معرفی کیف پول ایدو (Eidoo)

  شنبه، 22 خرداد 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی کیف پول ایدو (Eidoo)
کیف پول چندگانه eidoo توسط شرکت سوئیسی به همین نام در سال ۲۰۱۷ ایجاد شده است که علاوه بر کیف پول چندگانه بودن یک اکسچنج و صرافی هیبریدی نیز می باشد.در ادامه مطلب بیشتر با این کیف پول آشنا میشوید . با ما همراه باشید.

کیف پول ایدو (Eidoo) یک کیف پول چند ارزی است که دسترسی به دارایی ها را در بلاکچین بیت کوین و اتریوم آسان می کند. از همه مهم تر، صرافی ترکیبی آن امکان تعویض آسان توکن های ERC20 و ERC223 را فراهم می آورد. این کیف پول ویژگی های جالبی دارد؛ مثلاً دارای یک سیستم پشتیبانی HD، موتور ICO و تشخیص توکن است. اپلیکیشن این کیف پول هم از دسکتاپ و هم از تلفن همراه پشتیبانی می کند. به عنوان یک کاربر دسکتاپ، می توان از آن در چندین پلتفرم استفاده کرد. در ادامه بیشتر با این کیف پول و امکانات آن آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

تاریخچه کیف پول ایدو

ناتالی فرارا (Natale M. Ferrara) و مارکو پولسی ایدو (Marco Polci Eidoo) در آگوست 2017 کیف پول ایدو را ایجاد کردند. موفقیت این کیف پول را می توان به تیم 25 نفره آن نسبت داد. به عنوان مثال، خود فرارا (Ferrara) فضای فناوری را به خوبی تجربه کرده است. در ابتدا، این کیف پول به عنوان یک کیف پول سبک همراه برای دستگاه های Android و iOS شروع به کار کرد. کیف پول Eidoo برنامه دسکتاپ خود را در سال 2018 منتشر و در ژانویه 2019، تیم صرافی را نیز راه اندازی کرد.

Eidoo یک صرافی کامل ارز دیجیتال است. این شرکت سوئیسی هدف خود را بهبود نحوه مدیریت دارایی های مردم معرفی کرده است. هدف این شرکت کمک به سرمایه گذاری مردم است. این شرکت همچنین به مردم کمک می کند تا در اقتصاد دیجیتال به کسب سود برسند.

کیف پول ایدو (Eidoo)

ویژگی های کیف پول ایدو

ایدو به اندازه یک سیستم غیر متمرکز ایمن و به اندازه یک سیستم متمرکز سریع است و در حالی که تمام اطلاعات در کنترل کامل سیستم است و در آن به صورت ایمن باقی می ماند می توانید با خیال راحت به تجارت بپردازید. Eidoo دارای یک رابط کاربری آسان است و ما بی وقفه تلاش می کنیم تا یک رابط کاربری زیبا و کاربر پسند را ایجاد کنیم در ادامه ویژگی های بارز این کیف پول بیان میشود.

اکسچنج هیبرید (hybrid exchange)

در واقع ایدو نه تنها یک کیف پول چندگانه بلکه یک اکسچنج نیز است و این ویژگی ها تنها برای Eidoo است . شما میتوانید با این برنامه به راحتی دارایی خود را بدون وارد کردن اطلاعات شخصی خود مدیریت نمایید. هدف این کیف پول عملی کردن کارهایی نیست که دیگران انجام نمی دهند، بلکه نوآوری روابط بین مردم و دنیای رمزنگاری، به روش خاص خود است.علاوه بر این، این کیف پول به عنوان تبادل ترکیبی عمل می کند، به کاربران اجازه می دهد تا به فروش، خرید و تبدیل رمزنگاری ارزها بر روی یک پلت فرم را انجام دهند.

امنیت بالا

Eidoo دارای یک سیستم امنیتی قابل اعتماد است که موفقیت تامین مالی را تضمین می کند و خطر از دست دادن دارایی کاربران و شرکت ها را که به وسیله هک و خطاهای برنامه و کلاهبرداری به وجود می آید را از بین می برد

در واقع چندین پروژه گذشته سابقه امنیتی ناخوشایندی را ایجاد کرده اند که با توجه به آن باید اقدامات امنیتی ، بیشتر مورد توجه قرار گیرند. برای مثال در coindash ICO یک هکر توانست با استفاده از تغییر آدرس اتریوم به یک منبع دیگر مبلغی بالغ بر 7 میلیون دلار را بدزدد .

برای حل این مسئله سیستم Eidoo یک ابزار ایمن را فراهم می کند که اطمینان حاصل می کند که آدرس ICO همیشه یکسان است و تغییر نمی کند علاوه بر این ایدو هرگز آدرس را به صورت عمومی در معرض نمایش نمی گذارد.

تعامل

Eidoo با هدف ساده سازی تعامل بین blockchain و کاربران آن برای کمک به ایجاد جریان اصلی cryptocurrency است. این کیف پول این کار را با ارائه یک برنامه آسان برای استفاده با رابط “انسان به بلاکچین” طراحی شده برای همه نیازهای cryptocurrency انجام می دهد. در نتیجه پیچیدگی جهان رمزنگاری برای مدیریت آسان تر می شود. یکی از مزایای اصلی این کیف پول این است که تجربه کاربر را بر اساس سادگی کنترل میکند.

هنگامی که کاربران برنامه کیف پول را دانلود می کنند، می توانند تمام حساب ها و آدرس های چند منظوره خود و همچنین کلید های امضای خود را به وسیله یه کد 12 رقمی ایمن سازند. Eidoo همچنین یک ابزار «بازیابی» ارائه می دهد که به منظور فراهم کردن توکن های کاربران به شیوه ای ساده طراحی شده است.

کیف پول Eidoo از کدام ارزها پشتیبانی می کند؟

کیف پول Eidoo از بیت کوین، اتریوم و همه توکن های اتریوم از جمله استانداردهای ERC20 و ERC223 پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، Eidoo توکن اختصاصی خود را نیز دارد که با نام EDO شناخته می شود، البته اخیرا ارز دیجیتال Eidoo به ارز دیجیتال pNetwork (پی نتورک) تغییر نام داده است و همچنین توکن EDO به توکن PNT تبدیل شده است. توکن PNT برای ترید در چندین صرافی دیجیتال مختلف موجود است. به عنوان مثال، شما می توانید توکن PNT را با دارایی های دیجیتال دیگر، در صرافی بایننس و یا یونی سواپ خریداری کنید.

کارمزد های کیف پول ایدو

Eidoo برای دسترسی و استفاده از کیف پول هزینه ای دریافت نمی کند. با این حال، شما باید مقداری کارمزد تراکنش با عنوان گس (Gas) پرداخت کنید. شما می توانید از توکن های EDO خود برای پرداخت هزینه تراکنش خود استفاده کنید. البته، هزینه هر تراکنش به عوامل زیادی بستگی دارد و در زمان های مختلف، متفاوت است.

صرافی این کیف پول، به شما امکان می دهد توکن های ERC20 را معامله کنید. این ترید امن است و از طریق قراردادهای هوشمند انجام می شود. ایدو از 0.1٪ تا 0.15٪ مقدار تراکنش را به عنوان هزینه ترید اخذ می کند.

امکانات ایدو والت

استفاده از این کیف پول بدون دردسر و آسان است. این برنامه دارای یک رابط کاربرپسند و شگفت انگیز است. به غیر از کیف پول ها، از ویژگی هایی که برای سهولت کار کاربران معرفی شده است می توان به لیست تماس و موتور ICO اشاره کرد. موتور ICO به کاربران امکان می دهد تا در عرضه اولیه توکن هایی که انتخاب کرده اند شرکت کنند. این کیف پول همچنین شرکت مستقیم در ایردراپ ها (Airdrop) را نیز آسان می کند.

ویژگی خوب دیگر این است که Eidoo به طور خودکار همه توکن ها را شناسایی می کند. بنابراین، نیازی به پیکربندی هر کیف پول ندارید. این ویژگی Token Recognition نام دارد.

مزایای کیف پول ایدو

  • از توکن های زیادی پشتیبانی می کند.
  • نصب و استفادهٔ آسان.
  • موجود برای تلفن همراه و دسکتاپ.
  • HD است.
  • کلیدهای خصوصی شما را کاملا تحت کنترل شما نگه می دارد.

معایب کیف پول ایدو

  • در حال حاضر برای بیت کوین وجود ندارد.
  • نسخه دسکتاپ در مرحله آزمون است.
  • ویژگی های دیگری از قبیل صرافی ترکیبی هنوز در حال توسعه است.
  • این شرکت به عنوان یک کیف پول نسبتا جدید نسبت به سایر ارائه دهندگان کیف پول، فاقد شهرت است.

امنیت کیف پول ایدو

اولویت کیف پول ایدو ایمنی است. این کیف پول از تکنیک های رمزگذاری عمیق برای امنیت کلیدهای خصوصی کاربران استفاده می کند. توجه داشته باشید که این کیف پول Non-custodial (رمز عبور و کلمه خصوصی کاربر را در سرورهای خود ذخیره نمی کند) است. باید دقت کنید که رمز عبور و عبارات بازیابی خود را از دست ندهید. خلاصه ای از ویژگی های امنیتی این کیف پول عبارت اند از:

  • تنظیمات HD که یک عبارت پشتیبان را ارائه می دهد.
  • کلید خصوصی در دستگاه کاربر ذخیره می شود و در سرورهای کیف پول ذخیره نمی گردد.
  • وجود یک ابزار بازیابی که کیف پول ها را از دستگاه های گمشده در سریع ترین زمان ممکن بازیابی می کند.

ویژگی نام مستعار و ناشناس بودن

ویژگی نام مستعار و ناشناس بودن این کیف پول ضعیف است. ممکن است مجبور باشید بعضی مواقع، مخصوصاً هنگام استفاده از صرافی، قوانین AML (پولشویی) را رعایت کنید و مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید. احراز هویت ممکن است شامل ارائه مدارک شناسایی و معرفی منبع دارایی شما باشد. علاوه بر این، Eidoo اطلاعات مرورگر شما را که شامل آدرس IP و داده های استفاده شده شما می شود، جمع آوری می کند. این اطلاعات ممکن است برای ردیابی فعالیت های شما استفاده شود.

البته Eidoo ایمنی داده های جمع آوری شده از کاربران را تضمین می کند. این شرکت برای اطمینان از ایمن بودن داده های شما اقدامات مختلفی را انجام می دهد؛ مثلاً داده ها را رمزگذاری می کند و به طور شبانه روزی امنیت شبکه را بررسی می کند. البته کیف پول ایدو در هنگام ایجاد مشکلات قانونی، داده های کاربران را در اختیار شخص ثالث قرار می دهد. علاوه بر این، اگر شما اجازه دهید، Eidoo ممکن است داده های شما را با شرکت های دیگر نیز به اشتراک بگذارد.

چگونه می توان به ایدو ارز اضافه کرد؟

  1. برنامه را نصب و دانلود کنید.
  2. روی "ایجاد یک کیف پول جدید" کلیک کنید.
  3. شرایط و ضوابط را بخوانید و تایید کنید.
  4. برای کیف پول رمز عبور تعیین کنید.
  5. عبارت بازیابی ۱۲ حرفی را جایی بنویسید.
  6. تمام ۱۲ کلمه عبارت عبور را برای پشتیبان گیری از کیف پول وارد کنید.
  7. برای دریافت توکن ها روی کد QR در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. سپس آدرس و کد QR کیف پول به شما نشان داده می شوند که توسط آن ها می توانید توکن ها دریافت کنید.

چگونه می توان از طریق ایدو ارز ارسال کرد؟

  1. روی توکنی که می خواهید، کلیک کنید.
  2. روی "انتقال" کلیک کنید.
  3. کد QR گیرنده را اسکن کنید یا آدرس وی را کپی کنید.
  4. مقداری که می خواهید بنویسید را معیٓن کنید.
  5. اگر میخواهید اولویت معامله و محدودیت گاز را تعیین کنید، «پیشرفته» را لمس کنید.
  6. روی گزینه "ارسال" کلیک کنید.

سخن پایانی

ایدو یک کیف پول معتبر و کاربرپسند است. کاربران با هر سطح دانش به راحتی می توانند با این کیف پول و صرافی داخلی آن کار کنند. اما افرادی که حفظ حریم خصوصی برای آنها مهم است، بهتر است کیف پول دیگری برای خود انتخاب کند. مؤسسان و تیم این شرکت در کشور سوئیس هستند و در این کشور قوانین پولشویی بسیار سخت گیرانه است.

این کیف پول امنیت بالایی دارد و صاحبان آن، امنیت دارایی کاربران را تضمین می کنند. این کیف پول یک صرافی و یک توکن محلی به نام EDO هم دارد. این توکن در این صرافی برای پرداخت کارمزد های شبکه استفاده می شود. در واقع ایدو فقط یک کیف پول نیست و آن را می توان یک صرافی کامل ارز دیجیتال دانست.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (60 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز