دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

مقابله با ریزش مو در مردان 

شنبه، 04 بهمن 1399
طاسی در مردان به‌طورکلی توسط عوامل ارثی ایجاد می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، اگر کسی در خانواده شما، مانند پدر، عمو، دایی، یا برادر از طاسی رنج می‌برد شما به‌احتمال بسیار زیاد مستعد طاسی هستید.

طاسی در مردان به طورکلی توسط عوامل ارثی ایجاد می شود. به عبارت دیگر، اگر کسی در خانواده شما، مانند پدر، عمو، دایی، یا برادر از طاسی رنج می برد شما به احتمال بسیار زیاد مستعد طاسی هستید. داشتن زمینه ارثی لزوماً به این معنی نیست که شما در آینده قطعاً طاس خواهید شد، اما در مقایسه با فردی که مستعد طاسی نیست احتمال مبتلا شدن شما به طاسی پیشروندِ بیشتر است. به علاوه اگر شما مرد هستید، پس باید بدانید که ریزش موی ارثی معمولاً با از دست دادن مو در تاج سر و منطقه پیشانی مشخص می شود. نواحی دیگر سر معمولاً همیشه میزان طبیعی موی خود را حفظ می کنند. برای زنان، مدل ریزش مو کمی متفاوت است. برای مثال، نازک شدن مو در بالای سر رایج ترین نوع الگوی ریزش مو در زنان است. بااین حال، بسیاری از موارد طاسی در مردان و زنان توسط عوامل ارثی ایجاد می شود که به آن ریزش موی آندروژنتیک می گویند.

مقابله با ریزش مو

در اینجا لیستی از راه ها برای کمک به کاهش یا مقابله با ریزش مو ارائه شده است:

به طور منظم موی خود را با شامپوی ملایم بشویید:

شستشوی منظم مو بخشی از جلوگیری از ریزش مو به وسیله تمیز نگه داشتن مو و پوست سر است. انجام این کار، خطر عفونت و شوره سر را که ممکن است منجر به شکستگی و یا ریزش مو شوند، کاهش می دهد.علاوه بر این، موهای تمیز حجم بیشتری در ظاهر دارند.

ویتامین هایی برای جلوگیری از ریزش مو:

ویتامین ها نه تنها برای سلامت کلی بدن مفید هستند، بلکه برای موی شما نیز مفید می باشند. ویتامین A تولید سالم چربی را در پوست سر تقویت می کند، مقدار ویتامین E از گردش خون در پوست سر به فولیکول مو کمک می کند و ویتامین B به حفظ رنگ سالم آن نیز کمک می کند.

رژیم غذایی غنی از پروتئین:

خوردن گوشت بدون چربی، ماهی، سویا یا دیگر پروتیین ها، سلامتی مو را افزایش می دهد و به نوبه خود به کاهش ریزش مو کمک می کند.

ماساژ پوست سر با روغن های گیاهی:

آن هایی که برای مدتی دچار ریزش مو شده اند، باید چند دقیقه پوست سرشان را با روغن های گیاهی ماساژ دهند.به کیسه های ترشحی مو کمک می کند که فعال باقی بمانند.شما می توانید اسطوخودوس را در روغن بادام یا کنجد اضافه کنید.

اجتناب از برس زدن موهای خیس:

وقتی مو خیس است، در ضعیف ترین حالت قرار دارد. بنابراین از شانه زدن موهای خیس اجتناب کنید، زیرا احتمال ریزش مو افزایش می یابد.اما همانطور که پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفتیم اگر باید موهای خیس را شانه بزنید، از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید.هم چنین از برس زدن زیاد مو اجتناب کنید، چون انجام این کار می تواند مو را شکننده کرده و ریزش مو را افزایش دهد. از انگشتان خود برای باز کردن آن ها استفاده کنید، نه شانه یا برس.

عصاره سیر، آب پیاز و یا عصاره زنجبیل:

عصاره را روی پوست سر بمالید و یک شب آن را رها کنید و صبح آن را بشویید.این کار را به طور مرتب برای یک هفته انجام دهید و نتیجه قابل توجه اش را خواهید دید.

موی خود را مرطوب نگه دارید:

یک چهارم شفت مو شامل آب است، بنابراین حداقل چهار تا هشت فنجان آب در یک روز بنوشید تا مرطوب بمانید و که این برای رشد موی سالم لازم است.

شیر نارگیل

شیر نارگیل شامل چربی و پروتئین می شود، رشد مجدد موها را تقویت و ریزش آن را کنترل می کند. برای دریافت سریع نتیجه، پوست سر و موها را آغشته به شیر نارگیل کنید. خود نارگیل را رنده کنید و سپس در مخلوط کن بریزید. شیر نارگیل را از خمیر به دست آمده بیرون بکشید و شیر را مستقیما روی پوست سر و نوک موها بمالید و پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت با شامپو بشویید. این کار نازک شدن موها را متوقف و رشد مجدد موها را تقویت می کند.

جوشانده ی چای

برای جلوگیری از ریزش مو از جوشانده ی چای استفاده کنید. چای به دلیل داشتن انواع تانن، در کنترل هر گونه عفونت روی پوست سر مؤثر است و رشد مو را تقویت می کند. سه قاشق چای را در آب جوشی به اندازه ی یک فنجان بجوشانید تا یک چای غلیظ دم بیاید. پس از جدا کردن تفاله یک لیموترش تازه در چای بچکانید. آن را خوب هم بزنید و موهای تان را (که قبلا با شامپو شسته اید) با این چای غلیظ لیمویی شستشو دهید و سپس موهای تان را با آب بشویید. پس از این کار، از شامپو استفاده نکنید. جوشانده ی چای روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو است


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)