معرفی سایت Adobe Stock؛ کسب درآمد از فروش عکس

  دوشنبه، 03 مرداد 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی سایت Adobe Stock؛ کسب درآمد از فروش عکس
شرکت بسیار معروف Adobe یک شرکت چند ملیتی حوزه نرم‌افزار و خدمات کامپوتری است که می‌توان محصولاتی مانند فوتوشاپ، ایلاستریتور ، خدمات Adobe Experience Cloud، سایت Behance و … را نام برد. یکی از مهمترین خدمات این شرکت، فروشگاه آنلاین عکس از طریق خرید از Adobe Stock می‌باشد. در اینجا به معرفی این سایت میپردازیم.

سایت Adobe Stock (ادوبی استوک) چیست؟

Adobe Stock یک سرویس عکس استوک است که عکس، ویدئو، ایلوستریشن، وکتور، گرافیک های سه بعدی و قالب برای افراد، طراحان و کسب و کارها با کیفیت بالا و بدون حق امتیاز (Royalty-free) ارائه می دهد. اگر چه زمان زیادی از تاسیس این آژانس عکس نمی گذرد اما بدون شک یک سرویس عکس استوک قابل اعتماد است. فقط در 5 سال، بیش از 200 ملیون عکس استوک، 20 ملیون ویدئو فوتیج، 38 هزار فایل صوتی و بیش از 52 هزار قالب جمع آوری کرده است. این دستاورد با خرید سایت فعال تصاویر استوک Fotolia توسط Adobe ممکن شد.

ادوبی استوک

Adobe Stock با پلتفرم اشتراک Adobe Creative Cloud ادغام شده است که تجربه ای لذتبخش برای کسانی که از Photoshop، InDesign یا دیگر برنامه های Adobe استفاده می کنند فراهم می کند.

سایت Adobe Stock از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در هنگام ورود به صفحه اول آن مشاهده خواهید کرد:

  1. Photos: در این بخش عکس های متنوعی را مشاهده خواهید کرد که یا در استدیو عکاسی شده اند یا نور پردازی آنها توسط نرم افزارها دستکاری شده است.
  2. Premium: عکس های هنری مشاهده خواهید کرد که واقعی نیستند و توسط برنامه فوتوشاپ دستکاری شده اند یا با دیگر عکسها تلفیق شده اند.
  3. Video: ویدیو های فوتیج (footage) حالت 4k یا HD به فروش می رسد.
  4. Templates: در این بخش قالب ها، کاتالوگ ها، موکاپ ها، تصاویر وکتوری و تمامی تصاویر لایه باز مختلف به فروش می رسند.
  5. Vectors and Illustrations: در این بخش تصاویر وکتوری و نقاشی های دیجیتال برای فروش قرار گرفته اند (تصاویر وکتوری به صورت فایل وکتوری به فروش نمی رسند)
  6. Editorial: تصاویری که مخصوص خبرگزاری ها تولید شده اند به فروش می رسند.
  7. 3D Assets: این بخش به سه بخش مجزا شامل 3D Models ( اشیا سه بعدی شده)، 3D Lights (نور پردازی سه بعدی)، 3D Materials (بافت تصاویر سه بعدی) برای نرم افزار Adobe Dimension به فروش می رسد که به نوعی برای ساخت و فروش موکاپ استفاده می شود.

یکی از امکانات این سایت این است که کاربر می تواند عکس های مشابه عکس مدنظرش را مطابق تصویر زیر آپلود کرده و جست و جو نماید.

پلتفرم ادوبی استوک

پنج ویژگی جالب اکانت Adobe Stock ادوبی استوک

  1. فایل ها دارای فرمت های مختلف هستند، می توانید دقیقا آنچه را که نیاز دارید با فرمت مورد نیاز خود بیابید. عکس ها با فرمت های JPEG، AI و EPS ارائه می شوند. ویدئوهای HD با فرمت MOV هستند و فایل های سه بعدی با فرمت obj، hdr و mdl هستند.
  2. کالکشن ادیتوریال شامل تصاویری می شود که ارزش خبری دارند و مرتبط با افراد، رویدادها، مکان ها و چیزهای واقعی است. این تصاویر پرمیوم با رزولوشن بالا برای استفاده در پروژه های چاپی و طراحی دیجیتال.
  3. همه می توانند از Adobe Stock استفاده کنند حتی اگر از کاربران Creative Cloud نباشند. فقط یک اکانت Adobe بسازید تا محتوا را ببینید و دانلود کنید.
  4. همه چیز با پلتفرم Creative Cloud سینک می شود. همچنین می توانید از پنل Library هر کدام از ابزارها وارد Adobe Stock شوید تا فایل های دانلود شده قبلی و محتوای جدید را ببینید.
  5. جستجو در Adobe Stock بسیار آسان است بنابراین به راحتی می توانید چیزی را که میخواهید پیدا کنید، دانلود کنید و به کار خود ادامه دهید.

خرید از Adobe Stock

یکی از مزیت های سایت Adobe Stock این است که با خرید بسته ای، قیمت ها بسیار مناسب خواهد بود از طرفی با بسیاری از سایت های فریلنسری مانند 99designs قرارداد دارد و هنگامی که مشتری به چنین سایت هایی مراجعه می کند، سپس برای خرید به Adobe Stock ارجاع داده شود، قیمت ها بسیار پایینتر خواهد بود (به عنوان مثال عکس ۶۰ دلاری را ۱۱ دلار محاسبه می کند).

هر عکس در بخش های مختلف گزینه های مختلفی برای خرید دارند برخی عکس ها مانند بخش Photo دو گزینه Standard license و Extended license در اختیار کاربر قرار می دهد. گزینه Extended license خرید تک عکس است و کاربر باید هزینه زیادتری پرداخت کند. اما اگر کاربر گزینه Standard license را انتخاب کند می تواند پرداخت شارژ ماهانه یا سالیانه یا تعیین تعداد خرید عکس، تصاویر را با قیمت پایینتر خریداری کند. برخی از عکس ها بر مبنای سایز مانند Large یا Small قیمت گذاری شده اند.

مراحل خرید از ادوبی استوک

یکی از مزایای Adobe Stock این است که هر عکس گزینه Download preview دارد که با کیفیت بالا می توانید برای ارایه اولیه به مشتری استفاده کنید.

مزایای خرید از ادوب استوک

به طور کلی بسیاری از طراحان خرید از ادوب استوک را به عنوان یک راهکار عالی برای شما پیشنهاد می دهند. به همین جهت شما این امکان را خواهید داشت که از مزایای خرید از ادوب استوک استفاده کنید. یکی از مهم ترین دلایلی که برای خرید از Adobe stock وجود دارد این است که عکس های ارائه شده در آن بسیار باکیفیت هستند. به همین جهت شما این فرصت را خواهید داشت که باکیفیت ترین عکس ها را در این سایت مشاهده کرده و در صورت نیاز آن ها را دانلود کنید. با توجه به اینکه عکس های وارد شده در این سایت در ابعاد مختلفی ارائه می شوند، شما این امکان را خواهید داشت که خرید مورد خود را به آسانی انجام دهید.

پرداخت ارزی در Adobe stock

با توجه به مواردی که تا به حال گفته شد، حتما به اهمیت بالای ادوب استوک پی برده اید. این سایت بدون شک یکی از بهترین منابعی است که برای خرید عکس از آن استفاده می شود. به همین جهت شما این امکان را خواهید داشت که بهترین عکس ها را با بالاترین کیفیت ممکن از این منبع دریافت کنید. در صورتی که قصد خرید از Adobe stock را دارید، با توجه به خارجی بودن این سایت، شما باید پرداخت خود را به صورت ارزی انجام دهید. با توجه به وجود تحریم ها، امکان پرداخت ارزی به صورت مستقیم برای ایرانیان وجود ندارد. به همین جهت شما می توانید که از خدمات سایت های ارز برای خرید از سایت های خارجی استفاده کنید.

امروزه برای داشتن یک سایت موفق باید از طرح های گرافیکی و عکس های خوبی استفاده کنید که تاثیرگذاری زیادی بر روی مخاطب دارد. به همین جهت به شما توصیه می کنیم که برای خرید عکس از منابعی همچون ادوب استوک استفاده کنید.

ادوبی استوک


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (684 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (310 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (178 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (168 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (106 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (88 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (77 نظر) نگاهی به خانه زهره حمیدی با ظروف مِسی و حس و حال زندگی +عکس/ روحش شاد و مسیرش فرق در نور (72 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (58 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر) جشن تولد 38 سالگی الیکا عبدالرزاقی با تدارکات عاشقانه امین زندگانی در خانه اصیل و دلبازشون/ مبارکا باشه+عکس (47 نظر) کریم باقری: در صف نان بربری و سنگگ شاطرها خارج از نوبت می‌خواهند لطف کنند و نان بدهند اما نمی‌گیرم و می‌گویم دوست دارم در صف بایستم+عکس (37 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (34 نظر)
تیتر امروز   
قتل مرد میانسال در خانه فساد / یک زن 28 ساله دستگیر شد
فال روزانه امروز یکشنبه 12 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 12 شهریور 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 12 شهریور 1403
رضا رویگری: اگر بهاره رهنما و پیمان قاسم خانی تمایل به زندگی مشترک داشته باشند ادامه می دهند/ این امری عادی است!
فال انبیاء روزانه دوشنبه 12 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 12 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 12 شهریور 1403 + فیلم
این آقای جذاب عشق اول "جورجینا رودریگز" است!
شیک ترین و خاص ترین مدل های شومیز مجلسی با طراحی ساده ترند 2024
درخشش هاپکیدوکاران ورزقانی در مسابقات کشوری
امیر حسین سلیمانی رتبه نخست کنکور ریاضی 1403؛ در گفتگوی کوتاه با ساعدنیوز: به احتمال قوی در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل خواهم کرد
خانواده ی نیکوکار مرندی موجب آزادی سه زندانی جرایم غیرعمد شد
نیمه کاره ماندن سفر شمال سید محمد خاتمی و تماس مکرر وزیر بهداشت پزشکیان با او / تماس قبل از ساعت 8 صبح یعنی اتفاق بدی افتاده ...
لطف بزرگ دولت احمدی‌نژاد در حق آقازاده سید محمد خاتمی / پول پراید پسر خاتمی چطوری جور شد؟
منتخب روز   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو