممتاز بین‌المللی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
باید‌ها و نبایدهای داوطلبانِ "نوبت دوم کنکور" قبل، حین و بعد از آزمون سراسری+ عکس
ویدیو/ استعداد فوق‌العادۀ یک هنرمند در تبدیل سنگ سخت به یک اثر خارق‌العادۀ مینیاتوری/ تو فقط بتراش ای سنگ‌تراش...
7 عضو بی‌مصرف بدن انسان/ آیا بدن ما واقعاً به همه‌ی این بخش‌ها نیاز دارد؟
ویدیو/ آب‌دزدک "سالپ" موجودِ شفاف دریایی که به تخم‌شربتی غواصان معروف است
ویدیو/ ترکیب بوم و خلاقیت یک هنرمند= نقاشی با اشک‌هایی جاری از رنگ
خودکشی متهم ردیف اول سرقت از صندوق امانات بانک ملی در زندان بزرگ تهران
ویدیو/ دیدار مقام معظم رهبری با مرحوم صابری/ کتاب زیبایی که گل آقا طنزپرداز نمونۀ کشور به رهبری هدیه دادند
(ویدئو) هلن کلر؛ داستان الهام‌بخش زنی نابینا که با لمس، محدودیت‌های نابینایی و ناشنوایی را شکست!
ویدیو/ خاطرات فرار از صف مدرسه با مخفی شدن در کلاس/ حالا این کلاس کمد داشت ناظم ندید، بقیه بگن کجا مخفی می‌شدین؟
ناراحتی علی کریمی از آنفالو در شب انتخابات!
(تصاویر) فوتبال بازی کردن دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران ، سوژه تیزبینان شد!
مرجانه گلچین مدل لباس تیم ملی فوتسال بانوان شد/ رونمایی از لباس بسیار شیک خانم های ورزشکار +عکس
(ویدئو) رازهای عشق عمیق مولانا؛ از همسر و فرزندانش تا دیدار شگفت‌انگیز با شمس تبریزی!
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند